AZ-sc Heerenveen (za 1 apr, 16.30u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

differentcook schreef: 01 apr 2023, 16:25 wat een kut vrije trap van Reijnders, had een assist moeten zijn
Ja, die was typerend voor hoe Reijnders in de wedstrijd zat. Kan sowieso sinds de winterstop zijn stempel niet meer op de wedstrijd drukken. En maar lullen in de pers over Oranje en dat ie naar ajax kan. En als je dan zo in de wedstrijd zit, waarom dan die vrije trap nemen?
Ook de droomvoorhoede liet het weer afweten vandaag. Odgaard had ineens een paar leuke acties in de eerste helft maar zakte daarna toch weer weg.
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1517
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Begin was kut natuurlijk, maar vlak daarna heel veel kansen. En dan nog de gemiste pingel, wat vooraf eigenlijk geen kans was. Als je hier 5 - 1 wint kijkt niemand raar op, ik vond het eigenlijk helemaal niet slecht, wel jammer.

En de Ben-side mannen moeten wel even het liedje van Mexxie Meerdink gaan repeteren natuurlijk.
Laatst gewijzigd door Sir Robbert op 01 apr 2023, 18:42, 1 keer totaal gewijzigd.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

salmonyappi schreef: 01 apr 2023, 18:23 Ja.
Vorige week, vorige maand, een jaar terug.
En volgende week weer. Hoe vaak ga je dit nu zeggen voor je er eens iets aan doet?

En wederom met nog vijf minuten te spelen kiezen voor de zorgvuldige opbouw. :?
Weet je waarom Feyenoord kampioen wordt: omdat die als een idioot blijven rennen, pompen, storen, afjagen, naar voren voetballen, de zestien in passen en zo een winnende goal AFDWINGEN.
Waarom zeg ik dit? Omdat AZ dat allemaal NIET doet.

Zo klaar met dit “Jansen” -voetbal……..
Precies dit.

Van Brederode kwam op een gegeven moment in de positie dat hij op doel had kunnen schoenen maar kapt terug en speelt achteruit waarna we weer vanaf de middellijn aan de statistiek "geslaagde passes" gaan werken in plaats van aan een echt slotoffensief. Veel te weinig beweging en lopende (rennende) spelers gezien helaas. Te veel momenten met walking football.

De eerste wake up call na het ingaan van de zomertijd is helaas een feit.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6570
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

AZuid-Scharwoude schreef: 01 apr 2023, 18:42 Precies dit.

Van Brederode kwam op een gegeven moment in de positie dat hij op doel had kunnen schoenen maar kapt terug en speelt achteruit waarna we weer vanaf de middellijn aan de statistiek "geslaagde passes" gaan werken in plaats van aan een echt slotoffensief. Veel te weinig beweging en lopende (rennende) spelers gezien helaas. Te veel momenten met walking football.

De eerste wake up call na het ingaan van de zomertijd is helaas een feit.
AZ heeft onderhand slaaptekort van de wakeup calls
Sander73
Seizoenkaarthouder
Berichten: 363
Lid geworden op: 21 mei 2022, 09:32

Tja hoe het komt of hoe dit zoveelste debacle van dit seizoen heeft kunnen ontstaan daar zijn ongetwijfeld weer honderd en een redenen voor aan te wijzen maar eigenlijk interesseert dat me niet of nauwelijks. Feit is dat je de zoveelste slechte wedstrijd van het seizoen hebt gespeeld en net als verleden jaar in vliegende vaart op de playoffs afstevent. Playoffs die je dit jaar wel eens een stuk minder gunstig gezind kunnen en waarschijnlijk zullen zijn. Je had gewoon moeten winnen, punt. Hoe dat zie je maar.

