AZ-sc Heerenveen (za 1 apr, 16.30u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Sander73
Seizoenkaarthouder
Berichten: 363
Lid geworden op: 21 mei 2022, 09:32

Joostess schreef: 02 apr 2023, 07:47 AZ heeft op papier het lastigste programma van de ploegen bovenin. Dus ik maak me wel een beetje zorgen om Twente en Sparta die er zomaar weer naast kunnen komen. Zeker als AZ opnieuw weer een wake up call nodig heeft. Wat dat ook mag betekenen. AZ gooit zijn eigen glazen in door zo slap te beginnen en dan niet meer te melden hebben dan 'we kunnen nog tweede worden'. Lachwekkend. We mogen blij zijn als we deze positie vasthouden en er in de beker geen gekke dingen gebeuren. Typisch AZ: afhankelijk van anderen.
Ja terecht punt. De uitslag van gisteren is uitermate zorgelijk. Twee weken vrij gehad, waarschuwing gehad bij Twente uit, vol stadion, matige tegenstander, fitte selectie. Alle ingrediënten om er voor eigen publiek een mooie avond van te maken en zelfvertrouwen te tanken. Als je dan zo beroerd voor de dag komt, (en niet voor de eerste keer) dan is er sprake van een zeer zorgelijke situatie die m.i. dit seizoen ook niet meer gaat verbeteren. Tuurlijk zal de ploeg tegen Anderlecht ‘ineens’ weer scherp(er) zijn, maar het gaat juist om dit soort wedstrijden. Als je de boel nu nog niet scherp weet te krijgen voor een periode langer dan twee wedstrijden….. man, man, man, het zorgt bij mij in ieder geval voor frustratie.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12535
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Joostess schreef: 02 apr 2023, 07:47 AZ heeft op papier het lastigste programma van de ploegen bovenin. Dus ik maak me wel een beetje zorgen om Twente en Sparta die er zomaar weer naast kunnen komen. Zeker als AZ opnieuw weer een wake up call nodig heeft. Wat dat ook mag betekenen. AZ gooit zijn eigen glazen in door zo slap te beginnen en dan niet meer te melden hebben dan 'we kunnen nog tweede worden'. Lachwekkend. We mogen blij zijn als we deze positie vasthouden en er in de beker geen gekke dingen gebeuren. Typisch AZ: afhankelijk van anderen.
AZ speelt beter tegen sterke teams, dat is een mooier vooruitzicht.
Maar de lol is er na Twente wel vanaf dit seizoen (alleen Europa nog, maar dat is ook maar het derde niveau)
we can come an end
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6570
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

differentcook schreef: 02 apr 2023, 09:41 AZ speelt beter tegen sterke teams, dat is een mooier vooruitzicht.
Maar de lol is er na Twente wel vanaf dit seizoen (alleen Europa nog, maar dat is ook maar het derde niveau)
Tegen sterke teams die naïef komen aanvallen en van eigen kracht proberen uit te gaan inderdaad. Tegenstanders hebben dat ook wel door ondertussen. Van de laatste 5 "sterkere" teams uit Nederland (Twente, Hveen, utrecht (2x) en Feyenoord) niet éénmaal gewonnen.

Ik denk daarom ook dat Anderlecht voor AZ moeilijker is dan is een matig gemotiveerd Lazio. Al speelde we daar bij vlagen wel echt heel goed tegen. Aangaande Meerdink wordt het een lastige keuze. Op de bank bij het eerste en dus geen Youth league? Zou eeuwig zonde zijn, AZ kan echt geschiedenis schrijven met deze lichting.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Ongelovelijk dat in de eerste 5 minuten Heerenveen in de wedstrijd wordt geholpen door 10x plus balverlies (vooral slechte passes) door al onze sterkhouders. Als Clasie al niet een pass kan geven over 20 meter die aankomt (2x in die eerste minuten), welke tactiek kan je daar tegenover zetten. (7 man in de verdediging zetten?).
Doelpunt Heerenveen was wel van een 1 in 1000 niveau hoe de passes precies aankwamen is niet te verdedigen.

