Ibrahim Sadiq (2028)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9160
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Wildcat schreef: 21 feb 2024, 16:01 Die goal ja. Was wel dodelijk effectief, iets wat ik van Poku, Addai en van Brederode nog niet heb zien doen en die hebben alle meer gespeeld. Die laatste twee hebben zelfs nog amper een schot op doel gegeven. Hij wordt inderdaad wel enorm snel afgeschreven, als ie nou nooit iets gepresteerd had dan was het anders.
Ik moest het even opzoeken maar:
Jayden Addai 242 speelminuten eredivisie + 19 minuten conference league
Ibrahim Sadiq 252 speelminuten eredivisie + 193 minuten conference league

In de Eredivisie was het dus maar 10 minuutjes meer, maar in de Conference League heeft Sadiq beduidend meer minuten gemaakt. Deze vlieger gaat dus niet op in het geval van Addai.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2337
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

DeZuivelDuivel schreef: 21 feb 2024, 22:45 Ik moest het even opzoeken maar:
Jayden Addai 242 speelminuten eredivisie + 19 minuten conference league
Ibrahim Sadiq 252 speelminuten eredivisie + 193 minuten conference league

In de Eredivisie was het dus maar 10 minuutjes meer, maar in de Conference League heeft Sadiq beduidend meer minuten gemaakt. Deze vlieger gaat dus niet op in het geval van Addai.
Ja, ik doelde iets meer op die andere twee dan op Addai maar ook Addai heeft nog amper een shot op doel gegeven laat staan zo een goal gezet.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9160
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Wildcat schreef: 22 feb 2024, 08:55 Ja, ik doelde iets meer op die andere twee dan op Addai maar ook Addai heeft nog amper een shot op doel gegeven laat staan zo een goal gezet.
Eerlijk gezegd zie ik Addai ook meer als een 'voorbereider' ondanks dat hij in Jong nog aardig wat doelpunten heeft gemaakt, maar dat is een andere discussie. Ging mij meer om de feitelijkheid in dit geval.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2337
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Ik zit op het punt dat ik gewoon iedereen die een doelpunt kan maken en ook gretig is om doelpogingen te ondernemen in de basis wil hebben. We hebben echt een chronisch te kort aan doelpunten, eigenlijk al jaren dat we goed spel niet om kunnen zetten in iets tastbaars omdat we in de meeste wedstrijden ontzettend veel kansen nodig hebben. Momenteel creeren we niet eens veel kansen meer waardoor het scoren al helemaal uit blijft.

Daarom vond ik het ook zo gek dat een Odgaard mocht vertrekken op een moment dat je goals zo hard nodig hebt, en je ziet nu ook weer bij Bologna hoe makkelijk hij ze kan maken. Jammer dat er zo lang aan een 4-3-3 wordt vast gehouden terwijl je met een Odgaard en Pavlidis met een sterk 4 mans middenveld erachter prima had kunnen renderen. Van Brederode mis je toch niet voorin en met tegelijkertijd een De Wit, Mijnans, Clasie en Belic op het middenveld je echt wel de slag daar zou winnen tegen de meeste ploegen. Alle 4 spelers flink wat meters maken en duels niet uit de weg gaan.

Dit kan overigens ook met Zeefuik, zeker tegen sterke tegenstanders lijkt dit me ideaal.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6571
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Deze gozer is dus echt slechter dan vanBrederode (niveau top oss)?

Bij welk bedrijf mag een directeur 4 miljoen weggooien aan complete rommel zonder dat dat consequenties heeft?
Wat een waanzin allemaal.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2254
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Hoe gaan we deze jongen nog verkopen? Was wéér een flinke uitgave van Huiberts die gewoon een onwijs slecht niveau haalt. Is ook al op een leeftijd dat je weet dat hij zich niet meer extreem gaat ontwikkelen.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

SchoorlAZ schreef: 11 mar 2024, 12:10 Is ook al op een leeftijd dat je weet dat hij zich niet meer extreem gaat ontwikkelen.
Het is leuk om spelers vroeg af te schrijven, maar waar waren Noppert, Danny Koevermans, Reijnders, Winston Bogarde, De Roon en Weghorst (etc, etc, etc) rond hun 23ste?

Blijkbaar is hij toch weer in de hiërarchie gestegen om gisteren te mogen invallen.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6571
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Antti Opdam schreef: 11 mar 2024, 12:59 Het is leuk om spelers vroeg af te schrijven, maar waar waren Noppert, Danny Koevermans, Reijnders, Winston Bogarde, De Roon en Weghorst (etc, etc, etc) rond hun 23ste?

