Tiago Dantas (2024, gehuurd)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9160
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Shota-Arveladze schreef: 25 feb 2024, 22:46 Lijkt onder Martens weinig kans te maken op een basisplaats. Wat vinden jullie? Ik had nou niet het idee dat Dantas het heel slecht deed dit seizoen. (In vergelijking met de rest van het team)
Als ik de verhalen moet geloven is Martens heel duidelijk, zo zou hij bij Mees de Wit gepreekt hebben dat die niet veel kansen gaat krijgen. En voor Dani de Wit is hij dan weer zelf in de bres gesprongen. Het zou goed kunnen dat Martens eenzelfde gesprek over Dantas gevoerd heeft, maar dan ben ik wel benieuwd wie hij dan wel in gaat zetten wanneer het nodig is.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6571
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Shota-Arveladze schreef: 25 feb 2024, 22:46 Lijkt onder Martens weinig kans te maken op een basisplaats. Wat vinden jullie? Ik had nou niet het idee dat Dantas het heel slecht deed dit seizoen. (In vergelijking met de rest van het team)
Het is toch letterlijk het kleine broertje van Clasie, die ook nog eens geen transferwaarde vertegenwoordigd. Waarom zou hij moeten spelen. Hij is niet beter dan een Mijnans.
MB80
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Het was leuk Tiago maar Max zal jou terugsturen naar Benfica. Clasie, Belic en Mijnans (speelde daar eerder) zijn hem voor en volgend jaar krijg je Peer en Buurmeester terug van huur terwijl Schouten, Kwakman en Smit verdienen ook hun minuten volgend jaar.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11180
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

SimonPoulsen schreef: 25 feb 2024, 23:15 Hij is niet beter dan een Mijnans.
Ik vind hem wel beter dan Mijnans. Was in de donkere maanden vaak 1 van de lichtpuntjes. Zet hem maar eens in een elftal dat goed draait.

Maar dat gaan we waarschijnlijk nooit beleven.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
DeTorenburch
Oude garde
Berichten: 1192
Lid geworden op: 31 jan 2023, 13:55

MB80 schreef: 27 feb 2024, 21:12 Het was leuk Tiago maar Max zal jou terugsturen naar Benfica. Clasie, Belic en Mijnans (speelde daar eerder) zijn hem voor en volgend jaar krijg je Peer en Buurmeester terug van huur terwijl Schouten, Kwakman en Smit verdienen ook hun minuten volgend jaar.
Peer heeft het niveau niet en gaat ook niet in AZ 1 spelen. Kwakman en Smit moet je volgend jaar verhuren. Buurmeester mag het nog wel proberen. We moeten gewoon de markt op. Jammer overigens dat het er niet uit lijkt te komen bij Dantas.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2254
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

DeTorenburch schreef: 27 feb 2024, 21:50 Peer heeft het niveau niet en gaat ook niet in AZ 1 spelen. Kwakman en Smit moet je volgend jaar verhuren. Buurmeester mag het nog wel proberen. We moeten gewoon de markt op. Jammer overigens dat het er niet uit lijkt te komen bij Dantas.
Ik ben het niet per se met je oneens, maar Peer maakt veel meer indruk in de Eredivisie dan Buurmeester doet. Peer zet echt de lijnen uit voor de verdediging bij Almere.

Smit mag van mij (maar ja, wie ben ik?) wel wat kansen krijgen volgend jaar.
MB80
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

DeTorenburch schreef: 27 feb 2024, 21:50 Peer heeft het niveau niet en gaat ook niet in AZ 1 spelen. Kwakman en Smit moet je volgend jaar verhuren. Buurmeester mag het nog wel proberen. We moeten gewoon de markt op. Jammer overigens dat het er niet uit lijkt te komen bij Dantas.
Het hangt er vanaf wat je in Peer ziet. Een vaste basispeler? Nee. Prima stand-in voor 5-10 wedstrijden per jaar? Kan.

Of concreter, je gaat niet Dantas kopen die 'redelijk' is voor een paar miljoen (?) als stand-in van Clasie of Belic terwijl je met een Peer en Buurmeester al genoeg 'redelijk' hebt rondlopen als stand-in.
DeTorenburch
Oude garde
Berichten: 1192
Lid geworden op: 31 jan 2023, 13:55

MB80 schreef: 29 feb 2024, 21:00 Het hangt er vanaf wat je in Peer ziet. Een vaste basispeler? Nee. Prima stand-in voor 5-10 wedstrijden per jaar? Kan.

