Lequincio Zeefuik (2029)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 15 feb 2024, 11:55 Ook had je nog in de richting van een Vilhena en Strootman kunnen denken.
:lol: :lol: :lol: Clasie afschrijven en over the hill noemen en dan zelf aankomen met Strootman :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

differentcook schreef: 15 feb 2024, 14:22 Hiërarchie vind ik zelf altijd 'poor man's management', negatief en vooral werkend bij niet al te slimme mensen. Ik zie liever een vlakke organisatie waarbij iedereen vanuit gelijkheid wordt gemotiveerd samen het maximale te bereiken
Dan heb je nog nooit teamsport bedreven op enig niveau. Hiërarchie is daarin ontzettend belangrijk. En hiërarchie wil niet zeggen dat andere spelers niet gelijkwaardig zijn. Dat is natuurlijk onzin. Jij doet nu net alsof het wil zeggen dat de leidende figueren neerkijken op de rest oid. Op het moment dat jij je als leider verheven gaat voelen boven de rest dan ben je klaar. Dat pikt men niet. Leiderschap en hiërarchie in een groep houdt wat anders in.
Laatst gewijzigd door AZ 4 Life op 15 feb 2024, 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 15 feb 2024, 14:07 Vooral het jaar daarna zagen we wat nodig was: bezijden Jaliens was er geen basisspeler van boven de 30 jaar meer.

Leeftijd / ervaring wordt in deze overschat.

Kwaliteit telt.
Leiderschap wil niet altijd zeggen dat je 30+ hoeft te zijn. Dat kan. AZ had in die fase ook een redelijke groep die in de middencategorie zaten qua leeftijd. En ervaren jongens die iets minder speelden zoals Didulica.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

AZ 4 Life schreef: 15 feb 2024, 15:40 Dan heb je nog nooit teamsport bedreven op enig niveau. Hiërarchie is daarin ontzettend belangrijk. En hiërarchie wil niet zeggen dat andere spelers niet gelijkwaardig zijn. Dat is natuurlijk onzin. Jij doet nu net alsof het wil zeggen dat de leidende figueren neerkijken op de rest oid. Op het moment dat jij je als leider verheven gaat voelen boven de rest dan ben je klaar. Dat pikt men niet. Leiderschap en hiërarchie in een groep houdt wat anders in.
En deze methode helpt om de jonge talenten snel naar hun potentieel te laten functioneren en samen te laten vlammen voor resultaten met AZ1?
Nee, ik heb geen (fysieke) teamsport bedreven op een noemenswaardig niveau, maar vraag me wel af of hiërarchie, hoewel mogelijk (ooit) de algemene praktijk, niet een achterhaalde methode is. Als AZ voor innovatie is, dan zou het ook dit kunnen onderzoeken.
we can come an end
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ 4 Life schreef: 15 feb 2024, 15:39 :lol: :lol: :lol: Clasie afschrijven en over the hill noemen en dan zelf aankomen met Strootman :lol: :lol: :lol:
Toegegeven. Dat is oneerlijk. Strootman heeft structureler op een hoger niveau gespeeld en speelt tot de vandaag in de Serie A.

Het is dat die jongen zoveel geblesseerd is ...

De Serie A.

Een plek waar Clasie vrijwel zeker zou verzuipen. Zoals Clasie - één seizoen subtop Engeland - daargelaten praktisch overal verzuipt.

Clasie heeft eigenlijk nooit op 'the hill' gezeten.

Of je moet subtop Nederland 'the hill' vinden.

Als ik Clasie gelijkwaardig zou willen vervangen moeten we inderdaad eerder denken aan Davy Propper of Ruud Vormer. Die hebben een vergelijkbaar club - loopbaan en prijzenkast.

Maar ik hoop niet dat Zeefuik zich daardoor laat inspireren.

(On topic aub!)

De fanboys van Clasie mogen zich in zijn topic melden. Voor een nieuwe episode: Clasie, Walking Football since 2016.
Laatst gewijzigd door Antti Opdam op 15 feb 2024, 17:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ 4 Life schreef: 15 feb 2024, 15:42 Leiderschap wil niet altijd zeggen dat je 30+ hoeft te zijn. Dat kan. AZ had in die fase ook een redelijke groep die in de middencategorie zaten qua leeftijd. En ervaren jongens die iets minder speelden zoals Didulica.
Exact.

