Ruben van Bommel (2027)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3245
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

pAZcal schreef: 24 mar 2024, 10:41 Poku is geen vleugelspeler.
Poku, Bommel, Brederode, Lahdo, whatever.. het zijn de spelers waar we mee hebben te dealen op de vleugels en met opkomende backs Wolfe, Kasius, m de Wit, Yuki, Estevas.
Daar stond nog niet al te lang geleden nog wel andere klasse. Alleen dit al, verklaart de terugval in ons tandeloze en voorspelbare aanvalsspel.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16254
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

De Rode Baron schreef: 24 mar 2024, 11:03 Poku, Bommel, Brederode, Lahdo, whatever.. het zijn de spelers waar we mee hebben te dealen op de vleugels en met opkomende backs Wolfe, Kasius, m de Wit, Yuki, Estevas.
Daar stond nog niet al te lang geleden nog wel andere klasse. Alleen dit al, verklaart de terugval in ons tandeloze en voorspelbare aanvalsspel.
Volgens mij zit je een beetje in een dip…….
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1299
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

De Rode Baron schreef: 24 mar 2024, 09:44 Allemaal leuk en wel (laat die jongen zich maar ontwikkelen in dat soort teams) maar ik mag toch hopen dat in het nieuwe seizoen we nu eens echte dominante vleugelflitsers krijgen waarmee we de boel weer eens ouderwets vast kunnen zetten. Op dezelfde voet door blijven gaan, krijgen we in het nieuwe seizoen weer het zelfde verhaal van weemoed en verlangen naar betere tijden of wil jij dan weer naar vleugels als Bommel en Poku kijken om de traditionele pijn te doen? Een rol als invaller prima, maar zoals nu, noodgedwongen uit gebrek aan beters met dit soort jongens aantreden mag ik hopen dat dit dan voorbij zal zijn. Zolang Huiberts hier zijn kluisje niet voor opent, zie ik het somber in om nog die positie in te nemen waar we nog, net zoals enkele seizoenen geleden, in een adem werden genoemd met de PAF's.
Ik kan het mis hebben, maar jij hebt het niet zo op Bommel hè?
Cetero censeo birrum bibendum esse
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9159
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

salmonyappi schreef: 24 mar 2024, 11:27 Volgens mij zit je een beetje in een dip…….
Hij heeft een depressie omdat zijn favoriet verdwenen is, vergeef het hem maar.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3245
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

DeZuivelDuivel schreef: 24 mar 2024, 12:46 Hij heeft een depressie omdat zijn favoriet verdwenen is, vergeef het hem maar.
Tja, toen keek ik nog uit naar de drie cowboys voorin. Nu moet ik het doen met.. tja met wat :cry:
Geen geniale circusartiest op links meer, en knoest met een schot voor de verrassing. Alleen nog een eenzame Griek, die meer en meer gaat zwerven om er nog een beetje wat van te kunnen maken met de rommel om hem heen.
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1240
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

De Rode Baron schreef: 24 mar 2024, 19:29 Tja, toen keek ik nog uit naar de drie cowboys voorin. Nu moet ik het doen met.. tja met wat :cry:
Geen geniale circusartiest op links meer, en knoest met een schot voor de verrassing. Alleen nog een eenzame Griek, die meer en meer gaat zwerven om er nog een beetje wat van te kunnen maken met de rommel om hem heen.
Prachtig verwoord😁
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16254
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

