SK Brann-AZ (do 31 aug, 19.00u)

Alles over het Europees voetbal van onze trots!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6549
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

lowietje schreef: 31 aug 2023, 20:49 Staan ze daar hoor met flessen drank …
Heeft Pavlidis nou zwembandjes ?
alsof er iets te vieren is...
Hahaha
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6514
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

FugAZi schreef: 31 aug 2023, 22:08 Vandaag al loten? (vrijdag), ik dacht maandag.
Ja, de loting is vanmiddag vanaf 14.30u.
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1122
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

Ik heb sterk het gevoel dat het met de kwaliteit van het elftal wel goed zit. Er staat een prima elftal die een uur lang heer en meester was in Noorwegen. Smetje was de makkelijk weggegeven tegentreffer vlak voor rust (kan gebeuren) maar er was werkelijk niets aan de hand. Tot na de 1-3.
AZ graaft zich in, kunnen geen bal meer in de ploeg houden. Organisatie is compleet verdwenen. Ik kan mij niet voorstellen dat het de spelers zijn die dit bedenken. Met een apathisch starende Jansen langs de zijlijn zag ik ook geen trainer die helemaal gek werd omdat zijn ploeg niet meer wilde voetballen. Kortom, dit moet het plan van Passie Jansen geweest zijn: geen risico's meer nemen, voorsprong verdedigen. Dat AZ vorig seizoen ook al meerdere keren heeft laten zien hier niet mee om te kunnen gaan deert Jansen kennelijk niet.
Wat mij betreft is deze blamage vooral te wijten aan de trainer die met zweet tussen de billen op de bank zit wanneer zijn spelers de middenlijn over hobbelen. Nu heeft AZ zondag de vermoeidheid nog in de benen zitten en dat zal niet bijdragen aan een goed resultaat.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

GlennHoddle schreef: 31 aug 2023, 20:48 Mees de Wit is er helaas nog. Het enige dat die gast kan is druistig zijn. 0 overzicht, 0 voetballend vermogen.
Hatzidiakos gelukkig weg, hem vallen 2 van de 4 tegengoals aan te rekenen, inzet prima, maar gewoon niet het niveau van AZ.
Verder eigenlijk een prima eerste 70 minuten gezien, maar we kunnen gewoon niet echt verdedigen hè.
Mees komt net terug van een blessure. Wat hij deed was lang niet slecht. Uiteindelijk moest híj worden neergehaald, met een rode kaart als gevolg. Bovendien was Möller Wolfe gisteren echt niet beter. Sterker nog: veroorzaakte een totaal onnodige vrije trap waaruit vervolgens gescoord werd.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Joostess schreef: 01 sep 2023, 06:53 Ik heb sterk het gevoel dat het met de kwaliteit van het elftal wel goed zit. Er staat een prima elftal die een uur lang heer en meester was in Noorwegen. Smetje was de makkelijk weggegeven tegentreffer vlak voor rust (kan gebeuren) maar er was werkelijk niets aan de hand. Tot na de 1-3.
AZ graaft zich in, kunnen geen bal meer in de ploeg houden. Organisatie is compleet verdwenen. Ik kan mij niet voorstellen dat het de spelers zijn die dit bedenken. Met een apathisch starende Jansen langs de zijlijn zag ik ook geen trainer die helemaal gek werd omdat zijn ploeg niet meer wilde voetballen. Kortom, dit moet het plan van Passie Jansen geweest zijn: geen risico's meer nemen, voorsprong verdedigen. Dat AZ vorig seizoen ook al meerdere keren heeft laten zien hier niet mee om te kunnen gaan deert Jansen kennelijk niet.
Wat mij betreft is deze blamage vooral te wijten aan de trainer die met zweet tussen de billen op de bank zit wanneer zijn spelers de middenlijn over hobbelen. Nu heeft AZ zondag de vermoeidheid nog in de benen zitten en dat zal niet bijdragen aan een goed resultaat.
Daar geloof ik niks van, het heeft bakken met kracht gekost (elke 2e bal was voor AZ) er zat duidelijk een verval in de eigen ploeg. Je weet toch hoe het gaat? Een ploeg die gedeeltelijk weggespeeld wordt en dan weet terug te komen krijgt extra krachten dat is algemeen bekend. Daarbij is het Europees en voor eigen publiek.

