Fortuna Sittard-AZ (za 17 feb, 18.45u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
bk wcm
Fanatic
Berichten: 582
Lid geworden op: 06 apr 2005, 09:27
Locatie: west coast

differentcook schreef: 17 feb 2024, 22:42 Van Brederode heeft zich weer aardig bewezen vanavond. Speelde superbehendig en had uit een volley een topschot op de lat. Misschien je ogen schoonmaken of je vooroordeel thuis laten, dan had je dit ook kunnen zien. Martens was gelukkig wel wakker en benoemde zijn goede invalbeurt.
Martens moet die twijfelkontjes aan het voetballen krijgen. Als je zo'n veldoverwicht hebt en krijg zo weinig actie in het 16meter gebied van de tegenstander dan doe je het als coach gewoon belabberd . Dan kun je wel complimenten geven aan je eigen wissels, maar dan mankeren hij en jij ook iets aan de ogen. Kijk even hoe slecht dat Fortuna is dan.
Iedereen is voor AZ en AZ is voor iedereen.
En ik hef het glas op jouw gezondheid, want jij staat niet alleen.
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1240
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

bk wcm schreef: 18 feb 2024, 10:11 Martens moet die twijfelkontjes aan het voetballen krijgen. Als je zo'n veldoverwicht hebt en krijg zo weinig actie in het 16meter gebied van de tegenstander dan doe je het als coach gewoon belabberd . Dan kun je wel complimenten geven aan je eigen wissels, maar dan mankeren hij en jij ook iets aan de ogen. Kijk even hoe slecht dat Fortuna is dan.
en dat ligt aan de coach?????De wissels waren gister weer prima. Misschien onze extra spits wat eerder maar Martens had het gelijk aan zijn zijde en van Brederode viel heerlijk in.
Sander73
Seizoenkaarthouder
Berichten: 363
Lid geworden op: 21 mei 2022, 09:32

Wedstrijd uitslag weten te ontlopen en gisteravond om 22.00 terug gekeken. Een AZ gezien wat in ieder geval qua spelopvattingen wat beter voor de dag kwam met hier en daar een goede aanval. Scoren blijft een levensgroot probleem voor dit elftal. Ook de wissels riepen wel wat vraagtekens op maar pakten aardig uit. Ik had wel Zeefuik wat eerder gebracht.

Gelukkig weer eens drie punten. In alle realiteit wel tegen een zeer pover Fortuna, maar goed in dit stadium is ieder punt er ff een. Dan maar ConL veilig stellen. Europees spelen blijft tenslotte van levensbelang voor de club.

Samenvattend…. Zeker wat lichtpuntjes gezien. Is het lek boven? Nee dat denk ik helaas niet. Als je volgende week van ajax wint, dan kan er wellicht iets ontstaan in het elftal. Als….
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6514
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Sander73 schreef: 18 feb 2024, 12:16 Gelukkig weer eens drie punten. In alle realiteit wel tegen een zeer pover Fortuna, maar goed in dit stadium is ieder punt er ff een. Dan maar ConL veilig stellen. Europees spelen blijft tenslotte van levensbelang voor de club.
Als we ons zonder play-offs plaatsen voor Europees voetbal, dan spelen we minimaal EL. Als Feyenoord de beker wint dan gaat de nummer 4 naar de groepsfase en de nummer 5 naar de 2e voorronde EL. Wint Feyenoord niet de beker dan gaat de nummer 4 naar de 2e voorronde EL en speelt de nummer 5 play-offs. De winnaar van de play-offs gaat naar de 2e voorronde CoL.
Sander73
Seizoenkaarthouder
Berichten: 363
Lid geworden op: 21 mei 2022, 09:32

Forza AZ schreef: 18 feb 2024, 12:34 Als we ons zonder play-offs plaatsen voor Europees voetbal, dan spelen we minimaal EL. Als Feyenoord de beker wint dan gaat de nummer 4 naar de groepsfase en de nummer 5 naar de 2e voorronde EL. Wint Feyenoord niet de beker dan gaat de nummer 4 naar de 2e voorronde EL en speelt de nummer 5 play-offs. De winnaar van de play-offs gaat naar de 2e voorronde CoL.
Oké dank voor de info. Als de vierde plek bij beker winst Feyenoord gelijk groepsfase EL oplevert dan is het helemaal zuur als dat in juist dit seizoen niet behaald wordt.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16256
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Sander73 schreef: 18 feb 2024, 22:26 Oké dank voor de info. Als de vierde plek bij beker winst Feyenoord gelijk groepsfase EL oplevert dan is het helemaal zuur als dat in juist dit seizoen niet behaald wordt.
Twente zit misschien in een dalletje en wij winnen van Ajakkes zondag! Komt goed! :roll:
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DonnyDelano schreef: 17 feb 2024, 21:37 Kutbal Belic, daar begint het mee. Maar Goes hapt als een pupil daar, dat kan echt niet op dit niveau. Ik ben fan van Goes, maar vandaag echt een mindere dag

Link: http://www.youtube.com/watch?v=SwXtbtiXWA4

Vanaf 2:22 en 2:23 goed kijken.

