Ajax-AZ (zo 8 okt, 14.30u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5436
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Langedijk schreef: 08 okt 2023, 12:48 Ik snap niet dat mensen liever Lahdo zien dan Odgaard. Een blind paard zonder balcontrole.

Van Brederode kan helemaal niet schieten. Bizar.
Hier ging je wel even de mist in. Lahdo > Odgaard.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

differentcook schreef: 08 okt 2023, 14:31 Antti gaat morgen weer een berezware taak krijgen Clasie's spel in een slecht daglicht te zetten :lol:
Het is vandaag al gelukt.

Gelukkig vond ik de cijfers weer aan mijn zijde.

Ik vond hem zelf wel vrij aardig trouwens. Hij blijft natuurlijk - met Mijnans - met zijn kont teveel tegen de verdediging plakken (waardoor je eindeloos gaten blijft houden en nooit aan dominant voetbal toekomt), maar daardoor heeft hij wel wat nuttige intercepties gehad.

Het is eigenlijk raar om te zeggen, maar ik vond AZ als team een matige wedstrijd spelen. Maar tegen dit ajax is dit voldoende.

(Ook Clasie was daar achteraf kritisch over trouwens.)

Chapeau voor het resultaat.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Metalingus schreef: 08 okt 2023, 14:40 Clasie, Mölller Wolfe, Pavlidis en van Brederode uitstekend.
Wel mee eens.

Ook nog weer een kleine pluim voor Penetra en Bazoer.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Keek met vertraging. Leuk dat Pavlidis weer scoort. Bij de 0-2 krijg je het gevoel dat het al klaar is. Na de 1-2 toch billenknijpen, maar dan is de winst toch extra lekker. Op naar Heerenveen.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

pAZcal schreef: 08 okt 2023, 16:18 Hier ging je wel even de mist in. Lahdo > Odgaard.
Ik vind Lahdo nog steeds een blind paard. Maar het optreden van Odgaard was inderdaad ietwat teleurstellend :wink:
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Antti Opdam schreef: 08 okt 2023, 18:58
Het is eigenlijk raar om te zeggen, maar ik vond AZ als team een matige wedstrijd spelen.
Dan ben je nog mild. Het was ronduit slecht. Alle ruimte om lekker te voetballen maar gewoon niet durven. In opdracht van Jansen waarschijnlijk. Negatieve hoofdrol voor Mijnans.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1347
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

Langedijk schreef: 08 okt 2023, 19:27 Ik vind Lahdo nog steeds een blind paard. Maar het optreden van Odgaard was inderdaad ietwat teleurstellend :wink:
Ik heb het gevoel dat we ook aardig goed weg kwamen bij dat moment waarop Lahdo in de 16 zn voet liet staan. Ik geloof tegen die Mikautadze. Was misschien te licht voor de VAR om in te grijpen, maar we was wel contact
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1359
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Antti Opdam schreef: 08 okt 2023, 19:00 Wel mee eens.

Ook nog weer een kleine pluim voor Penetra en Bazoer.
Volledig mee eens, wilde net nog afzonderlijk dit zeer stabiele duo een veer in de reet steken.
Een keer een nonchalant slippertje van Bazoer die goed afliep en één slechte pass van Penetra maar voor de rest eigenlijk soeverein.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9160
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Ik ben vooral blij dat dit niet een nieuwe aflevering geworden is in de serie 'zwalkende teams er weer bovenop helpen'.

Punten zijn binnen, bij ajax blijft het crisis, mooi man.



Toch een kleine aanpassing:
De zuurpruimen brigade is weer van stal hoor. Na de van den Brom jaren mag je best een keer glimlachen als een 'topper' wel gewoon gewonnen wordt, ongeacht de staat van de tegenstander.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

DeZuivelDuivel schreef: 08 okt 2023, 20:17 Ik ben vooral blij dat dit niet een nieuwe aflevering geworden is in de serie 'zwalkende teams er weer bovenop helpen'.

Punten zijn binnen, bij ajax blijft het crisis, mooi man.



