Rome-Jayden Owusu-Oduro (2026)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6514
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

www.AZ.nl schreef:AZ verlengt met Owusu-Oduro
Gepubliceerd op 04 november 22, 17:58
ALKMAAR- AZ heeft vrijdag het contract van Rome-Jayden Owusu-Oduro langdurig verlengd. De achttienjarige doelman zette in het AFAS Stadion zijn handtekening onder een nieuwe verbintenis tot medio 2026.

De Purmerender kwam in 2014 binnen in de AZ Voetbalschool in de Regio. Een jaar later maakte hij van DVC Buiksloot de overstap naar de AZ Jeugdopleiding, waar hij begon in de Onder 12-selectie. In 2020 tekende hij op zestienjarige leeftijd zijn eerste profcontract bij AZ. Afgelopen seizoen legde hij met AZ Onder 18 beslag op zowel de landstitel als de KNVB Beker.

Profdebuut
Owusu-Oduro debuteerde dit seizoen in het betaald voetbal. Op 26 augustus stond hij in het uitduel met FC Eindhoven voor het eerst onder de lat bij Jong AZ. Tot dusver kwam hij viermaal in actie bij de beloften. Sinds het begin van deze jaargang behoort Owusu-Oduro ook tot de dagelijkse trainingsgroep van AZ 1.

UEFA Youth League
Ook speelde de jeugdinternational al vier wedstrijden in de UEFA Youth League. Dinsdag behoorde hij nog tot de selectie dat zich ten koste van Rode Ster Belgrado verzekerde van overwintering in het prestigieuze jeugdtoernooi. De Serviërs werden na een strafschoppenserie verslagen, waarin Owusu-Oduro een inzet uit de hoek plukte.

Owusu-Oduro: 'Eerste keeper van AZ worden'
"Het geeft een goed gevoel dat AZ zijn vertrouwen in mij uitspreekt", vertelt de doelman. "Deze contractverlenging is een mooi moment. Ik heb er hard voor gewerkt en dat wordt nu beloond. Komend seizoen wil ik zoveel mogelijk spelen bij Jong AZ en blijven meetrainen met het eerste team. Daarna wil ik een vaste waarde worden bij de beloften en belangrijk zijn in de Keuken Kampioen Divisie. Mijn uiteindelijke doel is natuurlijk eerste keeper van AZ worden."

Veel stappen gemaakt
Owusu-Oduro kijkt met een goed gevoel terug op de afgelopen seizoenen. "Het zijn mooie en succesvolle jaren geweest. Zelf heb ik vooral veel stappen in mijn persoonlijkheid gemaakt. Zo heb ik onder meer beter leren omgaan met tegenslagen. Het keepen kan ik natuurlijk altijd blijven ontwikkelen, maar ook dat mentale aspect is erg belangrijk."

Huiberts: 'Veel potentie'
"Rome-Jayden kwam op jonge leeftijd binnen in de AZ Jeugdopleiding en zet nu zijn eerste stappen in het betaald voetbal", ziet Directeur Voetbalzaken Max Huiberts. "Hij heeft dit seizoen al ervaring opgedaan in de Keuken Kampioen Divisie en de UEFA Youth League, waarin hij onlangs nog een bepalende rol speelde in de strafschoppenserie. Bij AZ en in de Oranje-jeugd laat hij zien veel potentie te hebben. Het is mooi dat hij nu bij ons de volgende stappen in zijn carrière kan zetten."
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Talent deze jongen, ik ben benieuwd wie er boven komt drijven met zijn concurrentie strijd met Sem.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

FugAZi schreef: 26 mei 2023, 11:28 Talent deze jongen, ik ben benieuwd wie er boven komt drijven met zijn concurrentie strijd met Sem.
Ja, ik ook. Ik vrees dat AZ ze niet beiden voor langere tijd naast elkaar kunnen behouden.
we can come an end
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

differentcook schreef: 26 mei 2023, 11:31 Ja, ik ook. Ik vrees dat AZ ze niet beiden voor langere tijd naast elkaar kunnen behouden.
Ja dat is wel een dingetje, we gaan het zien.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

FugAZi schreef: 26 mei 2023, 11:37 Ja dat is wel een dingetje, we gaan het zien.
Martens (of zijn opvolger) kan degene die tzt verhuurd wordt goed erbij houden, zodat ze toch nog achter elkaar kunnen keepen in AZ1
we can come an end
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2337
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

FugAZi schreef: 26 mei 2023, 11:28 Talent deze jongen, ik ben benieuwd wie er boven komt drijven met zijn concurrentie strijd met Sem.
Rome Jayden maakt eerlijk gezegd een veel positievere indruk op mij dan Westerveld, de eerst genoemde nog amper op een slippertje kunnen betrappen. Daar waar Westerveld toch wel eens in de zo veel tijd een wat duurdere fout maakt. Kan me niet aan de indruk onttrekken dat Westerveld vanwege zijn vader een soort van net wat meer gehyped is dan wanneer zijn vader een andere naam zou hebben. Wil niet zeggen dat ik het geen goede keeper vind overigens.
Gebruikersavatar
072
Fanatic
Berichten: 692
Lid geworden op: 23 apr 2022, 20:00
Locatie: Lille

