Tiago Dantas (2024, gehuurd)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
vriend
Basisspeler
Berichten: 2609
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 02 okt 2023, 09:30 In vergelijking met Dantas misschien wel.

Maar als dit het relevante criterium wordt dan moeten we natuurlijk als eerste afscheid nemen van Clasie. En daar mag dit argument dan nooit benoemd worden. Zelfs niet als je in Europa keer op keer letterlijk overlopen wordt.
Ik ben het juist eens met jouw Clasie-argument. Het middenveld van AZ wordt regelmatig overlopen. En figuren als Dantas en Mihailovic maken dat er niet beter op.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

vriend schreef: 02 okt 2023, 11:48 Ik ben het juist eens met jouw Clasie-argument. Het middenveld van AZ wordt regelmatig overlopen. En figuren als Dantas en Mihailovic maken dat er niet beter op.
:-({|=

Ik zie dan Mihailovic als mindere zorg omdat ik voor hem een plek op de plaats van De Wit zie. Een plek waar elke normale trainer een voetballer zet. Stengs, Tillman / Saibari etc.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

SimonPoulsen schreef: 02 okt 2023, 07:47 Mensen willen blijkbaar niet zien dat het laatste halfuur er zoveel meer ruimte lag. Heerlijk invallen, en oneerlijk vergelijk.

Maar wel een goede beurt natuurlijk, je kan het ook alsnog verprutsen.
Eens, Fortuna liet enorme gaten vallen waar AZ zo doorheen kon voetballen, maar wel een veelbelovende invalbeurt.
Gewoon goed om te zien dat we nu spelers op de bank hebben die het niveau aankunnen.
Ook goed voor onderlinge concurrentie, geen gegarandeerde basisplaatsen meer.
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1823
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

AZ-073 schreef: 02 okt 2023, 13:40geen gegarandeerde basisplaatsen meer.
Je kent onze trainer niet ?? :lol:
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

AlkmaarForever schreef: 02 okt 2023, 13:46 Je kent onze trainer niet ?? :lol:
Zeker en je kunt nu zien.
Om te kiezen moet er iets te kiezen zijn, dat kan nu en zie je ook terug in de wissels
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3247
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Antti Opdam schreef: 02 okt 2023, 11:57 :-({|=

Ik zie dan Mihailovic als mindere zorg omdat ik voor hem een plek op de plaats van De Wit zie. Een plek waar elke normale trainer een voetballer zet. Stengs, Tillman / Saibari etc.
Dat is nu net bij uitstek de ideale positie voor, ik blijf het zeggen... Jens Odgaard.; combineren met Pavlidis, schieten vanuit de tweede lijn, steekpasses.
Centraal met de neus naar de goal, op de flanken moet je meer snellere, explosievere spelers hebben. Maar Pascal wil er maar niet aan.
Laatst gewijzigd door De Rode Baron op 02 okt 2023, 13:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1823
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

AZ-073 schreef: 02 okt 2023, 13:48Om te kiezen moet er iets te kiezen zijn, dat kan nu en zie je ook terug in de wissels
Maar die blinde vlek voor de Wit dan ??
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

AlkmaarForever schreef: 02 okt 2023, 13:50 Maar die blinde vlek voor de Wit dan ??
Misschien zit die blinde vlek wel bij de forummers die daar liever iemand anders willen hebben ipv de mensen van de staf van AZ1
we can come an end
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3247
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

differentcook schreef: 02 okt 2023, 13:54 Misschien zit die blinde vlek wel bij de forummers die daar liever iemand anders willen hebben ipv de mensen van de staf van AZ1
Ik begrijp alleen niet dat AZ als sinds Hendriksen steeds voor de 10 positie voor lopers kiest (Hendriksen, Til, de Wit en feitelijk is daar die andere loper Mijnans ook voor aangetrokken) en niet voor de Bergkampjes. Spelers met een individuele actie, stiftjes, passes en een een gericht schot.
Laatst gewijzigd door De Rode Baron op 02 okt 2023, 14:00, 1 keer totaal gewijzigd.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6571
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

differentcook schreef: 02 okt 2023, 13:54 Misschien zit die blinde vlek wel bij de forummers die daar liever iemand anders willen hebben ipv de mensen van de staf van AZ1
De rest van Europa zal wel dezelfde blinde vlek hebben. Terwijl ze Aboukhlal, Gudmundsson Beukema en co. wel oppikken.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

SimonPoulsen schreef: 02 okt 2023, 14:00 De rest van Europa zal wel dezelfde blinde vlek hebben. Terwijl ze Aboukhlal, Gudmundsson Beukema en co. wel oppikken.
Zoals door de Baron aangegeven moet je de waarde van spelers beschouwen in een team en de context van een speelstijl. (en daarnaast weet ik niet of de prijs, club/ambitie en verwachtte speeltijd - de Wit is hier redelijk zeker ervan - matchend waren)
we can come an end
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

pAZcal schreef: 01 okt 2023, 20:53 Wat een onzin. Twee verschillende posities. Ik opteer voor beiden laten spelen en De Wit op de bank.
Beiden spelen en de Wit op de bank? Dan staan ze met z'n twaalven. Wie gaat er nog meer uit dan?

Ja, dat het twee verschillende types speler zijn is duidelijk, ofschoon ze overeenkomsten hebben. Maar stel, Mijnans (of de Wit) raakt geblesseerd en we spelen tegen rechterrijtjes clubs. Wie zou jij dan als vervanger opstellen? Ik ga er nu dus vanuit dat Dantas eerste keus zou zijn.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5436
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Mijnans en Clasie zijn ook niet heilig bij mij.

Ik zou Dantas als controleur inzetten en Mihailovic als aanvallende middenvelder als we zo blijven spelen als we nu spelen.

