Schaduwelftal III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2341
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

DeZuivelDuivel schreef: 04 mei 2024, 12:59 Heel verhaal
Met die logica zou je dus ook geen spelers uit de KKD halen omdat clubs met goede scouting die ook niet hebben opgehaald. Als je goed scout, dan vind je spelers van een hoge kwaliteit juist voor ze op de radar komen. Dat is zo'n beetje het punt...

Spelers gaan beoordelen omdat ze bij een bepaalde club spelen ipv beoordelen op kwaliteit is gewoon echt heel dom. Dan kan je een heel verhaal over afsteken, maar een linkje naar de jeugdopleiding van Sparta maakt het niet opeens een goed plan. Laten we spelers, waar ze ook spelen, beoordelen op kwaliteit.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9265
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

SchoorlAZ schreef: 04 mei 2024, 15:41 Met die logica zou je dus ook geen spelers uit de KKD halen omdat clubs met goede scouting die ook niet hebben opgehaald. Als je goed scout, dan vind je spelers van een hoge kwaliteit juist voor ze op de radar komen. Dat is zo'n beetje het punt...

Spelers gaan beoordelen omdat ze bij een bepaalde club spelen ipv beoordelen op kwaliteit is gewoon echt heel dom. Dan kan je een heel verhaal over afsteken, maar een linkje naar de jeugdopleiding van Sparta maakt het niet opeens een goed plan. Laten we spelers, waar ze ook spelen, beoordelen op kwaliteit.
Je stromant een punt dat ik helemaal niet maak.

Het zijn criteria die op voorhand een indicatie kunnen geven en een beter beeld schetsen. Je kunt niet iedere club en speler in de wereld bekijken, dus je maakt op voorhand een voorselectie waarna je gerichter kunt kijken.
Er zijn op deze wijze tal van criteria die je kunt gebruiken om tot die eerste voorselectie te komen, daarvoor zijn kennis van land, competitie en clubs gewoon handig.

Een speler die er boven uit steekt bij een club die niet binnen die 'voorkeurs' clubs valt, ga je dus nader bekijken op het moment dat ie écht bijzondere dingen gaat doen. Daarvoor is de maatstaf alleen zwaarder om aan te geven wanneer/waardoor dat bijzonder is.
Een speler die onder de 23 is en bij wijze van spreken 25+ doelpunten in de KKD maakt is op voorhand interessant ongeacht bij welke club die zit. Maar die speler gaat iedereen opvallen... nouja behalve Huiberts dan (lees: Thijs Dallinga is hier het voorbeeld).

Zo waren Perr Schuurs en Micky van de Ven binnen bepaalde kringen al héél snel populair omdat ze op een ongebruikelijk jonge leeftijd hun team al bij de hand namen.

Vervolgens moet je de speler zelf altijd nog gaan bekijken.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2341
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

DeZuivelDuivel schreef: 04 mei 2024, 19:26 Je stromant een punt dat ik helemaal niet maak.

Het zijn criteria die op voorhand een indicatie kunnen geven en een beter beeld schetsen. Je kunt niet iedere club en speler in de wereld bekijken, dus je maakt op voorhand een voorselectie waarna je gerichter kunt kijken.
Er zijn op deze wijze tal van criteria die je kunt gebruiken om tot die eerste voorselectie te komen, daarvoor zijn kennis van land, competitie en clubs gewoon handig.

Een speler die er boven uit steekt bij een club die niet binnen die 'voorkeurs' clubs valt, ga je dus nader bekijken op het moment dat ie écht bijzondere dingen gaat doen. Daarvoor is de maatstaf alleen zwaarder om aan te geven wanneer/waardoor dat bijzonder is.
Een speler die onder de 23 is en bij wijze van spreken 25+ doelpunten in de KKD maakt is op voorhand interessant ongeacht bij welke club die zit. Maar die speler gaat iedereen opvallen... nouja behalve Huiberts dan (lees: Thijs Dallinga is hier het voorbeeld).

Zo waren Perr Schuurs en Micky van de Ven binnen bepaalde kringen al héél snel populair omdat ze op een ongebruikelijk jonge leeftijd hun team al bij de hand namen.