Blijkbaar is hij toch weer in de hiërarchie gestegen om gisteren te mogen invallen.
Ik denk dat Poku/Zeefuik/Addai niet werden gebracht zodat ze vandaag 90 minuten kunnen maken met jong AZ.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2254
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Antti Opdam schreef: 11 mar 2024, 12:59 Het is leuk om spelers vroeg af te schrijven, maar waar waren Noppert, Danny Koevermans, Reijnders, Winston Bogarde, De Roon en Weghorst (etc, etc, etc) rond hun 23ste?

Blijkbaar is hij toch weer in de hiërarchie gestegen om gisteren te mogen invallen.
Koevermans is wel een geval apart. Bij Reijnders zag je altijd al het talent, maar ook dat is een uitzonderlijk geval, niet de standaard.
De Roon was al langer dan een jaar aanvoerder van Heerenveen. Weghorst is z'n hele carrière blijven groeien, omdat het zo'n maniak is.

Het zegt genoeg dat je voorbeelden van +15 jaar geleden moet aanhalen om je stelling kracht bij te zetten.

Ik begrijp wat je bedoelt, maar ik zie heel weinig talent bij deze jongen. Het is niet dat het er niet uitkomt ofzo, maar hij lijkt echter gewoon weinig te bezitten.

Daarnaast zijn alle spelers die je aanhaalt spelers die een flink fysiek hebben. Dat kunnen we van deze jongen niet zeggen. Is volgens mij ook weer geen 1.70 lang.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

SchoorlAZ schreef: 12 mar 2024, 03:06 Het zegt genoeg dat je voorbeelden van +15 jaar geleden moet aanhalen om je stelling kracht bij te zetten.
Als je wilt en als ik tijd heb kan ik nog wel een voorbeeld of 38 voor je zoeken. Ik heb nu enkel even gefocust op spelers die nog het Nederlands elftal hebben gehaald ... Wat +/- (sub)top van de wereld is.

Spelers kan je rond hun 29ste / 30ste echt gaan afschrijven, maar in het tijdvak (22-28) kan je nog enorme stappen maken.

De crux zit inderdaad: zie je er nu muziek in?

Ik zie hem er te weinig voor spelen.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Antti Opdam schreef: 12 mar 2024, 08:15 Ik heb nu enkel even gefocust op spelers die nog het Nederlands elftal hebben gehaald ... Wat +/- (sub)top van de wereld is.
Goede speler hé, Clasie?! :D
we can come an end
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3247
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Hoe is deze Friday jongen eigenlijk bij ons binnen gekomen? Aangeboden, intensief gescout?
Ik weet wel dat Max al een behoorlijk bedrag opzij had gelegd voor een rechtsbuiten maar deze transfer niet wilde lukken en zodoende uiteindelijk bij hem terecht is gekomen... blinde paniek bij onze TD omdat Odgaard op rechts niet rendeerde en Lahdo zich niet genoeg ontwikkelde om snel overslag te gaan op grond van wat youtube beelden?
Laatst gewijzigd door De Rode Baron op 12 mar 2024, 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2254
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Antti Opdam schreef: 12 mar 2024, 08:15 Als je wilt en als ik tijd heb kan ik nog wel een voorbeeld of 38 voor je zoeken. Ik heb nu enkel even gefocust op spelers die nog het Nederlands elftal hebben gehaald ... Wat +/- (sub)top van de wereld is.

Spelers kan je rond hun 29ste / 30ste echt gaan afschrijven, maar in het tijdvak (22-28) kan je nog enorme stappen maken.

De crux zit inderdaad: zie je er nu muziek in?

Ik zie hem er te weinig voor spelen.
Dat wil ik heel graag.
vriend
Basisspeler
Berichten: 2609
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

differentcook schreef: 12 mar 2024, 10:29 Goede speler hé, Clasie?! :D
Ha ha, je was me net voor.
Vergeet Indi niet.

Niet dat ik (net als Antti) Clasie en Indi zo goed vind. Maar wel grappig om die contradictie te lezen.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Love AZ Til I Die!
Fanatic
Berichten: 553
Lid geworden op: 23 aug 2021, 14:09

Ik snap beide kampen op dit forum.

Hij zit voor mij gevoel in hetzelfde schuitje dan Mees de Wit op het moment.

