Schaatsen

Formule 1, Tennis, Fierljeppen, in dit subforum kan erover gepraat worden
Gebruikersavatar
Cesc
Seizoenkaarthouder
Berichten: 449
Lid geworden op: 30 dec 2003, 13:18
Locatie: Alkmaar

Zozo Wennemars wereldkampioen.

Wat een mazzel dat Wotherspoon 1.09.78 reed, waar hij 1.09.74 had moeten rijden.

Vanaf 4 uur heb ik alles zitten kijken, en het was meer dan de moeite waard.

Ondertussen heb ik nog wel eventjes CNN gekeken, i.v.m. met aanslag op hoofdkwartier VS in Baghdad
Glory is for the moment. Pride is forever!
P.Funk
Seizoenkaarthouder
Berichten: 388
Lid geworden op: 27 dec 2003, 18:38
Locatie: Sun-City
Contacteer:

Jaja weer twee wereldkampioenen erbij, Timmer en Wennemars.
Wennemars won net als gisteren de 1000 en bleef de Canadezen Wotherspoon en Ireland voor. Gerard van Velde die vanmorgen vroeg wel de 500 won moest genoegen nemen met een 4e plaats.
Gebruikersavatar
Bill
Supporter
Berichten: 176
Lid geworden op: 30 dec 2003, 18:33
Locatie: Huiswaard

Kolping-Boys schreef:Zozo Wennemars wereldkampioen.

Wat een mazzel dat Wotherspoon 1.09.78 reed, waar hij 1.09.74 had moeten rijden.
Laat ik dan maar de Forza AZ van het schaatsen worden. Mike Ireland reed 1.09.78 terwijl Jeremy Wothersppon 1.10.18 reed. Het verschil was dus groter dan dat jij aangeeft.
Laatst gewijzigd door Bill op 18 jan 2004, 15:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Tsja........
HHW Schilderswijk
Supporter
Berichten: 244
Lid geworden op: 16 jan 2004, 21:36
Locatie: Wat denk je zelf
Contacteer:

kom op 24 malloten die op een paar scherpe messen onder hun schoenen simpel een paar rondjes rijden ach schei toch uit met die idi-joden sport
Gebruikersavatar
Dick
Beheerder
Berichten: 466
Lid geworden op: 01 jan 2004, 17:01
Locatie: Derp
Contacteer:

Tis anders best wel leuk om naar te kijken soms, vooral als er nog 's 1 onderuit gaat of als er weer een duitser verslagen wordt.
Tis toch een Hollandse sport, waarin Holland 't beste is.
AZ rules
Supporter
Berichten: 216
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:20

Nog even de Nederlandse mannern overheersen op alle afstanden. Het begint steeds meer een verrassing te worden als er juist geen Nederlander bij de eerste drie zit. Sprintafstanden zijn zeker altijd leuk om te bekijken.
hijsz
Supporter
Berichten: 109
Lid geworden op: 31 dec 2003, 17:48
Locatie: Hhw

HHW Schilderswijk schreef:kom op 24 malloten die op een paar scherpe messen onder hun schoenen simpel een paar rondjes rijden ach schei toch uit met die idi-joden sport
Ik vind het wel tof om te zien dat ze op zulke ijzers zulke hoge snelheden kunnen halen....
Volgens mij val jij nog om als je je an een stoeltje vast houdt :wink:
Hijsz zo geil als boter ....

`t ijzer!!
Gebruikersavatar
Cesc
Seizoenkaarthouder
Berichten: 449
Lid geworden op: 30 dec 2003, 13:18
Locatie: Alkmaar

Bill schreef:[..]


Laat ik dan maar de Forza AZ van het schaatsen worden. Mike Ireland reed 1.09.78 terwijl Jeremy Wothersppon 1.10.18 reed. Het verschil was dus groter dan dat jij aangeeft.
\
Bill, je hebt helemaal gelijk, me excuus dat ik fout zei was, dat het nog heel vroeg was.
Glory is for the moment. Pride is forever!
Gebruikersavatar
Samantha
Steward
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 jan 2004, 19:15
Locatie: Maarssen
Contacteer:

En wat vonden jullie van debutant Kuipers?

Schaatsen rulez ...
bonenplukker
Oude garde
Berichten: 1216
Lid geworden op: 01 jan 2004, 18:12

Wordt je 's middags wakker en zet je de tv aan. Wat zie je? Een neger op schaatsen bij het WK allround in Hamar :? :shock:

En wat blijkt? Die neger kan nog goed uit de voeten komen ook! Vol ongeloof aanschouwde ik de sterke prestaties van de Amerikaan Shani Davis. Deze oud-shorttracker behaalde op de 500 meter een derde plaats en op de 5000 mt een vierde plaats.

Door deze goede prestaties draait hij bovenin mee in het klassement. En zijn sterkste afstand, de 1500 mt., moet nog komen morgen.

Jochem Uytdehaage is trouwens gediskwalificeerd omdat hij, zelf zegt hij niet express, gestayerd heeft voor Carl Verheyen op de 5000 mt. Uytdehaage die op de binnenbaan aan het uitrijden was, trok Verheyen zo'n 150 mt. mee in zijn slipstream. Dit werd door de jury gezien als stayeren.
'Not in the face, ok?'
Gebruikersavatar
Samantha
Steward
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 jan 2004, 19:15
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Ik als schaatsfan, was het vergeten te kijken, schakelde pas in bij de 2de ritten voor de dames .. *schaam*.
Ik vind het leuk dat er dankzij davis nog gestreden moet worden om de 1ste plek. De 2 amerikanen staan nu nog 1ste. Dan het geval Uytdehaage .. ja, ik vind dat hij het wel express deed, want als je dat ziet, kan je ook gaan stoppen met harder rijden. Ik hoorde via Wieteke Cramer dat het het gesprek aan tafel is... Zal ook raar zijn als dat niet zo zou zijn! Prinsen doet het ook heel goed!

