AZ-Heracles Almelo (do 28 sep, 20.00u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

AZA'dam schreef: 28 sep 2023, 20:03 Als het écht niet wil dan moet je natuurlijk Odgaard inbrengen. Met zo'n kwaliteitsimpuls mag je ervan uit gaan dat succes verzekerd is.
Had beter Lahdo er weer terug in kunnen brengen
we can come an end
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Wildcat schreef: 28 sep 2023, 20:00 Weer een goede tweede helft en een waardeloze tweede helft. Jansen hoe krijg je het voor elkaar
Die eerste was helemaal niet goed. Schieten en scoren hoort ook bij het spelletje..

Mijnans, Clasie, De Wit, Van Brederode, Lahdo. Wolfe, Sugawara. Brandhout.

Alle invallers waren trouwens ook dramatisch. Ik dacht dat de selectie zo breed was, maar de meesten kunnen er niks van.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
sister of mercy
Oude garde
Berichten: 1419
Lid geworden op: 29 jan 2004, 17:24
Locatie: oudorp
Contacteer:

Langedijk schreef: 28 sep 2023, 20:05 Die eerste was helemaal niet goed. Schieten en scoren hoort ook bij het spelletje..

Mijnans, Clasie, De Wit, Van Brederode, Lahdo. Wolfe, Sugawara. Brandhout.

Alle invallers waren trouwens ook dramatisch. Ik dacht dat de selectie zo breed was, maar de meesten kunnen er niks van.
Selectie is wel breder geworden maar het is allemaal van hetzelfde niveau
met de juiste balans tussen kwaliteit en strijd, kan je verder komen dan je eigen doelen
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6571
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

sister of mercy schreef: 28 sep 2023, 20:12 Selectie is wel breder geworden maar het is allemaal van hetzelfde niveau
Kwantiteit breder, kwaliteit heel pover. En zoals eerder gezegd, allemaal dezelfde types. 60kilo, dribbelaartjes en vooral weinig initiatief en creativiteit.
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1624
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

Langedijk schreef: 28 sep 2023, 20:05 Die eerste was helemaal niet goed. Schieten en scoren hoort ook bij het spelletje..

Mijnans, Clasie, De Wit, Van Brederode, Lahdo. Wolfe, Sugawara. Brandhout.

Alle invallers waren trouwens ook dramatisch. Ik dacht dat de selectie zo breed was, maar de meesten kunnen er niks van.
Op doelpunten na was de eerste heit best aardig.
Had een nulletje of vier moeten staan. De wissels waren, uiteraard, onnavolgbaar en maakten het team alleen maar zwakker.
Vraag me af of de hoofdverantwoordelijke hier op gewezen wordt. Zal wel niet in deze speeltuin.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5436
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Ik begin me wel af te vragen waar nou precies Dantas en Mihailovic voor gehaald zijn. Die mogen nooit invallen. Of hooguit 5 minuten ofzo. Wat zeer zelden gebeurt.

Maar dan dus wel iedere keer Odgaard erin brengen. Heeft Odgaard vandaag 1 goede beslissing genomen?
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5436
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

RoycosoepieAZ schreef: 28 sep 2023, 19:49 Ik ga de wedstrijden niet meer kijken, een en al ergenis, tis net of ik naar een herhaling kijk. Ik volg het wel op teletekst.
Ja, dit gaat er bij mij waarschijnlijk ook een keer van komen met deze trainer.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

pAZcal schreef: 28 sep 2023, 20:19 Heeft Odgaard vandaag 1 goede beslissing genomen?
Hij had de goede outfilt aan (maar dat wordt klaar gehangen) en was op tijd #-o
we can come an end
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6571
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Bertje schreef: 28 sep 2023, 20:16 Op doelpunten na was de eerste heit best aardig.
Had een nulletje of vier moeten staan. De wissels waren, uiteraard, onnavolgbaar en maakten het team alleen maar zwakker.
Vraag me af of de hoofdverantwoordelijke hier op gewezen wordt. Zal wel niet in deze speeltuin.
"De afronding" bla bla bla
"Controle"
"Plan was meer doelpunten"
"1 momentje in de tweede helft, dat mag niet gebeuren"
"Onnodig"


Geen enkele reflectie op zichzelf. Zoals gewoonlijk. De vaste wordsalad. Fluttrainer.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5436
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Ik zet na de wedstrijd tegenwoordig meteen de tv uit.
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1359
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Zelfs Penetra ging ineens minder spelen door die kneus naast hem. Doordat BMI niet kan opbouwen moet Clasie meer uitzakken om bij te springen in de opbouw en mis je zo een mannetje op het middenveld.
Het was niks meer na het uitvallen van Bazoer.