De Rode Baron schreef: 24 mar 2024, 19:29 Tja, toen keek ik nog uit naar de drie cowboys voorin. Nu moet ik het doen met.. tja met wat :cry:
Geen geniale circusartiest op links meer, en knoest met een schot voor de verrassing. Alleen nog een eenzame Griek, die meer en meer gaat zwerven om er nog een beetje wat van te kunnen maken met de rommel om hem heen.
Precies, dat bedoel ik: je zit in een dip……..
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3245
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Tjezus, we speelde gisteren weer vleugelloos.
De bekende wissel Bommel/Brederode werd weer ingezet, dus dan weet je het wel.
Constant die zelfde langspeelplaat die eerst Jansen, en nu Martens moet hanteren, en op dezelfde punten blijft hangen.
Zo'n Vitesse had je ongetwijfeld opgerold met Idrissi op links en Cerny op rechts.. kwestie van prioriteiten stellen qua transferbeleid.
Hopelijk heeft Huiberts toch ook wel in de smiezen dat dit illustratief is voor dit kwakkel seizoen. Met twee sterke vleugelaanvallers had dit AZ gewoon kunnen strijden voor de tweede positie, nu leidt het vele balbezit en aanvallen voorin veelal tot niets door het gepruts van onze matige vleugelaanvallers . En met een Lahdo, Sadiq, Poku hebben we nog een lading (vleugel)aanvallers die er helaas ook weinig van brouwen. Dat we nog altijd uitzicht hebben op een derde eindpositie kan toch niet op het conto geschreven worden door onze vleugelaanvallers. Dat constante gewissel al het gehele seizoen, waarvan niemand op zowel links als rechts een echte vaste waarde is geweest geeft wel aan dat daar met name het probleem ligt.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

De Rode Baron schreef: 31 mar 2024, 02:30 Tjezus, we speelde gisteren weer vleugelloos.
De bekende wissel Bommel/Brederode werd weer ingezet, dus dan weet je het wel.
Constant die zelfde langspeelplaat die eerst Jansen, en nu Martens moet hanteren, en op dezelfde punten blijft hangen.
Zo'n Vitesse had je ongetwijfeld opgerold met Idrissi op links en Cerny op rechts.. kwestie van prioriteiten stellen qua transferbeleid.
Hopelijk heeft Huiberts toch ook wel in de smiezen dat dit illustratief is voor dit kwakkel seizoen. Met twee sterke vleugelaanvallers had dit AZ gewoon kunnen strijden voor de tweede positie, nu leidt het vele balbezit en aanvallen voorin veelal tot niets door het gepruts van onze matige vleugelaanvallers . En met een Lahdo, Sadiq, Poku hebben we nog een lading (vleugel)aanvallers die er helaas ook weinig van brouwen. Dat we nog altijd uitzicht hebben op een derde eindpositie kan toch niet op het conto geschreven worden door onze vleugelaanvallers. Dat constante gewissel al het gehele seizoen, waarvan niemand op zowel links als rechts een echte vaste waarde is geweest geeft wel aan dat daar met name het probleem ligt.
Constante gewissel? Van Bommel is toch gewoon duidelijk eerste keuze op links, terwijl Mijnans dat op rechts is?
Je hebt op linksbuiten ook weinig meer keuzes. Je hebt inderdaad gewoon een goede buitenspeler hier nodig. Op rechts ook, als je volgend jaar met Mijnans op 10 wilt spelen, overigens.

Poku heb ik afgeschreven voor de flanken. Ik denk, ook afgaande op z'n spel in de KKD, dat dit zijn beste positie is.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9159
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

De Rode Baron schreef: 31 mar 2024, 02:30 Tjezus, we speelde gisteren weer vleugelloos.
De bekende wissel Bommel/Brederode werd weer ingezet, dus dan weet je het wel.
Constant die zelfde langspeelplaat die eerst Jansen, en nu Martens moet hanteren, en op dezelfde punten blijft hangen.
Zo'n Vitesse had je ongetwijfeld opgerold met Idrissi op links en Cerny op rechts.. kwestie van prioriteiten stellen qua transferbeleid.
Hopelijk heeft Huiberts toch ook wel in de smiezen dat dit illustratief is voor dit kwakkel seizoen. Met twee sterke vleugelaanvallers had dit AZ gewoon kunnen strijden voor de tweede positie, nu leidt het vele balbezit en aanvallen voorin veelal tot niets door het gepruts van onze matige vleugelaanvallers . En met een Lahdo, Sadiq, Poku hebben we nog een lading (vleugel)aanvallers die er helaas ook weinig van brouwen. Dat we nog altijd uitzicht hebben op een derde eindpositie kan toch niet op het conto geschreven worden door onze vleugelaanvallers. Dat constante gewissel al het gehele seizoen, waarvan niemand op zowel links als rechts een echte vaste waarde is geweest geeft wel aan dat daar met name het probleem ligt.
Poku er weer met de haren bijgesleept:
Poku doet het goed in de spits in Jong AZ, laat hem daar maar lekker doorontwikkelen.
Hem zo hier erbij betrekken gaat natuurlijk weer eens mooi nergens over.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3245
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

