AZ-Go Ahead Eagles (zo 13 aug, 14.30u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Er zaten toch wel bedenkelijke momenten tussen zoals Clasie, Hatzidiakos, Pavlidis en anderen. Maar allen lieten daarnaast ook zeer goede dingen zien.

Zonde van het tegendoelpunt, wat ging er vooraf aan de misser van Hatzidiakos? Op tv was het niet te zien ivm de herhaling. Je zag alleen dat iemand van Go Ahead vrij kon passen.

Verder had ik echt het gevoel dat het ook 7-0 had kunnen worden bij een beetje meer finesse zoals bv de kansen van Pavlidis. Maar ja wat zeuren we, het is alweer een tijdje terug dat we gestart zijn met zulke cijfers

Positief over van Bommel, Poku en onze Portugese verdediger, Wolfe zag er ook niet verkeerd uit. Lahdo maakt hem toch ook wel mooi.

Ook het positie spel en met name de wisselingen in het team was intressant zoals mensen hierboven al beschreven.

Grootste kracht van dit team is denk ik het spel zonder bal, het afjagen is echt een groot wapen.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6549
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Bombaman schreef: 13 aug 2023, 16:11 Bazoer was goed, straalde rust uit. Viel me ook op dat hij direct de neiging heeft om open te draaien en naar voren te denken. Bevalt me wel.
Ik vond Bazoer weinig toevoegen. Grossierde in balletjes breed. Weinig initiatief.
En na 60 minuten leek de pijp ook leeg.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ben het eens met Yappi. Hatzidiakos maakt een nuttige overtreding om te voorkomen dat die GA speler alleen op Ryan kan aflopen zonder rood te pakken en slechtste spelers aan AZ zijde vandaag waren ODgaard en Clasie.
we can come an end
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

DonnyDelano schreef: 13 aug 2023, 15:53 Clasie verloor de bal constant, zodra hij onder druk werd gezet. Hij was echt heel matig vandaag vond ik.
Ff nagekeken of ik het nou zo gek heb gezien, maar dit blijkt echt papegaaiengedrag hier. Mijnans en De Wit zijn vaker de bal kwijt geraakt en wat blijkt: hebben ook nog eens een lagere passnauwkeurigheid met even veel of zelfs minder balcontacten. Daarnaast drie reddingen en nul keer voorbij gedribbeld.

Odgaard was inderdaad niet best. Leuk om Poku ook even te zien.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Wildcat schreef: 13 aug 2023, 15:20 Wat deed ie fout?

Uhm even nadenken.. GEPASSEERD WORDEN MISSCHIEN??? #-o
Huh? Volgens mij werd ie juist NIET GEPASSEERD (je hoeft niet zo te schreeuwen), want die gozer werd tegen gehouden. Vandaar die gele kaart. Snappie?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 13 aug 2023, 15:20 Zomeravond voetbal tegen een onthutsend zwakke tegenstander.

Positief: de gele kaarten van De Wit en Hatzidiakos. Hoe eerder geschorst, hoe beter.
Positief: de hoogste overwinning van het weekend. 5 goals. Op een kwartiertje na gewoon een degelijke overwinning. En dan winnen we lekker met 5-1 en dan ligt het natuurlijk weer aan de tegenstander. En wat dan nog?
Zomeravond voetbal? De wedstrijd was om 14.30.

Wanneer was jij tevreden geweest vandaag? Een 1-0 overwinning tegen een supersterk Go Ahead of zo? Het is werkelijk een onthutsend zwakke reactie.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 13 aug 2023, 17:24 Positief: de hoogste overwinning van het weekend. 5 goals. Op een kwartiertje na gewoon een degelijke overwinning. En dan winnen we lekker met 5-1 en dan ligt het natuurlijk weer aan de tegenstander. En wat dan nog?
Zomeravond voetbal? De wedstrijd was om 14.30.

Wanneer was jij tevreden geweest vandaag? Een 1-0 overwinning tegen een supersterk Go Ahead of zo? Het is werkelijk een onthutsend zwakke reactie.
GAE was best slecht bezig vandaag, dat toch wel. Maar voldoende om positief over te zijn.
we can come an end
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1347
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

DiepeMast schreef: 13 aug 2023, 17:11 Ff nagekeken of ik het nou zo gek heb gezien, maar dit blijkt echt papegaaiengedrag hier. Mijnans en De Wit zijn vaker de bal kwijt geraakt en wat blijkt: hebben ook nog eens een lagere passnauwkeurigheid met even veel of zelfs minder balcontacten. Daarnaast drie reddingen en nul keer voorbij gedribbeld.