Toch een kleine aanpassing:
De zuurpruimen brigade is weer van stal hoor. Na de van den Brom jaren mag je best een keer glimlachen als een 'topper' wel gewoon gewonnen wordt, ongeacht de staat van de tegenstander.
=D>

Zeker als je bedenkt dat je wint tegen een tegenstander met een budget van x keer zo groot. Goed gedaan.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
GlennHoddle
Glory-hunter
Berichten: 91
Lid geworden op: 17 aug 2023, 20:35

DeZuivelDuivel schreef: 08 okt 2023, 20:17
Toch een kleine aanpassing:
De zuurpruimen brigade is weer van stal hoor. Na de van den Brom jaren mag je best een keer glimlachen als een 'topper' wel gewoon gewonnen wordt, ongeacht de staat van de tegenstander.
Ik glimlach zeker. Die stroeve eerste helft wil ik nog wel overheen kijken, na een wedstrijd op donderdag en AZ is ook gewoon niet in briljante vorm. Maar dat het na de 0-2 nog een minuut of 20 enigszins spannend wordt en Odgaard weer eens 2 opgelegde kansen mist...

Ik hoop dat het aan het eind van de rit niet uitmaakt. We lijken dit jaar met een heel afgetekende top 4 te zitten en AZ doet het de laatste jaren natuurlijk geweldig tegen topteams. Ik ben blij met de overwinning, maar als we na 34 wedstrijden de titel of directe kwalificatie CL mislopen op doelsaldo zal ik vrij nukkig aan deze wedstrijd terugdenken, want 1-5 zat er ook makkelijk in.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9160
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

GlennHoddle schreef: 08 okt 2023, 21:23 Ik glimlach zeker. Die stroeve eerste helft wil ik nog wel overheen kijken, na een wedstrijd op donderdag en AZ is ook gewoon niet in briljante vorm. Maar dat het na de 0-2 nog een minuut of 20 enigszins spannend wordt en Odgaard weer eens 2 opgelegde kansen mist...

Ik hoop dat het aan het eind van de rit niet uitmaakt. We lijken dit jaar met een heel afgetekende top 4 te zitten en AZ doet het de laatste jaren natuurlijk geweldig tegen topteams. Ik ben blij met de overwinning, maar als we na 34 wedstrijden de titel of directe kwalificatie CL mislopen op doelsaldo zal ik vrij nukkig aan deze wedstrijd terugdenken, want 1-5 zat er ook makkelijk in.
Uiteraard had er aan het doelsaldo gewerkt mogen worden en we kunnen ook een goed betoog ophangen over dat het tegendoelpunt onnodig was natuurlijk. Maar in de bovenstaande discussies en op vorige pagina's zou je soms bijna denken dat we verloren hebben. Bij RKC of Heracles mag je dan wat mij betreft zeuren tot je een ons weegt en lekker kritisch zijn. Ook hier mag je kritisch zijn, maar ik zet het dan toch even in het perspectief van een periode zoals de lange tijd onder van den Brom en dan weet ik weer dat ieder punt tegen de traditionele top 3 toch mooi meegenomen blijft. Dit zijn de zogenaamde '6 punten wedstrijden' die als je ze winnend afsluit niet anders dan tot tevredenheid zouden moeten oproepen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
GlennHoddle
Glory-hunter
Berichten: 91
Lid geworden op: 17 aug 2023, 20:35

DeZuivelDuivel schreef: 08 okt 2023, 21:38 Uiteraard had er aan het doelsaldo gewerkt mogen worden en we kunnen ook een goed betoog ophangen over dat het tegendoelpunt onnodig was natuurlijk. Maar in de bovenstaande discussies en op vorige pagina's zou je soms bijna denken dat we verloren hebben. Bij RKC of Heracles mag je dan wat mij betreft zeuren tot je een ons weegt en lekker kritisch zijn.
Je hebt natuurlijk een punt, vergeleken met die jaren is het pure luxe. Maar zonder aan scorebordjournalistiek te doen: dit ajax nu is verdedigend toch niet veel beter dan RKC of Heracles?
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

GlennHoddle schreef: 08 okt 2023, 21:55 Je hebt natuurlijk een punt, vergeleken met die jaren is het pure luxe. Maar zonder aan scorebordjournalistiek te doen: dit ajax nu is verdedigend toch niet veel beter dan RKC of Heracles?
So what? Het blijft ajax en elke winst is top!

