FC Utrecht-AZ (zo 3 dec, 16.45u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12535
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Bertje schreef: 03 dec 2023, 17:59 Ik heb er geen fuck van gezien, niets gemist begrijp ik. Geen Addai?
Daar begrijp ik echt niets van. Die jongen viel uitstekend in vorige keer.
Ja, ik had Addai erbij gezet ipv bijvoorbeeld Van Brederode
we can come an end
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

differentcook schreef: 03 dec 2023, 17:39
3 minuten blessuretijd is een schande ook
Wees blij. Anders hadden ze nog verloren. En mijn ogen deden nu al pijn.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6570
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Waar heb ik nou weer naar zitten kijken in de tyfuskou. Onze twee flanken zijn bizar. Niveau top Oss. Poku speelt tegen een veredelde jong Utrecht back van zijn eigen lengte. En maar weer vastlopen.... in 3 wedstrijd minstens 10 levensgrote kansen amateuristisch verprutst.

Die Wolfe heeft zovaak de compleet vrijstaande vanBommel niet aangespeeld. Die heeft 0 voetbalinzicht. Verdedigen kan ie ook niet.


Het is puur tactische en kwalitatieve armoede. Danku vriendelijk Huiberts. 90 miljoen gespaard aanzien niet waard.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9159
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

SjaakTrekhaak schreef: 03 dec 2023, 17:29 Hoe die Brederode daar sjokte… kan toch niet.
symbolisch voor het AZ onder Pascal Jansen.
Dit heeft namelijk ook geen seconde een consequentie.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12535
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DeZuivelDuivel schreef: 03 dec 2023, 19:52 symbolisch voor het AZ onder Pascal Jansen.
Dit heeft namelijk ook geen seconde een consequentie.
Hij staat er anders de laatste wedstrijden wel naast
we can come an end
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9159
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

differentcook schreef: 03 dec 2023, 20:31 Hij staat er anders de laatste wedstrijden wel naast
Dat heeft echter niets met zijn sjokken te maken.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1624
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

We zijn gewoon niet zo goed als de stand op de ranglijst doet vermoeden.
Eindigen op plek 4 met deze trainer en selectie zou een wonder zijn.
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1122
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

Bertje schreef: 04 dec 2023, 07:22 We zijn gewoon niet zo goed ...
We of Jansen? Ben er nog steeds van overtuigd dat je met dit elftal boven Twente moet kunnen eindigen en dankzij ajax eindelijk de top 3 kunt aanvallen. Bij deze trainer gaat het helaas alleen maar om niet te hoeven winnen en straks ontzettend gelukkig zijn met een vijfde plek straks.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6547
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Joostess schreef: 04 dec 2023, 08:13 We of Jansen? Ben er nog steeds van overtuigd dat je met dit elftal boven Twente moet kunnen eindigen en dankzij ajax eindelijk de top 3 kunt aanvallen. Bij deze trainer gaat het helaas alleen maar om niet te hoeven winnen en straks ontzettend gelukkig zijn met een vijfde plek straks.
Het ontbreekt ook een beetje aan persoonlijkheid binnen de club: op directieniveau; in de technische staf en binnen de spelersgroep.
Je mag toch hopen dat er iemand opstaat, en zegt: 'AZ stond bekend om aantrekkelijk en aanvallend voetbal. Wat zijn we hier aan het doen met zijn allen?'

Je resultaten zijn niet goed, je jaagt supporters weg en op termijn daalt de waarde van je hele propositie.
Je hoopt toch dat er iemand ingrijpt
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1624
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

Joostess schreef: 04 dec 2023, 08:13 We of Jansen? Ben er nog steeds van overtuigd dat je met dit elftal boven Twente moet kunnen eindigen en dankzij ajax eindelijk de top 3 kunt aanvallen. Bij deze trainer gaat het helaas alleen maar om niet te hoeven winnen en straks ontzettend gelukkig zijn met een vijfde plek straks.
Met name Jansen door zijn eigenwijze laffe denkwijze over voetbal en zijn onnavolgbare opstellingen en wisselbeleid.
Deels de selectie.
Die valt ook tegen, maar door Jansen nog meer.
Drommedaris
Seizoenkaarthouder
Berichten: 263
Lid geworden op: 24 aug 2023, 10:13

Bertje schreef: 04 dec 2023, 08:43 Met name Jansen door zijn eigenwijze laffe denkwijze over voetbal en zijn onnavolgbare opstellingen en wisselbeleid.
Deels de selectie.
Die valt ook tegen, maar door Jansen nog meer.
Eens. Met deze selectie zou je derde moeten worden. Maar dat gaat niet gebeuren, voornamelijk dankzij Jansen. Naast het bovengenoemde is er weinig tot geen spelplezier te zien, de man kan de selectie niet motiveren (zie oa het gebrek aan urgentie en de vaak te slappe start) en hij laat spelers niet in hun kracht spelen, voor een groot deel vanwege de sterk defensieve instelling. Ik ben er van overtuigd dat spelers als Lahdo, Mihailovic en Van Bommel (om er maar een aantal te noemen) veel meer laten zien in een meer voetballend en vooruit denkend elftal.

