Tiago Dantas (2024, gehuurd)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

AZA'dam schreef: 27 okt 2023, 21:29 Als Dantas dit seizoen geen basisplaats krijgt (of verovert) dan is hij volgend seizoen weer verdwenen. Hij is op een leeftijd dat je niet meer (bij AZ) genoegen neemt met een plaats op de bank en wat invalbeurten. Hij heeft voetballend de klasse van een echte topper alleen zijn postuur zorgt er voor dat hij het in de echte top (Benfica, Bayern Munchen) niet gaat maken. Zou zonde zijn als hij gehaald werd om een jaartje mee te hobbelen en vervolgens zijn heil elders gaat zoeken omdat matige voetballers als Mijnans en de Wit steeds de voorkeur kregen.
Klopt. Maar we zitten nog wel altijd pas in oktober
we can come an end
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6571
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

AZA'dam schreef: 27 okt 2023, 21:29 Als Dantas dit seizoen geen basisplaats krijgt (of verovert) dan is hij volgend seizoen weer verdwenen. Hij is op een leeftijd dat je niet meer (bij AZ) genoegen neemt met een plaats op de bank en wat invalbeurten. Hij heeft voetballend de klasse van een echte topper alleen zijn postuur zorgt er voor dat hij het in de echte top (Benfica, Bayern Munchen) niet gaat maken. Zou zonde zijn als hij gehaald werd om een jaartje mee te hobbelen en vervolgens zijn heil elders gaat zoeken omdat matige voetballers als Mijnans en de Wit steeds de voorkeur kregen.
Dat is sowieso het geval met huurspelers. Nou vraag ik me af of je toekomst moet willen zien in Clasie en Dantas. Dat is wel echt het smurfenbos. Ik hoop dat Schouten het kan waarmaken.

Maar zeker dit seizoen is het moment aangebroken om Dantas de kans te geven. We gaan het zien zondag.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9160
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

SimonPoulsen schreef: 27 okt 2023, 22:04 Dat is sowieso het geval met huurspelers. Nou vraag ik me af of je toekomst moet willen zien in Clasie en Dantas. Dat is wel echt het smurfenbos. Ik hoop dat Schouten het kan waarmaken.

Maar zeker dit seizoen is het moment aangebroken om Dantas de kans te geven. We gaan het zien zondag.
Maar Dantas kunnen we kopen, daar zit een optie bij toch?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6571
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

DeZuivelDuivel schreef: 28 okt 2023, 11:01 Maar Dantas kunnen we kopen, daar zit een optie bij toch?
Ongetwijfeld.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

SimonPoulsen schreef: 27 okt 2023, 22:04 Dat is sowieso het geval met huurspelers. Nou vraag ik me af of je toekomst moet willen zien in Clasie en Dantas. Dat is wel echt het smurfenbos. Ik hoop dat Schouten het kan waarmaken.

Maar zeker dit seizoen is het moment aangebroken om Dantas de kans te geven. We gaan het zien zondag.
In Clasie zien we sowieso weinig toekomst. Hij heeft net weer een jaartje bijgetekend voorafgaand aan dit seizoen omdat zijn lichaam, met inachtneming van een permanent aangepast trainingsschema, het nog wel even vol lijkt te houden. Kan zomaar z'n laatste jaar zijn.
In Dantas kun je wel toekomst zien, verondersteld dat hij het ook waar gaat maken als hij daartoe de kans krijgt. Als hij door zijn lichaamsbouw onvoldoende rendement oplevert voor AZ kun je altijd nog van de koopoptie, of in ieder geval van de basisplaats, afzien.
MB80
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

DeZuivelDuivel schreef: 28 okt 2023, 11:01 Maar Dantas kunnen we kopen, daar zit een optie bij toch?
Ja er schijnt een optie tot koop te zijn maar je gaat geen 3-4 miljoen (bij wijze van) uitgeven voor een bankzitter. Helemaal als Schouten bijvoorbeeld goed blijft ontwikkelen dit jaar
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2254
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