Ik zou per wedstrijd kijken wat er nodig is.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6571
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

pAZcal schreef: 02 okt 2023, 20:47 Mijnans en Clasie zijn ook niet heilig bij mij.

Ik zou Dantas als controleur inzetten en Mihailovic als aanvallende middenvelder als we zo blijven spelen als we nu spelen.

Ik zou per wedstrijd kijken wat er nodig is.
Mijnans op 10 met Dantas als controleur lijkt me ook prima. Maar we weten allemaal dat dat laatste wat je schrijft niet gaat gebeuren. De Wit is heilig.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Dantas als controleur??? Ik zal er wel geen verstand van hebben, maar Dantas is een spelmaker die een controleur naast zich moet hebben zodat hij voetballend beter tot z'n recht komt. Clasie, de Wit en Dantas zou een heel mooi middenveld kunnen worden, waarbij Mijnans ook in plaats van de Wit zou kunnen spelen. Maar ja, Mijnans of de Wit gaan er niet zomaar uit bij Jansen.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2254
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

AZA'dam schreef: 03 okt 2023, 01:08 Dantas als controleur??? Ik zal er wel geen verstand van hebben, maar Dantas is een spelmaker die een controleur naast zich moet hebben zodat hij voetballend beter tot z'n recht komt. Clasie, de Wit en Dantas zou een heel mooi middenveld kunnen worden, waarbij Mijnans ook in plaats van de Wit zou kunnen spelen. Maar ja, Mijnans of de Wit gaan er niet zomaar uit bij Jansen.
Eens met je eerste stuk. Mensen vergeten even hoe belangrijk Clasie is in het afpakken van ballen. Dat zie ik Dantas niet zomaar doen. Overigens denk ik dat een middenveld met Clasie en Dantas gewoonweg te klein is in veel wedstrijden. Dan krijg je dat de tegenstander gewoon lange ballen gaat spelen. En dan?
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2337
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

SimonPoulsen schreef: 02 okt 2023, 07:47 Mensen willen blijkbaar niet zien dat het laatste halfuur er zoveel meer ruimte lag. Heerlijk invallen, en oneerlijk vergelijk.

Maar wel een goede beurt natuurlijk, je kan het ook alsnog verprutsen.
Zo was men elkaar ook aan het napraten over Lahdo en kijk nu eens.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6571
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Wildcat schreef: 03 okt 2023, 05:57 Zo was men elkaar ook aan het napraten over Lahdo en kijk nu eens.
Je bedoelt die Lahdo die AZ Europa in schoot? Met 4 assists en 4 goals. Waar Odgaard al een half jaar geen pepernoot heeft geraakt. Lahdo is een klasse beter dan Odgaard op die positie.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2337
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

SimonPoulsen schreef: 03 okt 2023, 08:03 Je bedoelt die Lahdo die AZ Europa in schoot? Met 4 assists en 4 goals. Waar Odgaard al een half jaar geen pepernoot heeft geraakt. Lahdo is een klasse beter dan Odgaard op die positie.
Wat zeg je nou eigenlijk? Men hier bleef maar overtuigend roepen dat Lahdo alleen kon presteren wanneer hij inviel, die mensen hoor je nu ook niet meer.

Zelfde kan voor Dantas gaan gelden, ik lees hier al meerdere reacties dat we gepast enthousiast moeten zijn omdat het bij een 2-0 stand was.. wat natuurlijk onzin is. De wedstrijd was nog lang niet gespeeld en of iemand heel goed kan voetballen kan je alsnog prima bedoordelen.

OT: heeft Midtsjo achtige beweegbaarheid op het middenveld, maakt erg veel loopacties om zichzelf aanspeelbaar te maken en kan erg snel handelen.

Zijn lengte gebrek hoeft geen probleem te zijn, hij zet namelijk wel erg snel druk waardoor tegenstanders snel geneigd zijn om de bal weer achteruit te spelen omdat hij ze weinig tijd en ruimte geeft. Wat het voor tegenstanders best lastig maakt om aan te vallen.

Aan de bal echt heel erg vaardig.

Moet zeggen dat ik Mijnans dit jaar op een paar wedstrijden na ook wel echt stappen vind maken, zo jammer dat zonder De Wit spelen nooit een optie is voor Jansen.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6571
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Wildcat schreef: 03 okt 2023, 08:20 Wat zeg je nou eigenlijk? Men hier bleef maar overtuigend roepen dat Lahdo alleen kon presteren wanneer hij inviel, die mensen hoor je nu ook niet meer.

Zelfde kan voor Dantas gaan gelden, ik lees hier al meerdere reacties dat we gepast enthousiast moeten zijn omdat het bij een 2-0 stand was.. wat natuurlijk onzin is. De wedstrijd was nog lang niet gespeeld en of iemand heel goed kan voetballen kan je alsnog prima bedoordelen.

OT: heeft Midtsjo achtige beweegbaarheid op het middenveld, maakt erg veel loopacties om zichzelf aanspeelbaar te maken en kan erg snel handelen.

Zijn lengte gebrek hoeft geen probleem te zijn, hij zet namelijk wel erg snel druk waardoor tegenstanders snel geneigd zijn om de bal weer achteruit te spelen omdat hij ze weinig tijd en ruimte geeft. Wat het voor tegenstanders best lastig maakt om aan te vallen.

Aan de bal echt heel erg vaardig.

Moet zeggen dat ik Mijnans dit jaar op een paar wedstrijden na ook wel echt stappen vind maken, zo jammer dat zonder De Wit spelen nooit een optie is voor Jansen.
Ik dacht dat je het negatief bedoelde. Omdat Lahdo de laatste 2 potjes iets minder was. My bad.
Plaats reactie