AZ-Feyenoord (zo 4 feb, 14.30u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1632
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

Langedijk schreef: 04 feb 2024, 21:14 Bij Feyenoord is het beste er wel vanaf ja. Heb je geteld hoeveel vrije ballen ze onder druk naar de verkeerde kleur speelden? Gimenez raakt niks meer en hun middenveld vind ik niet bijzonder. Ze hebben alleen een goed centraal duo.

Jammer dat Bijlow die bal van De Wit toevallig op zijn knie krijgt.
Niet geteld, maar wel gezien.
Verdienste van AZ.
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1632
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

DonnyDelano schreef: 04 feb 2024, 20:17 Mijnans moet de voetballende 10 zijn. Dat was ie vandaag in praktijk ook, De Wit speelde meer naast Clasie. Middenveld met Clasie Belic en Mijnans moet prima kunnen toch?
Je hebt gelijk.
En het middenveld wat jij schetst gaan we volgende week zien.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Perry schreef: 05 feb 2024, 07:04 Alleen bestaat het ene kamp maar uit 1 persoon, die graag het hoogste woord wil hebben. :lol:
:lol: !!!

Soort van Antti in het Clasie - topic.

:wink:
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12544
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Perry schreef: 05 feb 2024, 07:04 Alleen bestaat het ene kamp maar uit 1 persoon, die graag het hoogste woord wil hebben. :lol:
Ik zie een andere tweedeling.
Een kamp dat blijft sikkeneuren en een kamp dat een switch heeft gemaakt naar de bright side.
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ferry schreef: 05 feb 2024, 07:49 Ik denk dat Langedijk ook wel ziet dat er meer ziel in het elftal zat. Maar tegelijkertijd bekruipt ook mij het gevoel van: gvd, weer geen punten. Want daar doe je het uiteindelijk wel voor.
Ook schrik ik van het feit dat er na de wissels aanvallend te weinig gebracht is. Ik heb geen knappe kans geteld. Terwijl je moest scoren om een punt te pakken.

En dat verwijt ik Huiberts dan weer. Waarom niet meer kwaliteit gehuurd/aangetrokken in de winterstop?
Vergeet niet dat wij weinig kansen kregen, maar Feyenoord al helemaal niet. De hele wedstrijd bijna niet. En vergeet ook niet dat Feyenoord wel (ook als ze als team wat minder presteren nu) een ijzersterke verdediging heeft. En, zoals ik al zei, afgezet tegen de lange slechte periode van AZ was deze wedstrijd echt een flinke stap voorwaarts, vooral qua werklust, inzet en vóóruit- voetbal (i.p.v. tikkie terug-Pascal-bal) en erg leuk voor het (stadion)publiek.

Overigens (even iets heel anders) vind ik het beleid wat betreft de biergooierij weer Hollands watjesbeleid. Voor me zit een groep bierzuipende vetzakken, die de hele wedstrijd niets anders doen dan zuipen en om de beurt heen en weer lopen om weer een lading te halen (superirritant) en kijken hoegenaamd geen voetbal. Één moment keken ze blijkbaar wel toen Makkelie weer eens een vreemde beslissing nam en prompt gooide de meest roodaangelopen zuipschuit een beker bier op het veld. Na lang gepraat werd hij verwijderd, maar wat schetst mijn verbazing: 10 minuten later kwam hij weer gewoon op zijn plek zitten, en nam nog maar eens een biertje. De mening van zo’n beetje alle omstanders was: weg met die gozer (hij doet het nl. vaker, vooral bij Europese wedstrijden), maar nee hoor, hij mocht weer terug op z’n plek.
Op deze manier gaat dit beleid (hoe slecht het wellicht ook is, want hoezo moeten 19.000 man gestraft worden door een dronken idioot…..) natuurlijk nooit werken. De medewerkers van AZ werden vervolgens door dezelfde groep idioten voor NSB’ers uitgemaakt (zegt genoeg over het IQ van die eikels…….).
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11181
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 05 feb 2024, 16:00 Voor me zit een groep bierzuipende vetzakken, die de hele wedstrijd niets anders doen dan zuipen en om de beurt heen en weer lopen om weer een lading te halen (superirritant) en kijken hoegenaamd geen voetbal. Één moment keken ze blijkbaar wel toen Makkelie weer eens een vreemde beslissing nam en prompt gooide de meest roodaangelopen zuipschuit een beker bier op het veld.
Sorry, ik zal het nooit meer doen.

