Vitesse-AZ (zo 3 sep, 16.45u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef: 03 sep 2023, 18:24 Ik ben het met je eens hoor FugAZi. Als je sommige commentaren leest denk je echt of die figuren wel supporter (willen) zijn…….

We hebben slecht en te weinig ingekocht, te veel lichtgewichten, een Dani die niet kan voetballen, een Van Brederode die niets met een bal kan, een kuttrainer die niet aanvallend durft te voetballen……..en: gek he? We staan toch bovenaan met het beste doelsaldo, zijn nog ongeslagen dit jaar (zowel in de oefencampagne, in Europa en in de Eredivisie) en hebben de topscorer tot nu toe in huis. Het is echt ongelooflijk.
The Usual Suspects zullen ongetwijfeld het argument dat we nog geen serieuze tegenstanders hebben gehad weer uit de kast halen, en dat is wellicht zo, maar so what?! We hadden deze potjes ook allemaal zomaar kunnen verliezen. Dus er zal toch wel iets goed gaan toch? Dan lees ik ook weer “we mogen toch kritisch zijn?, het is een forum!” Kritisch is prima, maar spelers en trainer constant afzeiken (en dan vooral in de voorliggende bewoordingen) is wat anders.
Ja het is ongelooflijk, maar ja ieder zijn meug, ik ben het gelukkig weer even kwijt :mrgreen:

Goeie pot, vooral als je de 120 minuten van donderdagavond in oogschouw neemt. Afjagen en zonder bal was indrukwekkend, omschakelen vaak goed, maar ook soms heel slordig 0-5 zou geen rare uitslag zijn geweest.

Pavlidis en van Brederode mannen van de wedstrijd, hoe Pavlidis ze maakt en hoe hij aanvallen opzet is echt van hoog niveau. Genoten van Penetra, ik denk dat van Brederode wel even zijn excuses heeft gemaakt dat hij die mooie voorzet niet verzilverd heeft. Toch ook even de Wit noemen, hij had wel 3 assists mogen hebben, versnelde het spel meerdere keren heel goed met zijn steekpasses.

Van Bommel zat er eigenlijk het minste in vanavond, Poku ook soms wat ongelukkig. Verder iedereen dikke voldoendes tot heel goed.
Laatst gewijzigd door FugAZi op 03 sep 2023, 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Wildcat schreef: 03 sep 2023, 19:12 Uitgehuild? Weet je wel wat bizar betekent? Je doet net alsof er met een lelijke ziekte gescholden wordt joh.

Ik mag hier een mening hebben net zoals jij, als je geen andere meningen wil lezen dan heb je geen ene moet op een forum te zoeken.


Ik vind van Brederode tof nu toe in 95% van zijn optredens brandhout en op basis daar van vind ik het inderdaad bizar dat hij maar kansen blijft krijgen terwijl andere aankopen na twee a drie kansen zich moeten beperkte tot zo nu en dan nog een minuutje mogen invallen. Ja van Brederode was vandaag goed, beter dan hij tot nu toe is geweest dus laten we hopen dat hij dit doortrekt, daar worden we allemaal gelukkig van maar hij had inmiddels al geen basisplaats meer horen te krijgen.
Ja hoor ik ben het kwijt :D het schoot even verkeerd, waarom precies bij jou post geen idee (waarschijnlijk een optelsom van het negatieve gezeik, wat is het toch een rioolput dat forum tijdens de wedstrijden).


Ja daar zouden we allemaal blij van worden, alle 3 (v Brederode, Bommel, Poku) als vervangers van Karlsson hebben hun eigen kwaliteiten en zijn allemaal nog jong en zullen allemaal terugvallen krijgen. Ik verwacht veel van ze.
DeTorenburch
Oude garde
Berichten: 1192
Lid geworden op: 31 jan 2023, 13:55

pAZcal schreef: 03 sep 2023, 17:05 Doe normaal. Hij geeft een assist en een key pass. Hij speelde verrassend goed vandaag. Dit is zijn 1e wedstrijd na een blessure, wat het des te knapper maakt.
Gaat er meer om dat hij heel veel commentaar krijgt net als Dani de Wit. Het leuke aan die jongens Myron en Dani is dan dat ze leveren en daarmee moeten die critici dan eigenlijk gewoon weer hun mond houden.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

FugAZi schreef: 03 sep 2023, 19:43
Ja daar zouden we allemaal blij van worden, alle 3 (v Brederode, Bommel, Poku) als vervangers van Karlsson hebben hun eigen kwaliteiten en zijn allemaal nog jong en zullen allemaal terugvallen krijgen. Ik verwacht veel van ze.
Vervanger van Karlsson? Toen hij gehaald werd noemde men Lahdo de opvolger van Karlsson. Nu lijkt het er op dat Sadiq snel een vaste plek op de vleugel zal hebben. Die is toch als vervanger van Karlsson gehaald, tenminste als aanvullende aanvalskracht nadat de transfer van Karlsson rond was. Van Bommel werd ook gehaald met het oog op het vertrek van Karlsson. Maar met de goede prestaties van zowel, van Bommel, van Brederode, Lahdo en Poku, en met ook Odgaard nog in de gelederen wordt het interessant om te zien wie het meeste speeltijd gaat krijgen. Die jonkies krijgen zo nauwelijks kans om een terugval te krijgen, denk ik.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

AZA'dam schreef: 03 sep 2023, 20:58 Vervanger van Karlsson? Toen hij gehaald werd noemde men Lahdo de opvolger van Karlsson. Nu lijkt het er op dat Sadiq snel een vaste plek op de vleugel zal hebben. Die is toch als vervanger van Karlsson gehaald, tenminste als aanvullende aanvalskracht nadat de transfer van Karlsson rond was. Van Bommel werd ook gehaald met het oog op het vertrek van Karlsson. Maar met de goede prestaties van zowel, van Bommel, van Brederode, Lahdo en Poku, en met ook Odgaard nog in de gelederen wordt het interessant om te zien wie het meeste speeltijd gaat krijgen. Die jonkies krijgen zo nauwelijks kans om een terugval te krijgen, denk ik.
Ja die 3 zijn de toch de mensen voor de linkerkant? Lahdo en Sadiq staan toch rechts?