Wel ook eens met Ferry dat het ook erg zwak is van de directie dat er niet ingegrepen wordt.
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1624
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

Drommedaris schreef: 04 dec 2023, 10:09 Eens. Met deze selectie zou je derde moeten worden. Maar dat gaat niet gebeuren, voornamelijk dankzij Jansen. Naast het bovengenoemde is er weinig tot geen spelplezier te zien, de man kan de selectie niet motiveren (zie oa het gebrek aan urgentie en de vaak te slappe start) en hij laat spelers niet in hun kracht spelen, voor een groot deel vanwege de sterk defensieve instelling. Ik ben er van overtuigd dat spelers als Lahdo, Mihailovic en Van Bommel (om er maar een aantal te noemen) veel meer laten zien in een meer voetballend en vooruit denkend elftal.

Wel ook eens met Ferry dat het ook erg zwak is van de directie dat er niet ingegrepen wordt.
Helemaal eens.
Vraag me ook echt af hoe Huiberts dit ervaart op de tribune.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16256
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ik ben het helemaal eens met de kritiek op Jansen. Ik ben het Pascal-bal ook meer dan zat.
Maar de teneur op de gehele fanpage, in werkelijk elk topic, is wel erg negatief. Alsof we met 5-0 van Utrecht hebben verloren.
Voordat jullie allemaal over me heen vallen: ja het was een kutwedstrijd, en ja we speelden niet (zichtbaar) om te winnen, en de wissels waren onnavolgbaar, maar de toon van “ze kunnen allemaal niks, weg met die kutkeeper, trainer weg, Huiberts weg, het is waardeloos allemaal” is dan toch ook wel weer erg overdreven.
Ook ik zat me vreselijk op te winden over zoveel onnodig balverlies, gemiste kansen, spelers uit vorm (of die het gewoon nog niet aan kunnen).
Maar (ik weet het, ik mag het niet zeggen!, ik ben zgn. niet ambitieus….) we staan desondanks met dit kutteam, waardeloze coach, matige leiding en ongelooflijk saaie kaaskijkers op de tribune tóch nog 3e.
Maar dát ligt natuurlijk volledig aan die overige 14 teams die er helemaal niks van kunnen.

Ik wil maar zeggen: laten we ons niet té veel leiden door de waan van de dag.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9159
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

salmonyappi schreef: 04 dec 2023, 17:27 Ik ben het helemaal eens met de kritiek op Jansen. Ik ben het Pascal-bal ook meer dan zat.
Maar de teneur op de gehele fanpage, in werkelijk elk topic, is wel erg negatief. Alsof we met 5-0 van Utrecht hebben verloren.
Voordat jullie allemaal over me heen vallen: ja het was een kutwedstrijd, en ja we speelden niet (zichtbaar) om te winnen, en de wissels waren onnavolgbaar, maar de toon van “ze kunnen allemaal niks, weg met die kutkeeper, trainer weg, Huiberts weg, het is waardeloos allemaal” is dan toch ook wel weer erg overdreven.
Ook ik zat me vreselijk op te winden over zoveel onnodig balverlies, gemiste kansen, spelers uit vorm (of die het gewoon nog niet aan kunnen).
Maar (ik weet het, ik mag het niet zeggen!, ik ben zgn. niet ambitieus….) we staan desondanks met dit kutteam, waardeloze coach, matige leiding en ongelooflijk saaie kaaskijkers op de tribune tóch nog 3e.
Maar dát ligt natuurlijk volledig aan die overige 14 teams die er helemaal niks van kunnen.

Ik wil maar zeggen: laten we ons niet té veel leiden door de waan van de dag.
Je zegt het goed:
We staan nog 3e.
Maar zoals zo vaak is het buiten die nuance gewoon nog heel anders:
De pijnlijke constatering dat het écht beter gekund had.

Ik zeg het vaak en ik herhaal het nog maar eens : een AZ dat conform filosofie is opgebouwd en mij laat zien dat het op de toppen van zijn kunnen speelt, daar neem je het verlies van. Ook niet altijd graag natuurlijk, maar je weet dat er alles uitgehaald is dat er in zat. Je hebt het strijd op het veld gezien en soms heb je ook gewoon pech.

