AZ-Almere City FC (za 9 dec, 21.00u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
RoycosoepieAZ
Oude garde
Berichten: 1120
Lid geworden op: 14 mei 2021, 09:41

Zo dat is een mooi doelpunt van Pavlidis =D> =D> =D>
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6571
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Jansen adequaat gewisseld en out of the box gedacht


+1 voor Pascal
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Thuis tegen Almere gewoon lange tijd de mindere

Dat belooft wat voor komende week
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Van Mihailovic hoop je toch elke keer dat hij nu dan eindelijk zijn kans grijpt. Eindelijk laat zien dat hij z'n miljoenen waard is. Maar nee hoor, elke keer weer dat slappe lullige spel. Je vraagt je af of we hem al af kunnen schrijven of dat het (ooit) nog komen gaat.
Voor Poku wil ik wel een lans breken: zijn slechte spel is echt een mentale kwestie. Zeker nog niet afschrijven dus. Hoewel het wel lastig wordt zo'n jongen kansen te geven met zoveel concurrentie op de vleugels.
Wat verder opviel is dat AZ niet echt opgewassen is tegen het fysieke spel van een team vol grote kerels. Bij die tegengoal bijvoorbeeld zag je dat. Daarom scoren we zelden uit corners maar incasseren we wel tegendoelpunten uit corners. Hopelijk spelen we niet met Woutertje Goes achterin donderdag.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2337
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Belangrijkste vraag is nu;

Met welke 11 ga je donderdag spelen?
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1347
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

Wildcat schreef: 09 dec 2023, 22:24 Belangrijkste vraag is nu;

Met welke 11 ga je donderdag spelen?
Doe maar zelfde middenveld en aanval als waar we mee.eindigden. Bidden dat blessure Addai meevalt en dat BMI weer fit is. Want jezus, wat waren Goes en Penetra slecht vandaag.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

DonnyDelano schreef: 09 dec 2023, 22:26 Doe maar zelfde middenveld en aanval als waar we mee.eindigden. Bidden dat blessure Addai meevalt en dat BMI weer fit is. Want jezus, wat waren Goes en Penetra slecht vandaag.
Penetra vond ik helemaal niet zo slecht spelen. Was juist één van de weinigen van de basis-11, met Clasie en Pavlidis, die overeind bleef in het tranendal.
Kan me niet voorstellen dat de komende twee wedstrijden begonnen zullen worden zonder de Wit in de basis. Benieuwd wie die derde middenvelder zal zijn.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Wildcat schreef: 09 dec 2023, 20:44 Ik denk dat we een nieuwe ondergrens beteikt hebben; dit is met stip het slechtste AZ wat ik ooit gezien heb
Hoe lang kom jij al bij AZ?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 09 dec 2023, 22:05 Thuis tegen Almere gewoon lange tijd de mindere

Dat belooft wat voor komende week
Met de beginopstelling van vandaag gaan we er twee keer flink op.
Met de 11 aan het eind geef ik ons nog 40% kans donderdag.

Tegen PSV gewoon verlies incalculeren en daar niet verbaasd of boos over zijn.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6571
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Van het smurfenbos vBommel, Brederode, Mihailovic, Poku, Addai, Sadiq en Dantas moet je er echt zo min mogelijk opstellen in warschau. De Odgaard-Pavlidis variant is eigenlijk je beste optie. Want de nummer 10 (vandaag mihailovic) loopt toch alleen maar in de spits terwijl Pavlidis werk verzet voor 3 man overal op het veld. Stel dan maar Odgaard op, die op die positie beter uit de verf komt.

