Sven Mijnans (2028)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Antti Opdam
Technisch directeur

Voltreffer Vick schreef: 08 mar 2023, 05:57 Als je op dit forum na twee maanden nog niet aan pagina 2 zit dan moet je wel een hele goede aankoop zijn.
:lol:
eenjaarazalkmaar
Seizoenkaarthouder

In de media ging de aandacht uit naar Kerkez, Karlsson en Reijnders. Maar mij viel op dat Mijnans vrijwel niets fout deed tegen Lazio uit.

Ik ga het gewoon zeggen: comfortabel aan de bal.
072
Fanatic

eenjaarazalkmaar schreef: 08 mar 2023, 11:58 In de media ging de aandacht uit naar Kerkez, Karlsson en Reijnders. Maar mij viel op dat Mijnans vrijwel niets fout deed tegen Lazio uit.

Ik ga het gewoon zeggen: comfortabel aan de bal.
En liet technisch ook goeie dingen zijn, en een maakt zn meters
Van Alkmaar begint de victorie
AZuid-Scharwoude
Invaller

072 schreef: 08 mar 2023, 13:58 En liet technisch ook goeie dingen zijn, en een maakt zn meters
Dani de Wit 4.0. :wink:
Antti Opdam
Technisch directeur

Als je de eerste goal terugkijkt zie je dat Mijnans een zeer belangrijke schakel is in het (aanval)spel.

Spelers durven hem te zoeken en hij speelt behendig voorwaarts door.

Are you watching Dani de Wit en Mihailovic?

Mooie scouting.

=D>
elmo
Seizoenkaarthouder

Sven Mijnans laat de machine van AZ lekkerder draaien

https://www.vi.nl/pro/analyse/sven-mijn ... er-draaien
DeZuivelDuivel
Georg

Gemengd gevoel bij Mijnans tegen Lazio.
Ja hij draait goed mee de laatste wedstrijden, maar gisteren leek hij ook een paar keer vakkundig in de weg te staan.
Zo verprutste hij een voorzet waarna je Odgaard en Pavlidis echt vol ongeloof/irritatie zag opkijken. Dat balletje had voor Pavlidis moeten zijn. Op het middenveld stond hij er ook een keer opeens tussen en werd de bal direct bij Lazio afgegeven.
Anderzijds zie ik op andere plekken dat hij hoge cijfers krijgt en toch weet ik vrij zeker dat ik ook dit soort momenten gezien heb.

Al met al hoop ik dat hij zich blijft ontwikkelen en dat we verder blijven komen, het is misschien ook maar een klein smetje :wink:
Elmpie.
Supporter

DeZuivelDuivel schreef: 17 mar 2023, 09:56 Gemengd gevoel bij Mijnans tegen Lazio.
Ja hij draait goed mee de laatste wedstrijden, maar gisteren leek hij ook een paar keer vakkundig in de weg te staan.
Zo verprutste hij een voorzet waarna je Odgaard en Pavlidis echt vol ongeloof/irritatie zag opkijken. Dat balletje had voor Pavlidis moeten zijn. Op het middenveld stond hij er ook een keer opeens tussen en werd de bal direct bij Lazio afgegeven.
Anderzijds zie ik op andere plekken dat hij hoge cijfers krijgt en toch weet ik vrij zeker dat ik ook dit soort momenten gezien heb.

Al met al hoop ik dat hij zich blijft ontwikkelen en dat we verder blijven komen, het is misschien ook maar een klein smetje :wink:
Je zag ook vooral in de eerste helft dat hij een beetje onzorgvuldig was met zijn balaannames of dat hij net wat meer tijd nodig was.
Die problemen verdwijnende in de loop van de wedstrijd, maar hij speelt alsof die hier al jaren speelt past zich wel heel makkelijk aan.
Het zou ook niet goed zijn als hij helemaal geen slippertjes meer had, dan ben je hem in de zomer al weer kwijt :lol: .
SimonPoulsen
Barry

DeZuivelDuivel schreef: 17 mar 2023, 09:56 Gemengd gevoel bij Mijnans tegen Lazio.

Beetje flauw van die voorzet. Er komt een bal voor en probeert die te scoren. Er was niet echt tijd even rustig om je heen te kijken. Dan moet Pavlidis hem coachen, al was daar ook niet eens tijd voor denk ik.