Sadiq ook niet overtuigend.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

sister of mercy schreef: 28 sep 2023, 19:58 Van de zeven minuten blessuretijd, ruim de helft lopen breien. Mijn god #-o #-o #-o #-o
En maar die “controle” houden, ongelooflijk.
Een maat van me voor me zegt dan altijd “maar je kan die bal niet steeds zomaar naar voren jensen, dan ben je ‘m zo kwijt”. Ik zeg dan altijd: maar als je wilt winnen moet je scoren. Kijk naar Feyenoord vorig seizoen. Die ramden de bal blind naar voren “op goed geluk”; er valt er altijd wel eentje goed. Met breien krijg je een trui, en die hebben we wel genoeg nu, jezus………
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6571
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

salmonyappi schreef: 28 sep 2023, 20:40 En maar die “controle” houden, ongelooflijk.
Een maat van me voor me zegt dan altijd “maar je kan die bal niet steeds zomaar naar voren jensen, dan ben je ‘m zo kwijt”. Ik zeg dan altijd: maar als je wilt winnen moet je scoren. Kijk naar Feyenoord vorig seizoen. Die ramden de bal blind naar voren “op goed geluk”; er valt er altijd wel eentje goed. Met breien krijg je een trui, en die hebben we wel genoeg nu, jezus………
Het is gewoon schrijnend, de spelers hebben zelf al 3 jaar geen flauw idee wat te doen bij een slotoffensief. Het is ontslagwaardig wat mij betreft. Het is zo duidelijk dat dit je punten kost.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Eerste helft was wél goed Langedijk, op één ding na: (voldoende) goals.

Wat ik onbegrijpelijk vind is dat tot nu elke tweede helft zo’n beetje dit seizoen in enorm schril contrast staat met de eerste. Wat drinken ze in de rust? Onvoorstelbaar.
De beste man uit de eerste helft, Bazoer, die heel veel goede verdedigende ingrepen had, mooie passes over de hele, slimme duwtjes, eigenlijk foutloos, ging er uit, BMI er in en direct twee keer dom balverlies en vanaf dat moment sloop de onzekerheid er weer in. De goal valt uit de eerste bal op doel van Heracles en complete paniek.

De wissels hebben niets gebracht waardoor je het idee kreeg dat ze ‘m nog gingen winnen. Die kans van Pavlidis zag ik van te voren al mis gaan en ja hoor. Om nou te zeggen dat Heracles het heeft afgedwongen, niet echt. Die konden er de eerste helft werkelijk niets van (net als Mostar).

Ik begrijp er niks van. Ligt het aan de trainer? Zegt die in de rust iets waardoor ze anders moeten gaan voetballen? Lijkt me toch niet. Ligt het aan de spelers? Psychologisch probleem na rust, zit het tussen de oren?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

pAZcal schreef: 28 sep 2023, 20:19
Maar dan dus wel iedere keer Odgaard erin brengen. Heeft Odgaard vandaag 1 goede beslissing genomen?
Ter verdediging van Odgaard: hij probeert tenminste iets te forceren. Dat zie ik liever dan die kutballen van het zoontje van de assistent (Goudmijn dus, niet die andere assistent Jansen).

Feyenoord en PSV winnen fluitend met 4-0 van dit soort ploegen. Die hebben namelijk spelers die op doel kunnen schieten en een trainer die tussentijds bij kan sturen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5436
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Langedijk schreef: 28 sep 2023, 20:51 Ter verdediging van Odgaard: hij probeert tenminste iets te forceren. Dat zie ik liever dan die kutballen van het zoontje van de assistent (Goudmijn dus, niet die andere assistent Jansen).

Feyenoord en PSV winnen fluitend met 4-0 van dit soort ploegen. Die hebben namelijk spelers die op doel kunnen schieten en een trainer die tussentijds bij kan sturen.
Ja, hij probeert wat te forceren. Dat is waar. Maar volgens mij werkt dat nu juist tegen hem. Hij moet gewoon op tijd passen en niet wurmen om vervolgens naar achteren te passen als ie vastloopt, of, erger nog, de bal te verliezen.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 28 sep 2023, 20:49 Eerste helft was wél goed Langedijk, op één ding na: (voldoende) goals.