Vervolgens moet je de speler zelf altijd nog gaan bekijken.
Lees vorige pagina's even terug hoe jij zegt dat spelers van Häcken (onder andere) meestal niet slagen in het buitenland. Dat is hetzelfde als dat wij jaren hebben moeten horen over onze spelers, terwijl dat ook nergens op sloeg. Nu doe jij hetzelfde. Je maakt dus wel degelijk het punt dat ik maak.

Verder ben ik het ook niet eens met je stukje over 'voorkeur' clubs. Zo'n Osame Sahraoui had 6 goals in 30 wedstrijden bij Valengra. Idrissi schoot er 4 in, in 15 wedstrijden voordat hij naar AZ kwam. Het jaar daarvoor 5 goals in 30 wedstrijden. Dat is ook juist mijn punt: dat is wat ik bedoel met slim scouten. Dat zijn twee uitstekende voorbeelden van spelers die slim zijn gescout, zonder dat werkelijk iedereen al doorhad dat het goede aankopen waren.

Ik probeer alleen aan te geven, en volgens mij wordt dit een beetje gemist, dat het gewoon veel te kortzichtig is allemaal.
Gebruikersavatar
SjaakTrekhaak
Seizoenkaarthouder
Berichten: 463
Lid geworden op: 24 mei 2022, 18:39

SchoorlAZ schreef: 05 mei 2024, 02:38 Ik probeer alleen aan te geven, en volgens mij wordt dit een beetje gemist, dat het gewoon veel te kortzichtig is allemaal.
Dat is toch het handelsmerk van dit forum :lol:
SchoorlAZ schreef: 05 mei 2024, 02:38 Zo'n Osame Sahraoui [...]
Gewoon doen. Dan is linksbuiten opgelost voor de komende 2-3 jaar. Geld hebben we inmiddels genoeg. Deze jongen is buitencategorie en dat mist in deze selectie.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2341
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

SjaakTrekhaak schreef: 05 mei 2024, 06:01 Dat is toch het handelsmerk van dit forum :lol:

Gewoon doen. Dan is linksbuiten opgelost voor de komende 2-3 jaar. Geld hebben we inmiddels genoeg. Deze jongen is buitencategorie en dat mist in deze selectie.
Ik bedoel juist te zeggen dat zo'n Sahroui juist van een niemandsclubje komt in Noorwegen, ook daar geen hele bijzondere statistieken had maar gewoon uitstekend gescout is. Als je de handelswijze hanteert van De Zuivel Duivel, dan mis je dat soort spelers.
Gebruikersavatar
SjaakTrekhaak
Seizoenkaarthouder
Berichten: 463
Lid geworden op: 24 mei 2022, 18:39

SchoorlAZ schreef: 05 mei 2024, 09:06 Ik bedoel juist te zeggen dat zo'n Sahroui juist van een niemandsclubje komt in Noorwegen, ook daar geen hele bijzondere statistieken had maar gewoon uitstekend gescout is. Als je de handelswijze hanteert van De Zuivel Duivel, dan mis je dat soort spelers.
Dat begreep ik hoor. Ik wil gewoon graag dat Sahraoui komt ( [-o< ). Laat Max Netto maar eens schuiven voor een positie die jarenlang ons handelsmerk was maar nu een zorgenkindje.
Gebruikersavatar
SjaakTrekhaak
Seizoenkaarthouder
Berichten: 463
Lid geworden op: 24 mei 2022, 18:39

SchoorlAZ schreef: 04 mei 2024, 15:41 Als je goed scout, dan vind je spelers van een hoge kwaliteit juist voor ze op de radar komen. Dat is zo'n beetje het punt...
Maar dat wil elke club toch?

