AZ-FC Emmen (zo 14 mei, 20.00u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2275
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

MB80 schreef: 14 mei 2023, 09:34 Ben meer benieuwd wat het plan is voor donderdag met Karlsson en Dani, nu tegen Emmen kan je best eindigen met Karlsson en Dani de laatste 20/30 minuten maar donderdag kan je hen lastiger inbrengen rond het uur om met een eventuele verlenging weer over de kling te jagen.

Mits fit, donderdag beide laten starten en daarna Lahdo/mijnans erbij, vandaag het omgekeerde?
Ik lees posts van mensen die kennelijk denken dat Karlsson en de Wit direct weer het gewenste niveau kunnen halen. Toen Karlsson terug kwam van zijn vorige blessure speelde hij maandenlang als een krant voordat hij eindelijk zijn vorm weer een beetje terug vond. De Wit heeft maanden niet gespeeld. Hem zal het dus ook aan conditie, ritme en vorm ontbreken.
Leuk dat ze weer bij de wedstrijdselectie zitten maar van die twee zou ik niet teveel verwachten op korte termijn.
Maar dat ze vandaag minuten gaan maken en ook donderdag weer bij de wedstrijdselectie zitten ligt natuurlijk wel voor de hand.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11244
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

AZA'dam schreef: 14 mei 2023, 10:43 Ik lees posts van mensen die kennelijk denken dat Karlsson en de Wit direct weer het gewenste niveau kunnen halen.
Dat hoeft ook niet. AZ heeft tegen West Ham doelpunten nodig en de kans daarop is een stuk groter met deze 2. Vorm of niet.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12786
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Langedijk schreef: 14 mei 2023, 11:05 Dat hoeft ook niet. AZ heeft tegen West Ham doelpunten nodig en de kans daarop is een stuk groter met deze 2. Vorm of niet.
AZ moet ook geen doelpunten tegen krijgen, die kans is groter zonder Karlsson
we can come an end
MB80
Invaller
Berichten: 2332
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

AZA'dam schreef: 14 mei 2023, 10:43 Ik lees posts van mensen die kennelijk denken dat Karlsson en de Wit direct weer het gewenste niveau kunnen halen.
Dani en Karlsson op 40 procent zijn beter dan mijnans en van Brederode respectievelijk. Instinct of loop lijnen verleer je niet. Kerkez zonder Karlsson scheelt ook een slok op een borrel en Dani komt veel vaker voor de goal rijdend voorzetten dan mijnans, dat haalt overigens ook de druk van Pavlidis af bij voorzetten.

Hoe lang zij mee kunnen qua inhoud is een andere vraag natuurlijk vandaar mijn punt.,. Wat is wijsheid? Vandaag invallen, donderdag starten en na een uur eruit?
Laatst gewijzigd door MB80 op 14 mei 2023, 11:54, 1 keer totaal gewijzigd.
MB80
Invaller
Berichten: 2332
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

differentcook schreef: 14 mei 2023, 11:39 AZ moet ook geen doelpunten tegen krijgen, die kans is groter zonder Karlsson
Stel dan mees op als linkshalf als je toch niet wilt aanvallen met van Brederode.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12786
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

MB80 schreef: 14 mei 2023, 11:54 Stel dan mees op als linkshalf als je toch niet wilt aanvallen met van Brederode.
Clasie is al 'linkshalf', als je bij AZ die positie van linkermiddenvelder zo wil noemen
we can come an end
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12786
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Zowel Dani als Jesper bij de wedstrijdselectie. Nu nog Bruno en we zijn compleet zo tegen het einde van het seizoen.

Ryan
Sugawara/Hatzidiakos - Vanheusden - BMI - Kerkez
Reijnders - Clasie
D. de Wit
Odgaard/Sugawara - Pavlidis - Karlsson
we can come an end
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1280
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

differentcook schreef: 14 mei 2023, 11:39 AZ moet ook geen doelpunten tegen krijgen, die kans is groter zonder Karlsson
Ja hoor van Brederode verdedigd lekker mee😁
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12786
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Rjansen17 schreef: 14 mei 2023, 13:38 Ja hoor van Brederode verdedigd lekker mee😁
Ja, dat doet hij. En Karlsson amper. Bovendien zorgt Karlssons spel in de eerste plaats vaker ervoor dat AZ moet terugrennen
we can come an end
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6691
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

differentcook schreef: 14 mei 2023, 14:05 Ja, dat doet hij. En Karlsson amper. Bovendien zorgt Karlssons spel in de eerste plaats vaker ervoor dat AZ moet terugrennen
Goh is het weer zover. Denk je nou echt dat Karlsson niet zoals vanBrederode zou kunnen spelen? Zie je een tegenstander, gelijk rug erin draaien en terug spelen.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12786
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