Ik geniet wel echt van Mijnans. Combineert de energie en de meters van deWit met voetballend vermogen.
Resultaat trainer zonder resultaten. Dubbel niks.
FugAZi
Basisspeler

Wat geniet ik van deze aankoop, hij is de perfecte Dani de Wit vervanger en vult de positie lopende 10 fantastisch in.
Hij was gisteren 1 van de belangrijkste op het veld, met zijn druk, loopvermogen, ballen veroveren en zorgen met simpele combinaties de dat er door gevoetbald kan worden . =D>
Leeuwenhart
Seizoenkaarthouder

Het zou erg mooi zijn als Dani de Wit nog fit raakt in de beslissende fase om hem te vervangen en/of bij te staan als we iets over de streep moeten trekken of moeten forceren. Dat kan zomaar wat hele belangrijke wedstrijden redden.
AZA'dam
Reservespeler

Hij is in eerste instantie echt wel als back up voor, en opvolger van de Wit gehaald, neem ik aan.
Over hem wordt gezegd dat hij ook als invaller bijzonder goed functioneert (wat een kunst op zich is), zo bleek bij Sparta.
DeZuivelDuivel
Georg

SimonPoulsen schreef: 17 mar 2023, 10:35 Beetje flauw van die voorzet. Er komt een bal voor en probeert die te scoren. Er was niet echt tijd even rustig om je heen te kijken. Dan moet Pavlidis hem coachen, al was daar ook niet eens tijd voor denk ik.

Ik geniet wel echt van Mijnans. Combineert de energie en de meters van deWit met voetballend vermogen.
Ik geniet normaal ook van Mijnans, dit viel gewoon op in deze specifieke wedstrijd.
differentcook
Technisch directeur

AZA'dam schreef: 17 mar 2023, 12:40 Hij is in eerste instantie echt wel als back up voor, en opvolger van de Wit gehaald, neem ik aan.
Over hem wordt gezegd dat hij ook als invaller bijzonder goed functioneert (wat een kunst op zich is), zo bleek bij Sparta.
Dat leek Mihailovic te zijn. Maar het kunnen er ook twee zijn, al zal de ander gedemotiveerd raken als die weinig speelt. Mihailovic zou allicht ook Karlsson kunnen vervangen? En Mijnans Reijnders of Odgaard?
we can come an end
AZA'dam
Reservespeler

differentcook schreef: 17 mar 2023, 15:33 Dat leek Mihailovic te zijn. Maar het kunnen er ook twee zijn, al zal de ander gedemotiveerd raken als die weinig speelt. Mihailovic zou allicht ook Karlsson kunnen vervangen? En Mijnans Reijnders of Odgaard?
Er wordt op dit forum wel eens gespeculeerd of de Wit tegen mindere tegenstanders die zich ingraven wel voldoende rendement behaalt. Dat hij tegen sterkere tegenstanders heel waardevol is wordt minder betwist. Je zou al naar gelang de speelwijze tussen Mijnans en Mihailovic kunnen kiezen als je liever een lopende of een voetballende 10 wilt hebben..
Zelf ben ik meer van "never change a winning team" maar trainers van (top)clubs met drukke programma's hebben het vaak over rouleren.
Leeuwenhart
Seizoenkaarthouder

Wellicht heb ik eerder niet opgelet maar de directe corners van deze man zijn toch wel een upgrade!
pAZcal
Barry

Geblesseerd afgemeld bij Jong Oranje. :(
Ferry
Barry

pAZcal schreef: 20 mar 2023, 18:20 Geblesseerd afgemeld bij Jong Oranje. :(
Op het AZ filmpje na de wedstrijd deed Jansen voorkomen hem te hebben gewisseld omdat de pijp leeg was. Stukje overbelasting en de dynamiek van 2 wedstrijden in de week.
Ik denk dat ze hem uit voorzorg dan ook in Alkmaar houden.
SimonPoulsen
Barry

pAZcal schreef: 20 mar 2023, 18:20 Geblesseerd afgemeld bij Jong Oranje. :(
Hij was ook een twijfelgeval voor gisteren. Hij kreeg die doodschop van die gozer van lazio. Blij dat Mijnans en Clasie lekker even rust kunnen nemen. Broodnodig met de flinterdunne selectie van AZ.
Resultaat trainer zonder resultaten. Dubbel niks.
RoycosoepieAZ
Ben-Sider

Ik ben iig blij met deze aankoop. Speelt zich direct zonder veel moeite (lijkt het) in het 1e. Is meteen een toegevoegde waarde voor AZ. Nu alleen oppassen dat hij niet over de kling gejaagd wordt met al die (internationale) wedstrijden.
Plaats reactie