Daarbij is het spel van AZ moeilijker uit te voeren als het een fysieke wedstrijd wordt, dus als het verval van energie het zelfde is bij beide ploegen dan is het niet zo gek dat ze niet meer het zelfde aanvalsspel kunnen spelen.
3 fucking standaard situaties. Waarvan 2 corners met heel goed uitgevoerde bloks (hoever mogen die bloks eigenlijk gaan, mag je iemand met gestrekte armen wegduwen?) en een vrije trap waar ons muur wegdraait.

Alles op Jansen gooien slaat echt nergens op. Ik ben het met je eens de kwaliteit van elftal ziet er goed uit. We miste zelfs onze beste man, want bij Clasie zie je zelden het verval wat we nu bij zijn 2 vervangers Goudmijn en Bazoer hebben gezien, die hadden allebei kramp.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

FugAZi schreef: 01 sep 2023, 08:06 want bij Clasie zie je zelden het verval wat we nu bij zijn 2 vervangers Goudmijn en Bazoer hebben gezien, die hadden allebei kramp.
Bazoer kreeg pas kramp in blessuretijd.

Clasie was tegen West Ham in reguliere speeltijd al klaar. Met tegengoal en uitschakeling tot gevolg.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

lowietje schreef: 31 aug 2023, 21:18 Ze verloren volledig hun hoofd in de wedstrijd, maar laten we eerlijk zijn: penalties perfect genomen. Niet vaak vertoond.
Laatst nog tegen Anderlecht?
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

GlennHoddle schreef: 31 aug 2023, 20:49 Pavlidis kijkt na het leegdrinken van een fles wat er in godesnaam in zit.
Hij lijkt ook wat te zwaar en zo speelt hij ook.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DiepeMast schreef: 31 aug 2023, 20:22 @Antti: wanneer en waar gaan we bowlen? :p
Het verzoek is ingediend. In afwachting van antwoord verblijf ik.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DonnyDelano schreef: 31 aug 2023, 20:04 Waarom mocht Panta de 5e niet verkloten? Dat leek me wel een passend afscheid
:lol:

Zat ik ook al aan te denken.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DiepeMast schreef: 31 aug 2023, 20:05 Exact. Twee spannende potjes tegen de promovendus in Noorwegen. Toch bijzonder.

Allemaal leuk wat ze bij FAP doen, maar ik blijf oh zo blij om supporter van AZ te zijn. Nu maar even een Moersleutel er in, want slapen doe ik voorlopig niet. =D>
Het was - onder de streep - wel een geweldige pot voetbal.

Dat had een voller uitvak en nog breder publiek verdiend.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 01 sep 2023, 08:24 Bazoer kreeg pas kramp in blessuretijd.

Clasie was tegen West Ham in reguliere speeltijd al klaar. Met tegengoal en uitschakeling tot gevolg.
Ook verval in hun spel, Goudmijn zakte echt wel een paar niveaus en Bazoer deed gewoon pijn aan je ogen. Zo groot verval zie niet bij Clasie.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6571
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

FugAZi schreef: 01 sep 2023, 08:30 Ook verval in hun spel, Goudmijn zakte echt wel een paar niveaus en Bazoer deed gewoon pijn aan je ogen. Zo groot verval zie niet bij Clasie.
Het sloeg echt nergens op dat Pascal Bazoer en Goudmijn zo lang liet staan. Je zag dat ze compleet werden overlopen en nauwelijks meer konden meekomen in de sprintjes en duels. Dat je ze dan pas eraf haalf wanneer de kramp toeslaat is echt veel te laat. Sowieso speelde Goudmijn heel zwak, had eerder de controle terug gegrepen moeten worden. Of kon Dantas echt maar een paar minuutjes meespelen?
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

FugAZi schreef: 01 sep 2023, 08:30 Goudmijn zakte echt wel een paar niveaus
Die vond ik echt de hele wedstrijd oerslecht.