Ik ben blij dat je het met mee eens bent dat we van spelers boven de 30 jaar rustig af kunnen en weer kunnen kijken naar spelers van midden 20 met transferwaarde en groeipotentie.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9160
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Antti Opdam schreef: 15 feb 2024, 11:46 In die periode ging Nederland kapot aan het te lang hangen aan routiniers die in 1998/2000 geweldig waren.

In 2002 (mislopen kwalificatie) en 2004 (gedrocht van een toernooi en met mazzel door de poulefase) hield men te lang vast aan spelers die al jaren niet meer konden (Kluivert, Frank de Boer, Davids, Jaap Stam etc.) Het ging pas weer lopen rond 2006 / 2008 en als summum 2010 toen die oude hiërarchie was verdwenen en jonge jongens het overnamen.

De parallellen met het AZ van nu zijn voor mij duidelijk. Indi is de nieuwe Frank de Boer en Clasie de nieuwe Davids.

Intern een grote naam, maar feitelijk al jaren niet meer meekunnen ...

Het is funest voor je kleedkamer.

Misschien dat we Marco van Basten nog eens kunnen halen om schoon schip te maken.

Zodat Ons Lekkie in een daadwerkelijke eerlijke competitieve omgeving terecht komt. Waarin je primair wordt beoordeeld op sportieve prestaties.

Ik zou Ons Lekkie samen in de spits met Pavlidis zetten. Dat vraagt wat accent - verschuivingen, maar nu loopt de '10' ook al vrij standaard in de spits. Ik zou ze dan afwisselend in de spits laten opduiken.

Ik vond de experimenten met Odgaard en Pavlidis ook al niet slecht bedacht, maar ontbrak het nog aan de afstemming en uitvoering.

Na dit seizoen is Lekkie gewoon de vaste nummer 9.

(Mits hij zich normaal doorontwikkelt natuurlijk.)
Ah okay, helder wat je met 2002 bedoelde dan inderdaad!
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2337
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Zeefuik moet links om of rechts om worden ingepast, levert iedere keer dat hij binnen de lijnen komt in aanvallend opzicht.

Hij is daarin ook ongeveer de enige met Pavlidis samen, zou gek zijn om zo iemand op de bank te houden voor één van die jongens die het hele jaar al aanvallend zich totaal niet kunnen onderscheiden. Martens verzin iets!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Wildcat schreef: 18 feb 2024, 18:26 Zeefuik moet links om of rechts om worden ingepast, levert iedere keer dat hij binnen de lijnen komt in aanvallend opzicht.

Hij is daarin ook ongeveer de enige met Pavlidis samen, zou gek zijn om zo iemand op de bank te houden voor één van die jongens die het hele jaar al aanvallend zich totaal niet kunnen onderscheiden. Martens verzin iets!
Je begrijpt dat ik het hier helemaal mee eens ben.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2254
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Wildcat schreef: 18 feb 2024, 18:26 Zeefuik moet links om of rechts om worden ingepast, levert iedere keer dat hij binnen de lijnen komt in aanvallend opzicht.

Hij is daarin ook ongeveer de enige met Pavlidis samen, zou gek zijn om zo iemand op de bank te houden voor één van die jongens die het hele jaar al aanvallend zich totaal niet kunnen onderscheiden. Martens verzin iets!
Je moet dan een heel ander systeem gaan spelen voor een jongen die - naar horen zeggen - nog geen 90 minuten kan volhouden.

Alles op z'n tijd alsjeblieft.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

SchoorlAZ schreef: 19 feb 2024, 11:07 Je moet dan een heel ander systeem gaan spelen voor een jongen die - naar horen zeggen - nog geen 90 minuten kan volhouden.

Alles op z'n tijd alsjeblieft.
Een jongen?

Ongeveer de enige speler - naast Pavlidis - binnen het huidige AZ waar ik met belangstelling naar (uit)kijk.

Als hij de 90 minuten wel kan volhouden wordt het een heel interessant dossier ...
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Antti Opdam schreef: 19 feb 2024, 13:11 Een jongen?