MB80 schreef: 28 okt 2023, 21:47 Ja er schijnt een optie tot koop te zijn maar je gaat geen 3-4 miljoen (bij wijze van) uitgeven voor een bankzitter. Helemaal als Schouten bijvoorbeeld goed blijft ontwikkelen dit jaar
Ik zie Schouten helaas nog redelijk vaak foutjes maken en slap ingrijpen in de KKD. Lijkt me volgend jaar er nog niet klaar voor, maar het kan natuurlijk hard gaan. O.b.v. wat hij nu presteert, lijkt me een verhuurperiode volgend jaar beter. Kwakman laat meer zien imo.
MB80
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

SchoorlAZ schreef: 29 okt 2023, 05:25 Ik zie Schouten helaas nog redelijk vaak foutjes maken en slap ingrijpen in de KKD. Lijkt me volgend jaar er nog niet klaar voor, maar het kan natuurlijk hard gaan. O.b.v. wat hij nu presteert, lijkt me een verhuurperiode volgend jaar beter. Kwakman laat meer zien imo.
Verhuur Schouten en Kwakman naar onderkant eredivisie om te harden (a la met Reijnders) en dan zien we wel verder.. Dantas is een jaartje gehuurd dus de balans opmaken komt wel in april.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

MB80 schreef: 29 okt 2023, 07:19 Verhuur Schouten en Kwakman naar onderkant eredivisie om te harden (a la met Reijnders) en dan zien we wel verder.. Dantas is een jaartje gehuurd dus de balans opmaken komt wel in april.

Als ik Dantas was zou ik, na gister ondanks het abominabel slechte vertoonde spel toch op de bank gehouden te worden en 5 anderen te zien invallen, in de winterstop al weg willen. De wedstrijd schreeuwde om Dantas maar hij moet wekelijks matige voetballers als Mijnans en de Wit voor zich dulden. En gister zelfs Goudmijn. Als de trainer het niet echt in je ziet zitten wordt het lastig om je in het team te spelen en je kwaliteiten tot z'n recht te laten komen.
Vorig seizoen speelde hij gewoon en was de spelmaker van PAOK. Dan kom je niet voor een rol als reserve naar AZ. Bovendien wordt hij in december 23 dus dat is een leeftijd dat je echt ergens basisspeler moet zijn omdat dat anders je ontwikkeling/carrière ondermijnt.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZA'dam schreef: 30 okt 2023, 11:34 Als ik Dantas was zou ik, na gister ondanks het abominabel slechte vertoonde spel toch op de bank gehouden te worden en 5 anderen te zien invallen, in de winterstop al weg willen. De wedstrijd schreeuwde om Dantas maar hij moet wekelijks matige voetballers als Mijnans en de Wit voor zich dulden. En gister zelfs Goudmijn. Als de trainer het niet echt in je ziet zitten wordt het lastig om je in het team te spelen en je kwaliteiten tot z'n recht te laten komen.
Vorig seizoen speelde hij gewoon en was de spelmaker van PAOK. Dan kom je niet voor een rol als reserve naar AZ. Bovendien wordt hij in december 23 dus dat is een leeftijd dat je echt ergens basisspeler moet zijn omdat dat anders je ontwikkeling/carrière ondermijnt.
Mee eens.

Hetzelfde geldt natuurlijk voor Mihailovic.

Beide spelers hebben talent, spelen een bal naar voren en zijn creatief. En dan heb je bij dit AZ dus niets te zoeken.

Het is de reinste vorm van wanbeleid. Want vervolgens behoud je een middenveld dat - samen - nog geen 6 miljoen vertegenwoordigt en waarschijnlijk ook nooit meer gaat vertegenwoordigen.

Of Mijnans moet het ooit nog op zijn heupen krijgen ...
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

In de korte tijd die ze, zeker Dantas, gespeeld hebben, heb ik van Dantas toch meer veel belovends gezien dan van Mihailovic.
Misschien dat Mihailovic waarde kan gaan hebben, maar voor nu lijkt me de roep om hem meer te zijn in de categorie 'iemand anders doet het geheid beter dan de spelers die er nu staan'-hoop
we can come an end
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

differentcook schreef: 30 okt 2023, 12:28 In de korte tijd die ze, zeker Dantas, gespeeld hebben, heb ik van Dantas toch meer veel belovends gezien dan van Mihailovic.
Het zijn andere type spelers.

