Mees de Wit (2027)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
MB80
Invaller
Berichten: 2285
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Gijs smal heeft een lopend contract…. Twente pakt nog per ton als je hem nu binnen hengelt, kan Mees gekocht worden
DeTorenburch
Oude garde
Berichten: 1213
Lid geworden op: 31 jan 2023, 13:55

MB80 schreef: 16 jan 2024, 08:59 Gijs smal heeft een lopend contract…. Twente pakt nog per ton als je hem nu binnen hengelt, kan Mees gekocht worden
Dat lijkt mij de juiste vorm van doorselecteren.
MB80
Invaller
Berichten: 2285
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

DeTorenburch schreef: 16 jan 2024, 09:11 Dat lijkt mij de juiste vorm van doorselecteren.
En je verzwakt Twente, dat voor een zacht prijsje. Misschien gratis van Brederode meegeven.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11181
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

MB80 schreef: 16 jan 2024, 08:59 Gijs smal heeft een lopend contract…. Twente pakt nog per ton als je hem nu binnen hengelt, kan Mees gekocht worden
Snap je zelf wat je hier bedoelt?
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9161
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Komende periode geen de Witjes meer kopen, want deze is in ieder geval pure geldverspilling geweest.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Elmpie.
Fanatic
Berichten: 634
Lid geworden op: 04 jun 2022, 09:25

Niet dat ik hem een geweldenaar vind maar wat heeft Mees ooit misdaan dat die nooit meer speelt?
Wolfe is nou ook niet bepaalt fantastisch en heeft het loopvermogen wel maar een waardeloze voorzet en kwa verdedigende kwaliteit en voetballende intelligentie houdt het ook niet over.

Vind Mees technisch veel beter en lijkt ook meer een idee te hebben wat hij doet op het veld en verdedigend ontlopen ze elkaar ook niet veel.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12545
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Elmpie. schreef: 27 feb 2024, 11:03 Niet dat ik hem een geweldenaar vind maar wat heeft Mees ooit misdaan dat die nooit meer speelt?
Wolfe is nou ook niet bepaalt fantastisch en heeft het loopvermogen wel maar een waardeloze voorzet en kwa verdedigende kwaliteit en voetballende intelligentie houdt het ook niet over.

Vind Mees technisch veel beter en lijkt ook meer een idee te hebben wat hij doet op het veld en verdedigend ontlopen ze elkaar ook niet veel.
Ik vind Wolfe best wel goed
we can come an end
Elmpie.
Fanatic
Berichten: 634
Lid geworden op: 04 jun 2022, 09:25

differentcook schreef: 27 feb 2024, 11:09 Ik vind Wolfe best wel goed
Ik vind Wolfe af en toe te druistig in zijn acties(bij mislukken het druk zetten dat hij altijd nog een paar stapjes door loopt omdat te veel snelheid maakt)

Wat ik een beetje frustrerend vind als hij in zijn kracht komt en een keer door komt aan de linkervleugel vol op snelheid dat je hem niet kan bijhouden bij de 16/achterlijn komt en hem dan voorgeeft dat het meestal geen kans uit komt omdat de voorzet niet goed genoeg is of dat hij een verkeerde keuze maakt
Ik vind hem niet slecht maar waar juist zijn kwaliteiten zouden moeten liggen buit hij niet genoeg uit.

Ik vind De Wit daar beter in en Verdedigend minstens zo goed.

Mijn vraag was meer waarom hij bijna nooit meer invalt, hij heeft naar mijn weet niks verkeerd gedaan of grote fouten gemaakt vooral als je ziet dat spelers die vele malen minder hebben gespeelt als hem wel keer op keer mogen opdraven.
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 917
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Elmpie. schreef: 27 feb 2024, 11:03 Niet dat ik hem een geweldenaar vind maar wat heeft Mees ooit misdaan dat die nooit meer speelt?
martens vindt het niet goed genoeg en heeft hem dit ook verteld
"One swallow does not make a summer"
Elmpie.
Fanatic
Berichten: 634
Lid geworden op: 04 jun 2022, 09:25

