AZ-PSV (zo 17 dec, 20.00u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11178
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

MO7 schreef: 17 dec 2023, 22:36 Even een totaal andere observatie: Heeft verder nog iemand geconstateerd hoe hopeloos onze zogenaamde sterkhouders BMI en Clasie waren? Foproutiniers.
Ook dat was inderdaad al bekend. Clasie blinkt uit tegen de nummers 7 t/m 18 in de Eredivisie. BMI voegt nooit iets toe.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11178
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

DonnyDelano schreef: 18 dec 2023, 06:55 Ik ben het helemaal met je eens, maar PSV heeft natuurlijk wel wat uitgegeven: Schouten, Dest, Lang, Lozano waren niet gratis. Tillman weet ik niet, die is gehuurd geloof ik.
Schouten (12), Lang (12,5), Lozano (15) en Pepi (11) hebben inderdaad 50,5 miljoen gekost. Dest en Tillman worden gehuurd. Maar ze hebben voor Sangaré (35), Gutierrez (5,5), Simons (4), Romero (2,5), Max (2) en Mwene (1) ook 50 miljoen gevangen. Met andere woorden: bijna gesloten beurs en veel sterker geworden.

AZ haalt alleen maar kneuzen terug voor die tientallen miljoenen die ze vangen. Dat is gewoon wanbeleid.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
bk wcm
Fanatic
Berichten: 582
Lid geworden op: 06 apr 2005, 09:27
Locatie: west coast

Langedijk schreef: 17 dec 2023, 21:00 1 schotje tussen de palen in 190 minuten deze week. En het publiek blijft gewoon roerloos zitten.

Bizar
Dat was inderdaad totale ontluistering voor iedereen in het stadion. Wat moet je dan gaan doen? Wat denk je te bereiken voor jezelf?
Bij de 0-3 een biertje halen in de vGalenbar waar het nr." drivin hom for Christmas" uit de boxen schalde. Doorgaans een irritant kutnummer gaf nu enige troost.
Iedereen is voor AZ en AZ is voor iedereen.
En ik hef het glas op jouw gezondheid, want jij staat niet alleen.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

The Friar schreef: 17 dec 2023, 20:09 Een duidelijker brevet van onvermogen kan je met het opstellen van Hobie niet afgeven als trainer.
Wie dan?

Ryan, Owuso-Oduro, Westerveld en Deen allemaal afwezig. Blijft Verhulst de enige keeper met een contract. Op de bank Kuijsten net 1 wedstrijd KKD in Jong AZ en Zeggen jeugdkeeper van Onder 17 volgens mij.

Verhulst heeft nooit het niveau gehad om überhaupt bij AZ onder contract te mogen staan. Maar als je niks anders hebt moet je wat. Dat hij niet goed genoeg is hebben we weer kunnen zien.
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1122
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

Lees net dat Peter Bosz 'woedend' heeft gereageerd op de witte zakdoeken bij AZ. Ik heb die zakdoeken niet gezien, vooral veel wc rollen maar dat terzijde. Dat zegt toch genoeg dat clubs/trainers etc. totaal los staan van de fans en de werkelijkheid. Jansen heeft jaren kunnen aanmodderen en nu komt er 1 keer een kritisch geluid vanaf de tribune met wc papier. Vorige week na Legia al een kritische vraag van een journalist van NH nieuws waar Jansen direct geïrriteerd op reageert. Elke zelfreflectie ontbreekt en ze spreken er schande van.
Bij elk eindejaar beoordeling bij de werkgevers van 'de gewone man' worden er tips en tricks lijstjes ingevuld. Moet je feedback vragen en geven aan je collega's. Verdienen trainingsbureau's goud geld met trainingen rondom feedback geven, omgaan met kritiek etc. Maar de beste trainers van Nederland (Zo ziet Jansen zichzelf vast) hebben dat niet nodig en beginnen direct te janken. Die gasten denken volgens mij echt dat supporters gratis op de tribunes zitten.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Joostess schreef: 18 dec 2023, 11:10 Lees net dat Peter Bosz 'woedend' heeft gereageerd op de witte zakdoeken bij AZ. Ik heb die zakdoeken niet gezien, vooral veel wc rollen maar dat terzijde. Dat zegt toch genoeg dat clubs/trainers etc. totaal los staan van de fans en de werkelijkheid. Jansen heeft jaren kunnen aanmodderen en nu komt er 1 keer een kritisch geluid vanaf de tribune met wc papier. Vorige week na Legia al een kritische vraag van een journalist van NH nieuws waar Jansen direct geïrriteerd op reageert. Elke zelfreflectie ontbreekt en ze spreken er schande van.
Bij elk eindejaar beoordeling bij de werkgevers van 'de gewone man' worden er tips en tricks lijstjes ingevuld. Moet je feedback vragen en geven aan je collega's. Verdienen trainingsbureau's goud geld met trainingen rondom feedback geven, omgaan met kritiek etc. Maar de beste trainers van Nederland (Zo ziet Jansen zichzelf vast) hebben dat niet nodig en beginnen direct te janken. Die gasten denken volgens mij echt dat supporters gratis op de tribunes zitten.
Mee eens.

