AZ-Sparta (zo 17 sep, 16.45u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16256
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ferry schreef: 17 sep 2023, 16:11 Nog 25 minuten billenknijpen met AZ onder Pascal Jansen.
Billen knijpen? Deze wedstrijd?

Dit was een uitstekende wedstrijd met geen dissonanten bij de spelers; Mijnans en De Wit MOTM. Ik heb geen moment geknepen………..
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
MB80
Invaller
Berichten: 2251
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Lahdo is een handenbindertje hoor, fijne speler! Hopelijk kan Sadiq ook op de stek van Brederode… want Lahdo verdiend zijn zuurverdiende basisplaats
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16256
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Slechts ietsje meer dan twee pagina’s AZ-Sparta? Ongekend!
Was er niets te zeuren?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
tarik azaz
Dagjesmens
Berichten: 43
Lid geworden op: 05 jun 2007, 08:30

MB80 schreef: 17 sep 2023, 20:50 Lahdo is een handenbindertje hoor, fijne speler! Hopelijk kan Sadiq ook op de stek van Brederode… want Lahdo verdiend zijn zuurverdiende basisplaats
Heeft Sadiq zich een beetje kunnen laten zien die 20 minuutjes? Ik heb de wedstrijd gemist en ik.was heel benieuwd hoe hij het zou doen.
De mooiste AZ-aanvallen van 2008/2009 EN 1980/1981 op een rij: http://www.youtube.com/user/tarikazaz
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12535
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

tarik azaz schreef: 17 sep 2023, 23:14 Heeft Sadiq zich een beetje kunnen laten zien die 20 minuutjes? Ik heb de wedstrijd gemist en ik.was heel benieuwd hoe hij het zou doen.
Niet buitengewoon, nee
we can come an end
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

salmonyappi schreef: 17 sep 2023, 23:08 Slechts ietsje meer dan twee pagina’s AZ-Sparta? Ongekend!
Was er niets te zeuren?
Nee. Uitstekende wedstrijd.

Sinds Penetra en Bazoer achterin staan kunnen we dit soort wedstrijden freewheelend uitspelen.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

tarik azaz schreef: 17 sep 2023, 23:14 Heeft Sadiq zich een beetje kunnen laten zien die 20 minuutjes? Ik heb de wedstrijd gemist en ik.was heel benieuwd hoe hij het zou doen.
Onwennig.

Maar die jongen is er dan ook net.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9160
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Drie punten in de tas, doelpuntje erbij voor Pavlidis. Goede seizoensopening in de competitie tot nog toe en leuk om het brandende hoopje geld uit Amsterdam op afstand te zetten voorlopig.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Leeuwenhart
Seizoenkaarthouder
Berichten: 475
Lid geworden op: 12 dec 2017, 17:31

Antti Opdam schreef: 18 sep 2023, 06:29 Onwennig.

Maar die jongen is er dan ook net.
Was inderdaad niet echt te beoordelen. Je kon waar ik zat goed zien dat de afstemming er nog niet is met de spelers om hem heen. Ballen die hij niet meer verwachtte werden gegeven en vice versa. Is wel echt een stuk kleiner dan ik had ingeschat.

Poku viel goed in, verzet ook verdedigend heel veel werk. Van Brederode zit het er echt wel in, maar er zit mentaal echt iets vast bij die jongen. Hij lijkt bang om iets fout te doen met een actie of schot en kiest dan toch altijd voor het afspelen. Ik hoop dat hij die schroom van zich afgooit, want dan heb je echt een goede aan hem. Sterk aan de bal ondanks zijn lengte en heeft ook echt oog voor wat er om hem heen gebeurt.

De passes van Penetra en Bazoer van achteruit waren echt smullen. Hebben we echt gemist, met als bekroning goal nummer 2. De wissels waren wel weer typisch Jansen getimed, net even te laat.

Er zit met deze brede selectie nog veel in, ik kijk in ieder geval weer reikhalzend uit naar de volgende wedstrijd.
Drommedaris
Seizoenkaarthouder
Berichten: 263
Lid geworden op: 24 aug 2023, 10:13

Leeuwenhart schreef: 18 sep 2023, 07:46 Van Brederode zit het er echt wel in, maar er zit mentaal echt iets vast bij die jongen. Hij lijkt bang om iets fout te doen met een actie of schot en kiest dan toch altijd voor het afspelen. Ik hoop dat hij die schroom van zich afgooit, want dan heb je echt een goede aan hem. Sterk aan de bal ondanks zijn lengte en heeft ook echt oog voor wat er om hem heen gebeurt.

De passes van Penetra en Bazoer van achteruit waren echt smullen. Hebben we echt gemist, met als bekroning goal nummer 2.
Was een goede wedstrijd, zeker de eerste helft. Vond met name Penetra, Bazoer, Clasie, Mijnans, Lahdo en Ryan goed spelen. Ben het wel oneens mbt Van Brederode. Hij is weliswaar balvast, inderdaad nog niet erg koelbloedig, maar zijn grote manco is zijn gebrek aan snelheid. In de eerste helft speelde hij op een gegeven moment goed zijn man uit, zette hem op het verkeerde been, maar hij is zo traag dat de verdediger zich kon herpakken, zich om kon draaien en zich kon herpositioneren, waardoor Van Brederode hem opnieuw voorbij moest, wat niet lukte. In de tweede helft was er een counter met Van Brederode aan de bal, niemand voor hem, zijn verdediger ver achter hem. Het was pijnlijk om te zie hoe de verdediger hem binnen no time inhaalde. Als dit niet fors verbetert, dan zie ik hem niet echt als een meerwaarde.
vriend
Basisspeler
Berichten: 2609
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