Ongeveer de enige speler - naast Pavlidis - binnen het huidige AZ waar ik met belangstelling naar (uit)kijk.

Als hij de 90 minuten wel kan volhouden wordt het een heel interessant dossier ...
En niet alleen een dossier, maar ook een interessante en fijne ervaring! :D
we can come an end
hihacorner
Supporter
Berichten: 220
Lid geworden op: 30 jun 2021, 07:04

Wel prettig dat we met deze jongen in het veld ten minste dreigend zijn bij lange inworpen. Nu nog vrije trappen en corners verzilveren en we kunnen zowaar nog een plekje gaan klimmen op de ranglijst.
Gebruikersavatar
SjaakTrekhaak
Seizoenkaarthouder
Berichten: 375
Lid geworden op: 24 mei 2022, 18:39

Weten we waarom hij zelfs bij invallen zo weinig speeltijd krijgt? Je kan me niet vertellen dat hij geen 20 minuten plus extra tijd voluit kan gaan.
DeTorenburch
Oude garde
Berichten: 1192
Lid geworden op: 31 jan 2023, 13:55

SjaakTrekhaak schreef: 19 feb 2024, 15:24 Weten we waarom hij zelfs bij invallen zo weinig speeltijd krijgt? Je kan me niet vertellen dat hij geen 20 minuten plus extra tijd voluit kan gaan.
Hij zit pas 18 dagen bij AZ. Het leven is geen EA FC24. Het zal dus te maken hebben met de concurrentie op zijn plek en “inwerkperiode”. Komt wel goed met deze jongen. Tegen ajax hoop ik een 4-4-2 te zien waarin Lekki en Pavlidis samen voorin staan ondersteund door de Wit.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2254
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Antti Opdam schreef: 19 feb 2024, 13:11 Een jongen?

Ongeveer de enige speler - naast Pavlidis - binnen het huidige AZ waar ik met belangstelling naar (uit)kijk.

Als hij de 90 minuten wel kan volhouden wordt het een heel interessant dossier ...
Hij is 19 jaar oud. Een jongen dus, ja.
Leuk dat jij er met belangstelling naar kijkt.
Ik hoop dat je begrijpt dat ik dat met een flinke korrel zout neem, maar ik zie ook wel wat in deze jongen.

Goede techniek voor zo'n lengte.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6549
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

SjaakTrekhaak schreef: 19 feb 2024, 15:24 Weten we waarom hij zelfs bij invallen zo weinig speeltijd krijgt? Je kan me niet vertellen dat hij geen 20 minuten plus extra tijd voluit kan gaan.
Ik begreep dat dat wel een ding was. Toen AZ hem haalde, benoemde Kwakman dat bij ESPN. Hij brak ook pas net door bij Volendam en heeft dus echt nog weinig inhoud.
Gebruikersavatar
Perry
Invaller
Berichten: 2016
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

SjaakTrekhaak schreef: 19 feb 2024, 15:24 Weten we waarom hij zelfs bij invallen zo weinig speeltijd krijgt? Je kan me niet vertellen dat hij geen 20 minuten plus extra tijd voluit kan gaan.
Ik heb ook ergens in de berichtgeving gehoord dat hij ergens wat last had, dat zou de korte invalbeurt ook deels kunnen verklaren.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

SchoorlAZ schreef: 19 feb 2024, 16:24 Hij is 19 jaar oud. Een jongen dus, ja.
Leuk dat jij er met belangstelling naar kijkt.
Ik hoop dat je begrijpt dat ik dat met een flinke korrel zout neem, maar ik zie ook wel wat in deze jongen.
Het ging in deze quote om het woord "een".

Dat van die korrel zout begrijp ik niet.

Maar ik kijk liever constructief vooruit.

Naar nieuwe speelminuten.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

SjaakTrekhaak schreef: 19 feb 2024, 15:24 Weten we waarom hij zelfs bij invallen zo weinig speeltijd krijgt? Je kan me niet vertellen dat hij geen 20 minuten plus extra tijd voluit kan gaan.
Wellicht omdat de topscorer van de eredivisie voor hem staat in de pikorde..?
Plaats reactie