Ze mikken maar 3 keer tussen de palen. Dan kun je maximaal 3 goals maken, maar waarschijnlijk minder. Niemand met traptechniek voorin. Niemand.
salmonyappi schreef: 28 sep 2023, 20:49 Psychologisch probleem na rust, zit het tussen de oren?
Alle 11? Het stond maar 1-0, dus van onderschatting kon geen sprake zijn. Ze zitten gewoon helemaal vastgeroest in dat vreselijke plan A balbezit-voetbal van professor Jansen. Het wordt 1-1, de tijd begint te dringen, geen idee hoe te handelen.

Ergste is nog dat de zogenaamde leiders als eerste verzaken. De Wit, Clasie, BMI. Alle 3 ongeschikt.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6571
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

pAZcal schreef: 28 sep 2023, 20:52 Ja, hij probeert wat te forceren. Dat is waar. Maar volgens mij werkt dat nu juist tegen hem. Hij moet gewoon op tijd passen en niet wurmen om vervolgens naar achteren te passen als ie vastloopt, of, erger nog, de bal te verliezen.
Het is totaal bizar dat Odgaard weer op rechts speelt, en die Sadiq met zn 1 meter 53 in de spits. En dat Odgaard dan voorzetten moet geven op die smurf. Moet zeggen dat op rechts ook helemaal geen steun meer was de tweede helft. Zowel Sadiq als Odgaard constant in een 3 tegen 1. Sugawara was nergens meer te bekennen. En ook Goudmijn deed voor spek en bonen mee. Tactisch broddelwerk van de bovenste plank. Zeker toen Clasie het balletje bij BMI moest gaan ophalen na wegvallen Bazoer.

AZ speelt een 4-2-4 met een gapend gat rond de 16 meter.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Op één k*tpass na deed Lahdo heel veel goed, hij trok de achterhoede goed uit elkaar. Dan vervang je die door een dwerg die werkelijk niets goed heeft gedaan. Uiteraard kunnen de oude bekenden BMI en Odgaard er in, terwijl je weet dat die al een jaar geen bal meer de goede kant op hebben geschoten. Van Brederode krijgt uiteraard een basisplaats en laat wederom zien niet te kunnen schieten en Mijnans vervang je voor een puber ( die overigens wel zijn best deed), maar in de tweede helft was Clasie MIA. Gemiddelde lengte van je selectie is 1.70 en alle corners worden structureel voorbij de tweede paal getrapt waar niemand staat (twee handjes omhoog, dan weet je hoe laat het is). Het tegendoelpunt ontstaat omdat drie spelers verkeerde beslissingen nemen. (Iedereen loopt weg en niemand naar de aanvaller toe) Na de tegengoal hebben ze nog 40 minuten gehad om de zaak recht te zetten. Op een paar halve (on) geluks momenten na helemaal niets gecreëerd. Wat ben je dan in godsnaam aan het doen als trainer. Het lijkt echt meer op een sociale werkplaats dan op een BVO.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Sander73
Seizoenkaarthouder
Berichten: 363
Lid geworden op: 21 mei 2022, 09:32

Daar ga je nou voor naar het stadion… Eerste helft redelijk tot goed veldspel maar aanvallen grossiert de onkunde in de afronding of het überhaupt naar kansen toe spelen. Tweede helft zakt de ploeg wederom ongekend ver weg. De wissels stellen stuk voor stuk teleur en brachten werkelijk helemaal niets. BMI….? nee, nee en nog eens nee. Waarom Goes niet??

Ook na de onvermijdelijke 1-1 met nog een dik half uur op de klok blijkt de ploeg amper in staat om er een volwaardig slot offensief uit te persen en de wedstrijd alsnog over de streep te trekken. Eindeloos rondgetik en domme overtredingen die de vaart nog verder uit de wedstrijd halen waardoor Heracles vrijwel moeiteloos het punt mee naar huis brengt.

Je verspeelt hier tegen een slechte tegenstander in eigen huis twee echt ontzettend dure punten in een seizoen waar een CL ticket te bemachtigen is. Het is momenteel een elftal vol grijze lieve muizen, zonder echte uitschieters. Wat mis je het gif van Kerkez, de klasse van Karlsson en de drive van Reijnders.
Plaats reactie