differentcook schreef: 17 sep 2023, 15:19 Even de was ophangen en twee goals gemist!
Hang jij de was op in het stadion? Welk vak dan?
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12535
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

vriend schreef: 18 sep 2023, 09:46 Hang jij de was op in het stadion? Welk vak dan?
Nee, in mijn tuin in Nijmegen
we can come an end
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6548
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

salmonyappi schreef: 17 sep 2023, 19:02 Billen knijpen? Deze wedstrijd?
In het begin van de tweede helft was het alles behalve solide. Sparta kreeg wat meer de overhand. Goeie kopkans van die centrumspits die net voorlangs gaat.
Daarna wisselde Jansen (70e-75e minuut).
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16256
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ferry schreef: 18 sep 2023, 12:38 In het begin van de tweede helft was het alles behalve solide. Sparta kreeg wat meer de overhand. Goeie kopkans van die centrumspits die net voorlangs gaat.
Daarna wisselde Jansen (70e-75e minuut).
Pas na een kwartier in de tweede helft begon Sparta wat meer te voetballen, toen had AZ er een heel goed uur op zitten, maar billen knijpen echt niet hoor :wink:
Dat zou bij mij pas echt beginnen bij 2-1 met nog wat tijd te spelen.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Leeuwenhart schreef: 18 sep 2023, 07:46 Was inderdaad niet echt te beoordelen. Je kon waar ik zat goed zien dat de afstemming er nog niet is met de spelers om hem heen. Ballen die hij niet meer verwachtte werden gegeven en vice versa. Is wel echt een stuk kleiner dan ik had ingeschat.

Poku viel goed in, verzet ook verdedigend heel veel werk. Van Brederode zit het er echt wel in, maar er zit mentaal echt iets vast bij die jongen. Hij lijkt bang om iets fout te doen met een actie of schot en kiest dan toch altijd voor het afspelen. Ik hoop dat hij die schroom van zich afgooit, want dan heb je echt een goede aan hem. Sterk aan de bal ondanks zijn lengte en heeft ook echt oog voor wat er om hem heen gebeurt.

De passes van Penetra en Bazoer van achteruit waren echt smullen. Hebben we echt gemist, met als bekroning goal nummer 2. De wissels waren wel weer typisch Jansen getimed, net even te laat.

Er zit met deze brede selectie nog veel in, ik kijk in ieder geval weer reikhalzend uit naar de volgende wedstrijd.
Ja, als je de passes van Penetra en Bazoer vergelijkt met die van Panta en Beukema (of BMI) dan zijn we er enorm op vooruit gegaan. Zit veel meer voetbal in nu. Zowel de opbouw, de lange bal en het samenspel met de middenvelders zijn van een aanmerkelijk hoger niveau nu. En die jongens beginnen ook steeds meer op elkaar ingespeeld te raken. Wat dat betreft is het goed dat we in eerste instantie met wat minder sterke tegenstanders te maken krijgen. Niets geeft zo veel vertrouwen als een serie overwinningen.

Over van Brederode ben je vrij positief. Denk zelf dat hij de concurrentiestrijd met van Bommel gaat verliezen maar dat het waarschijnlijker is dat Sadiq en Lahdo eerste keus gaan worden op de vleugels en van Brederode dus uiteindelijk nummer 4 in de pikorde gaat worden. Het missen van die 100% kans werkte ook niet echt mee om bonuspunten te verdienen.

De wissels hadden inderdaad wel rond minuut 60 gemogen, wat ik eigenlijk ook verwacht had.

Never change a winning team, dus Tiago Dantas gaat voorlopig geen kansen krijgen om zich nadrukkelijk aan te dienen als basiskandidaat. Jammer want ik had/heb best hoge verwachtingen van hem.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

salmonyappi schreef: 17 sep 2023, 19:02 Billen knijpen? Deze wedstrijd?

Dit was een uitstekende wedstrijd met geen dissonanten bij de spelers; Mijnans en De Wit MOTM. Ik heb geen moment geknepen………..
Ik had toch wel wat rustiger zitten kijken als ze die derde gemaakt zouden hebben, waar ze in het eerste kwartier na rust drie uitgelezen mogelijkheden toe hadden. Sparta is toch best een geduchte tegenstander tegenwoordig die verrassend uit de hoek kan komen.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

AZA'dam schreef: 18 sep 2023, 15:47 Ik had toch wel wat rustiger zitten kijken als ze die derde gemaakt zouden hebben, waar ze in het eerste kwartier na rust drie uitgelezen mogelijkheden toe hadden. Sparta is toch best een geduchte tegenstander tegenwoordig die verrassend uit de hoek kan komen.
Eens, als je die 3e maakt komen die kansen van Sparta ook niet meer en maak je waarschijnlijke de 4e ook nog
Ben wel heel blij met deze start van AZ 12 uit 12 en gewoon 6 punten meer dan uit dezelfde wedstrijden tov vorig seizoen
En als je ziet hoeveel wijzigingen er zijn tov vorig seizoen heeft Jansen de boel ook snel "aan de praat" gekregen

Ook lekker de bank daar valt echt wat te kiezen, zoveel zelfs dat Mihailovic en van Bommel niet eens in mochten vallen en we evengoed er 3 nieuws aanvallers inkwamen
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Plaats reactie