AZ-Heracles Almelo (do 28 sep, 20.00u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1122
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

salmonyappi schreef: 29 sep 2023, 11:52 Het was een vraag. Geen statement. Jij zegt “we roepen dat er geen verklaring voor is”. Ik wist niet wie je met “we” bedoelde; de staf of de fanpage.
Dat riep ik. Met 'we' bedoelde ik de staf en de spelers. Kennelijk kan dit AZ het niet structureel opbrengen om 90 minuten lang hetzelfde niveau te laten zien. Dat is nog enigszins logisch alleen is bij dit AZ het kwaliteitsverschil in twee helften wel heel erg groot. Blijven herhalen dat er geen verklaring voor is, ze er van moeten leren of dat het een incident betreft schept niet heel veel vertrouwen voor de buitenwereld. Mensen van AZ werken elke dag met elkaar. Dan mag je toch wel een keer een verklaring hebben, geleerd hebben en daarop anticiperen. Ik zie het steeds weer terugkomen. Tegen Feyenoord of PSV zou ik het kunnen begrijpen. Tegen Heracles niet.
Laatst gewijzigd door Joostess op 29 sep 2023, 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1122
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

differentcook schreef: 29 sep 2023, 10:39 Ja, het had logischer geweest als AZ had gewonnen
Op basis van de tweede helft niet. AZ had nog 3 uur kunnen doorvoetballen, dat doelpunt was nooit meer gevallen.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12535
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Joostess schreef: 29 sep 2023, 12:54 Op basis van de tweede helft niet. AZ had nog 3 uur kunnen doorvoetballen, dat doelpunt was nooit meer gevallen.
Drie kansen die er net zo goed in hadden gekund in de 2e helft schieten me zo te binnen. De 1-op-1 met Pavlidis, het afstandsschot van Goudmijn en de bal die net over ging van Yuki.
we can come an end
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1122
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

Als als. Als Sankoh die bal beter raakt verliest AZ met 1-2
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12535
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Joostess schreef: 29 sep 2023, 13:35 Als als. Als Sankoh die bal beter raakt verliest AZ met 1-2
Jij beweert dat, op basis van de 2e helft, dat doelpunt in nog drie uur nooit zou zijn gevallen, ik geef je aan dat dat net zou goed wel gekund had en dan kom je met dit ....
we can come an end
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1122
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

Jij zegt dat het logischer was geweest als AZ had gewonnen. Dus toen kwam ik inderdaad hiermee.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16256
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

differentcook schreef: 29 sep 2023, 13:21 Drie kansen die er net zo goed in hadden gekund in de 2e helft schieten me zo te binnen. De 1-op-1 met Pavlidis, het afstandsschot van Goudmijn en de bal die net over ging van Yuki.
Nu kom ik met een vreselijke dooddoener: jij zegt “die kansen hadden er net zo goed in gekund” maar ze gingen er dus níét in! en ook dat is typisch AZ. Net niet.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1240
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

salmonyappi schreef: 29 sep 2023, 07:01 Want? Dit was toch wederom een invalbeurt van niks?
Zeker en als Odgaard op die plekt blijft invallen wordt het nooit wat. Achter of in de spits rendeert hij heel veel beter, dat weten wij nou zo langzamerhand toch wel.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16256
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Rjansen17 schreef: 29 sep 2023, 18:00 Zeker en als Odgaard op die plekt blijft invallen wordt het nooit wat. Achter of in de spits rendeert hij heel veel beter, dat weten wij nou zo langzamerhand toch wel.
Is ie alleen uit vorm omdat ie op de verkeerde plek zou staan? Een pass geven, met de bal lopen, pingelen, is op rechts toch praktisch hetzelfde als in het midden?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1240
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Wanneer je niet in je kracht wordt gebruikt kom je inderdaad vaak in een neerwaartse spiraal terecht, wordt blessure gevoelig, verliest zelfvertrouwen en zoiets als vorm. Ook een reden waarom zgn. miskopen plotseling ergens anders kunnen opbloeien. Een mooi voorbeeld uit het verre verleden is Jimmy Hasselbaink, werd bij Telstar zijn eerste profclub volledig verkeerd neergezet, " miskoop" , raakte geen bal, maar werd daarna meerdere malen topscorer van de premier league en staat in het illustere rijtje van meer dan 100 goals. Ik ben er van overtuigd dat Odgaard op deze positie compleet wordt afgebrand en ben het op dat punt volledig eens met de baron.
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1359
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Trouwens goed dat het bekertje bier wat in de slotfase op het veld belandde snel door Vejinovic werd weggegooid en er niet gestaakt werd.

Zo kan je er dus ook mee omgaan.

Helaas lopen er nog steeds “supporters” met een chronisch tekort aan hersencellen rond.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16256
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Metalingus schreef: 30 sep 2023, 10:02 Trouwens goed dat het bekertje bier wat in de slotfase op het veld belandde snel door Vejinovic werd weggegooid en er niet gestaakt werd.

Zo kan je er dus ook mee omgaan.

