AZ-Feyenoord (zo 4 feb, 14.30u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6549
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

DeZuivelDuivel schreef: 04 feb 2024, 15:51 [..] en Van Brederode is inmiddels... ook een linksback? die had je écht gewoon moeten verhuren en daarvoor in de plaats een fatsoenlijke flankspeler erbij halen.
Mwaw, ik denk dat het gewoon een poging was om met een soort aanvallende wingbacks te gaan spelen in de laatste tien minuten.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9160
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Ferry schreef: 04 feb 2024, 15:54 Mwaw, ik denk dat het gewoon een poging was om met een soort aanvallende wingbacks te gaan spelen in de laatste tien minuten.
Doet er niets aan af dat hij niet goed genoeg is én ook het verschil niet maakt.

Overigens zal vandaag voor Feyenoorders toch wel als een gestolen overwinning voelen. Dat is of een goed teken voor ons, of een slecht teken voor hen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6549
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

DeZuivelDuivel schreef: 04 feb 2024, 15:56 Overigens zal vandaag voor Feyenoorders toch wel als een gestolen overwinning voelen. Dat is of een goed teken voor ons, of een slecht teken voor hen.
Ik denk niet dat de Rotterdammers ermee zitten. AZ was toch redelijk tandenloos in de tweede helft.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Martens-Sierksma hadden het goed voor elkaar met de aanpak en voorbereiding op de wedstrijd.
De hele wedstrijd de bovenliggende partij tegen Feyenoord, niet veel weggegeven en toch het nodige gecreeerd
we can come an end
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6549
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

differentcook schreef: 04 feb 2024, 16:05 [..] en toch het nodige gecreeerd
Dat viel me juist niet mee in de tweede helft. Vanaf minuut 60 is er niks gecreerd. Een zondagsschot van Zeefuik.
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1624
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

Klote dat we verloren hebben, maar ik verlies liever zo dan een punt pakken tegen Zwolle.
DeTorenburch
Oude garde
Berichten: 1192
Lid geworden op: 31 jan 2023, 13:55

Leukste pot van het jaar van onze kant. =D>
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1624
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

Eén ding is zeker, Martens laat AZ al veel beter spelen dan Jansen ooit deed en ben er van overtuigd dat de punten de komende weken weer gaan komen.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Bertje schreef: 04 feb 2024, 16:30 Eén ding is zeker, Martens laat AZ al veel beter spelen dan Jansen ooit deed en ben er van overtuigd dat de punten de komende weken weer gaan komen.
Geef je dat ook "op een brieffie"?
fcvictorie
Fanatic
Berichten: 651
Lid geworden op: 06 feb 2019, 11:01

Leuke wedstrijd van AZ kant, tenminste een AZ dat graag wilde aanvallen. Tot aan de zestien van de tegenstander was het best goed, qua drukzetten en de eerste fase van de opbouw. Rond de zestien was het nog ondermaats. Het gebrek aan goede buitenspelers speelt AZ op dit moment parten.

Ik vrees wel een beetje voor volgend jaar. Nu heb je Pavlidis nog die aanvallend gezien nog voor wat gevaar zorgt. Volgend seizoen moet daar zeker nog wat bij.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6571
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Kan die makkelie zn fluiten even inslikken. Met zn 4 minuten extra tijd. Lachwekkend
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1624
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

AZA'dam schreef: 04 feb 2024, 16:45 Geef je dat ook "op een brieffie"?
Uiteraard gaan we weer punten pakken! Zoals vandaag heb ik AZ nog niet zien spelen onder Jansen.
Negatievelingen hou je toch, maar de wedstrijd van vandaag geeft de burger moed. Althans bij mij.
Ik was er van overtuigd, gebaseerd op de 1e helft, dat we zouden winnen en kijk uit met vertrouwen uit naar woensdag. 8)
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11180
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

De blijdschap bij sommigen hier is wel tekenend. 3 jaar dramatisch voetbal gezien en dan is dit blijkbaar al genoeg om enthousiast te worden. Terwijl het in de tweede helft gewoon heel matig was met rare wissels. Niks gecreëerd tegen een hele zwakke tegenstander.