SchoorlAZ schreef: 31 mar 2024, 04:14 Constante gewissel? Van Bommel is toch gewoon duidelijk eerste keuze op links, terwijl Mijnans dat op rechts is?
Je hebt op linksbuiten ook weinig meer keuzes. Je hebt inderdaad gewoon een goede buitenspeler hier nodig. Op rechts ook, als je volgend jaar met Mijnans op 10 wilt spelen, overigens.

Poku heb ik afgeschreven voor de flanken. Ik denk, ook afgaande op z'n spel in de KKD, dat dit zijn beste positie is.
Bommel mag beginnen als basisspeler maar is toch altijd wel weer goed voor een wissel met Brederode gedurende de wedstrijden.
En dat Mijnans rechts op de vleugel staat geeft al aan hoe de staat is bij de echte buitenspelers in onze selectie.. dat is geen luxe maar pure armoede voor die posities.
Tijd dat we het opnemen voor deze spelers moet eens voorbij zijn wil je volgend seizoen daadwerkelijk weer een ander AZ willen zien die de tegenstander ook echt de wil op kan leggen; er moet overduidelijk op die posities andere spelers komen te staan. Voor nu, laten we het beste er van hopen maar komende zomer wel snel over schakelen op kwaliteit!
MB80
Invaller
Berichten: 2249
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Uitgaande dat hij van MVV kwam had ik geen verwachtingen voor dit seizoen dus alles valt mij mee. Zit een goede kop op, in potentie een goed fysiek (moet aansterken maar heeft lengte), zo nu en dan een goed schot/goals. Ook wel vernuft zoals die 2 goals tegen ajax of dat sneaky proberen te schieten in de korte hoek gisteren tegen Vitesse. Er zit potentie in, of het de nieuwe Karlsson is weet ik nog lang niet maar zou ideaal zijn als
Stand-In van een top linksbuiten terwijl op rechts Lahdo de ideale stand-in in.
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 788
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

Grappig hoe er gereageerd wordt op bv.deze speler. ( en ook andere spelers die nog rond deze leeftijd hun minuten maken)

Ook triest dat, nog steeds niet, wordt ingezien door deze forummers dat AZ puur alleen spelers jong en goedkoop haalt, ze ontwikkeld via bv Jong AZ of de selectie en ze daarna hopelijk voor goed geld verkopen.

Dat is het beleid en hun business. En dan is het, voor het verdienmodel, natuurlijk goed als ze Europees voetbal halen. Niets meer of minder.

Als het beleid was om kampioen te worden, of althans een poging daartoe, wordt er anders ingekocht. Maar dat is niet de doelstelling.

Daar kun je het mee eens zijn of niet, maar als nu eens begrepen zou worden, dan zouden er veel minder geïrriteerde reacties geplaatst worden. Maar ja, als je dat, na zoveel jaar nog niet ziet…..

Als voorbeelden hiervoor? Een Zeefuik voor een prikkie ophalen bij Volendam, van Bommel voor niks bij MVV.
Eigen opgeleide jeugd doorschuiven. Vandaar dat Ryan bv.wordt ingewisseld voor je eigen doelman van Jong.
Is goedkoper. En hopen dat hij, en zijn andere maatjes ( Goes bv) slagen.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16254
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Roadman schreef: 31 mar 2024, 21:04 Grappig hoe er gereageerd wordt op bv.deze speler. ( en ook andere spelers die nog rond deze leeftijd hun minuten maken)

Ook triest dat, nog steeds niet, wordt ingezien door deze forummers dat AZ puur alleen spelers jong en goedkoop haalt, ze ontwikkeld via bv Jong AZ of de selectie en ze daarna hopelijk voor goed geld verkopen.

