AZ-Ajax (zo 25 feb, 16.45u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2337
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Metalingus schreef: 25 feb 2024, 19:35 Domme kutsupporters zijn degenen die de te laat zijn om een kaart kopen.
Mwah, zou het meer zien als iemand die een veel te druk, leuk en gezellig leven heeft om boven op kaartverkoop van AZ te zitten. Heeft weinig met dom en kut te maken.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2337
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

pAZcal schreef: 25 feb 2024, 21:35 Om heel eerlijk te zijn, zie ik altijd liever Van Bommel dan Van Brederode.
Ik ook, maar het liefst zagen we ze beide niet.
MB80
Invaller
Berichten: 2251
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Wildcat schreef: 25 feb 2024, 21:30 Tja wie niet, denk dat niemand gelukkig werd van van Bommel voor vandaag of gaan we nu allemaal doen alsof we het allang al wisten en vonden dat hij altijd moest spelen?

Ik heb heel graag ongelijk als dat betekend dat AZ dan goed speelt en wint.
Is van Bommel een fantastische linksbuiten? Nee (nog niet)
Is hij beter dan zijn concurrenten balletjebreederode, Sadiq en Poku? Ja.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6548
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

differentcook schreef: 25 feb 2024, 21:24 De punten die ik hierboven noem blijven echter staan.
De data wijzen dus uit dat er periodes waren dat AZ amper de bal had. In plaats van ajax.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

differentcook schreef: 25 feb 2024, 19:17 Ah joh, het vertrouwen en de vorm zijn groeiende. Vanaf hier alleen beter. :D
Dat mogen we hopen na de wedstrijd van gister. Maar jou positieve visie op het spel van AZ werden niet gedeeld door Clasie en Maartens in hun praatjes na afloop. Clasie zei dat AZ na 20 minuten begon met ballen inleveren en ook Martens zei dat er niet echt goed gespeeld werd en vaak naar de verkeerde kleur. Ik vreesde voor de 2-1 omdat ik dacht dat het vertrouwen dan helemaal tot onder het nulpunt zou gaan zakken. gelukkig werd ie afgekeurd. Maar uitwedstrijden tegen Sparta (of Go Ahead of NEC) zijn op dit moment door dit AZ moeilijk te winnen. We gaan het zien zondag. En dat de manier om het vertrouwen en de vorm terug te krijgen een reeks overwinningen is, daar zijn we het vast over eens.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ferry schreef: 26 feb 2024, 08:25 De data wijzen dus uit dat er periodes waren dat AZ amper de bal had. In plaats van ajax.
Ja? Dat vormt geen tegenstrijdigheid
we can come an end
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

AZA'dam schreef: 26 feb 2024, 08:34 Dat mogen we hopen na de wedstrijd van gister. Maar jou positieve visie op het spel van AZ werden niet gedeeld door Clasie en Maartens in hun praatjes na afloop. Clasie zei dat AZ na 20 minuten begon met ballen inleveren en ook Martens zei dat er niet echt goed gespeeld werd en vaak naar de verkeerde kleur. Ik vreesde voor de 2-1 omdat ik dacht dat het vertrouwen dan helemaal tot onder het nulpunt zou gaan zakken. gelukkig werd ie afgekeurd. Maar uitwedstrijden tegen Sparta (of Go Ahead of NEC) zijn op dit moment door dit AZ moeilijk te winnen. We gaan het zien zondag. En dat de manier om het vertrouwen en de vorm terug te krijgen een reeks overwinningen is, daar zijn we het vast over eens.
Ja, dat is te prijzen, zo'n 'we willen beter' houding (is ook nodig). Mensen schilderen de komende reeks al snel als makkelijker voor AZ, maar ik denk dat dit voor AZ best moeilijke wedstrijden zijn (motivatie, het moeten/verwachtingen, verdedigendere tegenstander --> kleine ruimtes)
we can come an end
vriend
Basisspeler
Berichten: 2609
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

MB80 schreef: 25 feb 2024, 18:47 Gênant is een synoniem voor de ben Side.
Tssss. Liedjes zingen in een stadion is nog altijd veel beter dan thuis voor de buis zitten azijnzeiken op je mobieltje.

