AZ-RSC Anderlecht (do 20 apr, 18.45u)

Alles over het Europees voetbal van onze trots!
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5439
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

AlkmaarForever schreef: 20 apr 2023, 15:54 Wat draait er ??
Ik zat te twijfelen tussen A Good Person en Evil Dead Rising. Ik heb vandaag de eerste gekozen. Was een goede film. Daarna precies op tijd voor de verlenging en de glorieuze penaltyreeks. Lekker avondje zo.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5439
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Shota-Arveladze schreef: 20 apr 2023, 16:37 4-0 voor AZ, we gaan ze pakken.
Geen excuses, 3-0. ;)
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9161
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

DonnyDelano schreef: 20 apr 2023, 20:23 Alleen Kerkez geschorst voor halve?
Kerkez speelt voor twee, dus extra jammer :wink:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1361
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

DeZuivelDuivel schreef: 20 apr 2023, 20:31 Kerkez speelt voor twee, dus extra jammer :wink:
Eens! Maar ik twijfelde over Reijnders, omdat die vorige week ook geel pakte.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5439
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

differentcook schreef: 20 apr 2023, 20:03 Welke sof was vanavond naar de film gegaan?
Dat was ik. Was een goede beslissing voor mijn hart heb ik begrepen. Ik was op tijd terug thuis voor de verlenging en ik heb me nooit echt druk gemaakt over de wedstrijd.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

AZ heeft geknokt, was veel en veel beter dan een bedroevend slecht Anderlecht. Mijnans was ongelukkig in bijna al zijn acties, maar onwil kan je hem niet verwijten. Ook Van Brederode heeft heus een goede pot gespeeld.
Maar vooral, en ik weet nu alweer dat ik de hoon en spot van Langedijk over me heen krijg, een uitstekende foutloze pot van Hatzidiakos! En ook van Yuki.

Volledig terechte overwinning en halve finale!
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12546
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 20 apr 2023, 21:23 Maar vooral, en ik weet nu alweer dat ik de hoon en spot van Langedijk over me heen krijg, een uitstekende foutloze pot van Hatzidiakos!
Yappi, het is hallucinant, maar Langedijk is het vanavond met je eens :shock:
we can come an end
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11181
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 20 apr 2023, 21:23 Maar vooral, en ik weet nu alweer dat ik de hoon en spot van Langedijk over me heen krijg, een uitstekende foutloze pot van Hatzidiakos! En ook van Yuki.
Nee hoor, ik was de eerste die hem complimenteerde in zijn eigen topic 😉

Maar Vsn Brederode bakte er echt niks van. Als dat de norm is…
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2254
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Blij met de overwinning en het bleef tot het einde enorm spannend, maar wat een droevig niveau voor een Europese kwartfinale. Weet wel dat het een Europees toernooi is met clubs van het derde garnituur maar daar verwacht je bij de laatste 8 toch echt meer van. Aan de inzet lag het niet, er werd hard gewerkt, maar het was toch weer een aaneenschakeling van onzuiverheden, onzorgvuldigheden en fouten. Met name van Brederode, Odgaard en Mijnans vielen op in negatieve zin. Mijnans bleef maar gaan, dat was mooi om te zien, maar regelmatig sprong de bal een meter van zijn voet bij de aanname. Odgaard zet de ingezette lijn door, je vraagt je af wanneer hij ooit weer in vorm komt. Van Brederode kon, als hij 'm beter aannam zo alleen op de keeper af maar nee hoor, hij kapte en probeerde een breedtepass te geven op Odgaard. Zelfs Pavlidis liet door zijn slechte aanames twee 100% kansen lopen.
Gelukkig dat Anderlecht minstens zo erg uit vorm is, misschien nog wel meer.
Gelukkig waren er ook nog een paar die een goede wedstrijd speelden waaronder Panta.
En een groot verschil met eerdere slechte wedstrijden zoals die van vorige week: er werden dit keer wel erg veel kansen gecreëerd.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6514
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

DonnyDelano schreef: 20 apr 2023, 20:23 Alleen Kerkez geschorst voor halve?
Ja, die kreeg z'n 3e gele kaart gisteren. Voor de anderen die geel kregen was het pas hun 1e of 2e kaart.

Bij de start van de halve finales begint iedereen weer op 0, dus voor de return van de halve finale en voor de finale kun je niet geschorst zijn door gele kaarten.
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1361
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

Forza AZ schreef: 21 apr 2023, 07:08 Ja, die kreeg z'n 3e gele kaart gisteren. Voor de anderen die geel kregen was het pas hun 1e of 2e kaart.

Bij de start van de halve finales begint iedereen weer op 0, dus voor de return van de halve finale en voor de finale kun je niet geschorst zijn door gele kaarten.
Thanks!
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

https://youtu.be/OFjJDo6sKvg

Nog even 13 minuten nagenieten...
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1122
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

Wat een heerlijke wedstrijd! En een zoveel beter AZ gezien dan de afgelopen weken. Ik had het idee dat dit ook kwam doordat AZ nu wel naar voren durfde te voetballen en af en toe risico's durfde te nemen. Zie de stropdas ballen van Panta =D> . Normaal mag hij dat niet van Jansen denk ik. Waarom AZ niet vaker zo voetbalt is mij een raadsel. AZ werd ook geholpen door een onthutsend slecht Anderlecht. Wat een drama was dat zeg...

