SK Brann-AZ (do 31 aug, 19.00u)

Alles over het Europees voetbal van onze trots!
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Wat een pot :D Lahdo man van de wedstrijd! Normaal heeft hij 6 of meer top acties in een half uur!! Nu 4 top acties in 100 minuten plus :shock: feitelijk waren zijn topacties allemaal voor de 60ste want voor de rest hebben we hem niet gezien! Maar wat maakt het uit hij heeft compleet het verschil gemaakt, :bow: . Zelf had ik hem na de 60ste minuut gewisseld want in de laatste 40 minuten had hij wel geteld 1 goeie opleving wat op iets leek en hij zag er bij de 3-3 best slecht uit. Maar blijkbaar had ik het mis, hij heeft ook met minder explosiviteit over een langere periode zijn waarde laten zien.

Maar het grootste verschil was natuurlijk het spel van het hele team het eerste uur, we kunnen het wel aan1 man ophangen. Maar het was in zijn geheel veel beter.

Dat Brann terug komt in de wedstrijd ligt echt aan slecht verdedigen Hatzidiakos/Bazoer en vele anderen maar ook aan de onverzettelijkheid van Brann. Compliment voor de tegenstander want ze bleven gaan, ik blijf de vergelijking met het team van Co zien, die waren ook zo onverzettelijk.

Dat Pavlidis gewisseld werd begreep ik helemaal (andere wissels minder) hij zakte (weer) ver weg, maar waarom daarna alleen de lange bal werd gespeeld is mij echt een raadsel.

Bazoer leek even de touwtjes op het middenveld in handen te krijgen (Goudmijn speelde trouwens niet onverdienstelijk) maar wat zakte hij weg het was echt onbegrijpelijk.

Ryan is toch wel soms een brok onrust, maar tegelijkertijd weer een held

Zeer positief over Mijnans, Yuki, Lahdo en in mindere maten van Bommel.

De wissel momenten begreep ik maar weinig van, waarom niet gewoon in de 60ste minuut verse krachten voor Goudmijn, Lahdo en van Bommel en gewoon door blijven voetballen ipv lange ballen gaan spelen? Misschien was het vanwege de slijtageslag die Brann er van maakte, maar ja wat kan je zeggen we zijn door.

Mooi afscheid van Hatzidiakos!!! Hij werd wel erg opzichtig weggeduwd met gestrekte armen maar toch was de 2-1 zijn fout (gaf hij ook toe in het interview) maar verder had hij heel veel goede ingerepen en speelde echt wel een puike pot. Ik wens hem al het succes in Italië.

Maandag gaan we de pot in, dat heeft Jansen toch maar weer geflikt :wink:
Laatst gewijzigd door FugAZi op 31 aug 2023, 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.
GlennHoddle
Glory-hunter
Berichten: 91
Lid geworden op: 17 aug 2023, 20:35

differentcook schreef: 31 aug 2023, 21:34 Mijnans en Mihailovic?
Mijnans akkoord, die van Mihailovic leek me echt onhoudbaar behalve voor echte topkeepers. Wat ik overigens niet verwacht had.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

differentcook schreef: 31 aug 2023, 21:20 Nou, er zaten ook wel een aantal houdbare bij, als de keeper beter (of gelukkiger) had gehandeld
Wat heeft het nou voor zin om bij 6 uit 6 dan achteraf te gaan kijken of er wellicht een houdbare tussenzat?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Sanctify
Supporter
Berichten: 240
Lid geworden op: 26 feb 2007, 22:14
Locatie: Koog aan de Zaan

Kan iemand me vertellen wat er met Meerdink aan de hand is? Is er nu wel erg lang uit en mijn inziens had je die vanavond goed kunnen gebruiken!
Vakkie P
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Sanctify schreef: 31 aug 2023, 21:57 Kan iemand me vertellen wat er met Meerdink aan de hand is? Is er nu wel erg lang uit en mijn inziens had je die vanavond goed kunnen gebruiken!
Hij is net weer fit, net als Goes :D
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

FugAZi schreef: 31 aug 2023, 21:36 Maandag gaan we de pot in
Dat zien we tegen die tijd wel weer. Eerst vandaag loten.
Laatst gewijzigd door Dario Hubner op 31 aug 2023, 22:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12544
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 31 aug 2023, 21:55 Wat heeft het nou voor zin om bij 6 uit 6 dan achteraf te gaan kijken of er wellicht een houdbare tussenzat?
Ik reageer hiermee op een opmerking dat alle penalties perfect genomen zouden zijn. Zoals elders gezegd is een reden voor mij om te reageren soms als ik denk dat er wat valt aan te merken of toe te voegen aan een opmerking.
we can come an end
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12544
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