Of je Addai daar nou moet laten debuteren in de basis weet ik niet. Maar wie anders. Met de rest van de buitenspelers speel je met een man minder. Of een soort 442 variant met Kasius ofzo. Ik ben benieuwd wat Jansen er van maakt.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5436
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Als Dani eraf was gebleven, had Penetra dan gescoord?
Ik heb het alleen op een klein scherm gezien.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ik was tijdens de wedstrijd in slaap gevallen (voelde me ook niet zo lekker).
Odgaard voor Dantas, wisselde Jansen nu van het middenveld 'met de punt naar voren', maar een middenveld 'met de punt naar achteren'? Is dit een gevolg van het experiment van 5 minuten alles-of-niets tegen NEC?
we can come an end
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

SimonPoulsen schreef: 09 dec 2023, 23:48 Van het smurfenbos vBommel, Brederode, Mihailovic, Poku, Addai, Sadiq en Dantas moet je er echt zo min mogelijk opstellen in warschau. De Odgaard-Pavlidis variant is eigenlijk je beste optie. Want de nummer 10 (vandaag mihailovic) loopt toch alleen maar in de spits terwijl Pavlidis werk verzet voor 3 man overal op het veld. Stel dan maar Odgaard op, die op die positie beter uit de verf komt.

Of je Addai daar nou moet laten debuteren in de basis weet ik niet. Maar wie anders. Met de rest van de buitenspelers speel je met een man minder. Of een soort 442 variant met Kasius ofzo. Ik ben benieuwd wat Jansen er van maakt.
Daar ben ik het wel mee eens. Odgaard werkt zich in ieder geval een slag in de rondte en is altijd sterk in de duels. Ook lijkt hij, sinds die oefenwedstrijd waarin hij goed presteerde, eindelijk niet meer automatisch elk willekeurig balcontact hopeloos te verprutsen. Ik denk dat Clasie en de Wit gaan starten maar wie wordt dan de derde middenvelder?
Addai zal waarschijnlijk niet starten maar dat is wel een jongen met duelkracht die ook nog eens goed kan spelen terwijl de rest het af laat weten en het dus niet lekker loopt. De rest van het rijtje dat je noemde zijn risico's maar waarschijnlijk zal één van hen toch in de basis staan.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

RoycosoepieAZ schreef: 09 dec 2023, 21:52 Zo dat is een mooi doelpunt van Pavlidis =D> =D> =D>
Zeker weten. En lekker dat de mensen die toch weer 5 minuten voor tijd naar huis gingen dit gemist hebben.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2337
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

differentcook schreef: 10 dec 2023, 00:31 Ik was tijdens de wedstrijd in slaap gevallen (voelde me ook niet zo lekker).
Odgaard voor Dantas, wisselde Jansen nu van het middenveld 'met de punt naar voren', maar een middenveld 'met de punt naar achteren'? Is dit een gevolg van het experiment van 5 minuten alles-of-niets tegen NEC?
Klopt, Odgaard in de spits en Pavlidis op 10. Werkte erg goed.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2337
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

DonnyDelano schreef: 09 dec 2023, 22:26 Doe maar zelfde middenveld en aanval als waar we mee.eindigden. Bidden dat blessure Addai meevalt en dat BMI weer fit is. Want jezus, wat waren Goes en Penetra slecht vandaag.
Penetra speelde gewoon een kleine voldoende, Goed daarentegen was na Poku en van Bommel met stip de slechtste man van het veld
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2337
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

salmonyappi schreef: 09 dec 2023, 23:03 Hoe lang kom jij al bij AZ?
Zo een 30 jaar.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Wildcat schreef: 10 dec 2023, 09:05 Zo een 30 jaar.
Heb je net de eerste divisie gemist vermoed ik? Daar zaten wedstrijden tussen……… :wink:
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ik was helemaal klaar met Odgaard, maar gisteren viel hij erg goed in!
Twee assists ;-) maar belangrijker: veel betere corners dan die van Sugawara.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1823
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef: 10 dec 2023, 10:01Veel betere corners dan die van Sugawara.
Sugawara heeft ook geen goede vrije trap, toch neemt hij ze allemaal. Geen idee wie dat verzonnen heeft.
Plaats reactie