AZ-Legia Warszawa (do 5 okt, 21.00u)

Alles over het Europees voetbal van onze trots!
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9160
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Complimenten voor Ryan die toch een paar ballen goed ving en klemde alsof ie wist dat van Aart liever had gehad dat hij die ballen gestompt had :lol:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
vriend
Basisspeler
Berichten: 2609
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef: 05 okt 2023, 21:37 Moet je al die idioot negatieve reacties hier eens allemaal teruglezen. Of eigenlijk: doe het maar niet.

De Waldorf & Statlers van de fanpage. Allemaal luie stoel kijkers die de sfeer en spanning van de wedstrijd in het stadion missen en bij elk verkeerd balcontact in de pen klimmen.

Het was inderdaad geen beste wedstrijd, maar toch echt van twee kanten. Dat Legia was echt zo goed niet, bijna geen kans gehad. Aan twee kanten veel balverlies.
Ik snap echt die noodzaak niet om elke foutje en elke speler af te zeiken.

Het was spannend, AZ heeft naar vermogen gespeeld en gewonnen, met 10 man. Wint als enige Nederlandse club in Europa. Ik ben dan blij en trots op mijn club. Anderen komen niet verder dan wekelijks dezelfde bagger te schrijven.
O ja, we staan evengoed bovenaan in de poule ;-P
Ik word ook wel moe van die toetsenbordridders die nog nooit een stadion van binnen hebben gezien.
Maar laten we eerlijk zijn, de rode kaart kwam goed uit. Vanaf dat moment kon AZ stoppen met proberen te voetballen. En daar bleken ze erg goed in te zijn.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3162
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Stierlijk verveeld voor de tv, en blij dat ik niet heen was.

Eerste helft: Help een tegenstander in de buurt> bal terug> lange bal naar voren>bal kwijt. De Wit niet gezien, Pavlidis is geen spits om lange ballen op te vangen, en Van Brederode is van Brederode, zullen we maar zeggen.

Tweede helft: één (!) keer worden er ballen niet achteruit gespeeld, maar met wat risico vooruit, en ziedaar> 1-0. Daarna nog een schijnaanval, en vervolgens weer de eerste helft. Rode kaart terecht, maar ongelukkig.

Wissels: Onbegrijpelijk. Haal van Brederode er af voor Poku, posteer die zo diep mogelijk en houd daarmee het veld langer. Dat gebeurd niet, Pavlidis krijgt geen bal meer, en elke uitverdedigde bal komt direct weer terug. Kasius er in kan, maar dan direct voor Wolfje, en niet via een omweg. Goes eruit was nergens voor nodig, had de Wit er uit gehaald.

Kutavond met goede afloop.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1347
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

Wat een gezelligheid:

Bizar: 'Twee spelers van Legia opgepakt na vechtpartij bij stadion van AZ'
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=425185
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1122
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

dirkjan schreef: 06 okt 2023, 05:01
Kutavond met goede afloop.
Ben ik blij dat ik niet op de bank zat :D . Ik vond het weer een typisch Europees avondje en die bevallen over het algemeen goed. AZ had het lastig maar Legia creëerde ook weinig/geen kansen in de eerste helft. Vooral na de rode kaart vond ik AZ sterk en slim spelen. Mooi ook om te zien dat de ballenjongens/meisjes hun rol ook direct goed oppakken door geen ballen terug te geven. Ook na de rode kaart werd Legia niet echt gevaarlijk dus erg knap gedaan van AZ.