Helaas lopen er nog steeds “supporters” met een chronisch tekort aan hersencellen rond.
Ja vind je? Ik vind het zo’n logische reactie: er wordt gescoord dus gooi je met datgene wat je op dat moment in je handen hebt! Doe ik thuis ook; er is al menig koffiekopje en bierglas gesneuveld. Wat doe jij dan om te juichen? 😉
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1359
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

salmonyappi schreef: 30 sep 2023, 15:53 Ja vind je? Ik vind het zo’n logische reactie: er wordt gescoord dus gooi je met datgene wat je op dat moment in je handen hebt! Doe ik thuis ook; er is al menig koffiekopje en bierglas gesneuveld. Wat doe jij dan om te juichen? 😉
Heb je wel gelezen wat ik heb gepost of is begrijpend lezen niet je sterkste punt?

Er wordt in de blessuretijd een bekertje het veld op gegooid omdat een of andere stumperd niet zo goed met het dreigende puntverlies kan omgaan. Dan kan je allemaal het veld afgaan of je gooit het bekertje over de boarding en je voetbalt lekker door. Het is niet dat het massaal bekers regent en er werd ook niemand geraakt.
Sowieso is het debiel om iets op het veld te gooien, daarom refereer ik ook aan een gebrek aan hersencellen.

Over dat juichen;
Ik brul en steek mijn armen in de lucht, mocht er een beker bier in een van mijn handen zitten dan hou ik die vast.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6547
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

differentcook schreef: 29 sep 2023, 08:49 Het is realisme (en in die zin onderdeel van topsport) en wat jij topsportmentaliteit noemt lijkt meer op een persoonlijk dogma/issue
Het heeft niet zoveel met mijn persoonlijk dogma te maken. Al klinkt dat natuurlijk heel interessant.
Inmiddels is Feyenoord je weer voorbij op de ranglijst. Dat is de realiteit.

Door een gebrek aan kwaliteit, daadkracht en wilskracht. En Pascal Jansen natuurlijk.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16256
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Metalingus schreef: 30 sep 2023, 16:40 Heb je wel gelezen wat ik heb gepost of is begrijpend lezen niet je sterkste punt?

Er wordt in de blessuretijd een bekertje het veld op gegooid omdat een of andere stumperd niet zo goed met het dreigende puntverlies kan omgaan. Dan kan je allemaal het veld afgaan of je gooit het bekertje over de boarding en je voetbalt lekker door. Het is niet dat het massaal bekers regent en er werd ook niemand geraakt.
Sowieso is het debiel om iets op het veld te gooien, daarom refereer ik ook aan een gebrek aan hersencellen.

Over dat juichen;
Ik brul en steek mijn armen in de lucht, mocht er een beker bier in een van mijn handen zitten dan hou ik die vast.
Ken je het woord cynisme? Een grapje? Wie leest hier nou niet goed….. Bovendien staat er een knipoog achter.

(Ik ben het dus gewoon met je eens……..)
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16256
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ferry schreef: 30 sep 2023, 17:16 Het heeft niet zoveel met mijn persoonlijk dogma te maken. Al klinkt dat natuurlijk heel interessant.
Inmiddels is Feyenoord je weer voorbij op de ranglijst. Dat is de realiteit.
Natuurlijk gaat Feyenoord ons voorbij. Is het niet dit weekend dan wel een volgend weekend. Ik heb echt niet de illusie dat wij boven ze kunnen eindigen dit seizoen. Gewoon verschil in kwaliteit en een andere trainer.
Wij moeten ons vol op plek 3 richten en dat zou een mooie prestatie zijn. Dat heeft niks te maken met geen topsportmentaliteit maar puur met realisme. We gaan echt nog wel meer punten verspelen.

Maar eh, zó slecht gaat het qua punten toch niet? Nog steeds ongeslagen.
Feyenoord en PSV zijn beter, zo simpel is het.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6547
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

salmonyappi schreef: 30 sep 2023, 17:53 Natuurlijk gaat Feyenoord ons voorbij. Is het niet dit weekend dan wel een volgend weekend.
Feyenoord en PSV zijn beter, zo simpel is het.
Nee, dat vind ik dus te makkelijk.
Moet AZ het dan maar laten liggen tegen Heracles? En gewoon denken: 'ah jammer, volgende keer beter....'
Je hoeft het PSV en Feyenoord niet zo makkelijk te maken.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16256
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ferry schreef: 30 sep 2023, 18:48 Nee, dat vind ik dus te makkelijk.
Moet AZ het dan maar laten liggen tegen Heracles? En gewoon denken: 'ah jammer, volgende keer beter....'
Je hoeft het PSV en Feyenoord niet zo makkelijk te maken.
Natuurlijk niet zonder slag of stoot! Tuurlijk moet AZ het niet zomaar laten liggen. Ik schets alleen wat ik verwacht op basis van het tot nu toe gebeurde. En ik schat in dat PSV en Feyenoord (ver) boven ons gaan eindigen. Ik hoop natuurlijk van harte dat ik het helemaal fout heb…..
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Plaats reactie