Wildcat schreef: 26 mei 2023, 14:49 Rome Jayden maakt eerlijk gezegd een veel positievere indruk op mij dan Westerveld, de eerst genoemde nog amper op een slippertje kunnen betrappen. Daar waar Westerveld toch wel eens in de zo veel tijd een wat duurdere fout maakt. Kan me niet aan de indruk onttrekken dat Westerveld vanwege zijn vader een soort van net wat meer gehyped is dan wanneer zijn vader een andere naam zou hebben. Wil niet zeggen dat ik het geen goede keeper vind overigens.
Ben ik met je eens, vind Westerveld totaal niet slecht maar ben wel echt onder de indruk van Owusu-Oduro, benieuwd wat we nog meer van hem gaan zien.
Van Alkmaar begint de victorie
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9160
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Ben vooral benieuwd hoe de verhoudingen nu gaan liggen. Ze kunnen immers niet beiden op doel bij Jong AZ, maar moeten wel beiden gaan spelen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DeZuivelDuivel schreef: 27 mei 2023, 08:05 Ben vooral benieuwd hoe de verhoudingen nu gaan liggen. Ze kunnen immers niet beiden op doel bij Jong AZ, maar moeten wel beiden gaan spelen.
Eentje verhuren aan een Telstar?
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Antti Opdam schreef: 30 mei 2023, 19:19 Eentje verhuren aan een Telstar?
Die hebben Koeman jr, zeker geen slechte keeper.
Maar verhuren van 1 van 2 lijkt wel voor de hand te liggen
Spelen blijft de beste manier om te groeien, helemaal als keeper
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Mousa Sidi
Fanatic
Berichten: 500
Lid geworden op: 13 mar 2022, 11:15

Deze jongen heeft alles. Groot, sterk en atletisch. Keeper moet ballen tegenhouden en dat kan hij. Sterk in de lucht bij hoge ballen en katachtige reflexen. Ook nog eens een goede trap. In de basis zeg ik. Wordt keeper Nederlands 11tal over 3 jaar.
Love AZ Til I Die!
Fanatic
Berichten: 553
Lid geworden op: 23 aug 2021, 14:09

Mousa Sidi schreef: 31 mei 2023, 09:38 Deze jongen heeft alles. Groot, sterk en atletisch. Keeper moet ballen tegenhouden en dat kan hij. Sterk in de lucht bij hoge ballen en katachtige reflexen. Ook nog eens een goede trap. In de basis zeg ik. Wordt keeper Nederlands 11tal over 3 jaar.
Klinkt misschien gek, maar hij doet me heel erg denken aan Dida van AC Milan.

Dat was een weergaloze keeper!
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1347
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

Love AZ Til I Die! schreef: 31 mei 2023, 09:52 Klinkt misschien gek, maar hij doet me heel erg denken aan Dida van AC Milan.

Dat was een weergaloze keeper!
Qua uiterlijk zou Dida z'n vader kunnen zijn ja
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9160
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Iemand vroeg het recent, ik weet niet meer wie:

Owuso-Oduro is blijkens de socials inderdaad aan het revalideren en was dus geblesseerd.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Loetje1990
Herry en/of Berry
Berichten: 71
Lid geworden op: 14 jul 2023, 15:13

DeZuivelDuivel schreef: 14 jul 2023, 17:53 Iemand vroeg het recent, ik weet niet meer wie:

Owuso-Oduro is blijkens de socials inderdaad aan het revalideren en was dus geblesseerd.
Is weer fit
Gaat volgens mij maandag weer spelen
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Loetje1990 schreef: 25 aug 2023, 10:03 Is weer fit
Gaat volgens mij maandag weer spelen
Dat zou mooi zijn!
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
DeTorenburch
Oude garde
Berichten: 1192
Lid geworden op: 31 jan 2023, 13:55

Als hij in januari niet bij ons gaat keepen verhuur hem dan maar aan Volendam. Wat hebben die een slechte keeper.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6571
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

DeTorenburch schreef: 07 dec 2023, 20:17 Als hij in januari niet bij ons gaat keepen verhuur hem dan maar aan Volendam. Wat hebben die een slechte keeper.
Ik vrees dat de mensen die de laatste 10 potjes van jong AZ hebben gezien hetzelfde van Owusu zeggen.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6548
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Net bijgetekend tot 2028 - zie ik op LinkedIn.

https://www.linkedin.com/posts/AZ-alkma ... er_desktop
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 917
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Ferry schreef: 08 dec 2023, 20:04 Net bijgetekend tot 2028 - zie ik op LinkedIn.

https://www.linkedin.com/posts/AZ-alkma ... er_desktop
Had ook op AZ.nl kunnen kijken :D
https://www.AZ.nl/nl/nieuws/owusu-oduro ... w-contract
"One swallow does not make a summer"
Plaats reactie