Twente verdient trouwens 6 miljoen per jaar aan de horeca. Het hoort blijkbaar bij de 'totaalbeleving'. Dankzij die zuipschuiten kan AZ weer een motorisch gestoorde linksback uit het buitenland halen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1361
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

salmonyappi schreef: 05 feb 2024, 16:00 Vergeet niet dat wij weinig kansen kregen, maar Feyenoord al helemaal niet. De hele wedstrijd bijna niet. En vergeet ook niet dat Feyenoord wel (ook als ze als team wat minder presteren nu) een ijzersterke verdediging heeft. En, zoals ik al zei, afgezet tegen de lange slechte periode van AZ was deze wedstrijd echt een flinke stap voorwaarts, vooral qua werklust, inzet en vóóruit- voetbal (i.p.v. tikkie terug-Pascal-bal) en erg leuk voor het (stadion)publiek.

Overigens (even iets heel anders) vind ik het beleid wat betreft de biergooierij weer Hollands watjesbeleid. Voor me zit een groep bierzuipende vetzakken, die de hele wedstrijd niets anders doen dan zuipen en om de beurt heen en weer lopen om weer een lading te halen (superirritant) en kijken hoegenaamd geen voetbal. Één moment keken ze blijkbaar wel toen Makkelie weer eens een vreemde beslissing nam en prompt gooide de meest roodaangelopen zuipschuit een beker bier op het veld. Na lang gepraat werd hij verwijderd, maar wat schetst mijn verbazing: 10 minuten later kwam hij weer gewoon op zijn plek zitten, en nam nog maar eens een biertje. De mening van zo’n beetje alle omstanders was: weg met die gozer (hij doet het nl. vaker, vooral bij Europese wedstrijden), maar nee hoor, hij mocht weer terug op z’n plek.
Op deze manier gaat dit beleid (hoe slecht het wellicht ook is, want hoezo moeten 19.000 man gestraft worden door een dronken idioot…..) natuurlijk nooit werken. De medewerkers van AZ werden vervolgens door dezelfde groep idioten voor NSB’ers uitgemaakt (zegt genoeg over het IQ van die eikels…….).
Haha, vak R (of Q) denk ik? Ik zit in S en zag al een hoop mensen wijzen, "hij was het!". Overigens wel klasse actie van de grensrechter, die de beker gewoon over de boarding gooide in plaats van de scheids in te seinen.

Maar wel vrij bizar dat die kerel weer mocht gaan zitten inderdaad
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Langedijk schreef: 05 feb 2024, 16:20 Dankzij die zuipschuiten kan AZ weer een motorisch gestoorde linksback uit het buitenland halen.
Nu je erover begint: hij voetbalde gisteren eigenlijk best aardig.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

DonnyDelano schreef: 05 feb 2024, 17:02 Haha, vak R (of Q) denk ik? Ik zit in S en zag al een hoop mensen wijzen, "hij was het!". Overigens wel klasse actie van de grensrechter, die de beker gewoon over de boarding gooide in plaats van de scheids in te seinen.