Dat is het beleid en hun business. En dan is het, voor het verdienmodel, natuurlijk goed als ze Europees voetbal halen. Niets meer of minder.

Als het beleid was om kampioen te worden, of althans een poging daartoe, wordt er anders ingekocht. Maar dat is niet de doelstelling.

Daar kun je het mee eens zijn of niet, maar als nu eens begrepen zou worden, dan zouden er veel minder geïrriteerde reacties geplaatst worden. Maar ja, als je dat, na zoveel jaar nog niet ziet…..

Als voorbeelden hiervoor? Een Zeefuik voor een prikkie ophalen bij Volendam, van Bommel voor niks bij MVV.
Eigen opgeleide jeugd doorschuiven. Vandaar dat Ryan bv.wordt ingewisseld voor je eigen doelman van Jong.
Is goedkoper. En hopen dat hij, en zijn andere maatjes ( Goes bv) slagen.
Gelukkig dan maar dat jij het allemaal zo goed door hebt !
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

salmonyappi schreef: 31 mar 2024, 21:15 Gelukkig dan maar dat jij het allemaal zo goed door hebt !
Roadman is een oude brombeer. Die moet je af en toe lekker even laten gaan en wijsneuzerig laten zijn.

Dat gezegd hebbende: het gros heeft hier heus wel door dat dat het beleid is (duh), maar dan mag je als supporter heus wel aangeven dat het soms wel een tikkeltje beter kan/mag/moet?

M.b.t.Van Bommel: dit is nu z'n eerste jaar AZ. Hij is 19 jaar, komt uit de KKD. Heeft zich inmiddels tot basisspeler gespeeld (in een seizoen waar de trainer opzij is geschoven) en staat inmiddels op 4/1 G/A. Het kan slechter.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6570
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

DiepeMast schreef: 31 mar 2024, 22:29 Roadman is een oude brombeer. Die moet je af en toe lekker even laten gaan en wijsneuzerig laten zijn.

Dat gezegd hebbende: het gros heeft hier heus wel door dat dat het beleid is (duh), maar dan mag je als supporter heus wel aangeven dat het soms wel een tikkeltje beter kan/mag/moet?

M.b.t.Van Bommel: dit is nu z'n eerste jaar AZ. Hij is 19 jaar, komt uit de KKD. Heeft zich inmiddels tot basisspeler gespeeld (in een seizoen waar de trainer opzij is geschoven) en staat inmiddels op 4/1 G/A. Het kan slechter.
VanBommel ansich is een prima aankoop, als stand-in achter een sterke linksbuiten. Dat AZ die linksbuiten niet heeft gehaald is niet de schuld van Ruben maar van Huiberts. vanBommel heeft (nog) niet het gewenste niveau maar ontwikkelt zich wel. Ben benieuwd wat we gaan doen deze zomer. Neem aan dat het voor vBrederode en Sadiq einde verhaal is en dat Mijnans weer naar de as verschuift. Dan moet er dringend kwaliteit bij op de flank.
Leeuwenhart
Seizoenkaarthouder
Berichten: 475
Lid geworden op: 12 dec 2017, 17:31