Een transfer is een risico-afweging: potentie vs. kosten en komt met een zekere mate van variantie. Zelfs wanneer je op voorhand een relatief goede koop gedaan hebt (hoge potentie t.o.v. de totale kosten), kan er nog steeds van alles gebeuren waardoor het er niet uitkomt. Zie een Odgaard. Die jongen kan gruwelijk goed voetballen maar het kwam er niet echt uit. Hetzelfde met Gudmundson nu in Italie. Of Beukema die uitblinkt in Italie. Die laatste twee lieten het hier soms zien maar het was niet evident dat ze zo goed zouden worden als ze nu spelen.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9265
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

SchoorlAZ schreef: 05 mei 2024, 02:38 Lees vorige pagina's even terug hoe jij zegt dat spelers van Häcken (onder andere) meestal niet slagen in het buitenland. Dat is hetzelfde als dat wij jaren hebben moeten horen over onze spelers, terwijl dat ook nergens op sloeg. Nu doe jij hetzelfde. Je maakt dus wel degelijk het punt dat ik maak.

Verder ben ik het ook niet eens met je stukje over 'voorkeur' clubs. Zo'n Osame Sahraoui had 6 goals in 30 wedstrijden bij Valengra. Idrissi schoot er 4 in, in 15 wedstrijden voordat hij naar AZ kwam. Het jaar daarvoor 5 goals in 30 wedstrijden. Dat is ook juist mijn punt: dat is wat ik bedoel met slim scouten. Dat zijn twee uitstekende voorbeelden van spelers die slim zijn gescout, zonder dat werkelijk iedereen al doorhad dat het goede aankopen waren.

Ik probeer alleen aan te geven, en volgens mij wordt dit een beetje gemist, dat het gewoon veel te kortzichtig is allemaal.
Je voorbeeld bewijst precies mijn punten alleen heb je - en dit bedoel ik niet betweterig - je er dus echt niet in verdiept.
Hoe vaak denk je dat Heerenveen een speler bij Valerenga gekocht heeft? 1x zou al bijzonder zijn toch? En was dat dan geslaagd? Nou de voorgangers waren Ejuke en Grindheim.

Het antwoord is 3x en 1x een speler naar de club laten vertrekken. Twente heeft er al eens gekocht, Lille, KRC Genk, Leeds, Standard en Celtic en Sturm Graz inmiddels ook.

Is dat heel gek? Nou nee want Valerenga is een soort van Noors FC Groningen (dat in Nederland dan weer ook een bepaalde reputatie heeft). Toevallig ook met redelijk vergelijkbare pieken en dalen sinds 2000. Met 4 top 3 klasseringen sinds 2005 en verder een redelijk stabiele plaatsing rond plek 6-7 totdat ze in 2023 opeens degradeerden.

FC Groningen is ook niet opeens een club van de status van Helmond Sport puur doordat ze gedegradeerd zijn in een onfortuinlijk seizoen. Maar ze zullen wel tijd nodig hebben om de boel opnieuw op te bouwen.

Volgens mij bij deze voldoende bewezen dat kennis van club en competitie wel degelijk een rol speelt.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2341
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

DeZuivelDuivel schreef: 05 mei 2024, 11:28 Je voorbeeld bewijst precies mijn punten alleen heb je - en dit bedoel ik niet betweterig - je er dus echt niet in verdiept.
Hoe vaak denk je dat Heerenveen een speler bij Valerenga gekocht heeft? 1x zou al bijzonder zijn toch? En was dat dan geslaagd? Nou de voorgangers waren Ejuke en Grindheim.

Het antwoord is 3x en 1x een speler naar de club laten vertrekken. Twente heeft er al eens gekocht, Lille, KRC Genk, Leeds, Standard en Celtic en Sturm Graz inmiddels ook.

Is dat heel gek? Nou nee want Valerenga is een soort van Noors FC Groningen (dat in Nederland dan weer ook een bepaalde reputatie heeft). Toevallig ook met redelijk vergelijkbare pieken en dalen sinds 2000. Met 4 top 3 klasseringen sinds 2005 en verder een redelijk stabiele plaatsing rond plek 6-7 totdat ze in 2023 opeens degradeerden.

FC Groningen is ook niet opeens een club van de status van Helmond Sport puur doordat ze gedegradeerd zijn in een onfortuinlijk seizoen. Maar ze zullen wel tijd nodig hebben om de boel opnieuw op te bouwen.