Maar wel vrij bizar dat die kerel weer mocht gaan zitten inderdaad
Dat laatste inderdaad! (Vakkie Q, vol verklikkers :wink: )
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
MarkusHenriksen19
Supporter
Berichten: 182
Lid geworden op: 31 jan 2019, 07:00

DonnyDelano schreef: 05 feb 2024, 17:02 Maar wel vrij bizar dat die kerel weer mocht gaan zitten inderdaad
Was het geen regel van de KNVB dat hij uit het stadion moest worden verwijderd? Bij ajax gebeurde dat in het verleden wel (én terecht!). Oom agent sprak hem wel aan, maar daar heeft zo'n figuur vaak weinig mee. De andere supporters hadden helemaal gelijk dat ze "afvoeren" riepen
Maarten Martens is de enige speler van deze eeuw die de beker én landstitel als speler won. Als trainer is het je ook gegund

Eerste wedstrijd: AZ-Aalesunds FK 6-0 (25-8-2011, vEL)

>Huiberts, wijs ook BMI de deur én volg gerust zelf!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

MarkusHenriksen19 schreef: 05 feb 2024, 18:34 Was het geen regel van de KNVB dat hij uit het stadion moest worden verwijderd? Bij ajax gebeurde dat in het verleden wel (én terecht!). Oom agent sprak hem wel aan, maar daar heeft zo'n figuur vaak weinig mee. De andere supporters hadden helemaal gelijk dat ze "afvoeren" riepen
Daar hoorde ik dus bij, hij zit twee rijen voor me, de lul.
Ik begreep dat alleen als de wedstrijd daadwerkelijk gestaakt wordt hij wordt verwijderd. Ook raar…….
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Langedijk schreef: 04 feb 2024, 17:34 De blijdschap bij sommigen hier is wel tekenend. 3 jaar dramatisch voetbal gezien en dan is dit blijkbaar al genoeg om enthousiast te worden. Terwijl het in de tweede helft gewoon heel matig was met rare wissels. Niks gecreëerd tegen een hele zwakke tegenstander.

Pavlidis niet scherp genoeg, Mijnans te licht voor dit niveau, Bazoer zwak, De Wit weer nutteloos, Wolfe enthousiast maar lang niet goed genoeg.
Bazoer zwak noemen is misschien wel het meest lachwekkende commentaar dat je kan geven. Was minstens zo goed als Goes was, zo niet beter. Enige zwakke moment was die vrije trap vlak voor tijd die hij hoog over schoot. Verder een uitstekende pot gespeeld, zowel defensief als aanvallend. Kwam een aantal keer heerlijk voor zijn directe tegenstander en legde de balletjes een aantal keer met veel gevoel over de laatste lijn van Feyenoord. Lanceerde Poku daar ook nog een paar keer mee.

Wolfe vond ik zondag ook gewoon prima spelen. Ben normaal geen fan van onze Noor, maar zondag was het gewoon voldoende tot goed.

Waar ik het wel mee eens ben is dat er in de tweede helft te weinig gevaar werd gesticht. Ondanks de aanvallende wissels was er niet echt sprake van een slotoffensief. Aan de andere kant heb ik genoten van een goede eerste helft. Met name die periode voor de wissel van Bijlow stonden die leden met de rug tegen de muur. Als je deze wedstrijd afzet tegen de laatste twee maanden dan is dit gewoon meer dan voldoende. Zeker als je kijkt tegen wie je speelt. Qua speelbeeld hadden wij verdiend te winnen en qua kansen idem. Ik denk dat Owusu geen enkele redding heeft hoeven te verrichten. Hij moest een keer alert zijn bij een diepe bal op Paixao als ik het me goed herinner, maar verder heeft hij niks te doen gehad.
Gebruikersavatar
Perry
Invaller
Berichten: 2016
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

AZ 4 Life schreef: 06 feb 2024, 13:05 Bazoer zwak noemen is misschien wel het meest lachwekkende commentaar dat je kan geven. Was minstens zo goed als Goes was, zo niet beter. Enige zwakke moment was die vrije trap vlak voor tijd die hij hoog over schoot.
Die andere vrije trap, aan zijkant een paar meter van de achterlijn, was anders nog veel erger. Wel eens dat hij over het algemeen een goede pot speelde.