Wanprestatie, nota bene in eigen huis tegen Heerenveen. Beschamend en niets maar dan ook niets anders.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9159
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Sander73 schreef: 01 apr 2023, 19:45 Tja hoe het komt of hoe dit zoveelste debacle van dit seizoen heeft kunnen ontstaan daar zijn ongetwijfeld weer honderd en een redenen voor aan te wijzen maar eigenlijk interesseert dat me niet of nauwelijks. Feit is dat je de zoveelste slechte wedstrijd van het seizoen hebt gespeeld en net als verleden jaar in vliegende vaart op de playoffs afstevent. Playoffs die je dit jaar wel eens een stuk minder gunstig gezind kunnen en waarschijnlijk zullen zijn. Je had gewoon moeten winnen, punt. Hoe dat zie je maar.

Wanprestatie, nota bene in eigen huis tegen Heerenveen. Beschamend en niets maar dan ook niets anders.
Het eindresultaat telt en het gaat er om spannen of we echt een verbetering kunnen meten ten opzichte van vorig seizoen.
De kansen voor meer waren er volop.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
sister of mercy
Oude garde
Berichten: 1419
Lid geworden op: 29 jan 2004, 17:24
Locatie: oudorp
Contacteer:

DeZuivelDuivel schreef: 01 apr 2023, 21:12 Het eindresultaat telt en het gaat er om spannen of we echt een verbetering kunnen meten ten opzichte van vorig seizoen.
De kansen voor meer waren er volop.
Qua spel en mentale weerbaarheid zie ik geen verbetering. Cijfers zeggen mij niet zoveel. Of je nu vierde wordt met 68 punten of met 58. Dit maakt geen verschil.
met de juiste balans tussen kwaliteit en strijd, kan je verder komen dan je eigen doelen
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6514
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Sander73 schreef: 01 apr 2023, 19:45 ... en net als verleden jaar in vliegende vaart op de playoffs afstevent.
Gelukkig speelde Twente ook gelijk, zodat de voorsprong 6 punten blijft. Dus komt voorlopig directe plaatsing voor Europees voetbal nog niet in gevaar (er van uitgaande dat Spakenburg niet de beker wint).
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12535
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Forza AZ schreef: 01 apr 2023, 21:23 Gelukkig speelde Twente ook gelijk, zodat de voorsprong 6 punten blijft. Dus komt voorlopig directe plaatsing voor Europees voetbal nog niet in gevaar (er van uitgaande dat Spakenburg niet de beker wint).
Ai, de lat ligt inmiddels weer erg laag.
Ik denk dat de spelers dit seizoen nu ook alleen nog maar te motiveren zijn voor de Europese potjes
we can come an end
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

differentcook schreef: 01 apr 2023, 21:37 Ai, de lat ligt inmiddels weer erg laag.
Ik denk dat de spelers dit seizoen nu ook alleen nog maar te motiveren zijn voor de Europese potjes
Ik mag toch hopen dat zowel ajax als PSV ook nog wel wat teweeg zal brengen bij ze. Hoe dan ook: ik hoop dat ze op zijn minst die Europese potjes nog wel gaan vlammen. Die finale meemaken zou het teleurstellende Eredivisieseizoen (want dat kunnen we nu wel stellen) toch wel goedmaken, mits we weer Europees gaan spelen.
____________
Hoc est nihil
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

sister of mercy schreef: 01 apr 2023, 21:22 Qua spel en mentale weerbaarheid zie ik geen verbetering. Cijfers zeggen mij niet zoveel. Of je nu vierde wordt met 68 punten of met 58. Dit maakt geen verschil.
Dat vind ik niet. Ik vind het een groot verschil of je meedraait in de kampioensrace, of alleen maar de minst slechte middenmoter/subtopper bent.

Soms is overigens het tweede fijner. Dan blijf je niet achter met een gevoel van 'er had veel meer in gezeten', zoals dit seizoen. Dus tenzij die ECL finale wordt bereikt. Dán vind ik het ook een prima seizoen, helemaal als we 'm ook zouden winnen.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12535
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Grifo schreef: 01 apr 2023, 21:59 Ik mag toch hopen dat zowel ajax als PSV ook nog wel wat teweeg zal brengen bij ze. Hoe dan ook: ik hoop dat ze op zijn minst die Europese potjes nog wel gaan vlammen. Die finale meemaken zou het teleurstellende Eredivisieseizoen (want dat kunnen we nu wel stellen) toch wel goedmaken, mits we weer Europees gaan spelen.
De winnaar van de Conference League start het jaar erop in de Europa league
we can come an end
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12535
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Grifo schreef: 01 apr 2023, 22:04 Dat vind ik niet. Ik vind het een groot verschil of je meedraait in de kampioensrace, of alleen maar de minst slechte middenmoter/subtopper bent.