Dantas moet je op de plek van Clasie of Mijnans zetten en Mihailovic op de plek van De Wit.

Dantas komt ook meer in de bal, waardoor je hem eerder 'ziet'. Maar ik heb niet het idee dat hij de creativiteit (beweging of steekpass) van Mihailovic heeft.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Antti Opdam schreef: 30 okt 2023, 12:30 Het zijn andere type spelers.

Dantas moet je op de plek van Clasie of Mijnans zetten en Mihailovic op de plek van De Wit.

Dantas komt ook meer in de bal, waardoor je hem eerder 'ziet'. Maar ik heb niet het idee dat hij de creativiteit (beweging of steekpass) van Mihailovic heeft.
Ze zullen die Mihailovic toch niet voor (naar verluid) 5 miljoen gehaald hebben (omdat eerste keus Bullaude te duur was) om vervolgens structureel zonder creatieve toevoeging op het middenveld te gaan spelen? Mihailovic en Dantas zijn vast niet gehaald zonder dat Jansen dat wilde. Toch zitten we nog steeds 'opgescheept' met een middenveld met veel controleur-waterdrager-buffelaar-loper spelers waar het voetballend vermogen, met uitzondering van controleur Clasie uiteraard, ernstig te wensen overlaat.
Mihailovic kampt kennelijk nog steeds met aanpassingsproblemen en zou wel eens gewoon als miskoop afgeschreven kunnen worden. Dantas daarentegen geeft elke keer als hij speeltijd krijgt de indruk er klaar voor te zijn, er zin in te hebben en een waardevolle toevoeging te kunnen zijn, met precies die kwaliteiten die in het huidige basisteam ontbreken.

Met weemoed denk ik terug aan de tijd waarin we Kristen Nygaard en Jantje Peters als voetballers hadden met dienende krachten Peter Arntz en Jos Jonker ernaast. Dat leek een perfecte balans te zijn.

Dat Goudmijn werd gebracht i.p.v. Dantas was een schandelijke miskleun!
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

AZA'dam schreef: 30 okt 2023, 14:18 Ze zullen die Mihailovic toch niet voor (naar verluid) 5 miljoen gehaald hebben (omdat eerste keus Bullaude te duur was) om vervolgens structureel zonder creatieve toevoeging op het middenveld te gaan spelen? Mihailovic en Dantas zijn vast niet gehaald zonder dat Jansen dat wilde. Toch zitten we nog steeds 'opgescheept' met een middenveld met veel controleur-waterdrager-buffelaar-loper spelers waar het voetballend vermogen, met uitzondering van controleur Clasie uiteraard, ernstig te wensen overlaat.
Mihailovic kampt kennelijk nog steeds met aanpassingsproblemen en zou wel eens gewoon als miskoop afgeschreven kunnen worden. Dantas daarentegen geeft elke keer als hij speeltijd krijgt de indruk er klaar voor te zijn, er zin in te hebben en een waardevolle toevoeging te kunnen zijn, met precies die kwaliteiten die in het huidige basisteam ontbreken.

Met weemoed denk ik terug aan de tijd waarin we Kristen Nygaard en Jantje Peters als voetballers hadden met dienende krachten Peter Arntz en Jos Jonker ernaast. Dat leek een perfecte balans te zijn.

Dat Goudmijn werd gebracht i.p.v. Dantas was een schandelijke miskleun!
Je zegt het eigenlijk zelf al. De tactiek van het elftal van Pascal Jansen is vooral gebaseerd op controle en dat vereist veel loopvermogen en meeverdedigen. Elke speler moet hieraan voldoen. Zelfs onze spits Pavlidis die ontzettend veel arbeid moet verzetten zonder bal in het druk zetten en positioneel meeverdedigen.