Shota-Arveladze schreef: 27 feb 2024, 11:37 martens vindt het niet goed genoeg en heeft hem dit ook verteld
Dat heb ik dan even gemist.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6578
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Shota-Arveladze schreef: 27 feb 2024, 11:37 martens vindt het niet goed genoeg en heeft hem dit ook verteld
Mits waar, echt een rare gang van zaken. Hij was begin van het seizoen de beoogde starter als linksback. Als Wolfe nu zn knie verdraait moet Mees toch echt spelen. Lekker dan voor iemand waar je tegen gezegd hebt "dat hij niet goed genoeg is". Waarmee je impliciet zegt, dat je weg mag in de zomer.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12545
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

SimonPoulsen schreef: 27 feb 2024, 12:02 Mits waar, echt een rare gang van zaken. Hij was begin van het seizoen de beoogde starter als linksback. Als Wolfe nu zn knie verdraait moet Mees toch echt spelen. Lekker dan voor iemand waar je tegen gezegd hebt "dat hij niet goed genoeg is". Waarmee je impliciet zegt, dat je weg mag in de zomer.
Juist dit lijkt me een verschil tussen Jansen en Martens. Jansen leek meer de relaties te managen, wat een voordeel kan zijn in de tijd (maar ook een nadeel), maar Martens lijkt wat meer in te zetten op duidelijkheid en het stimuleren van concurrentie/hardheid. Wat werkt uiteindelijk het best?

Ik weet overigens niet wie dat beoogde, jij of de trainer?
we can come an end
vriend
Basisspeler
Berichten: 2609
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Ik begrijp die obsessie voor Mees de Wit niet. Heeft slechts één behoorlijke wedstrijd gespeeld. Als hangende linksbuiten, vorig seizoen tegen ajax.
Heeft verder niets laten zien. Was een aantal keer zelfs uitermate zwak.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6578
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

vriend schreef: 27 feb 2024, 12:43 Ik begrijp die obsessie voor Mees de Wit niet. Heeft slechts één behoorlijke wedstrijd gespeeld. Als hangende linksbuiten, vorig seizoen tegen ajax.
Heeft verder niets laten zien. Was een aantal keer zelfs uitermate zwak.
Draaide een aardige voorbereiding, en heeft toch zo goed als nooit een kans gehad. Als je Wolfe had beoordeeld op z'n eerste 5 wedstrijden, had je hem ook direct kunnen afschrijven. Wat dat betreft speelt geluk een grote rol, in ieder geval voor het krijgen van kansen.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6555
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

SimonPoulsen schreef: 27 feb 2024, 13:12 Draaide een aardige voorbereiding, en heeft toch zo goed als nooit een kans gehad.
Verloor vorig jaar kansloos de strijd met Kerkez. En was veel geblesseerd. Eigenlijk een miskoop van 2+ miljoen.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6578
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Ferry schreef: 27 feb 2024, 13:53 Verloor vorig jaar kansloos de strijd met Kerkez. En was veel geblesseerd. Eigenlijk een miskoop van 2+ miljoen.
Ja die strijd had Wolfe ook verloren. Daarom zeg ik, zeker bij spelers die niet direct uitblinken. Is een gezonde portie geluk en toevalligheid toch vaak zeer bepalend voor spelers hun carrière. Als Mees een wedstrijd of 20 achter elkaar was gestart had hij ook wel naar een acceptabel niveau kunnen groeien. Maar dat is voetbal en topsport. Alleen heerst er bij AZ de laatste jaren iets te veel willekeur, en mijns inziens iets te weinig echte concurrentie. Goed is al snel goed genoeg. Daar is nog wel winst te behalen, al spelen financiële belangen natuurlijk vaak een grote rol bij een club als AZ.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2337
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

vriend schreef: 27 feb 2024, 12:43 Ik begrijp die obsessie voor Mees de Wit niet. Heeft slechts één behoorlijke wedstrijd gespeeld. Als hangende linksbuiten, vorig seizoen tegen ajax.
Heeft verder niets laten zien. Was een aantal keer zelfs uitermate zwak.
Heeft een aantal keer een goed optreden gehad maar ook wat mindere, maar dat is mogelijk een oorzaak van dat hij nooit wedstrijdritme heeft gehad.

