Sem Westerveld (2026)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6514
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Topic voor deze reservekeeper
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3162
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Nieuwsbericht van AZ.nl:


Westerveld tekent nieuw contract bij AZ
Gepubliceerd op 17 juni 22, 14:11
ALKMAAR- AZ heeft het contract van Sem Westerveld opengebroken en verlengd. De doelman ligt nu tot medio 2026 vast in Alkmaar. In zijn verbintenis is een optie voor een extra seizoen opgenomen. De doelman maakt bovendien definitief de overstap naar de A-selectie.

Westerveld stapte op zijn veertiende van HC&FC Victoria uit Loosdrecht over naar AZ. De negentienjarige keeper stond daarvoor onder de lat bij ajax Cape Town.

Zeventien competitieduels
In het voorbije seizoen keepte Westerveld zijn wedstrijden voornamelijk bij Jong AZ in de Keuken Kampioen Divisie. Hij kwam tot zeventien competitieduels. Daarnaast speelde hij een belangrijke rol in de UEFA Youth League-campagne van AZ. Het team voor spelers onder 19 jaar bereikte de achtste finales van het toernooi, nadat Westerveld twee wedstrijden op rij beslissende reddingen verrichtte in de strafschoppenserie.

Westerveld: 'Heel snel gegaan'
"Ik denk dat het veel zegt over het vertrouwen van de club in mij", zegt de doelman over zijn nieuwe contract. "Andersom ook natuurlijk, want ik teken voor best een aardige tijd. Het is allemaal heel snel gegaan met natuurlijk de Youth League. Door omstandigheden ben ik bij het eerste gaan trainen en daar ook gebleven. Ik ben dus ontzettend blij dat ik mijn contract heb verlengd."

Druk opvoeren
Directeur voetbalzaken Max Huiberts: "Altijd weer mooi nieuws. Zeker als in dit geval weer een jongen vanuit de jeugdopleiding doorstroomt richting de A-selectie. Ik denk dat Sem een fantastisch jaar heeft gehad met uiteraard één van de hoogtepunten het spelen in de Youth League. Op het moment dat je aansluit bij de A-selectie betekent dat dat je daar de druk op kan gaan voeren en dat zal hij ongetwijfeld gaan doen."
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9160
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Denken we eigenlijk dat Westerveld daadwerkelijk aanhaakt, of zal hij in stilte op de achtergrond bivakkeren na zijn blessure?
Zo groot als de hoop voor zijn blesssure, zo stil is het nu (en gaat het eerder over Owusu-Oduro).
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
biefstukje
Supporter
Berichten: 125
Lid geworden op: 23 dec 2020, 18:09

Ik heb ook echt wel een ander gevoel bij westerveld dan bij owusu oduro, want Westerveld heb ik wel echt heel wat grote fouten zien maken, die ik owusu oduro nog niet heb zien maken. Verder heeft hij echt een goede reflex en kan hij ook prima meevoetballen, maar ik zie hem niet meteen 1e keeper van AZ worden
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DeZuivelDuivel schreef: 10 jun 2023, 19:42 Denken we eigenlijk dat Westerveld daadwerkelijk aanhaakt, of zal hij in stilte op de achtergrond bivakkeren na zijn blessure?
Zo groot als de hoop voor zijn blesssure, zo stil is het nu (en gaat het eerder over Owusu-Oduro).
Dat is gewoon hoe de mens is, het laatste dat de aandacht trekt staat voorin het geheugen
we can come an end
MB80
Invaller
Berichten: 2251
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

biefstukje schreef: 10 jun 2023, 20:42 Ik heb ook echt wel een ander gevoel bij westerveld dan bij owusu oduro, want Westerveld heb ik wel echt heel wat grote fouten zien maken, die ik owusu oduro nog niet heb zien maken. Verder heeft hij echt een goede reflex en kan hij ook prima meevoetballen, maar ik zie hem niet meteen 1e keeper van AZ worden
Verhuur hem aan Groningen of Cambuur bijvoorbeeld, zal hem goed doen in de KKD top en dan blijft Owusu Oduro bij (jong) AZ, win win.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