Dit geldt dus ook voor Dantas. Niet zijn specifieke kwaliteiten zijn leidend voor Jansen, maar zijn werkethos en opofferingsgezindheid. Alles over hebben voor het team. Niet alleen mooie passes naar voren willen geven, maar vooral meters willen maken en elkaar helpen. Wie verzaakt staat er naast. Dat heeft Dantas al gemerkt na zijn invalbeurt tegen West Ham waarin ie tweemaal niet zo scherp mee hielp om de tegenstander af te stoppen. Tegen NEC mocht Goudmijn daarom denk ik invallen om Dantas te laten voelen. Zo gaat Jansen dus met de 'betere' speler om.

Het middenveld van AZ met Clasie-Mijnans-De Wit is doodgebloed en verdient vers bloed. Maar Jansen is geen coach die risico's neemt en de betere speler prevaleert boven de harde werker.
We zullen moeten wachten op schorsingen of blessures vrees ik voor Jansen iets wijzigt. Heel treurig dat het gemis van Reijnders zich zo sterk laat voelen. Mijnans is geen Reijnders. Dantas ook niet. Maar die laatste brengt met zijn snelle balbehandeling en passing iets wat nu vooral ontbeert. Wanneer gaat Jansen dat inzien?
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

ForzAZ schreef: 06 nov 2023, 11:21 Je zegt het eigenlijk zelf al. De tactiek van het elftal van Pascal Jansen is vooral gebaseerd op controle en dat vereist veel loopvermogen en meeverdedigen. Elke speler moet hieraan voldoen. Zelfs onze spits Pavlidis die ontzettend veel arbeid moet verzetten zonder bal in het druk zetten en positioneel meeverdedigen.

Dit geldt dus ook voor Dantas. Niet zijn specifieke kwaliteiten zijn leidend voor Jansen, maar zijn werkethos en opofferingsgezindheid. Alles over hebben voor het team. Niet alleen mooie passes naar voren willen geven, maar vooral meters willen maken en elkaar helpen. Wie verzaakt staat er naast. Dat heeft Dantas al gemerkt na zijn invalbeurt tegen West Ham waarin ie tweemaal niet zo scherp mee hielp om de tegenstander af te stoppen. Tegen NEC mocht Goudmijn daarom denk ik invallen om Dantas te laten voelen. Zo gaat Jansen dus met de 'betere' speler om.

Het middenveld van AZ met Clasie-Mijnans-De Wit is doodgebloed en verdient vers bloed. Maar Jansen is geen coach die risico's neemt en de betere speler prevaleert boven de harde werker.
We zullen moeten wachten op schorsingen of blessures vrees ik voor Jansen iets wijzigt. Heel treurig dat het gemis van Reijnders zich zo sterk laat voelen. Mijnans is geen Reijnders. Dantas ook niet. Maar die laatste brengt met zijn snelle balbehandeling en passing iets wat nu vooral ontbeert. Wanneer gaat Jansen dat inzien?
Niet. Hij lijkt me flink autistisch gezien zijn opstellingen en spelopvatting. Alleen maar zekerheden inbouwen die daardoor geen zekerheden meer zijn maar gewoontes, en die laatste zijn dodelijk…..
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

salmonyappi schreef: 06 nov 2023, 11:54 Niet. Hij lijkt me flink autistisch gezien zijn opstellingen en spelopvatting. Alleen maar zekerheden inbouwen die daardoor geen zekerheden meer zijn maar gewoontes, en die laatste zijn dodelijk…..
Ik vrees hetzelfde. En ik haak af op deze manier. Eigenlijk op vrijwel alles.

De leiding van AZ met zijn eeuwige rust, behalve als ze zich op hun pik getrapt voelen.

De technische leiding van het eerste dat apathisch toe kijkt hoe het minder en minder wordt. Het spel leverde eerst nog resultaat op, maar nu dat weg valt is er weinig dat nog bewondering oogst.

De spelers die enthousiast BMWtjes uitzoeken en niet hoeven trainen voor een nieuwe elftal, maar dan op de zaterdagavond niet veel enthousiasme meer kunnen opbrengen.

Ik kijk nog wel uit naar de ontwikkeling van onze jonge talenten van Jong AZ naar de jongsten Onder 11.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

ForzAZ schreef: 06 nov 2023, 11:21 Het middenveld van AZ met Clasie-Mijnans-De Wit is doodgebloed
Dat is toch werkelijk nooit wat geweest?