Welke defensieve middenvelder staat daar weer apathisch mee te hobbelen?

In mijn beleving: 40% Belic, 40% Goes, 20% Clasie.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Bertje schreef: 17 feb 2024, 19:42 Assist Lekkie! :D
:hart:
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 17 feb 2024, 20:37 NHD geeft zowel Belic als Goes de schuld van de tegentreffer.
Wat vinden we daarvan? toch ook de schuld van Goes?
Ja hehe, misschien nog wel meer de fout van Goes dan van Belic. Belic verspeelt de bal knullig, maar er waren nog genoeg spelers achter de bal om dat op te lossen. Als Martins Indi of Bazoer zo hadden ingestapt dan was het forum te klein geweest.
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1650
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

AZ 4 Life schreef: 19 feb 2024, 11:29 Ja hehe, misschien nog wel meer de fout van Goes dan van Belic. Belic verspeelt de bal knullig, maar er waren nog genoeg spelers achter de bal om dat op te lossen. Als Martins Indi of Bazoer zo hadden ingestapt dan was het forum te klein geweest.
Naar mijn gevoel is het forum sowieso door de jaren heen steeds kleiner geworden. Snap dat wel. De reacties en discussies van een van een jaar geleden sluiten nog naadloos aan op die van vandaag.
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12535
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Voltreffer Vick schreef: 19 feb 2024, 11:38 Naar mijn gevoel is het forum sowieso door de jaren heen steeds kleiner geworden. Snap dat wel. De reacties en discussies van een van een jaar geleden sluiten nog naadloos aan op die van vandaag.
Komt allicht mede doordat velen het belangrijker vinden, door vast te houden aan ingenomen stellingen, gedacht gezichtsbehoud te bevechten, dan open te staan voor nieuwe kennis en argumenten om, via een zucht naar waarheidsvinding, verder te geraken.
we can come an end
Drommedaris
Seizoenkaarthouder
Berichten: 263
Lid geworden op: 24 aug 2023, 10:13

differentcook schreef: 19 feb 2024, 11:50 Komt allicht mede doordat velen het belangrijker vinden, door vast te houden aan ingenomen stellingen, gedacht gezichtsbehoud te bevechten, dan open te staan voor nieuwe kennis en argumenten om, via een zucht naar waarheidsvinding, verder te geraken.
Dit is ook een ingenomen stelling waar aan vast gehouden wordt.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12535
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Drommedaris schreef: 19 feb 2024, 12:51 Dit is ook een ingenomen stelling waar aan vast gehouden wordt.
Dit is iets dat ik meen waar te nemen adhv vele forumposts, maar ik sta open voor (een discussie over) andere zienswijzen hierop (mits ze goed onderbouwd zijn).
we can come an end
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Voltreffer Vick schreef: 19 feb 2024, 11:38 Naar mijn gevoel is het forum sowieso door de jaren heen steeds kleiner geworden. Snap dat wel. De reacties en discussies van een van een jaar geleden sluiten nog naadloos aan op die van vandaag.
Er zijn ook een aantal zaken die maar niet willen veranderen. In het spel van De Wit zit bijvoorbeeld geen enkele ontwikkeling.

En kom je telkens weer met dezelfde argumenten.

Daardoor blijf je ook een beetje in dezelfde cirkel redeneren en discussiëren.
Drommedaris
Seizoenkaarthouder
Berichten: 263
Lid geworden op: 24 aug 2023, 10:13

differentcook schreef: 19 feb 2024, 12:53 Dit is iets dat ik meen waar te nemen adhv vele forumposts, maar ik sta open voor (een discussie over) andere zienswijzen hierop (mits ze goed onderbouwd zijn).
Uiteindelijk doe jij hetzelfde als waarvan je anderen beschuldigt. Je geeft zelf de kern al aan: "om, via een zucht naar waarheidsvinding, verder te geraken."

Wat is 'waarheid'? En wie bepaalt wat waar is? Jij vindt dat mensen verder geraken als hun meningen meer met die van jou overeen zouden komen. Want jij hebt goede argumenten en bent objectief. Iemand die een heel andere kijk op de zaken heeft vindt dat hij goede argumenten heeft en objectief is en dat jij verder zou geraken als je mening meer met die van hem overeen zou komen. We willen allemaal gelijk hebben.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12535
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Drommedaris schreef: 19 feb 2024, 13:48 Uiteindelijk doe jij hetzelfde als waarvan je anderen beschuldigt. Je geeft zelf de kern al aan: "om, via een zucht naar waarheidsvinding, verder te geraken."