Pavlidis niet scherp genoeg, Mijnans te licht voor dit niveau, Bazoer zwak, De Wit weer nutteloos, Wolfe enthousiast maar lang niet goed genoeg.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Langedijk schreef: 04 feb 2024, 17:34 De blijdschap bij sommigen hier is wel tekenend. 3 jaar dramatisch voetbal gezien en dan is dit blijkbaar al genoeg om enthousiast te worden. Terwijl het in de tweede helft gewoon heel matig was met rare wissels. Niks gecreëerd tegen een hele zwakke tegenstander.

Pavlidis niet scherp genoeg, Mijnans te licht voor dit niveau, Bazoer zwak, De Wit weer nutteloos, Wolfe enthousiast maar lang niet goed genoeg.
Ik vond de opstelling en wissels allemaal erg logisch (ervan uitgaande dat Belic nog niet voldoende fit was)
we can come an end
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

SimonPoulsen schreef: 04 feb 2024, 17:04 Kan die makkelie zn fluiten even inslikken. Met zn 4 minuten extra tijd. Lachwekkend
Inderdaad. Sowieso een probleem in de eredivisie, maar zeker ook vandaag
we can come an end
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1624
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

Langedijk schreef: 04 feb 2024, 17:34 De blijdschap bij sommigen hier is wel tekenend. 3 jaar dramatisch voetbal gezien en dan is dit blijkbaar al genoeg om enthousiast te worden.
Mag het na drie jaar?
:wink:
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 04 feb 2024, 17:34 De blijdschap bij sommigen hier is wel tekenend. 3 jaar dramatisch voetbal gezien en dan is dit blijkbaar al genoeg om enthousiast te worden. Terwijl het in de tweede helft gewoon heel matig was met rare wissels. Niks gecreëerd tegen een hele zwakke tegenstander.

Pavlidis niet scherp genoeg, Mijnans te licht voor dit niveau, Bazoer zwak, De Wit weer nutteloos, Wolfe enthousiast maar lang niet goed genoeg.
Je moet het in het juiste perspectief zien dus afzetten tegen wat we de afgelopen periode hebben gezien: angshazenvoetbal, gewilde controle die daardoor geen controle werd, spelers zonder een greintje zelfvertrouwen, achteruit-voerbal. En dit was een AZ dat wilde en durfde voetballen, en door die durf zag je dat ze echt wel wat meer kunnen. Ik ben inderdaad al blij met het vertoonde spel. Ja er ging nog veel mis, ja het kan beter, maar veel strijd en lange periodes vóóruit-voetbal. Zo’n Goes die heel vaak probeerde vooruit te spelen, vrije mensen opzoeken. Met dit spel kreeg het elftal ook de tribunes weer vol achter zich.

Dus verwacht nou niet direct een 100% ommezwaai en wees blij met deze stap.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11180
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 04 feb 2024, 18:25
Dus verwacht nou niet direct een 100% ommezwaai en wees blij met deze stap.
Ik denk alleen dat deze stap de laatste was, tenzij De Wit eindelijk eens uit het elftal verdwijnt. En strijd is toch wel het minste dat je mag verwachten.

Onderaan de streep hebben ze opnieuw nauwelijks op doel geschoten. Ik was eigenlijk alleen blij met de basisplaatsen van Addai en Goes
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
lowietje
Fanatic
Berichten: 514
Lid geworden op: 25 jan 2008, 22:06

Het negativisme van Langedijk slaat dit keer nergens op. Eindelijk weer eens een goede wedstrijd van AZ gezien. Er zat tempo en energie in, durf, passes waren zuiver, AZ was de baas op het veld, dat is knap tegen Feyenoord. Alleen de afronding was niet goed genoeg, en in de tweede helft werd er weinig meer gecreëerd. Maar al met al een dikke voldoende na al dat vreselijke Jansen geschaak.
Seizoenkaarthouder
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11180
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

lowietje schreef: 04 feb 2024, 19:05 Het negativisme van Langedijk slaat dit keer nergens op. Eindelijk weer eens een goede wedstrijd van AZ gezien. Er zat tempo en energie in, durf, passes waren zuiver, AZ was de baas op het veld, dat is knap tegen Feyenoord. Alleen de afronding was niet goed genoeg, en in de tweede helft werd er weinig meer gecreëerd. Maar al met al een dikke voldoende na al dat vreselijke Jansen geschaak.
Ik heb wel goede dingen gezien hoor. Maar uiteindelijk verlies je thuis gewoon van een hele matige tegenstander en is er vrijwel niets gecreëerd. Laatste half uur was ronduit slecht. Nog steeds geen voetballer op 10.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Plaats reactie