Alexandre Penetra (2028)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6548
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

De mooie goal van Dost wordt twee keer ingeluid door Penetra. Eerst een verschrikkelijke lange bal van achteruit in het niemandsland. Die bal wordt direct terug op de helft van AZ gespeeld. Vervolgens dekt Penetra Dost te ruim.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Hij gaf vandaag een aantal ballen die hoog scoorden op de Hatzidiakos-index. :wink:
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3247
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Ferry schreef: 29 okt 2023, 19:42 De mooie goal van Dost wordt twee keer ingeluid door Penetra. Eerst een verschrikkelijke lange bal van achteruit in het niemandsland. Die bal wordt direct terug op de helft van AZ gespeeld. Vervolgens dekt Penetra Dost te ruim.
Zoals Indi inviel, die AZ echt sterker maakte, zal het niet lang duren dat die weer zijn stekkie te pakken heeft.
Sterker, ik verwacht onze aanvoerder volgende week al in de basis.
Bazoer en Penetra moeten het samen uitvechten voor een plekkie naast hem.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Ferry schreef: 29 okt 2023, 19:42 De mooie goal van Dost wordt twee keer ingeluid door Penetra. Eerst een verschrikkelijke lange bal van achteruit in het niemandsland. Die bal wordt direct terug op de helft van AZ gespeeld. Vervolgens dekt Penetra Dost te ruim.
De derde nederlaag (na Mostar en Villa) die je voor een groot deel op zijn rekening kan zetten.

Dat wordt inderdaad de bank.

Vooral omdat Indi wel een gevulde bankrekening heeft. (Althans, in Jansen - land.) En dan kan Jansen opeens wel ingrijpen.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2254
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Antti Opdam schreef: 30 okt 2023, 09:23 De derde nederlaag (na Mostar en Villa) die je voor een groot deel op zijn rekening kan zetten.

Dat wordt inderdaad de bank.

Vooral omdat Indi wel een gevulde bankrekening heeft. (Althans, in Jansen - land.) En dan kan Jansen opeens wel ingrijpen.
Ik heb Indi ook nog nooit zo goed zien spelen eerlijk gezegd. Toch zou het imo niet logisch zijn als Penetra nu een wisselspeler wordt. Heeft veel kwaliteit en potentie. Inderdaad heeft hij nog zijn mindere wedstrijden c.q. momentjes, maar hij laat dingen zien die BMI écht niet kan.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Even terug komend op AZ-NEC. Penetra speelde heel ongelukkig in de eerste helft tegen de kop grotere Dost. Ik weet niet of hij nou de opdracht hem kort of juist niet kort te dekken, maar het ging iig niet goed. Door de lucht is Dost vrijwel niet te kloppen in de 1op1. Dus moet je hem dan maar de ruimte geven en de posities daaromheen beter afdekken. Of je moet er een mannetje voor zetten met kopkracht. De tegenstander zal dan eerder Dost overslaan dan hem proberen door de lucht aan te spelen. Bij AZ zag ik dit dus niet gebeuren en mocht Dost in zijn kwaliteit uitblinken. Dat hij scoorde was een zondagsschot, Waarbij Penetra er niet kort op zat en Ryan weer drie meter voor zijn goal stond.

In de tweede helft mocht BMI ipv Penetra spelen. NEC trok zich heel ver terug op eigen helft en BMI had geen tegenstander. Dost koos er voor tegen de kleinere Bazoer kopduels te winnen en Bazoer voor de opbouw in de weg te lopen. BMI mocht de bal hebben en onbelemmerd naar voren brengen als een veredelde postbode. Voor het oog deed ie dat naar behoren, maar vraag ik mij af of Clasie dat ook niet had kunnen doen en dan een extra aanvallende middenvelder er bij in de ploeg.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

ForzAZ schreef: 06 nov 2023, 11:42 Even terug komend op AZ-NEC. Penetra speelde heel ongelukkig in de eerste helft tegen de kop grotere Dost. Ik weet niet of hij nou de opdracht hem kort of juist niet kort te dekken, maar het ging iig niet goed. Door de lucht is Dost vrijwel niet te kloppen in de 1op1. Dus moet je hem dan maar de ruimte geven en de posities daaromheen beter afdekken. Of je moet er een mannetje voor zetten met kopkracht. De tegenstander zal dan eerder Dost overslaan dan hem proberen door de lucht aan te spelen. Bij AZ zag ik dit dus niet gebeuren en mocht Dost in zijn kwaliteit uitblinken. Dat hij scoorde was een zondagsschot, Waarbij Penetra er niet kort op zat en Ryan weer drie meter voor zijn goal stond.

