Djordje Mihailovic (2027)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DeZuivelDuivel schreef: 03 jan 2024, 09:56 Dat Dani de Wit sportief niks opgeleverd zou hebben is natuurlijk kul, ook als ik hem zelf niet de beste speler vind heeft Dani de Wit in 169 wedstrijden 40 doelpunten en 21 assists geleverd. Daarmee heeft hij vooralsnog ruim in 1 op de 3 wedstrijden een productieve bijdrage geleverd die zich in een doelpunt of assist heeft vertaald. Verder verzet hij veel nuttig en minder nuttig werk op het veld. Dat de lat hoger mag, wil niet zeggen dat de lat onder het nul-punt lag.
Fair enough.

Hij heeft wel eens tegen een bal van een ander aan gelopen.

De ondergrens van een sportieve bijdrage is nu echt wel bereikt ...
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

differentcook schreef: 03 jan 2024, 12:21 Ik snap jou niet. Je lijkt je nergens echt voor te interesseren, alleen voor je gevoel van de dag en om flauwe opmerkingen voor het uitlokken van reacties.

Ander punt: Iemand maakte bij het artikel over Mihailovic op de fanpage de goede opmerking dat voor 6 miljoen (waarschijnlijk zonder clausules) je Veerman had kunnen kopen (ketste net af, ik geloof, een half jaar voordat hij naar PSV ging)
Had gekund ja, alleen had Clasie dan op de bank gebleven en/of Reijnders was niet doorbroken of naar FC Twente vertrokken. Dus in die zin is het achteraf gezien niet heel erg dat Veerman niet is gekomen.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9160
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Antti Opdam schreef: 03 jan 2024, 12:49 Fair enough.

Hij heeft wel eens tegen een bal van een ander aan gelopen.

De ondergrens van een sportieve bijdrage is nu echt wel bereikt ...
Ik vergelijk het met spelers Als Roy Beerens bijvoorbeeld die veel meer hadden moeten scoren maar hier ook gewoon tot 129 wedstrijden kwamen met statistieken als 13 doelpunten en 23 assists. Dan doet hij het net zo goed als niet beter. Markus Henriksen deed het beter met 33 doelpunten en 19 assists in 146 wedstrijden. Daarmee liep hij iets beter dan 1 in 3. Maar dat vind ik toch wel een marginaal verschil voor de claim dat iemand 0 meerwaarde heeft gehad. Slechter dan Henriksen dus, beter dan Beerens (ook al was dat geen 10 natuurlijk).
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

AZ 4 Life schreef: 03 jan 2024, 12:51 Had gekund ja, alleen had Clasie dan op de bank gebleven en/of Reijnders was niet doorbroken of naar FC Twente vertrokken. Dus in die zin is het achteraf gezien niet heel erg dat Veerman niet is gekomen.
Reijnders had ook op 10 gekunnen, met daarachter Clasie en Veerman
we can come an end
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DeZuivelDuivel schreef: 03 jan 2024, 13:08 Ik vergelijk het met spelers Als Roy Beerens bijvoorbeeld die veel meer hadden moeten scoren maar hier ook gewoon tot 129 wedstrijden kwamen met statistieken als 13 doelpunten en 23 assists. Dan doet hij het net zo goed als niet beter. Markus Henriksen deed het beter met 33 doelpunten en 19 assists in 146 wedstrijden. Daarmee liep hij iets beter dan 1 in 3. Maar dat vind ik toch wel een marginaal verschil voor de claim dat iemand 0 meerwaarde heeft gehad. Slechter dan Henriksen dus, beter dan Beerens (ook al was dat geen 10 natuurlijk).
Tja. Jij kijkt naar het hele plaatje en telt alle goals bij elkaar op. Zo wordt zelfs Jahanbakhsh een redelijk goede voetballer.

Maar ik zal ook eens iets positiefs zeggen over Jahanbakhsh. En daarmee ook Henriksen. Die groeiden elk seizoen naar een niveau dat ze er opeens 12(+) in een eredivisieseizoen (binnen 28 wedstrijden) in knalden.

Dit was niet alleen sportief enigszins handig (hoewel het voornamelijk tegen b-garnituur was), maar daardoor pakte je wel eventjes meer dan 5 miljoen mee. Die passen dus prima in de filosofie van AZ. Sportief doorgroeien, pieken én met winst verkopen.

Dani de Wit en Roy Beerens vallen buiten die boot. Geen piekseizoen, geen doorgroei, geen transferwaarde. Eindeloos aanmodderen. Zij eindigen - wat mij betreft - dan ook in één rijtje met Mihailovic.

Of misschien zelfs daaronder. De Wit en Beerens hebben immers jarenlang posities vastgehouden waar je ook absolute 'cashcows' had kunnen neerzetten.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2254
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

SimonPoulsen schreef: 03 jan 2024, 11:46 FYSIEK

Hoef je echt geen wetenschapper voor te zijn om dat te constateren. Met dergelijke fysiek moet je voetballend dusdanig beter zijn dan de rest om te kunnen compenseren. Als je dan naar een competitie gaat waar zowel het niveau als de snelheid omhoog gaat. Sta ja al 3-0 achter.

