FC Utrecht-AZ (zo 9 okt, 14.30u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1644
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

DonnyDelano schreef: 09 okt 2022, 15:08 Vanheusden, Bazoer en Karlsson. Luxere wissels ga je in de eredivisie niet krijgen denk ik
Juist! En dat kan het verschil maken.
Elmpie.
Fanatic
Berichten: 653
Lid geworden op: 04 jun 2022, 09:25

Prima pot zonder te veel energie te verspillen naar de wedstrijden van donderdag
MB80
Invaller
Berichten: 2321
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

salmonyappi schreef: 09 okt 2022, 15:11 Kom nou toch. Elke keeper maakt wel eens foutje. We hebben de minste tegengoals hoor, en bovendien had ie ook mooie reddingen vandaag. Moeten we ook een vervanger voor Kerkez halen, want die had ook een blunder.
Verhulst doet het prima.
Meer wedstrijden met blunder dan zonder, de resultaten verbloemen het alleen. Het team draait top, die mazzel heeft Verhulst wel dan - en dat hij de gunfactor heeft als lokale jongen / eigen jeugd.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2263
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

MB80 schreef: 09 okt 2022, 17:00 Meer wedstrijden met blunder dan zonder, de resultaten verbloemen het alleen. Het team draait top, die mazzel heeft Verhulst wel dan - en dat hij de gunfactor heeft als lokale jongen / eigen jeugd.
Maar vandaag meer goed gedaan dan fout. Eigenlijk alleen bij die tegengoal niet overtuigend en verder juist veel rust, overtuiging en een aantal goede reddingen.
Laatst gewijzigd door AZuid-Scharwoude op 09 okt 2022, 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2263
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Trots op ons cluppie qua resultaten tot nu toe en hoe het team keihard voor elkaar en een goed resultaat knokt. Er wordt elkaar door de spelers ook echt wat gegund, geen eenmans-bv'tjes tot jullie dit seizoen. Komende donderdag en zondag weer twee belangrijke potten. Kom op AZ!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16348
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

MB80 schreef: 09 okt 2022, 17:00 Meer wedstrijden met blunder dan zonder, de resultaten verbloemen het alleen. Het team draait top, die mazzel heeft Verhulst wel dan - en dat hij de gunfactor heeft als lokale jongen / eigen jeugd.
Dan daag je me uit: welke blunders in welke wedstrijden waren dat? Onder een blunder versta ik een ontkoombare fout die in een goal uitmondt.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 788
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

salmonyappi schreef: 09 okt 2022, 19:11 Dan daag je me uit: welke blunders in welke wedstrijden waren dat? Onder een blunder versta ik een ontkoombare fout die in een goal uitmondt.
Precies 😀. Roept u maar…………….
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2274
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

salmonyappi schreef: 09 okt 2022, 19:11 Dan daag je me uit: welke blunders in welke wedstrijden waren dat? Onder een blunder versta ik een ontkoombare fout die in een goal uitmondt.
MB80 zei 'blunder'. Definitie van blunder is 'grove fout'. Dat die in een goal uit moet monden heb je er zelf bij bedacht. :-)
Love AZ Til I Die!
Fanatic
Berichten: 571
Lid geworden op: 23 aug 2021, 14:09

Wildcat schreef: 09 okt 2022, 11:32 Helaas geen Lahdo en geen Karlsson. Weer naar van Brederode en Sugawara kijken tot minuut 60.