Alles terugdraaien en alle duels verliezen.

Ik hoop dat hij vandaag nog verhuurd wordt.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

SimonPoulsen schreef: 01 sep 2023, 08:43 Het sloeg echt nergens op dat Pascal Bazoer en Goudmijn zo lang liet staan. Je zag dat ze compleet werden overlopen en nauwelijks meer konden meekomen in de sprintjes en duels. Dat je ze dan pas eraf haalf wanneer de kramp toeslaat is echt veel te laat. Sowieso speelde Goudmijn heel zwak, had eerder de controle terug gegrepen moeten worden. Of kon Dantas echt maar een paar minuutjes meespelen?
Ik had het niet gedurfd, met weer Djordje daar of Dantas voor de leeuwen gooien voor langere tijd. Het evenwicht was zo broos vanaf de 60ste minuut, dus er waren in mijn ogen geen andere smaken. Met Bazoer dacht ik even een opleving aan de bal te zien, maar dat zakte schrikbarend weg toen hij meerdere keren nonchalant balverlies leed en hun hielp om gevaarlijk omteschakelen. Het was wel een mooi potje dit, wat een strijd :D

Ik vond Goudmijn het eerste uur eigenlijk best goed en zijn verval niet meer dan logisch want de hele wedstrijd zakte naar een ping pong niveautje.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6571
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

FugAZi schreef: 01 sep 2023, 09:03
Ik vond Goudmijn het eerste uur eigenlijk best goed en zijn verval niet meer dan logisch want de hele wedstrijd zakte naar een ping pong niveautje.
Serieus? Ik vond hem echt duidelijk de minste de eerste helft. Verloor echt ieder duel en had zoveel onnodig balverlies.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 01 sep 2023, 09:01 Die vond ik echt de hele wedstrijd oerslecht.

Alles terugdraaien en alle duels verliezen.

Ik hoop dat hij vandaag nog verhuurd wordt.
Echt :shock: ik zou nog is terugkijken als ik jou was. Interscepties, Lahdo en anderen bedienen, combinaties. Ja ook fouten, maar wie had ze niet.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

FugAZi schreef: 01 sep 2023, 09:06 Echt :shock: ik zou nog is terugkijken als ik jou was. Interscepties, Lahdo en anderen bedienen, combinaties. Ja ook fouten, maar wie had ze niet.
Ik heb het eerste kwartier nauwkeurig op hem gelet en was toen al helemaal klaar.

Zie ook bericht SimonPoulsen.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 01 sep 2023, 09:10 Ik heb het eerste kwartier nauwkeurig op hem gelet en was toen al helemaal klaar.

Zie ook bericht SimonPoulsen.
Ik gaf met het antwoord aan jou ook antwoord aan Simon (ik hoop dat hij dat ook zo geïnterpreteerd heeft).

Helemaal klaar hé? Zonder zijn balveroveren en combinaties had de voorhoede net zo wedstrijd als vorige week gespeeld, mede door hem konden Lahdo en anderen uitblinken.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

FugAZi schreef: 01 sep 2023, 09:40 Helemaal klaar hé? Zonder zijn balveroveren en combinaties had de voorhoede net zo wedstrijd als vorige week gespeeld, mede door hem konden Lahdo en anderen uitblinken.
Die lompe ballen naar voren had ik ook wel kunnen geven. Het is dat Lahdo het op zijn heupen had anders waren het gewoon ballen van niets geweest.
Plaats reactie