Kijk eens naar PSV, die hebben niet 1 lichtgewicht erin staan. wij hebben er 15.

Anderzijds zijn sommige spelers bij AZ ook wel het slachtoffer van de negatieve spelopvatting, zeker de meer aanvallend ingestelde jongens krijgen weinig steun of spelen niet in hun kracht. Maar dan begint het wel bij eerst zelf een bepaald basis niveau halen. Zoals Lahdo bijvoorbeeld wel deed. Dat is een speler die denk ik flink kan groeien, ook als de ondersteuning van Sugawara en het middenveld beter wordt. Gaten trekken voor elkaar, overtal creeeren etc.
Fysiek zijn beide heren niet van het gewenste niveau (al lijkt Sadiq op zich wel te kunnen voor i.i.g. de Eredivisie), maar ze hebben beide ook geen kwaliteiten zonder én aan de bal laten zien. Het technische en tactische aspect lijkt ook niet in orde te zijn.

Helemaal eens met je laatste alinea.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 03 jan 2024, 12:27 Ik snap niet dat je het interessant vindt om 34 pagina’s lang te speculeren over een transferbedrag, dat is alles.
Dat doe ik niet en niemand eigenlijk. Het gaat vooral om voetbalzaken rond Mihailovic en de enige twee redenen dat af en toe tussendoor iets wordt geschreven over het transferbedrag is dat het hoog is (irl tot zijn voetbalprestaties) en omdat mensen twee verschillende verhalen (3 en 6 miljoen) de wereld in blijven pompen zonder iets toe te voegen (behalve dus de recente post waaraan ik refereerde)
we can come an end
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 03 jan 2024, 13:08 Ik vergelijk het met spelers Als Roy Beerens bijvoorbeeld die veel meer hadden moeten scoren maar hier ook gewoon tot 129 wedstrijden kwamen met statistieken als 13 doelpunten en 23 assists. Dan doet hij het net zo goed als niet beter. Markus Henriksen deed het beter met 33 doelpunten en 19 assists in 146 wedstrijden. Daarmee liep hij iets beter dan 1 in 3. Maar dat vind ik toch wel een marginaal verschil voor de claim dat iemand 0 meerwaarde heeft gehad. Slechter dan Henriksen dus, beter dan Beerens (ook al was dat geen 10 natuurlijk).
Henriksen heeft hier zijn eerste jaren ook niet op tien gespeeld maar op zes, met de punt naar achter. Dat was een geweldige ingeving van Verbeek. Ortiz kwam er niet aan te pas en Henriksen kon niet renderen op zes.
Sander73
Seizoenkaarthouder
Berichten: 363
Lid geworden op: 21 mei 2022, 09:32

SimonPoulsen schreef: 03 jan 2024, 11:46 FYSIEK

Hoef je echt geen wetenschapper voor te zijn om dat te constateren. Met dergelijke fysiek moet je voetballend dusdanig beter zijn dan de rest om te kunnen compenseren. Als je dan naar een competitie gaat waar zowel het niveau als de snelheid omhoog gaat. Sta ja al 3-0 achter.

Kijk eens naar PSV, die hebben niet 1 lichtgewicht erin staan. wij hebben er 15.

Anderzijds zijn sommige spelers bij AZ ook wel het slachtoffer van de negatieve spelopvatting, zeker de meer aanvallend ingestelde jongens krijgen weinig steun of spelen niet in hun kracht. Maar dan begint het wel bij eerst zelf een bepaald basis niveau halen. Zoals Lahdo bijvoorbeeld wel deed. Dat is een speler die denk ik flink kan groeien, ook als de ondersteuning van Sugawara en het middenveld beter wordt. Gaten trekken voor elkaar, overtal creeeren etc.
Dit

De selectie bestaat inmiddels uit een dusdanig aantal vlieggewichten dat in geval het combinatie spel niet loopt, (of zoals momenteel van een structureel veel te laag niveau is omdat veel spelers simpelweg niet beter kunnen), je een tandeloze one trick pony wordt die als het daar op aankomt zelfs grote moeite krijgt met fysiek sterkere amateurs. Qua combinatie spel legt deze selectie het momenteel zelfs af tegen een fris spelend Almere City.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

AZ 4 Life schreef: 03 jan 2024, 15:52 Henriksen heeft hier zijn eerste jaren ook niet op tien gespeeld maar op zes, met de punt naar achter. Dat was een geweldige ingeving van Verbeek. Ortiz kwam er niet aan te pas en Henriksen kon niet renderen op zes.
Verbeek presteerde het ook om Elm en Wernbloom lang op elkaars positie te zetten.