Wat is 'waarheid'? En wie bepaalt wat waar is? Jij vindt dat mensen verder geraken als hun meningen meer met die van jou overeen zouden komen. Want jij hebt goede argumenten en bent objectief. Iemand die een heel andere kijk op de zaken heeft vindt dat hij goede argumenten heeft en objectief is en dat jij verder zou geraken als je mening meer met die van hem overeen zou komen. We willen allemaal gelijk hebben.
Ik geloof in het bestaan van een objectieve waarheid (en waar uitsluitend subjectiviteit bestaat, deze zo objectief mogelijk kan worden verwoord).
Ik vind dat mensen verder geraken door deze waarheid als leidraad te nemen en zich open op te stellen in een zoektocht daarnaar. Mijn of iemand anders zijn gelijk heeft geen waarde vergeleken bij de waarde van deze waarheid. Die is namelijk duurzaam en is de basis voor een begrip van wat er gebeurt in de wereld, waar iemands gelijk (die niet in lijn is met de waarheid) hooguit alleen eventjes leuk is voor het moment van een egoboostje (die je later weer terugbetaalt omdat de waarheid het toch wel achterhaalt). Soms help ik dat laatste proces graag een handje.
we can come an end
Drommedaris
Seizoenkaarthouder
Berichten: 263
Lid geworden op: 24 aug 2023, 10:13

differentcook schreef: 19 feb 2024, 13:56 Ik geloof in het bestaan van een objectieve waarheid (en waar uitsluitend subjectiviteit bestaat, deze zo objectief mogelijk kan worden verwoord).
Ik vind dat mensen verder geraken door deze waarheid als leidraad te nemen en zich open op te stellen in een zoektocht daarnaar. Mijn of iemand anders zijn gelijk heeft geen waarde vergeleken bij de waarde van deze waarheid. Die is namelijk duurzaam en is de basis voor een begrip van wat er gebeurt in de wereld, waar iemands gelijk hooguit alleen eventjes leuk is voor het moment van een egoboostje (die je later weer terugbetaalt omdat de waarheid het toch wel achterhaalt)
En wat nou als Langedijk de objectieve waarheid heeft gevonden en elke post van hem die waarheid weergeeft? Kun je het daar mee eens zijn? Waarom zou Langedijk verder van de objectieve waarheid af zitten dan jij?
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12535
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Drommedaris schreef: 19 feb 2024, 14:04 En wat nou als Langedijk de objectieve waarheid heeft gevonden en elke post van hem die waarheid weergeeft? Kun je het daar mee eens zijn? Waarom zou Langedijk verder van de objectieve waarheid af zitten dan jij?
Tuurlijk (heb hem ook al eerder bijval gegeven, waar ik dat passend vond), maakt mij niet uit wie de boodschapper is, gaat om de inhoud ervan.
Langedijk is tot dusver echter niet zo'n goede boodschapper van waarheid gebleken, namelijk geen/slechte argumenten, sterk gepolariseerd en ik zie bij hem niet een open en waarheidszoekende houding. Meer een houding die ik associeer met een behoefte om het ongenoegen dat het leven hem geeft hier te ventileren.
we can come an end
Drommedaris
Seizoenkaarthouder
Berichten: 263
Lid geworden op: 24 aug 2023, 10:13

differentcook schreef: 19 feb 2024, 14:07 Tuurlijk, maakt mij niet uit wie de boodschapper is, gaat om de inhoud ervan.
Langedijk is tot dusver echter niet zo'n goede boodschapper gebleken, namelijk geen/slechte argumenten, sterk gepolariseerd en ik zie bij hem niet een open en waarheidszoekende houding. Meer een houding die ik associeer met een behoefte om het ongenoegen dat het leven hem geeft hier te ventileren.
Bedankt voor het geven van een voorbeeld van mijn punt hierboven: jij vindt dat Langedijk geen goede argumenten heeft, geen open en waarheidszoekende houding heeft en jij over het algemeen dichter bij de waarheid zit dan hem. Nu kan ik niet voor Langedijk spreken, maar hij kan natuurlijk precies hetzelfde van jou zeggen. Hij zal ongetwijfeld vinden dat hij wel goede argumenten heeft en jij niet. En dat jouw overdreven positiviteit niets met een open en waarheidszoekende houding te maken heeft.

Je bent echt niet anders dan anderen.
Drommedaris
Seizoenkaarthouder
Berichten: 263
Lid geworden op: 24 aug 2023, 10:13

Om het van mijn kant af te sluiten: blij met de drie punten maar goed is het allemaal nog lang niet.
Plaats reactie