Odgaard was inderdaad niet best. Leuk om Poku ook even te zien.
Voor wat het waard is, ik postte al na 55 minuten wedstrijd is het topic van Clasie dat het janken was. Prima als we het niet eens zijn, maar het is wel mn eigen mening :mrgreen:
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

differentcook schreef: 13 aug 2023, 17:30 GAE was best slecht bezig vandaag, dat toch wel. Maar voldoende om positief over te zijn.
Dat Go Ahead heel slecht was maakt de 5-1 toch niet minder lekker? Als ze goed waren geweest was het geen 5-1 gewoorden :wink:
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Ferry schreef: 13 aug 2023, 14:22 Hoe kom je nu aan Pavlidis als man van de wedstrijd....
Sloeg echt nergens op. Het zou Yuki moeten zijn, of Ruben van Bommel. En de slechtste heeft vandaag waarschijnlijk zijn transfer naar Leeds United verkloot, als ze daar niet dubbelgehandicapt zijn.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

DonnyDelano schreef: 13 aug 2023, 17:34 Voor wat het waard is, ik postte al na 55 minuten wedstrijd is het topic van Clasie dat het janken was. Prima als we het niet eens zijn, maar het is wel mn eigen mening.
Tja, ik postte het na 15 minuten. Ook helemaal prima om je mening te verkondigen. Het is alleen een beetje gek als je zegt dat hij zoveel balverlies had (en daarom slechtste speler is), terwijl dat bij twee andere middenvelders nog erger was... laat staan hoe dat relateert aan de andere spelers.

Of je hebt je natuurlijk kapot geërgerd aan zo'n beetje het hele middenveld. :lol:
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1347
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

DiepeMast schreef: 13 aug 2023, 18:19 Tja, ik postte het na 15 minuten. Ook helemaal prima om je mening te verkondigen. Het is alleen een beetje gek als je zegt dat hij zoveel balverlies had (en daarom slechtste speler is), terwijl dat bij twee andere middenvelders nog erger was... laat staan hoe dat relateert aan de andere spelers.

Of je hebt je natuurlijk kapot geërgerd aan zo'n beetje het hele middenveld. :lol:
Ik vond Mijnans niet zo slecht eigenlijk. De Wit was gewoon de Wit, daarvan weet je dat het voetballend niet best is. Van Clasie verwacht ik niet dat hij zo vaak de bal verliest bij een beetje druk van de tegenstander, waarschijnlijk viel het me daardoor op ofzo.

Oh, en Clasie was niet de allerslechtste. Dat was Makkelie. En daarna Odgaard
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

DeZuivelDuivel schreef: 13 aug 2023, 16:05 Vind de bijdrage van Moller Wolfe onderbelicht. Dat viel mij reuze mee en de wisselwerking met van Bommel verliep goed.
Hij maakte best goede loopacties. Z'n uiteindelijk voorzetten waren echter nog niet heel best. Daar is wellicht nog wat meer afstemming vereist.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

FugAZi schreef: 13 aug 2023, 16:32 Er zaten toch wel bedenkelijke momenten tussen zoals Clasie, Hatzidiakos, Pavlidis en anderen. Maar allen lieten daarnaast ook zeer goede dingen zien.


Verder had ik echt het gevoel dat het ook 7-0 had kunnen worden bij een beetje meer finesse zoals bv de kansen van Pavlidis
. Maar ja wat zeuren we, het is alweer een tijdje terug dat we gestart zijn met zulke cijfers


Ook het positie spel en met name de wisselingen in het team was intressant zoals mensen hierboven al beschreven.

Grootste kracht van dit team is denk ik het spel zonder bal, het afjagen is echt een groot wapen.
Het ontbreekt inderdaad nogal eens aan de finesse. Tegen de tijd dat die jongens dat ontwikkeld hebben zijn ze vaak al weer rijp voor een transfer naar een hoger plan.
Maar dat het geen 7-0 werd ligt volgens mij meer aan het feit dat ze, wanneer de wedstrijd eenmaal gespeeld lijkt, gas terug lijken te nemen en nog maar op 80% spelen ofzo. Terwijl als je volle bak d'r overheen blijft gaan je juist minder vermoeid raakt.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2337
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

salmonyappi schreef: 13 aug 2023, 17:19 Huh? Volgens mij werd ie juist NIET GEPASSEERD (je hoeft niet zo te schreeuwen), want die gozer werd tegen gehouden. Vandaar die gele kaart. Snappie?
Schreeuwen? Haha :lol:

Nou hij werd gepasseerd en daarom maakt hij de overtreding (duh). Wat ik bedoel te zeggen is dat hij de bak had moeten hebben, of is dat een gekke optie?
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Wildcat schreef: 13 aug 2023, 22:36 Schreeuwen? Haha :lol:

Nou hij werd gepasseerd en daarom maakt hij de overtreding (duh). Wat ik bedoel te zeggen is dat hij de bak had moeten hebben, of is dat een gekke optie?
“De bak had moeten hebben” ?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
vriend
Basisspeler
Berichten: 2609
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Efficiënt gebruik gemaakt van de geboden mogelijkheden. Wel teveel balverlies. Odgaard was weer heel slecht. Poku en Lahdo toonden aan dat we Manhoef echt niet nodig hebben.