Of concreter, je gaat niet Dantas kopen die 'redelijk' is voor een paar miljoen (?) als stand-in van Clasie of Belic terwijl je met een Peer en Buurmeester al genoeg 'redelijk' hebt rondlopen als stand-in.
Misschien moet je ze gewoon alle 3 niet willen als je bij de structurele top4 wilt spelen met ambitie om de top 3 uit te dagen? Peer is een schopper en doet dat nog minder subtiel dan Belic.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Speelde een best goede wedstrijd.
(met de aantekening dat de tegenstand niet top was)
we can come an end
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2254
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

    differentcook schreef: 10 mar 2024, 14:29 Speelde een best goede wedstrijd.
    (met de aantekening dat de tegenstand niet top was)
    Maar werd ook een paar keer heel eenvoudig van de bal afgehouden. Als hij langer en sterker was, had ik het een goede aankoop gevonden. Als je wilt doorgroeien naar een hoger niveau, dan kan je er helaas niet mee aankomen.
    Gebruikersavatar
    salmonyappi
    Harde Kern
    Berichten: 16258
    Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
    Locatie: Heiloo

    SchoorlAZ schreef: 10 mar 2024, 14:52
      Als je wilt doorgroeien naar een hoger niveau, dan kan je er helaas niet mee aankomen.
      Nee, veel groeien zal hij niet meer…….
      Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
      Gebruikersavatar
      Bombaman
      Oude garde
      Berichten: 1299
      Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

      Optie tot koop lichten a.u.b. Fysiek nog wat optrainen maar dan heb je een klasse vervanger voor Clasie. Spelinzicht, intelligentie, drive naar voren, goede pass en agressief in het afjagen. Samen met Belic de Beuker een goed duo voor komend seizoen.
      Cetero censeo birrum bibendum esse
      SimonPoulsen
      Co
      Berichten: 6571
      Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

      Bombaman schreef: 10 mar 2024, 16:30 Optie tot koop lichten a.u.b. Fysiek nog wat optrainen maar dan heb je een klasse vervanger voor Clasie. Spelinzicht, intelligentie, drive naar voren, goede pass en agressief in het afjagen. Samen met Belic de Beuker een goed duo voor komend seizoen.
      Ik ben nog niet overtuigd eerlijk gezegd. Voor we weer miljoenen neerleggen wil ik hem graag eerst tegen serieuze tegenstanders zien uitblinken.
      Gebruikersavatar
      Wildcat
      Invaller
      Berichten: 2337
      Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
      Contacteer:

      Op deze positie stond hij erg natuurlijk te voetballen, uiteraard was de tegenstander heel matig maar dit is de meest natuurlijke voetballer die we in de hele selectie hebben.

      Handelt op een hoger tempo dan de rest, en is technisch een stuk beter. Wat een verademing.

      Doet me eigenlijk denken aan een fysiek zwakkere en verdedigend minder agressieve versie van Midtsjo.

      Zit er verdedigend vaak genoeg goed tussen en dat kan ook zonder fysiek in de duels te komen.

      In wedstrijden als deze kan je hem beter gebruiken dan Clasie.

      Verlengen
      SchoorlAZ
      Invaller
      Berichten: 2254
      Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

      Denk dat de twee heren hierboven even vergeten dat deze jongen zo'n 4 à 5 miljoen euro moet kosten. Ik hoop dat ze hier niet van op de hoogte waren en ze hun mening herzien. €5 miljoen neerleggen voor een jongen die kleiner is dan Clasie en het fysiek heeft van een 12-jarige lijkt me niet de bedoeling als je iets wilt betekenen in Europa. Clasie wint in ieder geval nog duels. Dantas kan heel leuk voetballen, maar als wij straks tegen Cluj, Astana of Belgrado staan te voetballen heb je helemaal niks aan zo'n gozer.

      En ik wil hun er ook even op wijzen dat ze erg opportunistisch dat ze dit zeggen meteen na goede wedstrijd tegen een B-team van Excelsior.
      Gebruikersavatar
      Wildcat
      Invaller
      Berichten: 2337
      Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
      Contacteer:

      SchoorlAZ schreef: 11 mar 2024, 12:01 Denk dat de twee heren hierboven even vergeten dat deze jongen zo'n 4 à 5 miljoen euro moet kosten. Ik hoop dat ze hier niet van op de hoogte waren en ze hun mening herzien. €5 miljoen neerleggen voor een jongen die kleiner is dan Clasie en het fysiek heeft van een 12-jarige lijkt me niet de bedoeling als je iets wilt betekenen in Europa. Clasie wint in ieder geval nog duels. Dantas kan heel leuk voetballen, maar als wij straks tegen Cluj, Astana of Belgrado staan te voetballen heb je helemaal niks aan zo'n gozer.

