Mexx Meerdink (2027)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9161
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

SimonPoulsen schreef: 11 mar 2024, 18:26 Waarom een tegenslag. Hij speelt alles, en hij speelt eigenlijk best wel goed.
Uitstekende leerschool, direct tegen de grote jongens. In de KKD scoren types als Muhren en Veerman aan de lopende band, terwijl ze in de eredivisie geen bal raken.
Een spits moet scoren, maar zoals gezegd denk ik dat hij hier wel wat van kan leren. Hij heeft eigenlijk even een pure weg omhoog gehad in de jeugd en hij kan nu ook tegenslag ervaren. Hopelijk komt hij er sterker uit terug.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3162
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

SimonPoulsen schreef: 11 mar 2024, 18:26 Waarom een tegenslag. Hij speelt alles, en hij speelt eigenlijk best wel goed.
Uitstekende leerschool, direct tegen de grote jongens. In de KKD scoren types als Muhren en Veerman aan de lopende band, terwijl ze in de eredivisie geen bal raken.
Ik heb ook ergens in een interview gezien dat ie juist voor een degradatiekandidaat wou spelen, omdat ie daar veel harder moet werken. Zowel om een goal/assist te maken, als meer verdedigend werk.
Dat vond hij goed voor zichzelf, en ik denk dat ie daar wellicht gelijk in heeft.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
DeTorenburch
Oude garde
Berichten: 1215
Lid geworden op: 31 jan 2023, 13:55

dirkjan schreef: 12 mar 2024, 06:15 Ik heb ook ergens in een interview gezien dat ie juist voor een degradatiekandidaat wou spelen, omdat ie daar veel harder moet werken. Zowel om een goal/assist te maken, als meer verdedigend werk.
Dat vond hij goed voor zichzelf, en ik denk dat ie daar wellicht gelijk in heeft.
Vooral dit Meerdink is gewoon inhoud aan het kweken (verdedigend en aanvallend loopwerk verrichten) iets wat van een AZ spits wordt verwacht. De goals komen vanzelf wel als de inhoud er is.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2255
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Hij laat wel leuke dingen zien, maar hij moet nog meer werken aan zijn inhoud (geweldige leerschool bij Vitesse) en het aanvallend positie kiezen voor de goal. Hij duikt te weinig op in gevaarlijke posities. Als ik de samenvattingen kijk van Vitesse, dan zie ik vaak dat hij erg laag (voor een spits) op het veld staat als de bal op de flanken is, waar hij juist bij de eerste of twee paal moet opduiken.

Wat betreft de laatste kwaliteit, zijn we de laatste jaren erg verwend geweest. Boadu kon goed positie kiezen, Pavlidis kan dat en ook Janssen was hier onwijs goed in. Meerdink lijkt hier zelfs vooralsnog niet in te slagen in de KKD.
MB80
Invaller
Berichten: 2285
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

dirkjan schreef: 12 mar 2024, 06:15 Ik heb ook ergens in een interview gezien dat ie juist voor een degradatiekandidaat wou spelen, omdat ie daar veel harder moet werken. Zowel om een goal/assist te maken, als meer verdedigend werk.
Dat vond hij goed voor zichzelf, en ik denk dat ie daar wellicht gelijk in heeft.
Kan zo zijn maar het is niet zo dat hij in de KKD dit jaar de ballen er makkelijk inramde.

Bij een vertrek van Pavlidis moet AZ gaan nadenken welke van de talentvolle spitsen (Meerdink, Zeefuik en Poku) achter de (te hopen) aankoop van een directe vervanger van Pavlidis mag zitten. Want het seizoen met die drie ingaan volgend jaar zou te treurig zijn…
Mousa Sidi
Fanatic
Berichten: 500
Lid geworden op: 13 mar 2022, 11:15

Gaat de toekomstige spits van AZ worden. Valt iedere wedstrijd zeer positief op bij Vitesse. Helaas nog geen goals. Die komen wel.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3248
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Mousa Sidi schreef: 12 mar 2024, 10:50 Gaat de toekomstige spits van AZ worden. Valt iedere wedstrijd zeer positief op bij Vitesse. Helaas nog geen goals. Die komen wel.
Vitesse was voor hem geen beste keuze om zich te kunnen profileren als spits zijnde.
Maar ik ben met je eens, dat Meerdink er wel eentje is die mogelijk 'op termijn' het kan schoppen tot eerste spits van AZ. De kwaliteiten heeft hij wel in zich.
Drommedaris
Seizoenkaarthouder
Berichten: 265
Lid geworden op: 24 aug 2023, 10:13

Mousa Sidi schreef: 12 mar 2024, 10:50 Valt iedere wedstrijd zeer positief op bij Vitesse. Helaas nog geen goals.
Dat is wel ietwat essentieel voor een spits.
DeTorenburch
Oude garde
Berichten: 1215
Lid geworden op: 31 jan 2023, 13:55

De Rode Baron schreef: 12 mar 2024, 11:28 Vitesse was voor hem geen beste keuze om zich te kunnen profileren als spits zijnde.
Maar ik ben met je eens, dat Meerdink er wel eentje is die mogelijk 'op termijn' het kan schoppen tot eerste spits van AZ. De kwaliteiten heeft hij wel in zich.
Maar hij hoeft zich niet te profileren op dit moment. Hij moet leren en dat doet hij nu en hij kweekt inhoud. Voor AZ lijkt dit dus positief te zijn.