FugAZi schreef: 31 aug 2023, 21:59 Hij is net weer fit, net als Goes :D
Net op tijd voor de trip naar Argentinie
we can come an end
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

differentcook schreef: 31 aug 2023, 22:05 Net op tijd voor de trip naar Argentinie
Ja haast het complete team van de finale gaat heen :D
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

differentcook schreef: 31 aug 2023, 22:04 Ik reageer hiermee op een opmerking dat alle penalties perfect genomen zouden zijn. Zoals elders gezegd is een reden voor mij om te reageren soms als ik denk dat er wat valt aan te merken of toe te voegen aan een opmerking.
Misschien is het soms niet zo nodig…….
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Dario Hubner schreef: 31 aug 2023, 22:01 Dat zien we tegen die tijd wel weer. Eerst vandaag loten.
Vandaag al loten? (vrijdag), ik dacht maandag.
GlennHoddle
Glory-hunter
Berichten: 91
Lid geworden op: 17 aug 2023, 20:35

FugAZi schreef: 31 aug 2023, 21:36 Wat een pot :D Lahdo man van de wedstrijd! Normaal heeft hij 6 of meer top acties in een half uur!! Nu 4 top acties in 100 minuten plus :shock: feitelijk waren zijn topacties allemaal voor de 60ste want voor de rest hebben we hem niet gezien! Maar wat maakt het uit hij heeft compleet het verschil gemaakt, :bow: . Zelf had ik hem na de 60ste minuut gewisseld want in de laatste 40 minuten had hij wel geteld 1 goeie opleving wat op iets leek en hij zag er bij de 3-3 best slecht uit. Maar blijkbaar had ik het mis, hij heeft ook met minder explosiviteit over een langere periode zijn waarde laten zien.

Maar het grootste verschil was natuurlijk het spel van het hele team het eerste uur, we kunnen het wel aan1 man ophangen. Maar het was in zijn geheel veel beter.

Dat Brann terug komt in de wedstrijd ligt echt aan slecht verdedigen Hatzidiakos/Bazoer en vele anderen maar ook aan de onverzettelijkheid van Brann. Compliment voor de tegenstander want ze bleven gaan, ik blijf de vergelijking met het team van Co zien, die waren ook zo onverzettelijk.

Wissel Pavlidis begreep ik helemaal zakte (weer) ver weg, maar waarom daarna alleen de lange bal werd gespeeld is mij echt een raadsel.

Bazoer leek even de touwtjes op het middenveld in handen te krijgen (Goudmijn speelde trouwens niet onverdienstelijk) maar wat zakte hij weg het was echt onbegrijpelijk.

Ryan is toch wel soms een brok onrust, maar tegelijkertijd weer een held

Zeer positief over Mijnans, Yuki, Lahdo en in mindere maten van Bommel.

De wissel momenten begreep ik maar weinig van, waarom niet gewoon in de 60ste minuut verse krachten voor Goudmijn, Lahdo en van Bommel en gewoon door blijven voetballen ipv lange ballen gaan spelen? Misschien was het vanwege de slijtageslag die Brann er van maakte, maar ja wat kan je zeggen we zijn door.

Mooi afscheid van Hatzidiakos!!! Hij werd wel erg opzichtig weggeduwd met gestrekte armen maar toch was de 2-1 zijn fout (gaf hij ook toe in het interview) maar verder had hij heel veel goede ingerepen en speelde echt wel een puike pot. Ik wens hem al het succes in Italië.

Maandag gaan we de pot in, dat heeft Jansen toch maar weer geflikt :wink:
Misschien speelde Brann weer hun beste wedstrijd ooit, maar AZ was toch duidelijk de betere, behalve in de score. Lahdo eindelijk eens in de basis en dat maakte een verschil. Over Van Bommel ben ik toch positiever, ik had sowieso niet verwacht dat hij zich zo snel an het niveau aan zou passen, maar die afronding... op zich is het eenvoudig, maar zelfs Karlsson heb ik deze wel eens wild buitenkant paal zien rammen.

Die lange ballen begreep ik prima, helemaal met Poku erbij, je wil niet voor je eigen doel gaan breien en je hebt snelheid, alleen vielen ze vaak niet lekker c.q. werd er niet veel van gemaakt. Maar ik snap dat je bij 2-3 Brann graag van je doel wil houden, alleen kon dat bij 3-3- de prullenbak in.

