Sparta-AZ (za 2 maa, 21.00u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Sander73
Seizoenkaarthouder
Berichten: 363
Lid geworden op: 21 mei 2022, 09:32

AZA'dam schreef: 02 mar 2024, 22:21 Het valt of staat met vertrouwen. In potentie zit er veel meer in, ook met deze spelers.
Ik kan de woord potentie en vertrouwen niet meer horen. Veelal wensdenken en hoop wat dit seizoen meer dan ons lief is uitmondt in uitgestelde teleurstelling. Het gaat hem gewoon niet structureel worden met deze onevenwichtige groep.
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1240
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Ryan m.o.m.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6571
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

salmonyappi schreef: 02 mar 2024, 22:14 En verwacht je volgend seizoen opeens een totaal ander AZ? Waarom, als Max gewoon blijft zitten, zal het nu anders worden? We hebben “geweldige” jeugd, de aankopen waar we allemaal wederom op zitten te wachten gaan niet komen. Ik zie op dit moment geen enkele aanwijzing dat het anders gaat worden.
Nee, ik heb weinig vertrouwen in Huiberts en de scouting. Ik heb ook het vermoeden dat Huiberts niet lang gaat blijven na vetrek van Eenhoorn. Maar je hoopt toch altijd dat dingen per ongeluk op hun plek vallen, of dat AZ een hoopgevende aankoop doet.


Iemand die denkt dat het aan vertrouwen ligt is echt naief. Er zijn zeker spelers bij die beter zouden renderen als het team beter zou draaien. Maar overall is het natuurlijk gewoon een kwaliteits kwestie. Niemand met een passeeractie, nauwelijks scorend vermogen, fysiek slappe hap. En bovenal een waardeloze topsportcultuur bij AZ. Dat bevestigd de speeltijd van vBrederode maar weer (die ik persoonlijk niets kwalijk neem overigens).
DeTorenburch
Oude garde
Berichten: 1192
Lid geworden op: 31 jan 2023, 13:55

Het is jammer om te constateren maar deze wedstrijd werd voor een groot gedeelte verloren door Finn Stam. De eerste uit de jeugd die geen idee heeft hoe hij mee moeten voetballen in het 1e. Ik snap het stukje spanning etc maar basisprincipes moet je gewoon uitvoeren.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6548
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Ik heb het niet kunnen zien, maar waarom werd Sugawara gewisseld voor Stam?

Overigens was ik van mening dat het optimisme in de laatste weken bij de spelers/trainer van AZ ook een beetje gespeeld was. Het was tegen beter weten in.
DeTorenburch
Oude garde
Berichten: 1192
Lid geworden op: 31 jan 2023, 13:55

Ferry schreef: 03 mar 2024, 07:01 Ik heb het niet kunnen zien, maar waarom werd Sugawara gewisseld voor Stam?

Overigens was ik van mening dat het optimisme in de laatste weken bij de spelers/trainer van AZ ook een beetje gespeeld was. Het was tegen beter weten in.
Sugawara raakte geblesseerd door een kamikaze actie van Saito. Finn Stam leek een logische vervanger obv zijn spel bij Jong. Alleen had hij meer aanwezigheidsdienst dan dat hij daadwerkelijk aan het voetballen raakte.

Komende zomer moet er hard worden geëvalueerd.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6548
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

DeTorenburch schreef: 03 mar 2024, 07:31 Sugawara raakte geblesseerd door een kamikaze actie van Saito. Finn Stam leek een logische vervanger obv zijn spel bij Jong.
Esteves speelde met Jong, Kasius er ook niet bij. Je had Penetra nog naar rechtsback kunnen verplaatsen - daar speelde hij onder Jansen dan wel eens. Maar dan heb je centraal weer een groot issue.
DeTorenburch
Oude garde
Berichten: 1192
Lid geworden op: 31 jan 2023, 13:55

Ferry schreef: 03 mar 2024, 07:39 Esteves speelde met Jong, Kasius er ook niet bij. Je had Penetra nog naar rechtsback kunnen verplaatsen - daar speelde hij onder Jansen dan wel eens. Maar dan heb je centraal weer een groot issue.
Qua positie zeker, was meer dat Stam een hele slechte invulling gaf aan zijn debuut. Jammer want ik had gehoopt dat hij de stap op dit moment al kon maken (als stand-in).
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Tóch ben ik trots op ons clubje. Dit uiterst sociale AZ is een meester in het opkrikken van het zelfvertrouwen en de punten van tegenstanders die in een dip zitten.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Drommedaris
Seizoenkaarthouder
Berichten: 264
Lid geworden op: 24 aug 2023, 10:13

DeTorenburch schreef: 03 mar 2024, 07:58 Qua positie zeker, was meer dat Stam een hele slechte invulling gaf aan zijn debuut. Jammer want ik had gehoopt dat hij de stap op dit moment al kon maken (als stand-in).
Is ook bepaald geen lekker debuut. Slecht draaiend elftal, slechts een 1-0 voorsprong, achteruitlopend elftal waarbij de druk van Sparta toenam. Lekker om zo'n jiongen dan voor de leeuwen te gooien.

