Sven Mijnans (2028)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

SchoorlAZ schreef: 29 dec 2023, 05:31 Op 10 heeft hij toch wel prima wedstrijden gespeeld?
Zoals welke exact?

Ik kan mij wel heel veel gemiste kansen herinneren ...
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3162
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Wildcat schreef: 29 dec 2023, 08:45 Had de Wit anders gebleven?
godver, ik dacht dat ie al verkocht was #-o
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

DeTorenburch schreef: 29 dec 2023, 08:05 Oh, de centjeskaart. Ik begrijp dat je nog steeds gefrustreerd bent dat je eigen talent niet is ontdekt en je daarom niet alles uit het leven hebt kunnen halen? :lol: :lol:
Ik verdien meer dan de gemiddelde voetballer in de subtop van de KKD. Maak je geen zorgen :wink:
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Antti Opdam schreef: 29 dec 2023, 09:52 Zoals welke exact?

Ik kan mij wel heel veel gemiste kansen herinneren ...
Hij bedoelt waarschijnlijk die 5-0 tegen een onthutsend zwak Excelsior. Verder heeft hij nauwelijks op 10 gespeeld en vooral wanprestaties achter zijn naam.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Mijnans noemt zijn favoriete positie op 10.

Maarten Martens ziet Sven Mijnans vooral op de terug getrokken linksbuitenpositie in een rol zoals voorheen Maarten Martens bij AZ. Why not?

Bij een vertrek van Dani de Wit geeft dat plek een plek vrij op 10/schaduwspits voor Jens Odgaard of misschien een nieuwe aankoop.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2254
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

ForzAZ schreef: 21 jan 2024, 13:23 Mijnans noemt zijn favoriete positie op 10.

Maarten Martens ziet Sven Mijnans vooral op de terug getrokken linksbuitenpositie in een rol zoals voorheen Maarten Martens bij AZ. Why not?

Bij een vertrek van Dani de Wit geeft dat plek een plek vrij op 10/schaduwspits voor Jens Odgaard of misschien een nieuwe aankoop.
Wacht... Wat? Heeft Martens dit écht gezegd? Hij heeft helemaal geen dribbel of geweldige steekpass à la Stengs/Martens.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

SchoorlAZ schreef: 21 jan 2024, 13:33 Wacht... Wat? Heeft Martens dit écht gezegd? Hij heeft helemaal geen dribbel of geweldige steekpass à la Stengs/Martens.
Ja dit heeft Martens gisteren na afloop voor de camera van ESPN gezegd tegen Hansi Kraaij.

Bij Sparta speelde hij vooral de op rechts terug getrokken buitenspeler.

Mijnans is linksbenig met veel loopvermogen en technische bagage. Martens voorheen hetzelfde. De laatste was ook niet zo'n dribbelaar maar had wel bijvoorbeeld een goede voorzet in huis en in de 16 een goede afronder. Dat ziet Martens denk ik dus ook in hem.

Voor steekpasses heb je lopende en diepgaande mensen nodig. Wie dan in dit AZ?
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2254
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

ForzAZ schreef: 21 jan 2024, 13:38 Ja dit heeft Martens gisteren na afloop voor de camera van ESPN gezegd tegen Hansi Kraaij.

Bij Sparta speelde hij vooral de op rechts terug getrokken buitenspeler.

Mijnans is linksbenig met veel loopvermogen en technische bagage. Martens voorheen hetzelfde. De laatste was ook niet zo'n dribbelaar maar had wel bijvoorbeeld een goede voorzet in huis en in de 16 een goede afronder. Dat ziet Martens denk ik dus ook in hem.

Voor steekpasses heb je lopende en diepgaande mensen nodig. Wie dan in dit AZ?
Lijkt me persoonlijk geen goed plan. Martens was echt een sierlijke speler, die je het meest nog met Stengs kan vergelijken. Had echt een goede balcontrole en prima dribbel. Mijnans is toch een beetje een pasgeboren hert op stelten, dat wel goed positie kan kiezen.

Pavlidis kan je natuurlijk diep steken, de Wit gaat ook 10 keer per wedstrijd diep en ook een Lahdo gaat vaak diep.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

SchoorlAZ schreef: 21 jan 2024, 13:51 Lijkt me persoonlijk geen goed plan. Martens was echt een sierlijke speler, die je het meest nog met Stengs kan vergelijken. Had echt een goede balcontrole en prima dribbel. Mijnans is toch een beetje een pasgeboren hert op stelten, dat wel goed positie kan kiezen.

Pavlidis kan je natuurlijk diep steken, de Wit gaat ook 10 keer per wedstrijd diep en ook een Lahdo gaat vaak diep.
Pavlidis en De Wit zijn diepgaand niet al te snel. Een steekpass moet dan wel loepzuiver zijn en door de lopende speler in de ren meegenomen kunnen worden. Lahdo is wel snel, maar ook al gaat ie diep die bal komt toch vrijwel nooit.

Mijnans kan echt wel wat in de passing hoor.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9160
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

SchoorlAZ schreef: 21 jan 2024, 13:51 Lijkt me persoonlijk geen goed plan. Martens was echt een sierlijke speler, die je het meest nog met Stengs kan vergelijken. Had echt een goede balcontrole en prima dribbel. Mijnans is toch een beetje een pasgeboren hert op stelten, dat wel goed positie kan kiezen.