Verder ter aanvulling. Niet alleen op de Benside waren witte zakdoekjes en later toiletrollen en prullenbakken met witte doekjes die geleegd werden. Ik zag her en der overal in het stadion tekenen van ongenoegen. Was ook wel te horen.

Eerder werden wij op de tribune bij AZ uitgemaakt voor trouwe en stille kaaskijkers. Nu zijn er andere reacties op het vertoonde en is het weer niet goed.

Bosz is gewoon collegiaal en uit eigen ervaring bij Lyon bijvoorbeeld Jansen een veer in zijn reet aan het duwen en een sneer gevend naar de negatieve uitingen. Hij is niet de enige in de voetbalwereld. In een podcast hoorde ik voormalig AZ-trainer Joop Brand bijvoorbeeld een aantal weken terug hier ook al over. Ook zijn die geluiden van kijkers bij andere clubs. Die snappen er ook niks van, want AZ keurig 3e en oké na gisteren 4e. Het 'deugen' is ook in voetballand doorgedrongen.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11178
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Joostess schreef: 18 dec 2023, 11:10 Lees net dat Peter Bosz 'woedend' heeft gereageerd op de witte zakdoeken bij AZ.
Bosz heeft zelf nogal wat zakdoekjes gezien in zijn carrière. Nu is hij een keer in de positie om een collega te verdedigen. Laat die naïeve man lekker. Het is tekenend dat na 3 jaar aankloten zelfs de lichtste kritiek tot commotie leidt. Die figuren zijn volledig los gezogen van de realiteit of leven in een andere wereld.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9159
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Als tegenreactie op Bosz zou ik bijna aanbevelen om het nog eens extra dik aan te zetten de volgende keer.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
AncoH
Steward
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 apr 2023, 05:22
Locatie: Leerdam

Sjonge, ik koop meestal losse kaarten en zit ik rond vak U of V, m.a.w. dichtbij het sfeer gedeelte. Ik zat zondag voor het eerst in vak J. Jeetje wat een drama vak. Daar gebeurt echt helemaal niets, behalve stoïcijns voor je uit kijken. Met mijn zoon afgesproken dat we daar nooit meer gaan zitten, dan ga ik liever voor de buis zitten ipv 100 km rijden ....
Gebruikersavatar
Perry
Invaller
Berichten: 2016
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Ik besloot na een paar minuten in de wedstrijd om bij gebrek aan beter vooral maar te proberen te genieten van het spel van PSV, wat zowaar bij vlagen lukte.

Mooi om te zien hoe het kan, hoe het hoort, en hoe het ook eigenlijk bij AZ ook ooit was. Spelers die wisten wat ze moesten doen, blind een bal kunnen geven omdat je precies weet waar je teamgenoot loopt. Effectief en vooruit afjagen.. En dat voor een groot deel bewerkstelligt door de kalme, rustige, controlerende v. Nistelrooij in te ruilen voor een fanatieke, scherpe, en aanvallende Bosz.
Gebruikersavatar
bk wcm
Fanatic
Berichten: 582
Lid geworden op: 06 apr 2005, 09:27
Locatie: west coast

Joostess schreef: 18 dec 2023, 11:10 Lees net dat Peter Bosz 'woedend' heeft gereageerd op de witte zakdoeken bij AZ. I
Hysterische reactie van Peter. En totale minachting van ons beoordelingsvermogen. Hij zal wel genoten hebben van het spel van AZ. Koekoek
Iedereen is voor AZ en AZ is voor iedereen.
En ik hef het glas op jouw gezondheid, want jij staat niet alleen.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11178
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

AncoH schreef: 19 dec 2023, 09:10
Met mijn zoon afgesproken dat we daar nooit meer gaan zitten, dan ga ik liever voor de buis zitten ipv 100 km rijden ....
Ik zou eerst maar eens aan je zoon vragen of hij nog wel naar AZ wil

Waarschijnlijk zit je de volgende keer in Eindhoven

Zou logisch zijn
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

bk wcm schreef: 19 dec 2023, 10:09 Hysterische reactie van Peter.
Totale overacting.

Bovendien is hij er ook bij gebaat dat Jansen blijft.
AncoH
Steward
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 apr 2023, 05:22
Locatie: Leerdam

Langedijk schreef: 19 dec 2023, 22:03 Ik zou eerst maar eens aan je zoon vragen of hij nog wel naar AZ wil

Waarschijnlijk zit je de volgende keer in Eindhoven

Zou logisch zijn
Nee hoor, trouw aan ons cluppie al komen we niet uit de buurt ;-)
Plaats reactie