Dat zijn alvast twee spelers met 0,01 scorendvermogen gezamelijk ongeveer
Boy, that escalated quickly!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16348
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

AZA'dam schreef: 09 okt 2022, 19:56 MB80 zei 'blunder'. Definitie van blunder is 'grove fout'. Dat die in een goal uit moet monden heb je er zelf bij bedacht. :-)
Maar als een blunder verder geen gevolgen heeft (en bij voetbal is een goal het enige serieuze gevolg) snap ik niet waarom je je er druk om zou maken.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Love AZ Til I Die!
Fanatic
Berichten: 571
Lid geworden op: 23 aug 2021, 14:09

Bertje schreef: 09 okt 2022, 11:56 Wéér beginnen met van Brederode en Sugawara.
Onbegrijpelijk gezien hun prestaties van de afgelopen weken.
Winnende coach heeft altijd gelijk, vandaag dus weer!
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2274
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

salmonyappi schreef: 09 okt 2022, 20:48 Maar als een blunder verder geen gevolgen heeft (en bij voetbal is een goal het enige serieuze gevolg) snap ik niet waarom je je er druk om zou maken.
Het is een beetje als neuken zonder condoom. Zolang het geen ernstige gevolgen heeft hoef je je er niet druk om te maken. Maar je loopt wel telkens het risico op ernstige gevolgen. Daar kun je je voor behoeden door voorbehoedsmiddelen te gebruiken, of in het geval van AZ, door een kwalitatief betere keeper op doel te zetten.
Overigens is Hobie nog steeds de minst gepasseerde doelman, gedeeld eerste met Unnerstahl en Cillissen. Had hij vandaag zijn doel schoon gehouden dan had hij alleen aan de top van dat klassement gestaan.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Ik vond de fouten van Clasie en Kerkez van grotere orde dan de fout van Hobie.
Hun fouten horen bij het standaard spel en hebben met concentratie te maken, Hobie zijn fout was een niet standaard bal of spelsituatie. Die bal krijgt via de kluts namelijk ook nog een rare dwarrel en gaat haast vertraagd in een boogje de lucht in. Ik snap wel dat hij uitkomt omdat het leek of hij hem kon pakken. Conclusie ongelukkig en jammer.

On topic
Ik was toch wel een beetje benauwd voor deze wedstrijd, maar het overwicht was echt enorm en Utrecht had echt niks te vertellen. =D> =D>

Te grappig dat de eerste berichten die ik in dit topic las gezeik was op van Brederode en op Yuki :lol:
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16348
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

FugAZi schreef: 10 okt 2022, 06:23 Ik vond de fouten van Clasie en Kerkez van grotere orde dan de fout van Hobie.
Hun fouten horen bij het standaard spel en hebben met concentratie te maken, Hobie zijn fout was een niet standaard bal of spelsituatie. Die bal krijgt via de kluts namelijk ook nog een rare dwarrel en gaat haast vertraagd in een boogje de lucht in. Ik snap wel dat hij uitkomt omdat het leek of hij hem kon pakken. Conclusie ongelukkig en jammer.

On topic
Ik was toch wel een beetje benauwd voor deze wedstrijd, maar het overwicht was echt enorm en Utrecht had echt niks te vertellen. =D> =D>

Te grappig dat de eerste berichten die ik in dit topic las gezeik was op van Brederode en op Yuki :lol:
En het was alsof ze mee hebben gelezen 😉
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

FugAZi schreef: 10 okt 2022, 06:23 Te grappig dat de eerste berichten die ik in dit topic las gezeik was op van Brederode en op Yuki :lol:
Met name Myron speelde eigenlijk prima, ook al voor zijn goal (hij mag van mij vaker schieten trouwens), paar prima indraaiende voorzetten waar Utreg defensie heel veel moeite mee had (anders hele grote kans)

En dat passje op Jens, :hart: :bow:
als je dat bij een andere club in Noord Holland laat zien ben je een supertalent ;-)
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10280
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

salmonyappi schreef: 09 okt 2022, 19:11 Dan daag je me uit: welke blunders in welke wedstrijden waren dat? Onder een blunder versta ik een ontkoombare fout die in een goal uitmondt.
Probeer je me nu naar een bepaald topic te lokken?

Nou. Tot 1 november hoor je mij niets zeggen, maar een hele grote kans dat ik hier nog op terugkom ...