Ik wacht met spanning af op de nieuwe Wereld Kampioen!
Gillus
Fanatic
Berichten: 718
Lid geworden op: 30 dec 2003, 14:22
Locatie: Alkmaar

Ook heel slim van Uytdehaage dat hij vandaag weer aan het provoceren was door gewoon op de baan te verschijnen en aan het 'inrijden' was. Zo blijven ze over je praten en zal je negatieve imago helemaal langzaam weggaan.

Verder had ik nog totaal nooit iets van die 2 Amerikanen gehoord, die ff de Hollanders te kijken zetten!
bonenplukker
Oude garde
Berichten: 1216
Lid geworden op: 01 jan 2004, 18:12

Renate Groenenwold is vandaag Wereldkampioene allround schaatsen geworden. In een rechtstreeks duel met Claudia Pechtstein op de 5 km bleek ze te sterk voor haar Duitse concurrente.

Sinds lange tijd is er nu weer een Nederlandse Wereldkampioene. De laatste was volgens mij Adje Keulen Deelstra, Paul??
'Not in the face, ok?'
Stob.
Supporter
Berichten: 151
Lid geworden op: 01 jan 2004, 06:48
Locatie: Den Helders Trots

bonenplukker schreef:Wordt je 's middags wakker en zet je de tv aan. Wat zie je? Een neger op schaatsen bij het WK allround in Hamar :? :shock:

En wat blijkt? Die neger kan nog goed uit de voeten komen ook! Vol ongeloof aanschouwde ik de sterke prestaties van de Amerikaan Shani Davis. Deze oud-shorttracker behaalde op de 500 meter een derde plaats en op de 5000 mt een vierde plaats.
En wordt gesponsordeerd door Dirk Scheringa Beheer. Goede prestatie Yanken is goede publiciteit Dirk, is geld voor AZ. Beetje kort door de binnenbocht, maar enige nuttige conclusie aan een zesderangs sport.
Onaantastbaar.
Gillus
Fanatic
Berichten: 718
Lid geworden op: 30 dec 2003, 14:22
Locatie: Alkmaar

bonenplukker schreef:Renate Groenenwold is vandaag

Sinds lange tijd is er nu weer een Nederlandse Wereldkampioene. De laatste was volgens mij Adje Keulen Deelstra??
Klopt, dat was in 1974
Gebruikersavatar
Dropkick Murphy
Moderatort
Berichten: 1496
Lid geworden op: 26 dec 2003, 23:19

Vind die revolutie in zowel het dames- als het herenschaaten prachtig!
P.Funk
Seizoenkaarthouder
Berichten: 388
Lid geworden op: 27 dec 2003, 18:38
Locatie: Sun-City
Contacteer:

Na 2 dagen WK-afstanden in Seoul nog geen goud voor Holland.
Vannacht werden Tuitert, Wennemars en Van der Rijst geklopt door de Amerikaan Davis op de 1500 mtr.

Uitslagen heren

500 meter

1.Wotherspoon (Can)
2.Lobkov (Rus)
3.Ireland (Can)

1500 meter

1.Davis (VS)
2.Tuitert
3.Wennemars
4.Van der Rijst

5000 meter

1.Hedrick (VS)
2.Verheijen
3.Romme

Bij de dames haalde Gretha Smit vannacht een zilveren medaille op de 3 kilometer. Marianne Timmer kon helaas geen potten breken op de 500 meter.

Uitslagen dames

500 meter

1.Wang (Chi)
2.Kotjoega (WRu)
3.Ren (Chi)
5.Marianne Timmer

1500 meter

1.Friesinger (Dui)
2.Klassen (Can)
3.Rodriguez (VS)
4.De Loor

3000 meter

1.Pechstein (Dui)
2. Gretha Smit / Friesinger (Dui)

Vannacht worden er nog vier afstanden gereden. Bij de dames de 1000 en 5000 en bij de heren de 1000 en de 10.000.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Gister maar weer eens geprobeert schaatsen te kijken, maar het kon me niet boeien.Die Nederlanders lopen te zeiken over het zware ijs, en er heerst een grafstemming in dat stadion daar.Neen, de ronde van Koedijk trekt nog altijd meer toeschouwers.
Hup AZ.
P.Funk
Seizoenkaarthouder
Berichten: 388
Lid geworden op: 27 dec 2003, 18:38
Locatie: Sun-City
Contacteer:

Wennemars toch weer een wereldtitel. Hij won de kilometer vannacht.
En Carl Verheijen is wereldkampioen op de 10 km.

1000 meter

1.Wennemars
2.Wotherspoon (Can)
3.Kobayashi (Jap)

10.000 meter

1.Verheijen
2.De Jong
3.Hedrick (VS)

Bij de dames twee zilveren medailles vannacht waaronder een voor Timmertje.

1000 meter

1.Friesinger (Dui)
2.Marianne Timmer
3.Klassen (Can)

5000 meter

1.Hughes (Can)
2.Gretha Smit
3.Pechstein (Dui)

Totaal dus 2x goud, 6x zilver en 2x brons voor Holland.
Gebruikersavatar
Samantha
Steward
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 jan 2004, 19:15
Locatie: Maarssen
Contacteer:

TO-9-US schreef:[..]


En wordt gesponsordeerd door Dirk Scheringa Beheer. Goede prestatie Yanken is goede publiciteit Dirk, is geld voor AZ. Beetje kort door de binnenbocht, maar enige nuttige conclusie aan een zesderangs sport.
K zou volgend seizoen de website maken voor DSB, maar helaas stoppen ze met de ploeg!
Plaats reactie