Ik weet zeker dat je veel meer aan hem hebt dan aan Moller Wolffe, Mees kan erg goed voetballen en weet makkelijk het net te vinden ook. Had hem dan ook liever als back-up voor linksbuiten gezien dan een van Brederode.

Daarnaast is hij ook puur beter dan een Kasius, die dan waarschijnlijk als vervanger moet optreden op links en rechts.

Denk dat hier een hele grote misser wordt gemaakt, een speler die bijna op iedere positie kan spelen en dus makkelijk scoort... Tja waarom zouden we dat willen he?

We gaan lekker naar die Noorse blinde draver kijken die zijn schoendozen nog om zijn voeten heeft.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12545
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Wildcat schreef: 27 feb 2024, 14:41 Ik weet zeker dat je veel meer aan hem hebt dan aan Moller Wolffe, Mees kan erg goed voetballen en weet makkelijk het net te vinden ook.
We gaan lekker naar die Noorse blinde draver kijken die zijn schoendozen nog om zijn voeten heeft.
Probeer Martens en Sierksma te overtuigen als je het zo zeker weet en dus blijkbaar goede argumenten hebt
we can come an end
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9161
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Elmpie. schreef: 27 feb 2024, 11:49 Dat heb ik dan even gemist.
Stelling is geponeerd door de AZalerts podcast in ieder geval.
Wildcat schreef: 27 feb 2024, 14:41 Ik weet zeker dat je veel meer aan hem hebt dan aan Moller Wolffe, Mees kan erg goed voetballen en weet makkelijk het net te vinden ook. Had hem dan ook liever als back-up voor linksbuiten gezien dan een van Brederode.
Ik waag het te betwijfelen, het is allemaal gebaseerd op gebakken lucht.
Okay niet helemaal gebakken lucht, maar de beste gozert is 25 wordt dit jaar 26 en kan alleen één goed seizoen PEC op zijn CV overleggen en dan heb je het ook wel gehad met de profervaring van Mees de Wit behoudens die paar partijtjes dat hij mocht invallen. Dat hij geen wedstrijdritme heeft kan er ook door komen dat hij als 26 jarige welgeteld 68 profwedstrijden heeft gespeeld en daarvan is de bulk 37 wedstrijden voor AZ waarbij hij vooral inval potjes gehad heeft. Ik wil het in minuten niet eens gaan natellen dit keer, dat wordt vast nog meer huilen. Ter vergelijking: een Pantelis Hatzidiakos is één jaar en een paar maanden ouder en zit boven de 220 wedstrijden en dan tel ik die 50 bij Jong AZ niet eens mee. De relatief laatbloeiende Sam Beukema is bijna een jaar jonger en komt uit op 179 wedstrijden. De beste knul komt dus honderd(en) wedstrijden tekort voor het speelritme op zijn leeftijd.


Het is eigenlijk van de zotte dat er spelers bij AZ kunnen binnenkomen die ouder zijn dan 23-24 en nog géén 75-100 wedstrijden in het profvoetbal achter hun naam hadden staan, Mees de Wit haalde de 50 niet eens, ook als ik Jong ajax meetel.
Kan die beste jongen niks aan doen en moet je Max Huiberts aanrekenen die hem én gekocht heeft én er veel te veel geld aan besteed heeft. Kun je deze jongen vervangen door transfervrij Gijs Smal binnen te hengelen en nog iets op Mees de Wit te verdienen dan ga je er flink op vooruit.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
MB80
Invaller
Berichten: 2285
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Verkoop maar en haal een concurrent voor Wolfe. Eentje die sowieso wel fit is… als die ook nog eens beter is dan Wolfe helemaal kassa. Wijndal gratis terughalen? :wink:
Plaats reactie