Het is in iedergeval een aardige mix met meerdere smaken.

We gaan het zien.
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1240
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

FugAZi schreef: 04 sep 2023, 04:38 Ja die 3 zijn de toch de mensen voor de linkerkant? Lahdo en Sadiq staan toch rechts?

Het is in iedergeval een aardige mix met meerdere smaken.

We gaan het zien.
Poku op rechts is ook geen probleem. van Brederode kan veel met de bal, de kritiek dat hij te vaak terugdraait, overingens ook van zijn trainer, is terecht en zorgt voor irritatie. Als hij dat wat meer doseert, het heeft denk ik ook te maken met de (niet) opkomende linksback, dan schat ik hem hoger in dan van Bommel. Top om te zien hoe zij zich gaan ontwikkelen. Ook wel benieuwd naar Dantas, daar heb ik nog geen beeld bij.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Rjansen17 schreef: 04 sep 2023, 06:15 Poku op rechts is ook geen probleem. van Brederode kan veel met de bal, de kritiek dat hij te vaak terugdraait, overingens ook van zijn trainer, is terecht en zorgt voor irritatie. Als hij dat wat meer doseert, het heeft denk ik ook te maken met de (niet) opkomende linksback, dan schat ik hem hoger in dan van Bommel. Top om te zien hoe zij zich gaan ontwikkelen. Ook wel benieuwd naar Dantas, daar heb ik nog geen beeld bij.
Dantas had wel een nonchalant momentje, gelukkig geen consequenties. Ik ben ook benieuwd wat hij gaat brengen.
Elmpie.
Fanatic
Berichten: 634
Lid geworden op: 04 jun 2022, 09:25

Rjansen17 schreef: 04 sep 2023, 06:15 Poku op rechts is ook geen probleem. van Brederode kan veel met de bal, de kritiek dat hij te vaak terugdraait, overingens ook van zijn trainer, is terecht en zorgt voor irritatie. Als hij dat wat meer doseert, het heeft denk ik ook te maken met de (niet) opkomende linksback, dan schat ik hem hoger in dan van Bommel. Top om te zien hoe zij zich gaan ontwikkelen. Ook wel benieuwd naar Dantas, daar heb ik nog geen beeld bij.
Van Brederode`s terug draaien maakt mij geen eens zoveel uit hij moet alleen sneller handelen/meer uit halen als hij dat doet door middel van een pass of een actie nu vertraagt die meer van de tijd alleen het spel.
het is wel fijn dat hij wel fysiek sterk genoeg is om de bal vast te houden maar hij moet meer rendement uit zijn acties halen.

Van Bommel tot nu toe is meer recht toe recht aan wat persoonlijk mijn voorkeur heeft omdat hij weinig vertraagt en een beter schot heeft.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2337
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Elmpie. schreef: 04 sep 2023, 08:39 Van Brederode`s terug draaien maakt mij geen eens zoveel uit hij moet alleen sneller handelen/meer uit halen als hij dat doet door middel van een pass of een actie nu vertraagt die meer van de tijd alleen het spel.
het is wel fijn dat hij wel fysiek sterk genoeg is om de bal vast te houden maar hij moet meer rendement uit zijn acties halen.

Van Bommel tot nu toe is meer recht toe recht aan wat persoonlijk mijn voorkeur heeft omdat hij weinig vertraagt en een beter schot heeft.
Ik vind van Bommel veel te weinig de actie naar voren zoeken, eigenlijk doet hij dit vrijwel alleen als er heel veel ruimte ligt en je wel vooruit moet.
Elmpie.
Fanatic
Berichten: 634
Lid geworden op: 04 jun 2022, 09:25

Wildcat schreef: 04 sep 2023, 09:54 Ik vind van Bommel veel te weinig de actie naar voren zoeken, eigenlijk doet hij dit vrijwel alleen als er heel veel ruimte ligt en je wel vooruit moet.
Het moet nog wel groeien dat klopt, maar bij van Brederode ook al krijgt hij de ruimte dan kijkt hij meer naar de veilige of opbouwende oplossing terwijl dat niet nog hebt.
Vind dat van Bommel bijvoorbeeld sneller schakelen maar vind hem weer minder balvast als Van Brederode.

Je hebt in ieder geval 3 smaken op links Met Poku, Van Bommel en Van Brederode en misschien Sadiq dus enig sinds luxe en je kan ook omzetten als het nodig is.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

FugAZi schreef: 04 sep 2023, 04:38 Ja die 3 zijn de toch de mensen voor de linkerkant? Lahdo en Sadiq staan toch rechts?

Het is in iedergeval een aardige mix met meerdere smaken.

We gaan het zien.
Kan me niet voorstellen dat Lahdo niet links zou kunnen
Plaats reactie