Even een niet populaire mening maar met zo’n Hadj Moussa in je team wordt het ook lastig scoren. Die gozer let nooit op waar de spits zich bevindt of überhaupt medespelers. Hij is alleen maar bezig met straatvoetbal.
Sander73
Seizoenkaarthouder
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 mei 2022, 09:32

Heb al enkele potjes van Vitesse met hem gezien. Begint naar mijn mening steeds beter te spelen. Ik zou hem aankomende zomer zeker bij de groep terughalen.
vriend
Basisspeler
Berichten: 2610
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Mousa Sidi schreef: 12 mar 2024, 10:50 Gaat de toekomstige spits van AZ worden. Valt iedere wedstrijd zeer positief op bij Vitesse. Helaas nog geen goals. Die komen wel.
Draaft veel maar komt nooit in een scoringspositie. Ik zie het nog niet hoor.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1517
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

vriend schreef: 12 mar 2024, 19:20 Draaft veel maar komt nooit in een scoringspositie. Ik zie het nog niet hoor.
Ik ook niet, beheerst sommige facetten wel natuurlijk. Maar, wat je zegt, staat zelden op de goede plek.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9161
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Sander73 schreef: 12 mar 2024, 18:12 Heb al enkele potjes van Vitesse met hem gezien. Begint naar mijn mening steeds beter te spelen. Ik zou hem aankomende zomer zeker bij de groep terughalen.
Nou hij scoort nog niet, ik zou zeggen als het gestaag gaat, laat hem dan maar nog eens een stapje maken.
Misschien een ploeg die wat minder in de shit zit bij aanvang seizoen en het óók in hem ziet zitten. Misschien een herkansing bij Willem 2 of Roda JC mochten die promoveren. Die wilden hem vantevoren graag hebben, met een beetje geluk willen ze dat nog een keer.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3162
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Sir Robbert schreef: 18 mar 2024, 16:15 Ik ook niet, beheerst sommige facetten wel natuurlijk. Maar, wat je zegt, staat zelden op de goede plek.
Hij krijg dan ook letter geen bal van die rechtsbuiten (moussa) die alleen maar zelf gaat. En er loopt ook nog een middenvelder (Kozlowski) die hetzelfde doet.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
DeTorenburch
Oude garde
Berichten: 1215
Lid geworden op: 31 jan 2023, 13:55

dirkjan schreef: 19 mar 2024, 05:11 Hij krijg dan ook letter geen bal van die rechtsbuiten (moussa) die alleen maar zelf gaat. En er loopt ook nog een middenvelder (Kozlowski) die hetzelfde doet.
Helemaal mee eens en ik stoor me enorm aan die commentatoren die doen als of Moussa een nieuw wereld wonder is. Hij is zo enorm slecht door dat egoïstische spel van hem. Kozlowski inderdaad hetzelfde laken een pak.

Die twee voetballen voor de eigen BV.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Als je de goals van Meerdink in de Youth League bekijkt zie je dat hij heus wel op de goede plaats weet te staan en ze ongenadig hard en knap weet in te schieten. Op een ander niveau, dat snap ik ook. Maar toch: laten rijpen en je krijgt heus wel een goede spits terug.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2255
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

salmonyappi schreef: 19 mar 2024, 09:23 Als je de goals van Meerdink in de Youth League bekijkt zie je dat hij heus wel op de goede plaats weet te staan en ze ongenadig hard en knap weet in te schieten. Op een ander niveau, dat snap ik ook. Maar toch: laten rijpen en je krijgt heus wel een goede spits terug.
Tot zover laat hij dat niet in de KKD en in de Eredivisie zien. Ik heb inmiddels 2 wedstrijden van Vitesse gekeken (goede genade), en zie gewoon dat hij vaak heel passief en slecht positie kiest.

Een vlammend schot heeft hij wel. Hoe gericht het precies altijd is, is een tweede.
Een goed schot is bovendien niet eens nodig als hij elke keer op de juiste plek staat.
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1826
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

SchoorlAZ schreef: 19 mar 2024, 15:53Ik heb inmiddels 2 wedstrijden van Vitesse gekeken (goede genade)
Had je niks beters te doen ?? :lol:
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2255
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

AlkmaarForever schreef: 19 mar 2024, 15:54 Had je niks beters te doen ?? :lol:
Het antwoord op die vraag is altijd ja.
Het maakt namelijk niet uit wat je ook te doen hebt, het is beter dan een wedstrijd van Vitesse kijken.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12546
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ook ik kijk nu wel eens (delen van) wedstrijden van Vitesse. Wat een drama is dat
we can come an end
Plaats reactie