AZ-Fortuna Sittard (zo 1 okt, 16.45u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1823
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

pAZcal schreef: 01 okt 2023, 16:59Laatste keer dat ik het checkte, speelde Kerkez gewoon alles in Engeland en werd hij zeer gewaardeerd door de fans.
Ik zie het, verkeerd gekeken. :oops:
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9159
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

pAZcal schreef: 01 okt 2023, 16:59 Laatste keer dat ik het checkte, speelde Kerkez gewoon alles in Engeland en werd hij zeer gewaardeerd door de fans.
Sterker nog volgens mij is ie daar speler van de maand geweest.
Kreeg een hele tijd Bournemouth berichten als suggestie van facebook na de transfer van Kerkez.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
MB80
Invaller
Berichten: 2249
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Kasius dus ook prima linksback na een goede invalbeurt tegen Zwolle, Dantas ook prima pot al liet Fortuna het ook wel erg open toen hij is in viel. Desalniettemin prima spelertje, alleen wat klein

Volgende week maar kasius achterin en een middenveld met
Dantas clasie
Mijnans (10 of samen met Dantas 2 8en, punt naar achter)
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

MB80 schreef: 01 okt 2023, 18:27 Kasius dus ook prima linksback na een goede invalbeurt tegen Zwolle, Dantas ook prima pot al liet Fortuna het ook wel erg open toen hij is in viel. Desalniettemin prima spelertje, alleen wat klein

Volgende week maar kasius achterin en een middenveld met
Dantas clasie
Mijnans
(10 of samen met Dantas 2 8en, punt naar achter)
Dat gaat echt niet gebeuren. Dani de Wit haalt juist het meeste rendement als we tegen de top drie spelen, zeker in de uitwedstrijden. Hij is de sleutel tot het succes in die wedstrijden, althans, voor zover we succesvol waren in die wedstrijden, de laatste jaren.
In wedstrijden zoals tegen Fortuna zou Dantas niet misstaan, in de basis. Brengt veel meer voetbal er in, is creatief, snel en hij lijkt alles in hoog tempo op de automatische piloot te doen, zonder te hoeven kijken of na te hoeven denken. Weer eens wat anders dan een middenveld met twee controleurs, twee lopers en een buffelaar. Mijnans was vandaag ook wel erg slecht in de tweede helft.
vriend
Basisspeler
Berichten: 2609
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

AlkmaarForever schreef: 01 okt 2023, 15:36 Zo'n Halilovic heeft in z'n linker grote teen toch meer voetbalverstand dan onze nr. 10.
Vast wel. Maar Halilovic heeft vandaag nul komma nul bijdrage gehad. Ziet er leuk uit maar het leidt tot niets.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
bk wcm
Fanatic
Berichten: 582
Lid geworden op: 06 apr 2005, 09:27
Locatie: west coast

SimonPoulsen schreef: 01 okt 2023, 17:01
Grappig hoe Marciano van ESPN precies de vinger op de zere plek legt, en aan Clasie vraagt wie er dan in moet grijpen om de boel om te zetten. "iets om aan te werken" aldus Clasie.
In de tijd van Scheringa werden zulke mensen gelijk gepolst voor een baantje.
Iedereen is voor AZ en AZ is voor iedereen.
En ik hef het glas op jouw gezondheid, want jij staat niet alleen.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Ik keek met vertraging en durfde daarom niet op het forum te kijken. Eerste helft viel tegen, hoewel Fortuna ook niet bijster veel creëerde. Zoals Clasie na de wedstrijd al aan gaf gooide Fortuna het in de eerste helft goed dicht in het midden, terwijl de backs juist achterin bleven. Dan wordt het lastig combineren. Kasius kwam een aantal keren goed op in de tweede helft en spontaan komt er meer spel in.

Natuurlijk zullen de meeste forummers hier weer roepen dat het een belachelijk slechte wedstrijd was (das altijd lekker om er in te gooien). Als je een slechte eerste helft tegen het stugge Fortuna echter alsnog met 1-0 weet af te sluiten, heb je het toch aardig gedaan. De verbetering in de tweede helft was echter wel noodzakelijk om de betrekkelijk makkelijke punten naar binnen te slepen.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
mArcoZ
Supporter
Berichten: 193
Lid geworden op: 16 mei 2007, 09:06
Locatie: Bergen

AZA'dam schreef: 01 okt 2023, 20:14 In wedstrijden zoals tegen Fortuna zou Dantas niet misstaan, in de basis. Brengt veel meer voetbal er in, is creatief, snel en hij lijkt alles in hoog tempo op de automatische piloot te doen, zonder te hoeven kijken of na te hoeven denken.
Ik heb op Dantas gelet, maar die scant constant waar iedereen staat, wil altijd aangespeeld worden (verstopt zich niet), en kan dus zodra hij aangespeeld wordt snel de bal verplaatsen en het spel versnellen. Vorige invalbeurt vond ik hem niet opvallen, naar nu heerlijk om te zien.
Midtsjo had dat ook wel een beetje, daar deed hij me aan denken
Ook aan Roel van Velzen trouwens, maar dat niet om een voetbaltechnische reden
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

mArcoZ schreef: 02 okt 2023, 15:03 Ik heb op Dantas gelet, maar die scant constant waar iedereen staat, wil altijd aangespeeld worden (verstopt zich niet), en kan dus zodra hij aangespeeld wordt snel de bal verplaatsen en het spel versnellen. Vorige invalbeurt vond ik hem niet opvallen, naar nu heerlijk om te zien.
Viel mij ook op.

Mannetje had er zin in.
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1359
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Goeie techniek en spelinzicht van Dantas. Als hij ook nog fysiek sterker was geweest, had hij nooit bij ons gespeeld. Er is meestal wel een “gebrek”, anders spelen ze wel bij een grotere club.
Ik vond één moment ook wel heel treffend, werd op het middenveld met zijn rug naar de aanval en speelde in 1 beweging loepzuiver direct richting de aanvallers.
Oriëntatie waar de rest zich bevindt is zo’n meerwaarde. Daar was een Rasmus Elm ook een meester in.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

mArcoZ schreef: 02 okt 2023, 15:03 Ik heb op Dantas gelet, maar die scant constant waar iedereen staat, wil altijd aangespeeld worden (verstopt zich niet), en kan dus zodra hij aangespeeld wordt snel de bal verplaatsen en het spel versnellen. Vorige invalbeurt vond ik hem niet opvallen, naar nu heerlijk om te zien.
Midtsjo had dat ook wel een beetje, daar deed hij me aan denken
Ook aan Roel van Velzen trouwens, maar dat niet om een voetbaltechnische reden
Ja precies. Hij kaatst snel, hard en accuraat. Misschien ook wel omdat hij fysiek te kort komt in duelkracht. En hij biedt zich aan in heel kleine ruimtes. Je kunt 'm als het ware in de dekking aanspelen.
Zou toch zonde zijn, nu we zo'n jongen een jaar op proef hebben, als hij weinig aan spelen toekomt. Je moet hem een flinke serie wedstrijden achter elkaar zien.
Plaats reactie