Wat Hatzidiakos betreft: bedankt voor de inzet, nooit te klagen over strijdlust, maar mist zowel inzicht als techniek. Stond bij de 1-2 weer eens lucht te dekken. Ik gun hem de mooie luchten van Sardinië.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12544
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 31 aug 2023, 22:07 Misschien is het soms niet zo nodig…….
Je bent wat prikkelbaar vanavond merk ik. Het zal de spanning van de wedstrijd zijn die je een rood (of warm?) hoofd opleverde.
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

differentcook schreef: 31 aug 2023, 22:09 Je bent wat prikkelbaar vanavond merk ik. Het zal de spanning van de wedstrijd zijn die je een rood (of warm?) hoofd opleverde.
Nee hoor, ik ben weer helemaal rustig.
Maar als je 6 uit 6 scoort en iemand zegt “allemaal perfect ingeschoten” maar dat is misschien niet zo, is het de vraag of je daar dan op moet reageren.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

GlennHoddle schreef: 31 aug 2023, 22:08 Misschien speelde Brann weer hun beste wedstrijd ooit, maar AZ was toch duidelijk de betere, behalve in de score. Lahdo eindelijk eens in de basis en dat maakte een verschil. Over Van Bommel ben ik toch positiever, ik had sowieso niet verwacht dat hij zich zo snel an het niveau aan zou passen, maar die afronding... op zich is het eenvoudig, maar zelfs Karlsson heb ik deze wel eens wild buitenkant paal zien rammen.

Die lange ballen begreep ik prima, helemaal met Poku erbij, je wil niet voor je eigen doel gaan breien en je hebt snelheid, alleen vielen ze vaak niet lekker c.q. werd er niet veel van gemaakt. Maar ik snap dat je bij 2-3 Brann graag van je doel wil houden, alleen kon dat bij 3-3- de prullenbak in.

Wat Hatzidiakos betreft: bedankt voor de inzet, nooit te klagen over strijdlust, maar mist zowel inzicht als techniek. Stond bij de 1-2 weer eens lucht te dekken. Ik gun hem de mooie luchten van Sardinië.
Ik snap wat je zegt over die lange ballen dat is op zich logisch.
Maar wat is dan het verschil tussen Pavlidis en Odgaard, waarom speel je veel minder lange balllen op Pavlidis en stop je totaal met voetballen over de grond met Odgaard? Is dat een seintje van de kant geweest?
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12544
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 31 aug 2023, 22:14 Nee hoor, ik ben weer helemaal rustig.
Maar als je 6 uit 6 scoort en iemand zegt “allemaal perfect ingeschoten” maar dat is misschien niet zo, is het de vraag of je daar dan op moet reageren.
Je wilt toch ook dat AZ1 scherp blijft bij een voorsprong. Laten we daar als forummers een vorobeeld aan nemen ;-) (of het goede voorbeeld geven!)
we can come an end
GlennHoddle
Glory-hunter
Berichten: 91
Lid geworden op: 17 aug 2023, 20:35

FugAZi schreef: 31 aug 2023, 22:17 Ik snap wat je zegt over die lange ballen dat is op zich logisch.
Maar wat is dan het verschil tussen Pavlidis en Odgaard, waarom speel je veel minder lange balllen op Pavlidis en stop je totaal met voetballen over de grond met Odgaard? Is dat een seintje van de kant geweest?
Goede vraag. Je zou je zelfs af kunnen vragen of je Dani de Wit (speelde slecht) dan niet als valse 9 met de rug naar de goal had willen neerzetten om uit de lucht ballen voor Pavlidis/Odgaard en meer opzij voor Lahdo of Poku neer te leggen.

Maar lange ballen op Pavlidis had ook zeker gekund, net als een stakke bal in de voeten van Odgaard.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

GlennHoddle schreef: 31 aug 2023, 22:26 Goede vraag. Je zou je zelfs af kunnen vragen of je Dani de Wit (speelde slecht) dan niet als valse 9 met de rug naar de goal had willen neerzetten om uit de lucht ballen voor Pavlidis/Odgaard en meer opzij voor Lahdo of Poku neer te leggen.

Maar lange ballen op Pavlidis had ook zeker gekund, net als een stakke bal in de voeten van Odgaard.
Klinkt plausibel.

Ik vond de Wit heel belangrijk, hij heeft zoveel fysiek tegengewicht gegeven, Brann spelers werden echt helemaal gek van hem. Aan de bal amper gezien.
vriend
Basisspeler
Berichten: 2609
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

17 goals in één wedstrijd. Hoe kan je nog beweren dat AZ saai is?
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

vriend schreef: 31 aug 2023, 23:04 17 goals in één wedstrijd. Hoe kan je nog beweren dat AZ saai is?
Bedoel je tot nu toe?
Plaats reactie