Volgens mij bij deze voldoende bewezen dat kennis van club en competitie wel degelijk een rol speelt.
Je mist mijn punt nog steeds. Het enige dat ik zeg (en dit is echt de laatste keer dat ik dit ga zeggen, want het begint extreem treurig te worden nu) is dat je niet zomaar de spitsen of spelers van bepaalde clubs kan aantrekken en al zo makkelijk kwalificeren als waarschijnlijk success ja of nee. Dat is echt extreem kortzichtig. Dat is mijn hele punt, ik begrijp niet dat je hier gewoon elke keer langs praat?

Wat heeft welke clubs (Standard, Twente en Strum Graz nota bene?) bij Valengera shoppen nou te maken met de hele discussie? Echt 0. Je kan voor bijna elke Nederlandse club zo'n praatje ook wel houden. Ook voor zat Zweedse en Noorse clubs.

Je hele betoog over Groningen en Valerenga, daarvan begrijp ik niet eens wat je nu probeert te beargumenteren. Het FC Groningen van Noorwegen, met dezelfde pieken en Groningen heeft een reputatie en is geen Helmond Sport... Echt extreem warrig verhaal.

Laatste comment hierover is dat ik niks heb gezegd over een competitie. Dat is wel degelijk een goede graadmeter. Vandaar ook mijn eerste voorbeeld. Jij hebt het echter over het kwalificeren en diskwalificeren van spelers o.b.v. bij welke clubs ze spelen. Dat vind ik kortzichtig. Goed presteren in een bepaalde competitie zegt meer over het niveau van 1. de competitie en 2. de spelers.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2341
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

SjaakTrekhaak schreef: 05 mei 2024, 09:19 Maar dat wil elke club toch?

Een transfer is een risico-afweging: potentie vs. kosten en komt met een zekere mate van variantie. Zelfs wanneer je op voorhand een relatief goede koop gedaan hebt (hoge potentie t.o.v. de totale kosten), kan er nog steeds van alles gebeuren waardoor het er niet uitkomt. Zie een Odgaard. Die jongen kan gruwelijk goed voetballen maar het kwam er niet echt uit. Hetzelfde met Gudmundson nu in Italie. Of Beukema die uitblinkt in Italie. Die laatste twee lieten het hier soms zien maar het was niet evident dat ze zo goed zouden worden als ze nu spelen.
Ja, zo is het altijd. Maar het is wel de kunst om het vaker wél dan niet te doen. Zie ook hoe Overmars verschillende miskopen heeft gedaan voor ajax, maar meerdere echt gouden grepen. Een Gudmundsson had hier nog wel meer kunnen betekenen. Die jongen liet echt wel wat zien. Over Beukema weet ik niet of hij nou zo goed presteert. Ik kijk geen wedstrijden van het Italiaanse voetbal.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9265
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

SchoorlAZ schreef: 05 mei 2024, 12:01 Je mist mijn punt nog steeds. Het enige dat ik zeg (en dit is echt de laatste keer dat ik dit ga zeggen, want het begint extreem treurig te worden nu) is dat je niet zomaar de spitsen of spelers van bepaalde clubs kan aantrekken en al zo makkelijk kwalificeren als waarschijnlijk success ja of nee. Dat is echt extreem kortzichtig. Dat is mijn hele punt, ik begrijp niet dat je hier gewoon elke keer langs praat?

Wat heeft welke clubs (Standard, Twente en Strum Graz nota bene?) bij Valengera shoppen nou te maken met de hele discussie? Echt 0. Je kan voor bijna elke Nederlandse club zo'n praatje ook wel houden. Ook voor zat Zweedse en Noorse clubs.

Je hele betoog over Groningen en Valerenga, daarvan begrijp ik niet eens wat je nu probeert te beargumenteren. Het FC Groningen van Noorwegen, met dezelfde pieken en Groningen heeft een reputatie en is geen Helmond Sport... Echt extreem warrig verhaal.