Soms is overigens het tweede fijner. Dan blijf je niet achter met een gevoel van 'er had veel meer in gezeten', zoals dit seizoen. Dus tenzij die ECL finale wordt bereikt. Dán vind ik het ook een prima seizoen, helemaal als we 'm ook zouden winnen.
finale verliezen vind ik ook net niet (en is het ook feitelijk)
we can come an end
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12535
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Mexx mag ook wel een eigen topic, niet? Zijn interviews :lol:
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16256
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Sir Robbert schreef: 01 apr 2023, 18:41 En de Ben-side mannen moeten wel even het liedje van Mexxie Meerdink gaan repeteren natuurlijk.
Wat ze ook even moeten leren (alhoewel ik dat onmogelijk acht) is om niet vlak nadat zo’n beetje het hele stadion Heerenveen-supporters keihard uitfluit voor het gooien van vuurwerk vervolgens zelf een oranje-rookfakkel aan te steken. Noemt zich een “harde kern supporter”. Ik kies voor hersenloze imbeciel.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1240
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Metalingus schreef: 01 apr 2023, 17:32 Dat was een heel beroerde penalty. Weer half hoog waar de keeper makkelijk naar toe kan duiken. Hij moet strak over de grond, hoog in de hoek of door t midden.
Okay ga ik even kijken, vakkie o, rij 14, nuchter, leek het een wereldredding
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1240
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Wissel Goes pakte ook volledig verkeerd uit. Goes is met zijn inspeelpass zoveel beter dan Beukema. Waarom wissel je zo iemand. Janssen komt weg met Karlsson had al geel, Beukema kan goed koppen en Odgaard speelt al maanden kleurloos, maar Pavlidis,......
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6514
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

differentcook schreef: 01 apr 2023, 21:37 Ai, de lat ligt inmiddels weer erg laag.
Ik denk dat de spelers dit seizoen nu ook alleen nog maar te motiveren zijn voor de Europese potjes
Ik reageerde op Sander, die zei dat AZ weer afstevent op de play-offs. Dat valt door het gelijkspel van Twente nog mee. Dat wil niet zeggen dat ik de 4e plaats en daarmee 3e voorronde CoL genoeg vind voor dit seizoen.
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1122
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

AZ heeft op papier het lastigste programma van de ploegen bovenin. Dus ik maak me wel een beetje zorgen om Twente en Sparta die er zomaar weer naast kunnen komen. Zeker als AZ opnieuw weer een wake up call nodig heeft. Wat dat ook mag betekenen. AZ gooit zijn eigen glazen in door zo slap te beginnen en dan niet meer te melden hebben dan 'we kunnen nog tweede worden'. Lachwekkend. We mogen blij zijn als we deze positie vasthouden en er in de beker geen gekke dingen gebeuren. Typisch AZ: afhankelijk van anderen.
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1347
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

Rjansen17 schreef: 02 apr 2023, 06:38 Wissel Goes pakte ook volledig verkeerd uit. Goes is met zijn inspeelpass zoveel beter dan Beukema. Waarom wissel je zo iemand. Janssen komt weg met Karlsson had al geel, Beukema kan goed koppen en Odgaard speelt al maanden kleurloos, maar Pavlidis,......
Op zich snap ik wel dat je Beukema opstelt, als je weet dat Heerenveen met van Hooijdonk en van Amersfoort speelt. Goes is niet zo groot. Maar Beukema was misschien wel de slechtste van iedereen gisteren, dus achteraf was de keuze niet zo gelukkig
Plaats reactie