Verder heeft de ploeg zich het snot uit neus gewerkt tegen een dubbele weerstand (Heerenveen kon lekker achteroverleunen en de vele eigen kansen vielen maar niet). Het voetbal was vele momenten van hoogstaand niveau, als het 5-1 had gestaan met de vele kansen die gecreëerd zijn was dat niet vreemd geweest.

Persoonlijk baal als een stekker, het resultaat is echt heel teleurstellend. Maar mijn voetbal maatje was het helemaal kwijt, hij had alleen maar verwijtende conclusies en het lag aan alles en iedereen :lol: .

Een paar dingen vielen me nog op, toen Pavlidis en Odgaard er af waren was de mogelijkheid voor de lange bal gereduceerd naar nul. Odgaard heeft het zwaar de laatste tijd maar de ballen die hij van achteruit controleert zijn van een hoog niveau.

Lahdo viel in als een bezetene in, ik heb echt van hem genoten, al viel mij wel op dat hij die hoge intensiteit niet al te lang kan brengen. Wat jammer is want ik zou hem wel eens willen zien starten.
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1347
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

Voor de mensen die kritiek hebben op de wissel van Pavlidis: volgens AZAlerts ging hij gisteren op krukken het stadion uit. Hopelijk niets ernstigs, dat kunnen we niet gebruiken nu
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

DonnyDelano schreef: 02 apr 2023, 10:18 Voor de mensen die kritiek hebben op de wissel van Pavlidis: volgens AZAlerts ging hij gisteren op krukken het stadion uit. Hopelijk niets ernstigs, dat kunnen we niet gebruiken nu
Shit, ik dacht al dit is erg vroeg die wissel.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

FugAZi schreef: 02 apr 2023, 10:16
Doelpunt Heerenveen was wel van een 1 in 1000 niveau hoe de passes precies aankwamen is niet te verdedigen.

Toch denk ik dat ie er bij doelverdedigers als Cillissen, Unnerstall en Bijlow niet in was gegaan. Verder ging Beukema natuurlijk ook niet geheel vrijuit.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

AZA'dam schreef: 02 apr 2023, 11:27 Toch denk ik dat ie er bij doelverdedigers als Cillissen, Unnerstall en Bijlow niet in was gegaan. Verder ging Beukema natuurlijk ook niet geheel vrijuit.
Lijkt me koffiedik kijken of die keepers hem wel hadden gehad. Het was dichtbij Rian zat er net weinig aan.

Als AZ hem gemaakt had zeiden we allemaal geweldig en hadden we onze spelers opgehemeld voor de strakke inspeelpasses, vooral die van Haye was heel mooi. Ook de verdekte voorzet door de benen van Yuki maakte dat Beukema geen kans had in mijn ogen.
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1359
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

DonnyDelano schreef: 02 apr 2023, 10:18 Voor de mensen die kritiek hebben op de wissel van Pavlidis: volgens AZAlerts ging hij gisteren op krukken het stadion uit. Hopelijk niets ernstigs, dat kunnen we niet gebruiken nu
Dan heeft ie in de kleedkamer zeker ergens tegenaan getrapt. Hij was woest na zijn wissel en Jansen gaf aan dat die spelers voorin gewisseld werden omdat ze niet leverden.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16256
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Metalingus schreef: 02 apr 2023, 13:38 Dan heeft ie in de kleedkamer zeker ergens tegenaan getrapt. Hij was woest na zijn wissel en Jansen gaf aan dat die spelers voorin gewisseld werden omdat ze niet leverden.
En daar had Jansen deze wedstrijd groot gelijk in. Maar dan nóg is Pavlidis wel de speler die de kwaliteit heeft uit het niets te scoren. Lastig, maar ik kon leven met de wissel (ook met die van Karlsson) : als het niet lukt probeer je wat anders. We verwijten Jansen altijd dat ie te laat wisselt, nu dus niet.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1240
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