Wat wel weer opviel is dat de organisatie van AZ rond het stadion weer typisch des AZ was. Kennelijk zat er veel spanning en nervositeit bij de stewards want de ingang M t/m P mocht niet gebruik worden vanwege 'de veiligheid'. Dus de hele Molenaar tribune moest via 1 kant het stadion in. Had je een kaartje voor vak M moest je van de stewards maar ergens anders gaan zitten. Gevolg, discussie op de tribune dat mensen op de verkeerde plek zaten die er door AZ zelf waren neergezet. Ondertussen zat het 'grote gevaar' al hoog en droog in het uitvak en hadden nergens last van. Sommige eigen supporters hebben een kwartier gemist van de wedstrijd. Blijft bijzonder dat AZ de oplossing altijd zoekt in het zo moeilijk mogelijk maken van de eigen supporters onder het mom van eigen veiligheid. Terwijl het enige wat ik gezien heb was een enthousiast uitvak die er een mooie sfeer van hebben gemaakt.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Joostess schreef: 06 okt 2023, 06:42 ...
Terwijl het enige wat ik gezien heb was een enthousiast uitvak die er een mooie sfeer van hebben gemaakt.
Misschien moet je even nalezen wat die lieftallige enthousiaste supporters na afloop hebben gedaan. ME aanvallen; traangas en knuppels weten te bemachtigen; spelers zijn zelfs betrokken. Zo zie je maar: als eigen supporter krijg je by far niet mee wat er allemaal op de achtergrond gebeurt.

Maar goed om te lezen dat jij alleen de enthousiaste fijne supporters hebt gezien. :)
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1241
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Spannende pot gezien en weer winst. Kwaliteit was vooral centraal achterin te vinden met een foutloze keeper. Lahdo moet eens leren veel dieper te spelen, er komt niets van rechts. Sugawara heeft een mindere periode en dat helpt niet. Prachtig om de Wit in de 89 ste minuut zijn laatste energie erin te zien gooien. Genoten.
Gebruikersavatar
Perry
Invaller
Berichten: 2016
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

DonnyDelano schreef: 06 okt 2023, 06:23 Wat een gezelligheid:

Bizar: 'Twee spelers van Legia opgepakt na vechtpartij bij stadion van AZ'
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=425185
Er lijkt een hoop gebeurt te zijn inderdaad. Voor de wedstrijd bij het uitvak en na de wedstrijd bij de spelersbus van Legia. Scrollend door social media is de Poolse tendens dat ze enorme onrecht is aangedaan en dat dit voor AZ een staartje zal krijgen. Dat laatste zal wel meevallen, als er inderdaad een ME'er bewusteloos is geraakt en een beveiliger van AZ een gebroken elleboog + hersenschudding heeft opgelopen.
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1122
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

DiepeMast schreef: 06 okt 2023, 06:50 Misschien moet je even nalezen wat die lieftallige enthousiaste supporters na afloop hebben gedaan. ME aanvallen; traangas en knuppels weten te bemachtigen; spelers zijn zelfs betrokken. Zo zie je maar: als eigen supporter krijg je by far niet mee wat er allemaal op de achtergrond gebeurt.

Maar goed om te lezen dat jij alleen de enthousiaste fijne supporters hebt gezien. :)
Verder alles goed mee je? Hoop voor je dat je dit weekend wel met je goede ben uit bed stapt...
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Eigenlijk is bij voorbaat al de verwachting dat er gedoe is bij Poolse supporters.
Mensen die van actie houden kunnen een ticket kopen voor Warschau :)
we can come an end
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

vriend schreef: 05 okt 2023, 23:48 Maar laten we eerlijk zijn, de rode kaart kwam goed uit. Vanaf dat moment kon AZ stoppen met proberen te voetballen. En daar bleken ze erg goed in te zijn.
Precies mijn idee ook erbij
we can come an end
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Laatst gewijzigd door differentcook op 06 okt 2023, 07:26, 1 keer totaal gewijzigd.
we can come an end
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1347
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