AZ 4 Life schreef: 06 feb 2024, 13:05

Waar ik het wel mee eens ben is dat er in de tweede helft te weinig gevaar werd gesticht. Ondanks de aanvallende wissels was er niet echt sprake van een slotoffensief.
Ik had het idee dat de tank vrij snel leeg was bij AZ in de 2e helft. Waar we niet zo lang geleden (laten we zeggen de Slot-periode) nog werden geroemd om de topfitte selectie, leek ook nu de selectie van Slot het meest fit aan het einde van de wedstrijd. Los van Bijlow dan :wink:
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Perry schreef: 06 feb 2024, 13:15
Ik had het idee dat de tank vrij snel leeg was bij AZ in de 2e helft. Waar we niet zo lang geleden (laten we zeggen de Slot-periode) nog werden geroemd om de topfitte selectie, leek ook nu de selectie van Slot het meest fit aan het einde van de wedstrijd. Los van Bijlow dan :wink:
Feyenoord hoefde dan ook weinig anders te doen dan de bal tegenhouden. Dat is minder inspannend dan constant afjagen en aanvallen.
Dat de tank uiteindelijk leeg was vond ik niet zo raar gezien de energie die erin werd gestopt.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
kohen
Herry en/of Berry
Berichten: 53
Lid geworden op: 17 jan 2008, 20:55

salmonyappi schreef: 05 feb 2024, 16:00 Vergeet niet dat wij weinig kansen kregen, maar Feyenoord al helemaal niet. De hele wedstrijd bijna niet. En vergeet ook niet dat Feyenoord wel (ook als ze als team wat minder presteren nu) een ijzersterke verdediging heeft. En, zoals ik al zei, afgezet tegen de lange slechte periode van AZ was deze wedstrijd echt een flinke stap voorwaarts, vooral qua werklust, inzet en vóóruit- voetbal (i.p.v. tikkie terug-Pascal-bal) en erg leuk voor het (stadion)publiek.

Overigens (even iets heel anders) vind ik het beleid wat betreft de biergooierij weer Hollands watjesbeleid. Voor me zit een groep bierzuipende vetzakken, die de hele wedstrijd niets anders doen dan zuipen en om de beurt heen en weer lopen om weer een lading te halen (superirritant) en kijken hoegenaamd geen voetbal. Één moment keken ze blijkbaar wel toen Makkelie weer eens een vreemde beslissing nam en prompt gooide de meest roodaangelopen zuipschuit een beker bier op het veld. Na lang gepraat werd hij verwijderd, maar wat schetst mijn verbazing: 10 minuten later kwam hij weer gewoon op zijn plek zitten, en nam nog maar eens een biertje. De mening van zo’n beetje alle omstanders was: weg met die gozer (hij doet het nl. vaker, vooral bij Europese wedstrijden), maar nee hoor, hij mocht weer terug op z’n plek.
Op deze manier gaat dit beleid (hoe slecht het wellicht ook is, want hoezo moeten 19.000 man gestraft worden door een dronken idioot…..) natuurlijk nooit werken. De medewerkers van AZ werden vervolgens door dezelfde groep idioten voor NSB’ers uitgemaakt (zegt genoeg over het IQ van die eikels…….).
Ik zag het ook gebeuren en heel bizar dat die gast het stadion niet werd uitgegooid. Maar wanneer de regel is dat dit pas gebeurd bij staken van de wedstrijd wens ik AZ en de rest van voetballend Nederland succes bij het oplossen van problemen in stadions. West Ham uit was voor mij in dat kader wel een eye opener: daar wordt je op elk "wangedrag" aangesproken, en wanneer je niet luistert ga je er gewoon uit. Scheelt een hoop discussies en gedoe (en ik weet ook wel dat in Engeland niet alles goed gaat).

Nog over de biergooier: bizar dat hij zich inderdaad aangevallen voelde, alsof er niets gebeurd was en iedereen om hem heen gek/NSB'er was. Wel een mooie bijnaam voor vak Q: NSQ....
Plaats reactie