Penalty's zaten er allemaal strak in, waar zie je dat nog :D, en met een penaltykiller op doel. Daar hoeven we ons dus ook geen zorgen om te maken.
Ik maak me wel zorgen om de lijst met blessures bij AZ. Eerst Karlsson die na een paar minuten weer in de lappenmand zit en nu weer Pavlidis die van dezelfde enkel last blijkt te hebben. Kan allemaal pech zijn maar ik ben toch bang dat er bij AZ iets niet goed zit qua training en risico op blessures.

Tot slot een indrukwekkend eerbetoon aan Lily. Brok in mijn keel, tranen in de ogen. Wat ontzettend triest. Maar mooie actie van de Ben Side. Ook na afloop een voorbeeldige Ben Side gezien die weer netjes achter de hekken gingen toen daar om werd gevraagd. Zo hoort het. Jammer van die paar randdebielen in Vak M die het uitvak stonden te provoceren en daar gewoon mee door konden gaan zonder dat er werd ingegrepen. Dat werd nog een duur geintje met de ME die daarvoor opgetrommeld moest worden.
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 917
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

En wat heerlijk dat we in een halve finale van een Europees toernooi staan.... :D
"One swallow does not make a summer"
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9161
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Joostess schreef: 21 apr 2023, 08:04 Wat een heerlijke wedstrijd! En een zoveel beter AZ gezien dan de afgelopen weken. Ik had het idee dat dit ook kwam doordat AZ nu wel naar voren durfde te voetballen en af en toe risico's durfde te nemen. Zie de stropdas ballen van Panta =D> . Normaal mag hij dat niet van Jansen denk ik. Waarom AZ niet vaker zo voetbalt is mij een raadsel. AZ werd ook geholpen door een onthutsend slecht Anderlecht. Wat een drama was dat zeg...

Penalty's zaten er allemaal strak in, waar zie je dat nog :D, en met een penaltykiller op doel. Daar hoeven we ons dus ook geen zorgen om te maken.
Ik maak me wel zorgen om de lijst met blessures bij AZ. Eerst Karlsson die na een paar minuten weer in de lappenmand zit en nu weer Pavlidis die van dezelfde enkel last blijkt te hebben. Kan allemaal pech zijn maar ik ben toch bang dat er bij AZ iets niet goed zit qua training en risico op blessures.

Tot slot een indrukwekkend eerbetoon aan Lily. Brok in mijn keel, tranen in de ogen. Wat ontzettend triest. Maar mooie actie van de Ben Side. Ook na afloop een voorbeeldige Ben Side gezien die weer netjes achter de hekken gingen toen daar om werd gevraagd. Zo hoort het. Jammer van die paar randdebielen in Vak M die het uitvak stonden te provoceren en daar gewoon mee door konden gaan zonder dat er werd ingegrepen. Dat werd nog een duur geintje met de ME die daarvoor opgetrommeld moest worden.
Eens, zodra er wat urgentie in komt en men naar voren gaat voetballen is het opeens een heel andere wedstrijd . Zelfs met de onzorgvuldigheden krijg je dan meer kansen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
072
Fanatic
Berichten: 692
Lid geworden op: 23 apr 2022, 20:00
Locatie: Lille

FugAZi schreef: 21 apr 2023, 07:43 https://youtu.be/OFjJDo6sKvg

Nog even 13 minuten nagenieten...
Al een aantal keer opnieuw bekeken, was een top avond gister =D>
Van Alkmaar begint de victorie
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1361
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

072 schreef: 21 apr 2023, 09:21 Al een aantal keer opnieuw bekeken, was een top avond gister =D>
Maar hoe smaakte je sok??
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Joostess schreef: 21 apr 2023, 08:04 Jammer van die paar randdebielen in Vak M die het uitvak stonden te provoceren en daar gewoon mee door konden gaan zonder dat er werd ingegrepen.
In mijn vak zat ook een rijtje idioten (vadsige papzakken met een oerdomme blik in de ogen) vooral door de hoeveelheid bier die ze al op hadden. Ze waren de hele wedstrijd nonstop aan het zuipen, liepen maar heen en weer van de tap naar de tribune, en een aantal bleef constant staan met hun rug naar het veld, geen idee dat ze in een voetbalstadion waren en welke wedstrijd er gaande was. En steeds glazen op het veld gooien én ze stonden te roken.
De stewards keken allen een andere kant op………werd niets aan gedaan.

Wat worden sommigen toch intens vervelend als ze te veel op hebben. Precies de reden waarom ik vóór een drankverbod op de tribune ben. Als je zoveel wil zuipen blijf dan lekker aan de bar hangen en val mij er niet mee lastig.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11181
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 21 apr 2023, 11:42 In mijn vak zat ook een rijtje idioten (vadsige papzakken met een oerdomme blik in de ogen) vooral door de hoeveelheid bier die ze al op hadden. Ze waren de hele wedstrijd nonstop aan het zuipen, liepen maar heen en weer van de tap naar de tribune, en een aantal bleef constant staan met hun rug naar het veld, geen idee dat ze in een voetbalstadion waren en welke wedstrijd er gaande was.
Waren het Amerikaanse fans van Mihailovic? Klinkt namelijk als de gemiddelde beleving van een sportevenement in dat vreselijke land.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
072
Fanatic
Berichten: 692
Lid geworden op: 23 apr 2022, 20:00
Locatie: Lille

DonnyDelano schreef: 21 apr 2023, 10:50 Maar hoe smaakte je sok??
Lekker, beetje mayo, prima =D>
Van Alkmaar begint de victorie
Plaats reactie