Perry schreef: 06 okt 2023, 06:52 Er lijkt een hoop gebeurt te zijn inderdaad. Voor de wedstrijd bij het uitvak en na de wedstrijd bij de spelersbus van Legia. Scrollend door social media is de Poolse tendens dat ze enorme onrecht is aangedaan en dat dit voor AZ een staartje zal krijgen. Dat laatste zal wel meevallen, als er inderdaad een ME'er bewusteloos is geraakt en een beveiliger van AZ een gebroken elleboog + hersenschudding heeft opgelopen.
Gelukkig is AZ niet verantwoordelijk voor het gedrag van de ME. Ik kwam wel ergens een filmpje tegen waarbij de voorzitter van Legia een beuk in z'n rug kreeg met het schild van een ME-er. Dat leek nogal onnodig, maar ik weet niet wat er allemaal aan vooraf ging
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6549
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Ik lees in het AD dat de ME de deur van de kleedkamer dichthield naar de spelersbus van Legia - waar al wel spelers in zaten. En dat spelers en trainer verhaal kwamen halen.
https://www.ad.nl/binnenland/legia-woes ... ~aed2bc57/

En de Poolse premier bemoeit zich er inmiddels ook mee.
https://www.ad.nl/binnenland/poolse-pre ... ~aed2bc57/

Gelukkig dat er geen bekertje op het veld vloog!
:wink:
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6571
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Altijd grappig. Dat Poolse tuig misdraagt zich zon hele avond. En dan op twitter gaan huilen dat de politie ingrijpt, en geen woord over wat hun wel niet uitgespookt hebben.

Het is allemaal om te legitimeren dat ze zich in Polen de volgende keer ook weer kunnen misdragen (richting AZ). Sterkte voor de mensen die gaan.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Joostess schreef: 06 okt 2023, 07:13 Verder alles goed mee je? Hoop voor je dat je dit weekend wel met je goede ben uit bed stapt...
Klein voorbeeldje:

"
Grimmig
Volgens de politie was het bij aanvang van de wedstrijd al onrustig bij de ingang van het uitvak van het stadion. De politie moest traangas inzetten om de agressieve en vernielzuchtige Legia-supporters tegen te houden. Een deel wist echter door de toegangspoort te dringen. Het lukte de aanhangers van Legia zelfs om een aantal wapenstokken en peperspray van ME’ers af te pakken. De agent die bewusteloos raakte, is behandeld aan zijn verwondingen, maar kon vervolgens niet meer verder werken."

Ik weet niet hoor, maar als er dan gereageerd wordt dat het niet te begrijpen is dat er beveiligingsmaatregelen zijn genomen, dan heb je toch echt wel iets gemist. Zeker als je ook nog roept dat er alleen maar gezellige supporters waren die voor een mooi sfeertje zorgden.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6549
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

DiepeMast schreef: 06 okt 2023, 07:55 Ik weet niet hoor, maar als er dan gereageerd wordt dat het niet te begrijpen is dat er beveiligingsmaatregelen zijn genomen, dan heb je toch echt wel iets gemist.
Als het om slaan van spelers en begeleiding gaat, is het wel een beetje raar - niet?
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DeZuivelDuivel schreef: 05 okt 2023, 21:53 Complimenten voor Ryan die toch een paar ballen goed ving en klemde alsof ie wist dat van Aart liever had gehad dat hij die ballen gestompt had :lol:
Hear, hear.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ferry schreef: 06 okt 2023, 08:11 Als het om slaan van spelers en begeleiding gaat, is het wel een beetje raar - niet?
Ligt helemaal aan het gedrag van die spelers en begeleiding
we can come an end
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Joostess schreef: 06 okt 2023, 06:42 Blijft bijzonder dat AZ de oplossing altijd zoekt in het zo moeilijk mogelijk maken van de eigen supporters onder het mom van eigen veiligheid.
Dit is volledig des AZs.

Ik ben benieuwd welke Legia - supporters we nu bij Opsporing Verzocht gaan zien en hoeveel Poolse stadionverboden er worden uitgedeeld.

AZ is alleen maar keihard voor eigen supporters (die doorgaans geen personeel en politie mishandelen) en de KNVB.

Andere supporters en de UEFA worden hier altijd met alle egards behandeld.

Het zou AZ eens sieren om te meten met één maat te maten en als ze al ergens harder willen optreden dat ze dit zouden doen richting mensen die zich écht misdragen en niet loyaal zijn aan AZ.
Gesloten