Pavlidis kan je natuurlijk diep steken, de Wit gaat ook 10 keer per wedstrijd diep en ook een Lahdo gaat vaak diep.
Misschien heb ik het verkeerd in mijn hoofd, maar ik vond altijd dat Martens wat meer body had. Eigenlijk meer een verkapte middenvelder dan zo'n lichtvoetig gastje als Stengs. Wat overigens precies bij het AZ van die tijd paste, meer pit.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2254
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

ForzAZ schreef: 21 jan 2024, 13:59 Pavlidis en De Wit zijn diepgaand niet al te snel. Een steekpass moet dan wel loepzuiver zijn en door de lopende speler in de ren meegenomen kunnen worden. Lahdo is wel snel, maar ook al gaat ie diep die bal komt toch vrijwel nooit.

Mijnans kan echt wel wat in de passing hoor.
Dat is toch ook het hele punt van iemand met een goede steekpass op de buitenkant neer te zetten? Anders is de discussie ook niet echt belangrijk.
Huntelaar, van Persie, en Inzaghi (ik noem maar wat) waren ook niet snel, maar je kan ze echt prima wegsteken met een steekpass op maat. Zo zijn er nog legio voorbeelden te noemen.

Een steekpass van een linksbuiten wordt meestal vanaf de 2e tot 3e linie gegeven op de helft van de tegenstander, het is geen steekpass van achteruit waarbij de ontvanger nog 20/30 meter moet lopen met de bal hé.
biefstukje
Supporter
Berichten: 125
Lid geworden op: 23 dec 2020, 18:09

ForzAZ schreef: 21 jan 2024, 13:38 Ja dit heeft Martens gisteren na afloop voor de camera van ESPN gezegd tegen Hansi Kraaij.

Bij Sparta speelde hij vooral de op rechts terug getrokken buitenspeler.

Mijnans is linksbenig met veel loopvermogen en technische bagage. Martens voorheen hetzelfde. De laatste was ook niet zo'n dribbelaar maar had wel bijvoorbeeld een goede voorzet in huis en in de 16 een goede afronder. Dat ziet Martens denk ik dus ook in hem.

Voor steekpasses heb je lopende en diepgaande mensen nodig. Wie dan in dit AZ?
Je hebt wel door dat dit een grapje was van Martens hoop ik? Omdat hij toevallig scoorde toen hij even op die positie moest spelen
Mousa Sidi
Fanatic
Berichten: 500
Lid geworden op: 13 mar 2022, 11:15

Beste wedstrijd sofar op 8. Vond hem erg sterk. Helaas heeft ie zo'n zwaaiende bouwvakker voor hem. Blijft vreemd dat die mag voetballen....
Laatst gewijzigd door Mousa Sidi op 05 feb 2024, 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Mousa Sidi schreef: 05 feb 2024, 09:47 Beste wedstrijd sofar op 8. Vond hem erg sterk. Helaas heeft ie zo'n zwaaiende bouwvakker voor hem. Blijkt vreemd dat die mag voetballen....
Ik vond juist dat Mijnans weer verstoppertje speelde en aanvallend weinig bracht. Maar dat heeft inderdaad ook deels te maken met die idioot voor zich.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2254
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Mousa Sidi schreef: 05 feb 2024, 09:47 Beste wedstrijd sofar op 8. Vond hem erg sterk. Helaas heeft ie zo'n zwaaiende bouwvakker voor hem. Blijft vreemd dat die mag voetballen....
Komt ook omdat hij niet echt op 8 stond. Hij wisselde af met Dani, waardoor Mijnans ook vaak meer in zijn kracht kwam.
Maar ben het er helemaal mee eens dat hij een goede wedstrijd speelde.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Heeft inmiddels 48 wedstrijden voor AZ gespeeld. Waarvan 80% dramatisch. Dat is dan je creatieve, aanvallende middenvelder die voor goals en assists moet zorgen. Meer op eigen helft te vinden dan in de buurt van de 16. En dan dat jankhoofd erbij.

Wat een miskoop.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
sister of mercy
Oude garde
Berichten: 1419
Lid geworden op: 29 jan 2004, 17:24
Locatie: oudorp
Contacteer:

Mijnans lijkt wel een kleuter die huppelend op het speelplein voortbeweegt.
met de juiste balans tussen kwaliteit en strijd, kan je verder komen dan je eigen doelen
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Die afronding op het einde ...

:oops:
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2254
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Langedijk schreef: 11 feb 2024, 12:12 Heeft inmiddels 48 wedstrijden voor AZ gespeeld. Waarvan 80% dramatisch. Dat is dan je creatieve, aanvallende middenvelder die voor goals en assists moet zorgen. Meer op eigen helft te vinden dan in de buurt van de 16. En dan dat jankhoofd erbij.

Wat een miskoop.
Ik vind Mijnans geen miskoop (ook geen voltreffer) die nog zeker kan doorgroeien. Vorig seizoen speelde hij echt wel aardig in meerdere wedstrijden op 10. Het is niet geweldig of een speler die AZ echt verder helpt, maar voor 2 miljoen zou het een prima selectiespeler zijn. Ik denk wel dat we momenteel iets sterker nodig hebben op 10, maar hij is dit seizoen compleet misbruikt op de 8 positie, waardoor hij veel wedstrijden niet goed speelde. Toch kan je wel zien dat samen met zijn blessure we een stuk slechter zijn gaan presteren.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9160
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

dirkjan schreef: 29 dec 2023, 11:21 godver, ik dacht dat ie al verkocht was #-o
Die mag gratis de deur uit natuurlijk.

Mijnans heeft een probleem dat Dani de Wit eigenlijk ook kenmerkte : geen echte 10, maar ook geen echte 8.
Vooral dat laatste is een wrange overeenkomst, omdat Mijnans wél óók met het oog op die positie is binnengekomen lijkt mij.

Voor de verandering is dit overigens niet nieuw, bij Sparta heeft hij ook gezworven.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Plaats reactie