Penetra op rechtsback, Maxim Dekker in het centrum is niet ideaal, maar had ik wel logischer gevonden.
Gebruikersavatar
bk wcm
Fanatic
Berichten: 582
Lid geworden op: 06 apr 2005, 09:27
Locatie: west coast

Drommedaris schreef: 03 mar 2024, 09:41 Is ook bepaald geen lekker debuut. Slecht draaiend elftal, slechts een 1-0 voorsprong, achteruitlopend elftal waarbij de druk van Sparta toenam. Lekker om zo'n jiongen dan voor de leeuwen te gooien.

Penetra op rechtsback, Maxim Dekker in het centrum is niet ideaal, maar had ik wel logischer gevonden.
Precies, voetballend werd het steeds beroerder. Zet er dan igv lengte in met Dekker en Zeefuik. Overigens was over de hele wedstrijd, de Intensiteit van alle AZ spelers, een stuk minder dan tegen ajax.
Iedereen is voor AZ en AZ is voor iedereen.
En ik hef het glas op jouw gezondheid, want jij staat niet alleen.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Drommedaris schreef: 03 mar 2024, 09:41 Lekker om zo'n jiongen dan voor de leeuwen te gooien.
Dat is geen excuus om als een kip zonder kop over het veld te lopen, en als een wijf te verdedigen bij die voorzet. Hij heeft toch jaren die geweldige opleiding genoten. Hij kan er gewoon weinig van.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9160
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Deze partij helaas moeten missen, maar uit de vurige reacties kan ik alleen maar opmaken dat jullie genoten hebben van een oogstrelend AZ dat de ommekeer gevonden heeft :wink:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5436
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Lekker geregeld dat we al onze rechtsbacks al bij Jong AZ hadden laten spelen deze week. Tsjonge jongen. Nu maar weer hopen dat ajax gekke dingen gaat doen tegen Utrecht. FC Twente loopt weer uit. We moeten al een beetje bang beginnen te worden voor Go Ahead Eagles.

De kansen zijn enorm dat ik zeer binnenkort stop met het überhaupt kijken van voetbal. Ik ben benieuwd of er een grote schoonmaak komt na dit seizoen. Zo niet, dan is het wel klaar, denk ik.
lowietje
Fanatic
Berichten: 514
Lid geworden op: 25 jan 2008, 22:06

Er is simpelweg te weinig kwaliteit. Als je het van Poku en van Brederode moet hebben houdt het toch gewoon op. Dat is inderdaad KKD niveau, vergelijk dat eens met de concurrentie, het is lachwekkend. Snap niet dat Zeefuik zo weinig minuten krijgt, die jongen heeft constant dreiging en doet weinig verkeerd. En snap ook niet dat Mees de Wit niet aan de bak komt. Die kan veel beter voetballen dan Wolfe.
Seizoenkaarthouder
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

lowietje schreef: 03 mar 2024, 14:31 En snap ook niet dat Mees de Wit niet aan de bak komt. Die kan veel beter voetballen dan Wolfe.
Ik denk dat ze elkaar niet veel ontlopen. Wolfe heeft wat meer dreiging naar voren.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ik vond dat Mees erg goed voorzetten gaf
we can come an end
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

bk wcm schreef: 03 mar 2024, 09:49 Precies, voetballend werd het steeds beroerder. Zet er dan igv lengte in met Dekker en Zeefuik. Overigens was over de hele wedstrijd, de Intensiteit van alle AZ spelers, een stuk minder dan tegen ajax.
Dat is laatste is key
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

differentcook schreef: 03 mar 2024, 15:53 Dat is laatste is key
??
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 03 mar 2024, 17:35??
Ik zie het keer op keer gebeuren. AZ moet voluit vlammen, dan kan het goed spelen en goede resultaten behalen. Alleen blijkt dat helaas niet week-in-week uit te doen te zijn.
Lijkt zowat de grootste factor van belang te zijn. Heeft AZ een mental coach nodig?
In de interviews kreeg ik de indruk dat er momenteel hard(er) gewerkt wordt in de trainingen en men ook probeert daarbij aan een positieve vibe te werken. Dat zijn iig goed geluiden mbt dit.

(ja, kom er maar in met die cynische platte opmerkingen - niet gericht aan jou Yappi)
we can come an end
Plaats reactie