In de tweede helft mocht BMI ipv Penetra spelen. NEC trok zich heel ver terug op eigen helft en BMI had geen tegenstander. Dost koos er voor tegen de kleinere Bazoer kopduels te winnen en Bazoer voor de opbouw in de weg te lopen. BMI mocht de bal hebben en onbelemmerd naar voren brengen als een veredelde postbode. Voor het oog deed ie dat naar behoren, maar vraag ik mij af of Clasie dat ook niet had kunnen doen en dan een extra aanvallende middenvelder er bij in de ploeg.
Zo erg blonk Dost niet uit, buiten die goals om. Bij die eerste goal stond Penetra te ruim te dekken op de rand van het zestienmetergebied. Daar mag je echt wel wat korter zitten. En dat Ryan drie meter voor zijn doel staat is normaal. Geen enkele keeper staat daar op zijn lijn.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ 4 Life schreef: 07 nov 2023, 15:56 Bij die eerste goal stond Penetra te ruim te dekken op de rand van het zestienmetergebied. Daar mag je echt wel wat korter zitten.
Het begint al met die ziekenhuis-bal van hem.
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 917
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Had toch wel meer verwacht van Penetra. Toch wel veel grote fouten die tot tegendoelpunten leiden....
"One swallow does not make a summer"
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2254
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Shota-Arveladze schreef: 17 jan 2024, 10:42 Had toch wel meer verwacht van Penetra. Toch wel veel grote fouten die tot tegendoelpunten leiden....
Poeh, het is echt heel pover wat hij laat zien. Hij heeft het wel in zich, denk ik. Maar hij is al maanden niet goed. Heel veel fouten. Ook tegen Twente was het niet goed.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2254
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Wat is er met deze jongen aan de hand?
Misschien wel zijn slechtste wedstrijd in AZ-shirt. Ongelooflijk.

Loopt te verdedigen als Johansson..
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

SchoorlAZ schreef: 20 jan 2024, 21:10 Wat is er met deze jongen aan de hand?
Het is geen rechtsback

AZ koopt een rechtsback in de winterstop maar stelt hem niet op
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2254
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Langedijk schreef: 20 jan 2024, 21:12 Het is geen rechtsback

AZ koopt een rechtsback in de winterstop maar stelt hem niet op
Hij heeft iets van 40 wedstrijden op rechtsback gespeeld.
En het gaat om het verdedigende aspect waar ik het over had.

By the way: Esteves heeft nog last van een blessure.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6571
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Nooit meer rechtsback
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9160
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

SimonPoulsen schreef: 20 jan 2024, 21:55 Nooit meer rechtsback
Snap niet waarom we bij AZ steeds non-backs op de backs zien.
Kun je die jongens niet eens kwalijk nemen.

Van Oosting, Fedde de Jong en stiekem ooit ook Thomas Ouwejan (die was in de jeugd gewoon middenvelder) tot Luckassen, Hatzidiakos e.a. op rechtsback het is een vreemde gewoonte. Haal gewoon backs.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2254
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

DeZuivelDuivel schreef: 20 jan 2024, 23:25 Snap niet waarom we bij AZ steeds non-backs op de backs zien.
Kun je die jongens niet eens kwalijk nemen.

Van Oosting, Fedde de Jong en stiekem ooit ook Thomas Ouwejan (die was in de jeugd gewoon middenvelder) tot Luckassen, Hatzidiakos e.a. op rechtsback het is een vreemde gewoonte. Haal gewoon backs.
Ouwejan was anders prima, Hatzidiakos ook veel beter als back. Zelfde geldt voor Luckassen. De laatste twee zijn spelers met een (te) laag concentratievermogen om continu uit te blinken als centrale verdediger. Als back is het net iets vrijblijvender als je een foutje maakt.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9160
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

SchoorlAZ schreef: 21 jan 2024, 07:28 Ouwejan was anders prima, Hatzidiakos ook veel beter als back. Zelfde geldt voor Luckassen. De laatste twee zijn spelers met een (te) laag concentratievermogen om continu uit te blinken als centrale verdediger. Als back is het net iets vrijblijvender als je een foutje maakt.
Ik blijf van mening dat het bij Ouwejan en Luckassen de ontwikkeling heeft verstoord. Bij Hatzidiakos geef ik toe dat het een verbetering was. Maar jongens als Fedde de Jong en Thijs Oosting hebben er hun exit aan te danken gehad.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6571
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

SimonPoulsen schreef: 20 jan 2024, 21:55 Nooit meer rechtsback
Rectificatie

Speelde ijzersterk.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5436
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

In die oefenwedstrijd van vandaag bij een 1-0 stand maakt hij weer een sliding die slecht getimed is. Ik begin me zorgen te maken. Dit zit gewoon in hem.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2254
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

pAZcal schreef: 17 apr 2024, 15:31 In die oefenwedstrijd van vandaag bij een 1-0 stand maakt hij weer een sliding die slecht getimed is. Ik begin me zorgen te maken. Dit zit gewoon in hem.
In het begin was ik héél erg in m'n nopjes met deze aankoop, maar hij doet inderdaad meerdere dingen regelmatig niet goed. Ook toen hij erin kwam tegen Heracles zag hij er niet goed uit. Toch geloof ik wel in zijn kwaliteiten, misschien heeft hij een jaar nodig. Goed genoeg voor de basis is het op dit moment (helaas) nog niet.
Plaats reactie