Laatste comment hierover is dat ik niks heb gezegd over een competitie. Dat is wel degelijk een goede graadmeter. Vandaar ook mijn eerste voorbeeld. Jij hebt het echter over het kwalificeren en diskwalificeren van spelers o.b.v. bij welke clubs ze spelen. Dat vind ik kortzichtig. Goed presteren in een bepaalde competitie zegt meer over het niveau van 1. de competitie en 2. de spelers.
Zeg me dat je niks van voetbal weet, zonder mij te vertellen dat je niks van voetbal weet.

Wat was FC Groningen? een middenmotor/subtopper met uitschieters naar boven, met een geweldige jeugdopleiding en in een bepaalde periode opvallende transfers zoals die van Suarez.
Wat is FC Groningen recentelijk? tijdelijk ingestort en gedegradeerd.

Wat was Valeranga? Een middenmotor met uitschieters naar boven en een club waar in ieder geval Heerenveen al met succes shopte voor ze bij Sahraoui uit kwamen, zo ook andere clubs van een nog hoger niveau dan Heerenveen.
Wat is Valerenga recentelijk? tijdelijk ingestort en gedegradeerd.

Jij pakt Valerenga als voorbeeld omdat ze in de OBOS Liga spelen nu, maar kent de context van die club niet.

En wat hadden die andere clubs er mee te maken? De spelers die bij Hacken gekocht werden faalden allemaal in hun stap hogerop. Hoe zit dat bij Valerenga? Ejuke, Sander Berge en ook Sahroui. AZ zou willen dat ze deze spelers nu in huis had.

Deze discussie is over. Met de vriendelijke groeten van de 'where are they now' van Sander Berge (Valerenga via Genk en nu speler van Burnley) en Daleho Irandust(Hacken via Groningen en nu speler van Brommapojkarna).
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2341
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

DeZuivelDuivel schreef: 05 mei 2024, 12:10 Heel lang verhaal
Je gaat dus gewoon wéér niet in op wat ik zeg?
Om dan maar even met jouw verhaal mee te gaan. Vindalh en Sadiq komen beiden van Nordsjaelland af. Dat is een club die, door hun speciale handelwijze, veel talenten afleveren vanuit (voornamelijk) Afrika. Toch zijn beide bij ons mislukt. En niet alleen bij ons, maar ook veel meer voorbeelden.

Je favoriete club Valerenga levert ook gewoon de ene na de andere miskoop af. Zie hier: https://www.transfermarkt.nl/valerenga- ... /verein/76

Nogmaals. Heel warrig verhaal dus. Je zou AZ ook kunnen afschrijven o.b.v. transfers uit het verleden. Janssen, Til, Stengs, Boadu, Jahanbakhsh, Idrissi zijn desnoods allemaal mislukt. Als je dus dezelfde mindset had als jij hier pretendeert die goed is, dan hadden clubs Koopmeiners, Kerkez en Reijnders nooit moeten halen.

Zo slecht is je logica dus.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5489
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Ik zie graag Tim Krul terugkomen als Ryan weg gaat.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6698
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

pAZcal schreef: 05 mei 2024, 14:41 Ik zie graag Tim Krul terugkomen als Ryan weg gaat.
:shock:

Die was ongekend slecht in zijn vorige AZ periode.
MB80
Invaller
Berichten: 2332
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

pAZcal schreef: 05 mei 2024, 14:41 Ik zie graag Tim Krul terugkomen als Ryan weg gaat.
Bolle Hobie de buikduiker is nog minder slecht…
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5489
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

MB80 schreef: 05 mei 2024, 18:10 Bolle Hobie de buikduiker is nog minder slecht…
Dit gaat te ver.
DeTorenburch
Oude garde
Berichten: 1243
Lid geworden op: 31 jan 2023, 13:55

pAZcal schreef: 05 mei 2024, 14:41 Ik zie graag Tim Krul terugkomen als Ryan weg gaat.
Zou een goede kunnen zijn alleen laat Ryan vandaag weer zien dat zijn contract gewoon verlengt moet worden.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16375
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

DeTorenburch schreef: 05 mei 2024, 20:36 Zou een goede kunnen zijn alleen laat Ryan vandaag weer zien dat zijn contract gewoon verlengt moet worden.
Precies! Kom op Max, waar wacht je op!
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9265
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

SchoorlAZ schreef: 05 mei 2024, 12:31 Gebrek aan voetbalkennis en een stroman argument
Een beetje veelzeggend voor je niveau in deze discussie. De man en niet de bal spelen terwijl je ook nog eens de tackle te laat in zet. Ondertussen heb je een mooie man van stro geraakt.