Dit forum is krankzinnig geworden.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

differentcook schreef: 26 feb 2024, 09:28 Ja, dat is te prijzen, zo'n 'we willen beter' houding (is ook nodig). Mensen schilderen de komende reeks al snel als makkelijker voor AZ, maar ik denk dat dit voor AZ best moeilijke wedstrijden zijn (motivatie, het moeten/verwachtingen, verdedigendere tegenstander --> kleine ruimtes)
Maar er is een verschil tussen een 'we willen beter' houding als het goed was en als het niet zo goed was.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Wildcat schreef: 25 feb 2024, 21:30 Tja wie niet, denk dat niemand gelukkig werd van van Bommel voor vandaag of gaan we nu allemaal doen alsof we het allang al wisten en vonden dat hij altijd moest spelen?

Ik heb heel graag ongelijk als dat betekend dat AZ dan goed speelt en wint.
Ik had Van Bommel ook opgesteld. Dat gezeik op hem snap ik sowieso niet zo. En dan met Zeefuik komen als alternatief, waar gaat dat over. Die gozer is twee keer ingevallen en we doen alweer alsof het Maradona is.
AncoH
Steward
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 apr 2023, 05:22
Locatie: Leerdam

Ik lees al tijden met grote verbazing wat er op dit forum wordt geschreven over de sfeer in het stadion en over de sfeeracties van de Ben-side. Laat ik even voorop zetten dat ik ook geen deel uit maak van die jongens, maar dat ze sfeer verhogend zijn vind ik persoonlijk wel. In de rest van het stadion (en ik heb op veel plekken gezeten) zie ik veelaal publiek wat op zijn stoel zit en voetbal zit te kijken .... Ook prima hoor, maar wat wil je dan? In een stadion zitten en een speld horen vallen?

Gisteren zat ik met mijn zoon in vak U en heb genoten van de sfeer aan die kant van het stadion.
En ik moet zeggen, ik kom niet uit de buurt van Alkmaar want ik moet meer dan 100 km rijden om in het stadion te komen, ik heb liever de sfeer aan die kant dan het stiltegebied aan de andere kant.

Of sla ik de plank volledig mis?
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

AncoH schreef: 26 feb 2024, 14:06 Of sla ik de plank volledig mis?
Wat jij vindt, vind je; daar lijkt me geen plank aan mis te slaan.
we can come an end
AZ rules
Supporter
Berichten: 216
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:20

AncoH schreef: 26 feb 2024, 14:06 Ik lees al tijden met grote verbazing wat er op dit forum wordt geschreven over de sfeer in het stadion en over de sfeeracties van de Ben-side. Laat ik even voorop zetten dat ik ook geen deel uit maak van die jongens, maar dat ze sfeer verhogend zijn vind ik persoonlijk wel. In de rest van het stadion (en ik heb op veel plekken gezeten) zie ik veelaal publiek wat op zijn stoel zit en voetbal zit te kijken .... Ook prima hoor, maar wat wil je dan? In een stadion zitten en een speld horen vallen?

Gisteren zat ik met mijn zoon in vak U en heb genoten van de sfeer aan die kant van het stadion.
En ik moet zeggen, ik kom niet uit de buurt van Alkmaar want ik moet meer dan 100 km rijden om in het stadion te komen, ik heb liever de sfeer aan die kant dan het stiltegebied aan de andere kant.

Of sla ik de plank volledig mis?
Helemaal eens met je. Ik maak ook geen onderdeel (meer) uit van de Ben-Side maar kan wel altijd nog genieten van actie en een beetje reuring in het stadion. Anders ga ik wel naar de bioscoop. Als deze beleving er niet zou zijn dan zouden denk ik veel mensen niet eens meer naar het stadion komen.

Lees overigens wel altijd met het plezier het forum maar meer omdat je soms van de ene in de andere verbazing valt. Het is intrigerend om te zien hoe een zure zeurende elite hier post. Van deze elite is het overigens opvallend hoeveel er juist niet in het stadion zitten en vooral ook hoe er afgegeven wordt op diegene die juist wel in het stadion zitten.