Alleen thuis tegen Sparta hebben ze een keer een knappe aanval opgezet. Voor elke andere topclub is dat de standaard. Hier was het hele forum een week of vier in extase omdat we een keer een knappe aanval door de as zagen.

Helaas kan dit ook alleen thuis tegen Sparta.

Op elk ander niveau zakt het hele zooitje door het ijs.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 06 nov 2023, 11:54 Niet. Hij lijkt me flink autistisch gezien zijn opstellingen en spelopvatting. Alleen maar zekerheden inbouwen die daardoor geen zekerheden meer zijn maar gewoontes, en die laatste zijn dodelijk…..
Yappi, dat is de cultuur van en het onderscheidende aan AZ. Niet handelen op hartstocht (is alleen om van te genieten of onder te lijden), maar op ratio (dat kan je verder brengen). Dat kan wat vergen van mensen op zoek naar/junk van het eerste.
(ik vind overigens wel dat het beter moet al dan niet ten koste van Jansen, maar dat zal ook door de leiding zo worden gezien :-) )
Laatst gewijzigd door differentcook op 06 nov 2023, 14:45, 1 keer totaal gewijzigd.
we can come an end
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Antti Opdam schreef: 06 nov 2023, 13:47 Dat is toch werkelijk nooit wat geweest?

Alleen thuis tegen Sparta hebben ze een keer een knappe aanval opgezet. Voor elke andere topclub is dat de standaard. Hier was het hele forum een week of vier in extase omdat we een keer een knappe aanval door de as zagen.

Helaas kan dit ook alleen thuis tegen Sparta.

Op elk ander niveau zakt het hele zooitje door het ijs.
Soms leek het nog wat. Met name omdat Mijnans het aardig deed. Maar sinds die weggezakt is blijft er weinig over. Mijnans wil de bal niet of draait alleen maar terug. Clasie doet zijn best, maar kan het middenveld ook niet tillen in zijn eentje. Fysiek had ie al weinig in te brengen en met zijn wankele knieën doet ie zelfs geen pogingen meer. Tja en Dani die draaft en draaft als een dolle bruisende stier en kegelt wat tegenstanders op zij.

Dus het middenveld is niet veel. De flankaanvallers zonder Lahdo is niet veel. Gelukkig dat onze Griekse krijger in de spits regelmatig een bal er in schiet. Achterin is het niet veel. De keeper is niet veel. De bank is niet veel. Daarom moet het hele zooitje heel hard samen werken om er toch nog iets van te maken.

De technische staf is trouwens ook niet veel.

Zo beter Antti!?
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

ForzAZ schreef: 06 nov 2023, 14:12 Soms leek het nog wat. Met name omdat Mijnans het aardig deed. Maar sinds die weggezakt is blijft er weinig over. Mijnans wil de bal niet of draait alleen maar terug. Clasie doet zijn best, maar kan het middenveld ook niet tillen in zijn eentje. Fysiek had ie al weinig in te brengen en met zijn wankele knieën doet ie zelfs geen pogingen meer. Tja en Dani die draaft en draaft als een dolle bruisende stier en kegelt wat tegenstanders op zij.

Dus het middenveld is niet veel. De flankaanvallers zonder Lahdo is niet veel. Gelukkig dat onze Griekse krijger in de spits regelmatig een bal er in schiet. Achterin is het niet veel. De keeper is niet veel. De bank is niet veel. Daarom moet het hele zooitje heel hard samen werken om er toch nog iets van te maken.

De technische staf is trouwens ook niet veel.

Zo beter Antti!?
Best aardig.

Al zijn die vleugels en opkomende backs natuurlijk ook voor een heel groot deel afhankelijk van zinnige ballen vanuit het middenveld. Is er ooit wel eens een buitenspeler diep gegaan en dat er dan een goede pass vanuit het middenveld kwam? De laatste goede bal die ik mij kan herinneren was Reijnders op Odgaard tegen Anderlecht.

Op het middenveld stokt nu werkelijk alles.

Als je dus al aan iets wilt schaven dan is dat het middenveld. En juist daar zien we wedstrijd na wedstrijd exact dezelfde dissonanten optreden.
Plaats reactie