SimonPoulsen schreef: 14 mei 2023, 14:12 Goh is het weer zover. Denk je nou echt dat Karlsson niet zoals vanBrederode zou kunnen spelen? Zie je een tegenstander, gelijk rug erin draaien en terug spelen.
Ik denk dat hij het in principe wel zou kunnen (balbezit spel), maar ik zie het hem niet doen (en dat moet je m.i. ook niet willen)
we can come an end
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1280
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Niet om het een of ander maar ga nou niet van Brederode die nauwelijks naar voren speelt vergelijken met Karlsson, kijk even naar de verschillende stats, dan zijn wij klaar.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12786
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Rjansen17 schreef: 14 mei 2023, 15:10 Niet om het een of ander maar ga nou niet van Brederode die nauwelijks naar voren speelt vergelijken met Karlsson, kijk even naar de verschillende stats, dan zijn wij klaar.
Je moet vergelijken als je moet kiezen de één of de ander in te zetten.
Karlsson is veel beter aanvallend, met Van Brederode verwacht ik dat je minder schade oploopt verdedigend. je kunt niet simpelweg één van beide aspecten negeren.
we can come an end
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9256
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Rjansen17 schreef: 14 mei 2023, 15:10 Niet om het een of ander maar ga nou niet van Brederode die nauwelijks naar voren speelt vergelijken met Karlsson, kijk even naar de verschillende stats, dan zijn wij klaar.
van Brederode kun je voorlopig beter vergelijken met Evjen en ook dan is de discussie snel klaar: die droeg echt nog wel wat bij door hoe hij naar voren voetbalde, maar werd gewoon te vaak van de bal gezet.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11244
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

differentcook schreef: 14 mei 2023, 14:05
Bovendien zorgt Karlssons spel in de eerste plaats vaker ervoor dat AZ moet terugrennen
Nou en. Dan doen ze dat maar. Het zijn ‘topsporters’.

Karlsson zonder ritme is nog steeds 8 keer beter dan Van Brederode.

Wat een verstand.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12786
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Langedijk schreef: 14 mei 2023, 16:56 Nou en. Dan doen ze dat maar. Het zijn ‘topsporters’.

Karlsson zonder ritme is nog steeds 8 keer beter dan Van Brederode.

Wat een verstand.
Wordt een probleem als dit voor meer tegentreffers dan AZ treffers zorgt

8x #-o
Laatst gewijzigd door differentcook op 14 mei 2023, 17:13, 1 keer totaal gewijzigd.
we can come an end
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6691
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

differentcook schreef: 14 mei 2023, 16:58 Wordt een probleem als dit voor meer tegenstreffers dan AZ treffers zorgt

8x #-o
Alsof dat zo is. Als je iets 10x zegt per week, wordt het nog geen waarheid.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12786
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

SimonPoulsen schreef: 14 mei 2023, 17:04 Alsof dat zo is. Als je iets 10x zegt per week, wordt het nog geen waarheid.
Wat bedoel je?
Mij of Langedijk?

Wat ik hierboven zeg is superbasic (je moet het effect van spelers beoordelen op zowel aanval als verdediging, goals voor en tegen) en om die reden ook moeilijk om iets tegenin te brengen, maar ook wel ongeveer de eerste keer dat ik dat zeg

(en ik krab daarnaast ook ff op mijn hoofd omdat een opmerking over een specifiek aantal maal beter of slechter stom is)

Snap je opmerking dan ook niet
we can come an end
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6691
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

differentcook schreef: 14 mei 2023, 17:05 Wat bedoel je?
Mij of Langedijk?

Wat ik hierboven zeg is superbasic (je moet het effect van spelers beoordelen op zowel aanval als verdediging, goals voor en tegen) en om die reden ook moeilijk om iets tegenin te brengen, maar ook wel ongeveer de eerste keer dat ik dat zeg

(en ik krab daarnaast ook ff op mijn hoofd omdat een opmerking over een specifiek aantal maal beter of slechter stom is)

Snap je opmerking dan ook niet
Jij blijft maar herhalen hier alsof Karlsson iedere week 3 eigen doelpunten scoort. De man heeft al 2 jaar een belachelijk hoog rendement. vanBrederode kan er weinig aan doen dat hij moet spelen, maar alleen al de suggestie om die twee te vergelijken is waanzin.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5475
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Iemand snapt de betekenis van het woord vergelijken niet. En het is niet differentcook.

Elke speler op elke positie kun en mag je met een andere speler vergelijken.
Plaats reactie