Dat maakt het extra bijzonder dat Verbeek inmiddels buiten de top 3 is gevallen van slechtste trainers ooit. Dankzij Jansen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Sander73 schreef: 03 jan 2024, 15:57 Dit

De selectie bestaat inmiddels uit een dusdanig aantal vlieggewichten dat in geval het combinatie spel niet loopt, (of zoals momenteel van een structureel veel te laag niveau is omdat veel spelers simpelweg niet beter kunnen), je een tandeloze one trick pony wordt die als het daar op aankomt zelfs grote moeite krijgt met fysiek sterkere amateurs. Qua combinatie spel legt deze selectie het momenteel zelfs af tegen een fris spelend Almere City.
Precies.
Daarom is het rendement uit corners ook zo laag. Er is niemand om ze er in te koppen. Terwijl we wel regelmatig tegengoals uit corners incasseren. Lastig te verdedigen met al die kleine en lichte mannetjes.
Het zou trouwens ook wel weer eens fijn zijn als we iemand hadden die er regelmatig een vrije trap inschiet, zoals Gudelj deed.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9160
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZ 4 Life schreef: 03 jan 2024, 15:52 Henriksen heeft hier zijn eerste jaren ook niet op tien gespeeld maar op zes, met de punt naar achter. Dat was een geweldige ingeving van Verbeek. Ortiz kwam er niet aan te pas en Henriksen kon niet renderen op zes.
Ook weer waar, maar het ging mij niet zo zeer om de waarde van Henriksen, die erken ik zeker (overigens speelt Henriksen tegenwoordig centraal achterin, dus die was daadwerkelijk multifunctioneel).
Het ging mij erom dat Antti doet alsof Dani de Wit helemaal niets heeft gebracht voor AZ.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DeZuivelDuivel schreef: 03 jan 2024, 17:45 Het ging mij erom dat Antti doet alsof Dani de Wit helemaal niets heeft gebracht voor AZ.
Dat heb ik reeds gecorrigeerd: hij is wel eens per ongeluk tegen - andermans/een - bal aangelopen.

Maar onder de streep was alles natuurlijk zwaar ondermaats en is het sportief en financieel een historisch grote miskoop. Ik neem aan dat de aankoop van Dani de Wit - en het hele traject daarna - nog wel eens geëvalueerd gaat worden.

Dan speel je gewoon bijna vier jaar met een nummer 10 die praktisch niets (op)levert ...
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6571
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

WE KRIJGEN MEER DAN 3MILJOEN TERUG

hoe dan?!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6548
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

SimonPoulsen schreef: 03 jan 2024, 19:11 WE KRIJGEN MEER DAN 3MILJOEN TERUG

hoe dan?!
3 miljoen dollar - meldt US media. Betekent waarschijnlijk ook dat ie meer dan die drie miljoen heeft gekost. :)
https://theathletic.com/5177448/2024/01 ... do-rapids/
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

SimonPoulsen schreef: 03 jan 2024, 19:11 WE KRIJGEN MEER DAN 3MILJOEN TERUG

hoe dan?!
Omdat het gewoon een goede speler met potentie is ...

(Het helpt natuurlijk ook mee dat hij in Amerika een goede naam heeft.)
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Antti Opdam schreef: 03 jan 2024, 18:33 Ik neem aan dat de aankoop van Dani de Wit - en het hele traject daarna - nog wel eens geëvalueerd gaat worden.
Dat geloof je toch zelf niet. Als er serieus geëvalueerd zou worden binnen de club was de complete staf, de scouting en een dozijn spelers allang vertrokken.

Maar ik begrijp hierboven dat er gelukkig weer 3 miljoen geïnvesteerd kan worden in een jeugdinternational van 1 meter 65.
Laatst gewijzigd door Langedijk op 03 jan 2024, 19:50, 2 keer totaal gewijzigd.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

SimonPoulsen schreef: 03 jan 2024, 19:11 WE KRIJGEN MEER DAN 3MILJOEN TERUG

hoe dan?!
Hij legt zelf bij?
we can come an end
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Antti Opdam schreef: 03 jan 2024, 19:47 (Het helpt natuurlijk ook mee dat hij in Amerika een goede naam heeft.)
Heb je daar ook geen regel dat je een beperkt aantal buitenlanders kunt opstellen of in je selectie hebben of dat die veel geld moeten verdienen?
Een US speler die in Europa gespeeld heeft!

Oh, ik lees dat hij designated player gaat worden, dwz meer dan de salary cap gaat verdienen (dat zal de regel zijn, geen voordeel dus voor hen)
we can come an end
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9160
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

SimonPoulsen schreef: 03 jan 2024, 19:11 WE KRIJGEN MEER DAN 3MILJOEN TERUG

hoe dan?!
Niet helemaal, zijn vorige club en zaakwaarnemer zullen nog een percentage opstrijken. Ik gok ook dat dit is waarom er nog onderhandelt wordt. AZ zal denk ik proberen op een break-even uit te komen hier als de transfersomlieden die hier op 3 miljoen zitten gelijk hebben.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Plaats reactie