Er blijven maar veel forummers beweren dat AZ steeds maar wint doordat de tegenstanders zo zwak zijn. Nou en?
We staan 2e met 22 uit 8 (ongeslagen) en een doelsaldo van 22-4.
Het voetbal kan beter, maar hebben we nou echt zoveel te zeuren?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
vriend
Basisspeler
Berichten: 2609
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Wolfe speelde prima. Maar bij de tegengoal verdedigde hij als een oud wijf.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

salmonyappi schreef: 08 okt 2023, 22:45 So what? Het blijft ajax en elke winst is top!
Tijd voor een omslag.

https://www.vandaaginside.nl/nieuws/fey ... -gaan-niet

Ook is te zien dat Slot niet wil dat zijn spelers op sociale media pronken met de zege op ajax. "We gaan niet klein doen met foto's maken en dat soort dingen. Het is alleen maar een overwinning in Amsterdam. Dus geniet van de overwinning, maar neem die verplichting mee naar het nationale team. We hebben jullie fit nodig wanneer jullie terug zijn, dan kunnen we het seizoen echt speciaal maken", besluit Slot

Europese overwintering is noodzakelijk en een plek bij de eerste drie wel het minste wat je uit een dergelijk seizoen mag en moet halen.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Langedijk schreef: 07 okt 2023, 13:32 Welbeschouwd ben ik van de huidige selectie alleen negatief over De Wit, Sugawara en Van Brederode. En Wolfe, Lahdo en Mijnans gaan hard richting een nominatie.

Valt allemaal wel mee. Het is bovendien de schuld van Jansen, want die blijft ze opstellen.
Enne, laat ik met beperken tot van Brederode en tot gisteren, zie je inmiddels ook al dat hij stappen heeft gemaakt?
Speelde een (belangrijke) rol bij bijna alle kansen gisteren
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Antti Opdam schreef: 09 okt 2023, 07:10
Europese overwintering is noodzakelijk en een plek bij de eerste drie wel het minste wat je uit een dergelijk seizoen mag en moet halen.
De derde plaats is wel het maximaal haalbare dit seizoen, gezien de kwaliteit en de kracht van PSV en Feyenoord. Wij gaan echt meer punten verspelen dan zij en we zijn ook veel kwetsbaarder. Wat als Clasie wegvalt? Wat als Pavlidis wegvalt?
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

AZ-073 schreef: 09 okt 2023, 07:26 Enne, laat ik met beperken tot van Brederode en tot gisteren, zie je inmiddels ook al dat hij stappen heeft gemaakt?
Speelde een (belangrijke) rol bij bijna alle kansen gisteren
Nee. Hij is wat balvaster dan vorig jaar, behalve tijdens het tijdrekken gisteren. Aantal vrije schietkansen verprutst, geen dreiging. Ik vind nog steeds dat hij tegen ajax vervangen had moeten worden door een snelle jongen.

Maar goed, ik ben van alle vleugelspitsen niet overtuigd. Lahdo, Van Bommel, Odgaard, Poku, Sadiq. Ze zijn allemaal 3 klassen minder dan Karlsson.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1359
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

vriend schreef: 08 okt 2023, 23:05 Wolfe speelde prima. Maar bij de tegengoal verdedigde hij als een oud wijf.
Dit zie je wel erg vaak dat verdedigers zo halfbakken wegdraaien ipv dat ze gewoon met overtuiging proberen een schot te blokken. Het liefst met de handjes op de rug om maar geen hands te maken.
Zo vlogen er van Arsenal ook twee ballen tegen PSV in. Vaak betreft het de backs die zo slap ingrijpen.
Plaats reactie