:wink:

Verder overigens een hele goede wedstrijd. Ik ben erg onder de indruk van dit AZ.
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

FugAZi schreef: 10 okt 2022, 06:23 Ik vond de fouten van Clasie en Kerkez van grotere orde dan de fout van Hobie.
Hun fouten horen bij het standaard spel en hebben met concentratie te maken, Hobie zijn fout was een niet standaard bal of spelsituatie. Die bal krijgt via de kluts namelijk ook nog een rare dwarrel en gaat haast vertraagd in een boogje de lucht in. Ik snap wel dat hij uitkomt omdat het leek of hij hem kon pakken. Conclusie ongelukkig en jammer.

On topic
Ik was toch wel een beetje benauwd voor deze wedstrijd, maar het overwicht was echt enorm en Utrecht had echt niks te vertellen. =D> =D>

Te grappig dat de eerste berichten die ik in dit topic las gezeik was op van Brederode en op Yuki :lol:
Nou, ik zal het je sterker vertellen. Toen de opstelling bekend werd, wilde ik direkt hier reageren met de verzuchting dat van Brederode en Sugawara eigenlijk op de bank zouden moeten beginnen en dat Jansen er weer eens naast zat. Tsja, blij dat ik het niet gedaan heb. Neemt niet weg dat ik er behoorlijk naast zat en de trainer het gelijk aan zijn zijde had. Betekent trouwens niet dat ik er geen verstand van heb en de trainer wel. Maar mensen, met wat een gemak werd dat Utrecht weggeblazen en die waren echt tot op het bot gemotiveerd hoor. Puike prestatie van alles en iedereen die met AZ te maken hebben.
Volgend jaar april weten we meer
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Antti Opdam schreef: 10 okt 2022, 10:26 Probeer je me nu naar een bepaald topic te lokken?

Nou. Tot 1 november hoor je mij niets zeggen, maar een hele grote kans dat ik hier nog op terugkom ...

:wink:

Verder overigens een hele goede wedstrijd. Ik ben erg onder de indruk van dit AZ.
Eens, zoals ze gisteren speelden, indrukwekkend.
En al door meer benoemd, als je dan na een uur Karlsson, Bazoer en Vanheusden in kunt laten vallen, Pfoeh!

Over Hobie, ik hoop heel erg dat hij de komende weken laat zien dat hij WEL beter (of minimaal gelijkwaardig) is dan Vindahl, maar ben niet optimistisch...
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2274
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

galblazer schreef: 10 okt 2022, 12:51 Nou, ik zal het je sterker vertellen. Toen de opstelling bekend werd, wilde ik direkt hier reageren met de verzuchting dat van Brederode en Sugawara eigenlijk op de bank zouden moeten beginnen en dat Jansen er weer eens naast zat. Tsja, blij dat ik het niet gedaan heb. Neemt niet weg dat ik er behoorlijk naast zat en de trainer het gelijk aan zijn zijde had. Betekent trouwens niet dat ik er geen verstand van heb en de trainer wel. Maar mensen, met wat een gemak werd dat Utrecht weggeblazen en die waren echt tot op het bot gemotiveerd hoor. Puike prestatie van alles en iedereen die met AZ te maken hebben.
Van Brederode had gewoon in al die wedstrijden die hij tot nu toe speelde erg weinig laten zien. Steeds dreigen, kappen en een tikkie terug geven, zelden een actie (af)maken of schieten. Gelukkig liet hij het gister eindelijk zien met een fantastische goal. En inderdaad, Jansen hield terecht het vertrouwen in hem en AZ is nog steeds het team waar jonkies veel krediet krijgen om te groeien.
Yuki is gewoon op zoek naar zijn oude vorm en aardig op weg om die weer terug te vinden.

Dat AZ in staat was onder de voorgenomen druk van Utrecht uit te voetballen was inderdaad heerlijk om te zien. Is in het verleden wel eens anders geweest.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16348
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

galblazer schreef: 10 okt 2022, 12:51 Neemt niet weg dat ik er behoorlijk naast zat en de trainer het gelijk aan zijn zijde had. Betekent trouwens niet dat ik er geen verstand van heb en de trainer wel.
Mmm……..🤔
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Plaats reactie