SimonPoulsen schreef: 01 apr 2024, 10:57 VanBommel ansich is een prima aankoop, als stand-in achter een sterke linksbuiten. Dat AZ die linksbuiten niet heeft gehaald is niet de schuld van Ruben maar van Huiberts. vanBommel heeft (nog) niet het gewenste niveau maar ontwikkelt zich wel. Ben benieuwd wat we gaan doen deze zomer. Neem aan dat het voor vBrederode en Sadiq einde verhaal is en dat Mijnans weer naar de as verschuift. Dan moet er dringend kwaliteit bij op de flank.
Ja, dat wordt vaker hier geopperd: prima dat we talent inkopen maar dan wel achter een ‘topper’. Maar AZ heeft juist als selling point dat we deze talenten juist wel een kans geven die een PAF niet zo snel geeft (4-5 wedstrijden laten staan om potentie waar te maken). Een toptalent kiest dan sneller voor AZ vanwege de potentiele speeltijd. Bij de traditionele top 3 is het toch minder erg om reserve te zijn vanwege geld/aanzien/marktwaarde die een AZ reserve niet heeft. Denk dat Roadman daar ook op doelt. Dat vinden we niet leuk natuurlijk maar dat is toch waar AZ het nog van moet hebben. Behalve als je weer een Scheringa constructie opgaat, maar dat willen uiteraard niet meer (ik mis wel de mogelijkheden van toen!)
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12535
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 31 mar 2024, 21:15 Gelukkig dan maar dat jij het allemaal zo goed door hebt !
Wat is dit voor sneue reactie? Blijkbaar moet het nog steeds gezegd worden en je kunt alleen maar waarderen dat Roadman dit doen, ipv zo afgunstig te doen.
we can come an end
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12535
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Leeuwenhart schreef: 01 apr 2024, 11:49 Ja, dat wordt vaker hier geopperd: prima dat we talent inkopen maar dan wel achter een ‘topper’. Maar AZ heeft juist als selling point dat we deze talenten juist wel een kans geven die een PAF niet zo snel geeft (4-5 wedstrijden laten staan om potentie waar te maken). Een toptalent kiest dan sneller voor AZ vanwege de potentiele speeltijd. Bij de traditionele top 3 is het toch minder erg om reserve te zijn vanwege geld/aanzien/marktwaarde die een AZ reserve niet heeft. Denk dat Roadman daar ook op doelt. Dat vinden we niet leuk natuurlijk maar dat is toch waar AZ het nog van moet hebben. Behalve als je weer een Scheringa constructie opgaat, maar dat willen uiteraard niet meer (ik mis wel de mogelijkheden van toen!)
Precies.
we can come an end
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3245
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

SimonPoulsen schreef: 01 apr 2024, 10:57 VanBommel ansich is een prima aankoop, als stand-in achter een sterke linksbuiten. Dat AZ die linksbuiten niet heeft gehaald is niet de schuld van Ruben maar van Huiberts. vanBommel heeft (nog) niet het gewenste niveau maar ontwikkelt zich wel. Ben benieuwd wat we gaan doen deze zomer. Neem aan dat het voor vBrederode en Sadiq einde verhaal is en dat Mijnans weer naar de as verschuift. Dan moet er dringend kwaliteit bij op de flank.
Eens. Zeefuik, Bommel, allemaal prima om zich hier 'te ontwikkelen', maar zoals gezegd wel achter een 'sterke eerste speler'.
Er moeten nog heel wat stappen worden gezet willen dat soort jongens er voor ons echt kunnen staan. Nu is het een keer pieken en daarna weer 4 a 5 bedroevende wedstrijden van ze zien spelen. Als we door blijven gaan als nu, krijgen we een soort gelijk seizoen en dat willen we allemaal toch niet?
Kortom Huiberts moet nu al zijn werk goed doen om die sterke vleugelflitsers voor het nieuwe seizoen ook daadwerkelijk te kunnen aantrekken en niet steeds met laatste alternatiefjes komen omdat de gewenste aanvallers niet kunnen worden aangetrokken, zoals we met de Sadiqs en dergelijke hebben gehad. Er moet nu al vooruit gedacht worden, niet alleen op de vleugels maar ook met het verwachte vertrek van onze centrumspits waar we wel heel afhankelijk van zijn omdat de rest voorin behoorlijk faalt.
Nu onze Max behoorlijk heeft gefaald, zeker als een FC Twente er met mogelijke CL tickets vandoor zou kunnen gaan, verwacht ik wel het een en ander om het recht te zetten!
Laatst gewijzigd door De Rode Baron op 01 apr 2024, 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie