Denso Kasius (2027)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1624
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

Antti Opdam schreef: 15 jan 2024, 10:08 Je analyse is aardig, maar voor de meeste aankopen vind ik ook dat je het even de tijd moet geven.

Op papier vond ik de aankopen van Odgaard en Bazoer trouwens prima. En ik sluit niet uit dat die met een nieuwe trainer weer gaan vlammen.

Lahdo lijkt een absolute voltreffer.

Bij Van Bommel, Sadiq, Dantas, Penetra, Wolfe en Kasius wil ik het allemaal nog wel even aankijken. Die jongens zijn er allemaal net. Op basis van de aankoopsom en/of het cultuur - verschil mag je nog wel enige aanpassingstijd verwachten. Het is echt héél uitzonderlijk als een speler er meteen staat. De grote verkopen van vorig jaar (Reijnders en Kerkez) hadden ook aanpassingstijd nodig.

Bij Vanheusden kan je jezelf niet zoveel kwalijk nemen. Dat was een verantwoorde gok. Zelfde geldt voor Mihailovic.

Ryan, Mijnans en De Wit hangen nu een beetje in de schemerzone. Ik vind geen van hen overtuigend, maar gezien hun historie en het transferbedrag mocht je ook niet heel veel meer verwachten.
Ik vind jouw analyse ook aardig, maar ik mis in deze toch echt de inbreng van Pascal Jansen. Je kunt alles wel op aanpassingstijd gooien, maar heb namelijk zeer sterk het gevoel dat hij deze spelers niet beter kán maken. Nu niet, komend seizoen niet, nooit niet.
Hoe denk jij daarover?
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Bertje schreef: 15 jan 2024, 11:08 Ik vind jouw analyse ook aardig, maar ik mis in deze toch echt de inbreng van Pascal Jansen. Je kunt alles wel op aanpassingstijd gooien, maar heb namelijk zeer sterk het gevoel dat hij deze spelers niet beter kán maken. Nu niet, komend seizoen niet, nooit niet.
Hoe denk jij daarover?
O.a. Kerkez, Reijnders en Pavlidis hebben laten zien ondanks / dank zij Jansen sportief en financieel te kunnen groeien.

Het is duidelijk dat Jansen dit elftal niet maximaal (...) laat functioneren, maar het is als speler niet onmogelijk om de dans te ontspringen. Al moet je wel steeds beter je best doen met al die onkunde om je heen.
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1624
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

Antti Opdam schreef: 15 jan 2024, 12:12 O.a. Kerkez, Reijnders en Pavlidis hebben laten zien ondanks / dank zij Jansen sportief en financieel te kunnen groeien.

Het is duidelijk dat Jansen dit elftal niet maximaal (...) laat functioneren, maar het is als speler niet onmogelijk om de dans te ontspringen. Al moet je wel steeds beter je best doen met al die onkunde om je heen.
Dank voor je uitleg.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 15 jan 2024, 10:08 Je analyse is aardig, maar voor de meeste aankopen vind ik ook dat je het even de tijd moet geven.

Op papier vond ik de aankopen van Odgaard en Bazoer trouwens prima. En ik sluit niet uit dat die met een nieuwe trainer weer gaan vlammen.

Lahdo lijkt een absolute voltreffer.

Bij Van Bommel, Sadiq, Dantas, Penetra, Wolfe en Kasius wil ik het allemaal nog wel even aankijken. Die jongens zijn er allemaal net. Op basis van de aankoopsom en/of het cultuur - verschil mag je nog wel enige aanpassingstijd verwachten. Het is echt héél uitzonderlijk als een speler er meteen staat. De grote verkopen van vorig jaar (Reijnders en Kerkez) hadden ook aanpassingstijd nodig.

Bij Vanheusden kan je jezelf niet zoveel kwalijk nemen. Dat was een verantwoorde gok. Zelfde geldt voor Mihailovic.

Ryan, Mijnans en De Wit hangen nu een beetje in de schemerzone. Ik vind geen van hen overtuigend, maar gezien hun historie en het transferbedrag mocht je ook niet heel veel meer verwachten.
Bazoer heeft zichzelf al bewezen in de eerste seizoenshelft. Die hype rond Lahdo wordt ik wel een beetje moe van. Dat is een heel enthousiaste jongen, maar ook nog zo ontzettend blind. Zaterdag had hij na vier minuten een uitstekende actie, waar die goal uit kwam, maar verder was het koning balverlies en deed hij vooral zijn best om nog assists bij te schrijven namens FC Twente. Gelukkig zit er nog groei in, en het kan ook echt wel wat worden, maar zo heel veel beter dan de andere buitenspelers is hij momenteel ook niet.

Wat betreft Kasius moeten we gewoon geduld hebben. Zaterdag was dat echt heel slecht, maar hij heeft bij zijn eerdere invalbeurten genoeg leuke dingen laten zien.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ 4 Life schreef: 15 jan 2024, 13:39 Die hype rond Lahdo wordt ik wel een beetje moe van.
Edoch een enigszins terechte hype.

Goed gemiddelde aan doelpunten en assists per minuut en hoofdverantwoordelijke voor de uitschakeling van Brann Bergen.

Als je dat afzet tegen de overige 'vleugels' is het echt een geweldenaar.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 15 jan 2024, 14:04 Edoch een enigszins terechte hype.

Goed gemiddelde aan doelpunten en assists per minuut en hoofdverantwoordelijke voor de uitschakeling van Brann Bergen.

Als je dat afzet tegen de overige 'vleugels' is het echt een geweldenaar.
Klopt, hij is op dit moment de minst slechte. Zeker talentvol hoor, maar echt nog wel behoorlijk ver van het niveau verwijderd van een goede Karlsson of Idrissi.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Ik ben inmiddels wel overtuigd. Kan er he-le-maal niks van.

Blijkt maar weer hoe triest de huidige situatie is. Je grijpt elke strohalm aan. Aardige invalbeurten en alles beter dan Sugawara en Wolfe. Maar zodra hij in de basis staat…
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1517
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Zo, ik ben zelden zo erg geschrokken van een speler. Deze man kan er echt helemaal niets van. Hopelijk is Japan snel klaar op die Azie Cup.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Volgens mij is Kasius echt zo'n speler die pas tot z'n recht komt in een goed draaiend team. Als het elke week huilen met de pet op is, deelt hij telkens in de malaise, of voert die aan.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZA'dam schreef: 16 jan 2024, 23:54 Volgens mij is Kasius echt zo'n speler die pas tot z'n recht komt in een goed draaiend team. Als het elke week huilen met de pet op is, deelt hij telkens in de malaise, of voert die aan.
Helemaal mee eens.

Het is nu in ieder geval verschrikkelijk.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Kasius is van origine een aanvaller. Houdt van rennen en vliegen langs de lijn. Hierin blonk ie uit in Volendam. In Italië bij Bologna hebben ze daarna geconstateerd en geconcludeerd dat hij als verdediger veel te kort komt. Exit en in de aanbieding. Voor Huiberts een "buitenkansje".

Hij is nog jong en veel te druistig. Er lopen genoeg trainers op De Kalverhoek zou je denken die hem wat tactische zaken zouden moeten kunnen aanleren. Ik schrijf hem nog niet af.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

ForzAZ schreef: 17 jan 2024, 08:27 Er lopen genoeg trainers op De Kalverhoek zou je denken die hem wat tactische zaken zouden moeten kunnen aanleren.
Ach, Vlaar en Boulahrouz liepen (lopen?) daar ook rond, maar bijna niemand kan goed verdedigen. Ik denk dat het vooral heel gezellig is op die Kalverhoek.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Langedijk schreef: 17 jan 2024, 09:55 Ach, Vlaar en Boulahrouz liepen (lopen?) daar ook rond, maar bijna niemand kan goed verdedigen. Ik denk dat het vooral heel gezellig is op die Kalverhoek.
Leeuwin dan? Heel misschien!
Gebruikersavatar
RoycosoepieAZ
Oude garde
Berichten: 1120
Lid geworden op: 14 mei 2021, 09:41

Sir Robbert schreef: 16 jan 2024, 23:50 Zo, ik ben zelden zo erg geschrokken van een speler. Deze man kan er echt helemaal niets van. Hopelijk is Japan snel klaar op die Azie Cup.
Ben ik het niet helemaal mee eens. Hij moet wel aan de goed kant staat. Gewoon linkpoot op linksback en vice versa. Als je Kasius op een andere plek neerzet dan wordt het wel minder.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3247
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

AZA'dam schreef: 16 jan 2024, 23:54 Volgens mij is Kasius echt zo'n speler die pas tot z'n recht komt in een goed draaiend team. Als het elke week huilen met de pet op is, deelt hij telkens in de malaise, of voert die aan.
Zouden ze behalve in Volendam destijds bij Sparta, Feyenoord, ADO Den Haag, FC Utrecht, Bologna en Rapid Wien ook geen goed draaiend elftal hebben gehad want daar hadden ze het allemaal heel snel gezien dat ie niet kan verdedigen.
Yuki blinkt daar overigens ook niet in uit, maar is natuurlijk wel de veel betere voetballer.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9160
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

101 hoe laat je je team in de steek.
Slechte invloed van Dani de Wit?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Het rijtje met ergerniswekkende kneuzen wordt weer in rap tempo uitgebreid
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6571
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Ik stond op t punt om m'n gelijk te halen over de fout van Martens om hem op linksback te zetten. Was aanvallend goed bezig, prima assist. Maar dan pakt zon labiele tattoo boy weer een ontzettend domme rode kaart. Je wordt er toch gek van. Heeft ook weer miljoenen gekost.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2254
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

DeZuivelDuivel schreef: 28 jan 2024, 18:38 Slechte invloed van Dani de Wit?
:lol: :lol: :lol: :lol:

Nee, het was Nick van Aart zijn schuld!

Ongelooflijk sommige dingen die ik hier lees... #-o
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9160
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

SchoorlAZ schreef: 29 jan 2024, 02:08 :lol: :lol: :lol: :lol:

Nee, het was Nick van Aart zijn schuld!

Ongelooflijk sommige dingen die ik hier lees... #-o
Je bent zelf ongelofelijk.
Dit was een grapje. :roll:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Plaats reactie