Maar dit AZ geeft constant het gevoel dat er absoluut meer in had gezeten én de omstandigheden geven ook aan dat er op dit moment méér in had gezeten en we voelen hem na 3 jaar Jansen allemaal al aan komen. Halverwege het seizoen vrezen we dat we aan het einde van dit seizoen weer tegen de bierkaai aan differentcook-achtige argumenten moeten opboksen om iedereen te overtuigen dat er toch écht méér in had gezeten dan pak 'm beet een 4e plek. En juist dat is wat de frustratie doet oplopen. Dat zo'n van Brederode gewoon over het veld kan sjokken. Dat Jansen Pavlidis eruit haalt en om onverklaarbare redenen Goudmijn erin zet. Dat het weer inzakken en achteroverleunen was. Ik sprak met een supporter van Excelsior vandaag en zelfs die begint het in de samenvattingen op te vallen.

Niks te waan van de dag: dezelfde ellende al 3 jaar lang.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6547
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

salmonyappi schreef: 04 dec 2023, 17:27 We staan desondanks met dit kutteam, waardeloze coach, matige leiding en ongelooflijk saaie kaaskijkers op de tribune tóch nog 3e. Ik wil maar zeggen: laten we ons niet té veel leiden door de waan van de dag.
Maar dat doe jij toch ook? :)
Anderhalve maand geleden....
salmonyappi schreef: 23 okt 2023, 15:05 Alleen is het zo jammer dat ondanks dat we al zo lang lekker gaan (qua resultaten) in de competitie men in tegenstelling tot wat je zou verwachten (complimenten misschien?) toch nog blijft praten over de “lafbek” en “assistent-trainer” etc. Maar bij het eerste de beste tegenvallende resultaat alle bagger wél direct over zich heen krijgt.
Dus 9 wedstrijden ongeslagen wordt met één nederlaag volledig weggepoetst. Let maar op straks.
Voetbal is een dagvers product. Het gaat om de stand op de ranglijst. En ja, dat verschilt met de week....
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6570
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

salmonyappi schreef: 04 dec 2023, 17:27 Ik ben het helemaal eens met de kritiek op Jansen. Ik ben het Pascal-bal ook meer dan zat.
Maar de teneur op de gehele fanpage, in werkelijk elk topic, is wel erg negatief. Alsof we met 5-0 van Utrecht hebben verloren.
Voordat jullie allemaal over me heen vallen: ja het was een kutwedstrijd, en ja we speelden niet (zichtbaar) om te winnen, en de wissels waren onnavolgbaar, maar de toon van “ze kunnen allemaal niks, weg met die kutkeeper, trainer weg, Huiberts weg, het is waardeloos allemaal” is dan toch ook wel weer erg overdreven.
Ook ik zat me vreselijk op te winden over zoveel onnodig balverlies, gemiste kansen, spelers uit vorm (of die het gewoon nog niet aan kunnen).
Maar (ik weet het, ik mag het niet zeggen!, ik ben zgn. niet ambitieus….) we staan desondanks met dit kutteam, waardeloze coach, matige leiding en ongelooflijk saaie kaaskijkers op de tribune tóch nog 3e.
Maar dát ligt natuurlijk volledig aan die overige 14 teams die er helemaal niks van kunnen.

Ik wil maar zeggen: laten we ons niet té veel leiden door de waan van de dag.
De rode lijn is vooral dat het merendeel de slappe cultuur binnen AZ he-le-maal zat is. Altijd de mond vol over data, ambities, ontwikkeling, prijzen pakken, innovatie. Het blijkt gewoon uit helemaal fucking niks. En ja dan gaan we met zn allen wel eens te veel inzoomen op 1 speler die slecht speelt, of op 1 randzaak. Eens. Maar dat hele zelf medelijden van AZ, ik ben het zo zat. We hebben zo tering veel geluk gehad de laatste jaren, dat besef lijkt er totaal niet te zijn. Er is totaal geen urgentie om er het uit te halen wat er in zit. Zowel op het veld niet als vanuit die directie niet. Alleen in woord, niet in daden. Daar baal je als supporter gewoon ontzettend van.

En daar komen dan nog de zalvende woorden bovenop van de onwetende media, die het geen ene reet kan schelen wat er in Alkmaar gebeurt. Jansen topcoach, leuk aanvallend voetbal. blahblahblah.

Echt alle bouwstenen zijn aanwezig om er iets moois van te maken. Gezonde club, eigen stadion, top jeugd academy, gevulde portemonnee en 2 gouden lichtingen. Dat maakt het extra frustrerend. Dat dat in feite wordt verkwanseld. Met een soort nonchalance van we doen het toch prima voor onze begroting.
Plaats reactie