Ging met een tevreden gevoel naar huis. Volgende week naar RKC, een angstgegner.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

vriend schreef: 13 aug 2023, 23:18 Poku en Lahdo toonden aan dat we Manhoef echt niet nodig hebben.
Er zijn blessures, uit vorm en er is ook concurrentie nodig (anders heb je zometeen weer klachten over een zwakke bank en voorspelbare wissels)
we can come an end
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

differentcook schreef: 13 aug 2023, 16:56 Ben het eens met Yappi. Hatzidiakos maakt een nuttige overtreding om te voorkomen dat die GA speler alleen op Ryan kan aflopen zonder rood te pakken
:lol:

Als hij snel en wendbaar was geweest en diagonaal was gaan lopen dan had hij ook gewoon een normaal duel kunnen aangaan ...
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

AZA'dam schreef: 13 aug 2023, 18:57 Het ontbreekt inderdaad nogal eens aan de finesse. Tegen de tijd dat die jongens dat ontwikkeld hebben zijn ze vaak al weer rijp voor een transfer naar een hoger plan.
Maar dat het geen 7-0 werd ligt volgens mij meer aan het feit dat ze, wanneer de wedstrijd eenmaal gespeeld lijkt, gas terug lijken te nemen en nog maar op 80% spelen ofzo. Terwijl als je volle bak d'r overheen blijft gaan je juist minder vermoeid raakt.
Temporiseren gebeurt 100% en overal, het zit ingebakken in het moderne voetbal waar de data van de persoonlijke hart en fitheids meters (gebruikt sinds +- tien jaar) een perfecte blauwdruk geven wat de beste weg is om de 3 of 4 dagen te presenteren. Bij PSV - Utrecht was ik benieuwd hoelang PSV de grote druk zouden blijven toepassen en wanneer ze terug zouden schroeven. Het bleef bij 20 minuten drukken en toen nam Utrecht het zeker voor een minuut of 20 compleet over en hadden echt grote kansen. De 'ouderwetse' overrompelings tactiek die PSV nu toepast heeft dus duidelijk een grens en dan wordt er getemporiseerd. Hoe vaak hebben we niet Nederlandse ploegen de beste eerste 30 minuten zien spelen om vervolgens gedurende wedstrijd het onderspit te delven (Hollandse ziekte). Je ziet heel vaak dat als er geen voorsprong is bedongen in de openingsfase dat ploegen er qua fitheid een long run van maken waardoor de betere ploegen meestal pas na de 65ste minuut + weer een overwicht krijgen. Maar eigenlijk wordt dat steeds minder omdat zelfs de kleinere teams nu ook moderne trainingstechnieken en fitheidscontroles toepassen. Eigenlijk kan je stellen dat de topploegen qua fitheid sprongen hebben gemaakt het laatste decennia maar dat de kleine ploegen mega-sprongen hebben gemaakt.

Terug naar AZ en naar jou punt, ik was heel erg te spreken over de energie van het afjagen (bakken met energie werd er tegenaan gegooid) wat eigenlijk resulteerde in de vroege voorsprong en de uitbouw ervan. Maar ik durf te wedden dat als het doelpunt niet gevallen was AZ ergens in de wedstrijd zijn extra gebruik van de energie zou moeten betalen met een mindere periode. Nu was dat later in de wedstrijd dan ook zichtbaar, maar gelukkig met een voorsprong.
Dus puur uit theorie gekeken denk ik dat het allemaal heel bewust gebeurt en er niet echt heel veel wisselgeld over blijft (ook tegen ploegen die dus minder zijn zoals Go Ahead).

Maar uit gevoel gekeken mis ik de bevlieging van vroeger (al durf ik hier ook hier te wedden dat de energie output van het hedendaagse voetbal hoger ligt dan die van vroeger). De tijden van Co zijn dan ook jammer genoeg ingehaald door de moderne trainingstechnieken, voedsel, rust en professioneliteit en fitheid van met name de mindere ploegen. Dat andere ploegen het wel zouden kunnen is in mijn ogen gabaseerd op mythes bouwen, die 30 geweldige minuten van de Hollandse ziekte stond ook altijd in krant, goh wat was het raar dat we alsnog verloren door 60 minuten labbekakken voetbal door geen energie meer.

Ja het voetbal is er niet leuker op geworden met zoveel strijd op de details. De term professor Jansen is hier niet voor niks geboren want ja ze houden wel degelijk in. De haters zullen er wel weer mee aan de haal gaan, en wijzen op de mythes van anderen en op het lage entertainment niveau. Maar modern voetbal vraagt nu eenmaal om meer details en ik denk nog steeds dat we daarmee een goede staf in huis hebben. De start was in ieder geval wel positief te noemen.
Plaats reactie