1. Valerenga is niet 'mijn favoriete' club. Ik leg je mijn punt en weerleg het jouwe aan de hand van een door jou zelf aangedragen club. Waarbij je door de keuze voor die specifieke club aangeeft onbekend te zijn met die club.
2. Vervolgens rijk je nu volgens jou een rijtje 'mislukre transfers aan' en geef je mij een lijst waar Sander Berge en John Carew op staan zowel als een aantal andere succesverhalen c.q. Noors internationals.
3. Mijn uitleg gaat enerzijds over het selecteren waar/hoe je scout om je slagingspercentage te verhogen en anderzijds hoe de context van land, competitie en club een rol kunnen spelen bij het waarderen van de prestaties van spelers.
4. Met de context van Nordsjaelland en de academie in Ghana heb ik juist op dit forum op voorhand al een voorspelling gedaan omtremt Sadiq en tot nog toe is die uitgekomen. Wederom probeer je mij terecht te wijzen met een voorbeeld van iets dat ik zelf woord voor woord al meer dan een jaar zeg. Sadiq is namelijk anders dan Sulemana en Kudus die wél geslaagd zijn bij Nordsjaelland door Nordsjaelland aan een kleinere club verkocht alwaar ie na enige tijd iets liet zien. Maar wel in een competitie waar ook een Witry al veel scoorde.
5. Spelers van AZ hadden en hebben nog altijd een paar ´problemen´ in hun opleiding die sommige spelers op latere momenten opbreken. Zo is het niet vreemd voor mij dat Kerkez, Beukema, Koopmeiners en Weghorst hun werkethiek en fysieke kracht als gemeenschappelijke factor hebben, waartegenover Stengs, Alireza en Idrissi een stuk lichtvoetiger zijn en waren in hun AZ periode. Vergelijk voor de grap maar eens het seizoen van Beukema met dat van Karlsson nu en je ziet dat het patroon echt nog niet doorbroken is ondanks dat AZ spelers het in ieder geval beter doen in Italië dan tot nog toe in Engeland. De speler die wat mij betreft de bijzondere uitzondering op de regel is tot nog toe is Reijnders.

Mijn verhaal is gebaseerd op feiten en kennis van competities, clubs en spelers (en de stappen die ze gezet hebben) en hoe dat een rol kan spelen in de waardering van de prestaties van spelers, clubs en clubs in die landen en in competities en hoe je op basis daarvan weer een beeld kan vormen van dat alles. Dat van jou... op luchtfietserij als een gevoel en hoop
en de ontkenning van een aantal fundamentele elementen en waarheden in het voetbal.

Er is niks warrigs aan de constatering dat Finland een zwakker voetballand is dan Denemarken bijvoorbeeld. Vervolgens is het ook geen warrig verhaal dat je dus in Denemarken gemiddeld genomen makkelijker een voetballer van het niveau van AZ gaat vinden dan in Finland. Wil dat dan zeggen dat er nooit een Fin gaat komen die goed genoeg is voor AZ? Nee. Maar als die Fin al eerst door een club in Denemarken is opgepikt en zich in de Deense competitie laat zien, dan is er meer over zijn niveau te zeggen dan als hij enkel nog in Finland gespeeld heeft.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10335
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

SchoorlAZ schreef: 05 mei 2024, 12:31 Vindalh en Sadiq komen beiden van Nordsjaelland af. Dat is een club die, door hun speciale handelwijze, veel talenten afleveren vanuit (voornamelijk) Afrika. Toch zijn beide bij ons mislukt. En niet alleen bij ons, maar ook veel meer voorbeelden.
Mensen lokken mij deze discussie in.

Maar ik hap niet.

8)
Plaats reactie