      En ik wil hun er ook even op wijzen dat ze erg opportunistisch dat ze dit zeggen meteen na goede wedstrijd tegen een B-team van Excelsior.
      5 miljoen is inderdaad een aardig bedrag.

      Voor de rest sta ik achter mijn bericht, ook tegen andere tegenstanders heeft hij een goed niveau gehaald.

      Is het constant? Nee, maar hij is ook net nieuw bij AZ en heeft ook geen heel goed wedstrijdritme. Denk dat hij prima als nieuwe Clasie met meer voetballend vermogen kan fungeren die het spel van achteruit enorm versneld. Kanttekening is dat hij niet twee slapjanussen voor hem moet hebben staan.
      Gebruikersavatar
      De Rode Baron
      Goalscorer
      Berichten: 3247
      Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

      Bombaman schreef: 10 mar 2024, 16:30 Optie tot koop lichten a.u.b. Fysiek nog wat optrainen maar dan heb je een klasse vervanger voor Clasie. Spelinzicht, intelligentie, drive naar voren, goede pass en agressief in het afjagen. Samen met Belic de Beuker een goed duo voor komend seizoen.
      Wat een wedstrijd tegen notabene Exelsior kan doen met sommige.
      Mag toch hopen dat Huiberts geleerd heeft van zijn fouten en met zwaarder kaliber aankomt.
      Willen we het nieuwe seizoen dus weer aantreden met Bommel, Dantas, Mijnans, Zeefuik en consorten om te strijden voor plek 4, 5, 6 of zijn dit nu ineens spelers waar we de traditionele het weer ouderwets lastig mee kunnen maken? Nog even en Huiberts krijgt volgens sommige nog een pluim dat hij het elftal van de toekomst heeft vast gelegd en kan in de zomer alweer Chinezen.
      Gebruikersavatar
      Bombaman
      Oude garde
      Berichten: 1299
      Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

      Ik ga niet eens de moeite nemen om uitgebreid te reageren als er van mij verwacht wordt dat ik mijn mening wel even zal herzien of dat er gesuggereerd wordt dat mijn mening enkel gebaseerd is op de wedstrijd tegen Excelsior.

      Ik hoop nog steeds dat de optie gelicht wordt. 4 miljoen is een prima bedrag voor Dantas. Als hij gekocht wordt kom ik in de loop van het jaar mijn gram hier wel halen!
      Cetero censeo birrum bibendum esse
      SchoorlAZ
      Invaller
      Berichten: 2254
      Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

      Wildcat schreef: 11 mar 2024, 13:31 5 miljoen is inderdaad een aardig bedrag.

      Voor de rest sta ik achter mijn bericht, ook tegen andere tegenstanders heeft hij een goed niveau gehaald.

      Is het constant? Nee, maar hij is ook net nieuw bij AZ en heeft ook geen heel goed wedstrijdritme. Denk dat hij prima als nieuwe Clasie met meer voetballend vermogen kan fungeren die het spel van achteruit enorm versneld. Kanttekening is dat hij niet twee slapjanussen voor hem moet hebben staan.
      Tegen PSV, Utrecht en Aston Villa bedoel je?
      We werden compleet omver gelopen met hem op het middenveld keer op keer.
      Gebruikersavatar
      differentcook
      Harde Kern
      Berichten: 12538
      Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

      Sander73 schreef: 25 apr 2024, 13:37 Geen idee, maar je hoeft geen kenner te zijn om te zien wat Dantas tot nu toe brengt bij AZ. Dat is namelijk vooralsnog bitter weinig, en mocht zijn niveau toch onverhoopt hoger liggen dan dat ik zelf tot nu toe van hem heb gezien dan weet hij dat goed te verbergen. Een soort Mihailovic 2.0. Af en toe zie je dat hij inderdaad best kan voetballen maar heeft structureel veel te weinig laten zien dit jaar. Afscheid van nemen komende zomer. Is al 23 jaar, veel te licht en huurspeler voor ongetwijfeld een aardig bedrag.
      Ik vind Dantas geen Mihailovic 2.0
      Dantas heeft wel laten zien wat te kunnen, Mihailovic liep eigenlijk verloren rond hier.
      we can come an end
      Plaats reactie