Mees is hier al wat langer en heeft meer minuten gemaakt uiteraard.

Van wat ik heb begrepen is Sadiq zonder dat dit bekend was gemaakt, geblesseerd geraakt en heeft ook tijd nodig gehad om te herstellen en fit te worden.

Daarom is hij voor de meeste hier een spook geweest, ook voor mij een tijdje todat ik opving over zijn blessure. (Ik weet niet meer waar ik het geleden en/of gehoord heb.)

Mees kwakkelt sinds zijn komst met blessureleed en inmiddels of je het terecht vind of niet voorbijgestreefd door Wolfe.

Wij hadden Odgaard, Sadiq en Addai toen Lahdo geblesseerd raakte. Odgaard kreeg vaker de voorkeur van Jansen omdat ik denk dat hij wist wat Odgaard kon. Odgaard was totaal niet in vorm ook omdat hij daarvoor kwakkelde met fitheid en blessures. In combinatie met hiërarchische manier van werken van Jansen kreeg Sadiq weinig kansen i.m.o.

Daarnaast is het een algemeen gegeven dat AZ vaak spelers haalt waarvan ze willen dat ze er direct staan, maar blijkt dat ze toch even nodig hebben. Zijn genoeg voorbeelden van.

Deze jongen is voor redelijk veel geld gehaald net als Mees en wordt daarom beoordeeld door vele als miskoop, waar goede argumenten voor zijn.

Mees heeft schijnbaar al gehoord van Martens dat hij niet in zijn plannen voorkomt als basisspeler. Dat geluid hebben we nog niet gehoord bij Sadiq.

Waar ik meer neig om Mees een miskoop te noemen omdat hij langer hier zit en de tijd heeft gehad, ondanks zijn blessureleed.

Sadiq daarentegen heeft nog minder kansen gehad en kreeg dan van het weekend omdat hij weer fit was speeltijd. Wedstrijd was toen al gelopen, dus hobbelde mee met de rest zonder echt een indruk te maken.

Als het waar is van zijn blessure en dus van zijn afwezigheid. Dan wil ik hem zeker nog de kans geven, maar dan moet hij wel ritme krijgen doormiddel van invalbeurten van 20+ minuten.

In oefenpotjes tijdens het seizoen heeft hij wel laten zien te kunnen scoren en assists te kunnen geven.

Te weinig van gezien en te vroeg om hem af te schrijven i.m.o.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

vriend schreef: 12 mar 2024, 12:13 Maar wel grappig om die contradictie te lezen.
Selectief inzetten (en kleuren) van argumenten
we can come an end
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

differentcook schreef: 12 mar 2024, 10:29 Goede speler hé, Clasie?! :D
Tja. Je hebt ook spelers die vanaf hun 25ste alleen maar slechter worden en nooit meer hun oude niveau halen ...
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Antti Opdam schreef: 12 mar 2024, 14:01 Tja. Je hebt ook spelers die vanaf hun 25ste alleen maar slechter worden en nooit meer hun oude niveau halen ...
Hij heeft vorig jaar een oproep afgeslagen
(maar het gaat mij om het selectief shoppen en kleuren, ophemelen waar het uitkomt en downplayen elders)
we can come an end
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

SchoorlAZ schreef: 12 mar 2024, 11:41 Dat wil ik heel graag.
#-o

Spelers die na 23 pas echt gingen groeien (en veelal later ook een veel hoger niveau haalden)?

Ik begin met 8 internationale toppers en daarna ga ik weer aan het werk.

Of ik stuur je een factuur.

Jamie Vardy
Graziano Pelle
Harry Maguire
Virgil van Dijk
Matteo Darmian
Niclas Füllkrug
Raphinha
Mohamed Salah

En (als toetje en werk-ontwijkend gedrag) om het ook nog lekker lokaal te houden 8 AZ-uitsmijters:

Kenneth Perez
Martijn Meerdink
Olaf Lindenbergh
Fredrik Midtsjo
Henk Timmer
Dries Boussatta
Steven Berghuis
Philip Cocu

Etc. Etc. Etc.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

differentcook schreef: 12 mar 2024, 14:08 Hij heeft vorig jaar een oproep afgeslagen
(maar het gaat mij om het selectief shoppen en kleuren, ophemelen waar het uitkomt en downplayen elders)
Ik volg het niet.

Ik vind het onzin om spelers van 18 tot +/- 25 vanwege hun leeftijd (als hoofdzakelijk / enig argument).
Plaats reactie