Ik moet wel zeggen dat er op het forum wel vaak goed onderbouwde discussies worden gevoerd. Of er een gelijk in die discussies zit laat ik dan even in het midden. Die verschillende zienswijze op het spelletje maken het ook wel weer mooi. Wellicht zou het leuk zijn om tijdens de wedstrijden een live stream te openen met de mogelijkheid dat forumleden live met elkaar kunnen praten. Ik denk dat het hele mooie beelden en discussies kan opleveren. Een proces wat vele mensen en gedragswetenschappers zal interesseren. Ik zie er wel een verdienmodel in :D .
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1823
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

AZ rules schreef: 26 feb 2024, 14:21Ik maak ook geen onderdeel (meer) uit van de Ben-Side maar kan wel altijd nog genieten van actie en een beetje reuring in het stadion.
Beetje roepen dat alle joden dood moeten, dat de hamas/gas niet van stal werd gehaald viel gelukkig mee.

Historisch besef en normaal gedrag is dan ver te zoeken.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

AncoH schreef: 26 feb 2024, 14:06 Ik lees al tijden met grote verbazing wat er op dit forum wordt geschreven over de sfeer in het stadion en over de sfeeracties van de Ben-side. Laat ik even voorop zetten dat ik ook geen deel uit maak van die jongens, maar dat ze sfeer verhogend zijn vind ik persoonlijk wel. In de rest van het stadion (en ik heb op veel plekken gezeten) zie ik veelaal publiek wat op zijn stoel zit en voetbal zit te kijken .... Ook prima hoor, maar wat wil je dan? In een stadion zitten en een speld horen vallen?

Gisteren zat ik met mijn zoon in vak U en heb genoten van de sfeer aan die kant van het stadion.
En ik moet zeggen, ik kom niet uit de buurt van Alkmaar want ik moet meer dan 100 km rijden om in het stadion te komen, ik heb liever de sfeer aan die kant dan het stiltegebied aan de andere kant.

Of sla ik de plank volledig mis?
Als je wedstrijden in Engeland ziet, dan zijn die supersfeervol, zonder al die niet-leuke vormen van reuring. Zo zou het ook kunnen.
we can come an end
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

differentcook schreef: 26 feb 2024, 14:45 Als je wedstrijden in Engeland ziet, dan zijn die supersfeervol, zonder al die niet-leuke vormen van reuring. Zo zou het ook kunnen.
Sfeer in Engeland? Waar dan? Bij Liverpool hoor je na 2 minuten niets meer (behalve na een doelpunt) en bij West Ham vond ik het ook niet bijzonder. In Spanje heb je zelfs helemaal geen sfeer. Daar is het meer geroezemoes door het hele stadion.

Ik vind het prima dat die Ben Side aanwezig is want ik stond er 30 jaar geleden ook. Maar dan wel zonder hoodies en illegaal vuurwerk. En qua liedjes mogen ze best wat origineler en maatschappelijk bewuster zijn.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6571
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Ik zou nog steeds graag een Youth league topic zien.
Gewoon bij wedstrijden een algemeen youth league topic zou al voldoende zijn. Net zoals Jong AZ dat heeft.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AncoH schreef: 26 feb 2024, 14:06 Ik lees al tijden met grote verbazing wat er op dit forum wordt geschreven over de sfeer in het stadion en over de sfeeracties van de Ben-side. Laat ik even voorop zetten dat ik ook geen deel uit maak van die jongens, maar dat ze sfeer verhogend zijn vind ik persoonlijk wel. In de rest van het stadion (en ik heb op veel plekken gezeten) zie ik veelaal publiek wat op zijn stoel zit en voetbal zit te kijken .... Ook prima hoor, maar wat wil je dan? In een stadion zitten en een speld horen vallen?

Gisteren zat ik met mijn zoon in vak U en heb genoten van de sfeer aan die kant van het stadion.
En ik moet zeggen, ik kom niet uit de buurt van Alkmaar want ik moet meer dan 100 km rijden om in het stadion te komen, ik heb liever de sfeer aan die kant dan het stiltegebied aan de andere kant.

Of sla ik de plank volledig mis?
Eens.

En als je écht meer maatschappelijke betrokkenheid of originelere liedjes wilt houdt werkelijk niets je tegen om daar iets aan te doen.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Antti Opdam schreef: 26 feb 2024, 16:10
En als je écht meer maatschappelijke betrokkenheid of originelere liedjes wilt houdt werkelijk niets je tegen om daar iets aan te doen.
Moet ik met een megafoon in vak A gaan staan?
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Langedijk schreef: 26 feb 2024, 16:14 Moet ik met een megafoon in vak A gaan staan?
Waarom niet?

Beter dan hier klagen.
Plaats reactie