MB80 schreef: 11 jun 2023, 08:43 Verhuur hem aan Groningen of Cambuur bijvoorbeeld, zal hem goed doen in de KKD top en dan blijft Owusu Oduro bij (jong) AZ, win win.
oooh. Door de goede prestaties van Owusu-Oduru, zijn zichtbaarheid in de Youth League en de onzichtbaarheid door een blessure van Westerveld wordt die laatste van een hoop naar iemand om weg te manouvreren. (zelfde verhaal ongeveer voor Martens/Sierksma)
we can come an end
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

differentcook schreef: 11 jun 2023, 13:38 oooh. Door de goede prestaties van Owusu-Oduru, zijn zichtbaarheid in de Youth League en de onzichtbaarheid door een blessure van Westerveld wordt die laatste van een hoop naar iemand om weg te manouvreren. (zelfde verhaal ongeveer voor Martens/Sierksma)
Nou, je kan er ingewikkeld over doen maar feit is dat AZ met twee heel jonge keepers er één teveel heeft, zolang er nog een andere keeper boven staat (Ryan). En dan te bedenken dat AZ met Vindahl en Verhulst nóg twee keepers heeft die óók willen spelen.

Ik zie ook maar één serieuze mogelijkheid om beide keepers tevreden te houden en dat is er eentje te gaan verhuren. Wie van de twee maakt voor mij niet veel uit, al zou speelgerechtigheid voor de Youth League van 2023/24 een doorslaggevend argument kunnen zijn. Ze moeten beiden gaan keepen, anders staat er eentje stil in zijn ontwikkeling.
____________
Hoc est nihil
MB80
Invaller
Berichten: 2251
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

differentcook schreef: 11 jun 2023, 13:38 oooh. Door de goede prestaties van Owusu-Oduru, zijn zichtbaarheid in de Youth League en de onzichtbaarheid door een blessure van Westerveld wordt die laatste van een hoop naar iemand om weg te manouvreren. (zelfde verhaal ongeveer voor Martens/Sierksma)
Wat probeer je te zeggen? Erg warrig. Hoe dan ook, Owusu Oduro en Westerveld moeten beide veel spelen op deze leeftijd dus beter gaan eentje een jaar weg. Ryan ligt nog vast, Verhulst verlengde ( #-o) dus veel ruimte is er niet in het eerste, hou je alleen jong over.
Gebruikersavatar
bk wcm
Fanatic
Berichten: 582
Lid geworden op: 06 apr 2005, 09:27
Locatie: west coast

.
Laatst gewijzigd door bk wcm op 12 jun 2023, 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Iedereen is voor AZ en AZ is voor iedereen.
En ik hef het glas op jouw gezondheid, want jij staat niet alleen.
Gebruikersavatar
bk wcm
Fanatic
Berichten: 582
Lid geworden op: 06 apr 2005, 09:27
Locatie: west coast

bk wcm schreef: 12 jun 2023, 11:57 Logischer wijs wordt Verhulst 3e keeper, die heeft niet veel wedstrijden nodig om zijn nivo te halen :wink:
Rode draad in Ryan zijn carriere is, dat hij sooner than later 2e keeper wordt. Westerveld speelt KKD en Owusu in 1.
Iedereen is voor AZ en AZ is voor iedereen.
En ik hef het glas op jouw gezondheid, want jij staat niet alleen.
DSBBANK
Dagjesmens
Berichten: 45
Lid geworden op: 11 okt 2018, 12:46

Iemand enig idee waar Westerveld uithangt? Niet bij de selectie voor het trainingskamp alsmede de eerdere oefenwedstrijden.
Was bij de eerste testdag wel aanwezig. Bezig met een verhuur?
Loetje1990
Herry en/of Berry
Berichten: 71
Lid geworden op: 14 jul 2023, 15:13

Die gaat langzaam via de achterdeur naar buiten
Hype is alleen zijn naam. Heeft best talent maar niet eredivisie niveau
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9160
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Loetje1990 schreef: 14 jul 2023, 15:15 Die gaat langzaam via de achterdeur naar buiten
Hype is alleen zijn naam. Heeft best talent maar niet eredivisie niveau
Hij is nog jong hé
Bij Olij heeft het ook even geduurd.

Voor keepers gelden gewoon andere wetten dan voor veldspelers. Sem heeft nog 4-5 jaar aan ontwikkeling voor zich.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Sem wordt morgen (weer) aan zijn meniscus geopereerd
we can come an end
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

we can come an end
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6571
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

differentcook schreef: 15 okt 2023, 16:36 En hij is terug!
https://www.AZ.nl/nl/nieuws/westerveld- ... el-jong-AZ
Een vloek en een zegen. Beiden gasten hebben natuurlijk zoveel mogelijk speeltijd nodig
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

SimonPoulsen schreef: 15 okt 2023, 17:35 Een vloek en een zegen. Beiden gasten hebben natuurlijk zoveel mogelijk speeltijd nodig
Mogelijk, maar het is met name heel goed nieuws voor Sem dat hij na zo'n lange revalidatie weer terug is
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Plaats reactie