salmonyappi schreef: 02 apr 2023, 13:43 En daar had Jansen deze wedstrijd groot gelijk in. Maar dan nóg is Pavlidis wel de speler die de kwaliteit heeft uit het niets te scoren. Lastig, maar ik kon leven met de wissel (ook met die van Karlsson) : als het niet lukt probeer je wat anders. We verwijten Jansen altijd dat ie te laat wisselt, nu dus niet.
Blijft dramawissel, hij had Meerdink erbij kunnen zetten.
Gebruikersavatar
sister of mercy
Oude garde
Berichten: 1419
Lid geworden op: 29 jan 2004, 17:24
Locatie: oudorp
Contacteer:

Rjansen17 schreef: 02 apr 2023, 14:15 Blijft dramawissel, hij had Meerdink erbij kunnen zetten.
Precies, doe iets anders als Heerenveen op haar laatste benen loopt. Nee, meneer Jansen wisselt behoedzaam, een spits voor een spits.
met de juiste balans tussen kwaliteit en strijd, kan je verder komen dan je eigen doelen
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

FugAZi schreef: 02 apr 2023, 13:31 Lijkt me koffiedik kijken of die keepers hem wel hadden gehad.
Dat is waarom ik zei: "Ik denk dat".

Waar ik zekerder van ben is dat Ryan voorlopig nog niet de puntenpakker blijkt te zijn die we nodig hadden, zoals die andere drie keepers die ik noemde.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12535
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

SimonPoulsen schreef: 02 apr 2023, 09:52 Aangaande Meerdink wordt het een lastige keuze. Op de bank bij het eerste en dus geen Youth league? Zou eeuwig zonde zijn, AZ kan echt geschiedenis schrijven met deze lichting.
Lijkt me niet zo moeilijk; Youth League, daar heeft hij een belangrijke rol
we can come an end
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6570
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

differentcook schreef: 02 apr 2023, 15:48 Lijkt me niet zo moeilijk; Youth League, daar heeft hij een belangrijke rol
Ja mij ook. Maar AZ kennende.... bij 3 europese optredens is Meerdink sowieso uitgesloten.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

differentcook schreef: 02 apr 2023, 15:48 Lijkt me niet zo moeilijk; Youth League, daar heeft hij een belangrijke rol
We hoeven ons geen zorgen te maken want we hebben Barassi. Als het even tegen zit brengen we hem in en dan komt het wel goed ;-)
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12535
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

AZA'dam schreef: 02 apr 2023, 17:10 We hoeven ons geen zorgen te maken want we hebben Barassi. Als het even tegen zit brengen we hem in en dan komt het wel goed ;-)
Of Odgaard of nog andere opties en je hebt twee wedstrijden tegen Anderlecht, welke betreft het hier?
we can come an end
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1240
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

AZA'dam schreef: 02 apr 2023, 14:57 Dat is waarom ik zei: "Ik denk dat".

Waar ik zekerder van ben is dat Ryan voorlopig nog niet de puntenpakker blijkt te zijn die we nodig hadden, zoals die andere drie keepers die ik noemde.
Dat is waar, maar ik vind hem met hoge ballen in ieder geval heel sterk
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Rjansen17 schreef: 03 apr 2023, 06:19 Dat is waar, maar ik vind hem met hoge ballen in ieder geval heel sterk
Gaat dit over Ryan?

Je hebt hem ook tegen Twente gezien neem ik aan?
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Rjansen17 schreef: 02 apr 2023, 06:38 Wissel Goes pakte ook volledig verkeerd uit. Goes is met zijn inspeelpass zoveel beter dan Beukema. Waarom wissel je zo iemand.
Omdat Goes in die paar potjes ook verantwoordelijk was voor 3/4 tegengoals?
Plaats reactie