Mayckel Lahdo (2027)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2337
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

AlkmaarForever schreef: 21 sep 2023, 11:38 Sadiq kan ook op links uit de voeten.
Liever zelfs, dan kan hij een actie maken en uithalen op doel, dit is een krwcht van hem. Vanaf rechts moet hij uiteindelijk de bal voorgeven en hebben wij met Pavlidis niet perse iemand die het van hoge voorzetten moet hebben. Daarnaast hebben we Lahdo daar al.
MarkusHenriksen19
Supporter
Berichten: 182
Lid geworden op: 31 jan 2019, 07:00

Weinig spelers in dit AZ kunnen van afstand scoren, Lahdo kan dat wel. Sowieso als hij schiet, de keeper kan de bal nooit vangen, dus er is altijd nog een kans dat bijvoorbeeld Pavlidis zijn voet ertegen kan zetten. Veel spelers krijgen kritiek, maar hij verdient een plekje in de basis
Maarten Martens is de enige speler van deze eeuw die de beker én landstitel als speler won. Als trainer is het je ook gegund

Eerste wedstrijd: AZ-Aalesunds FK 6-0 (25-8-2011, vEL)

>Huiberts, wijs ook BMI de deur én volg gerust zelf!
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3245
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

MarkusHenriksen19 schreef: 22 sep 2023, 11:10 Weinig spelers in dit AZ kunnen van afstand scoren, Lahdo kan dat wel. Sowieso als hij schiet, de keeper kan de bal nooit vangen, dus er is altijd nog een kans dat bijvoorbeeld Pavlidis zijn voet ertegen kan zetten.
Dat geeft me een Déjà vu
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

De Rode Baron schreef: 22 sep 2023, 08:35 Hoezo al? Op links schuilt momenteel wel de zwakste linie
Al in de zin dat je daar dus drie opties hebt die het cijfermatig goed doen. Zowel Van Bommel, Poku als Van Brederode kunnen aardige cijfers overleggen.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ 4 Life schreef: 25 sep 2023, 08:14 Zowel Van Bommel, Poku als Van Brederode kunnen aardige cijfers overleggen.
En aan wie zou jij de voorkeur geven?

Zelf neig ik naar Poku.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

multatuli schreef: 22 sep 2023, 06:50 Zo denk ik er ook over. Ik vind hem nu zelfs al beter dan Karlsson. Hij heeft veel meer dreiging naar de goal toe, een fantastische dribbel en versnelling en kan nog scoren ook.
Dit vind ik wat ver gaan.

Maar hij is wel prima bezig.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Antti Opdam schreef: 25 sep 2023, 10:33 En aan wie zou jij de voorkeur geven?

Zelf neig ik naar Poku.
Is nog te vroeg om te zeggen wie op links.
Wat best interessant is dat je 3 spelers hebt met verschillende sterktes, maar die ook nog allemaal veel moeten leren
Wat mooi is want dat betekent dat als je de een voor de ander wisselt het meteen anders en lastig wordt voor de tegenstander

Mayckel heeft sowieso stappen gemaakt, heel onvoorspelbaar, maar heeft af en toe enorm zwakke ballen (over 4 meter!) en dom balverlies
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12535
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Naast de drie genoemden, kunnen (en hebben) er ook anderen spelen
we can come an end
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ-073 schreef: 25 sep 2023, 10:56 Is nog te vroeg om te zeggen wie op links.
Mee eens.

Maar daarom is het juist leuk om te filosoferen.

Zo kunnen de wannabe - kenners zich onderscheiden van de papegaaien.

(Ofwel: deze voorspelling zal wel weer slecht voor me aflopen.)
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12535
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Antti Opdam schreef: 25 sep 2023, 11:13 Mee eens.

Maar daarom is het juist leuk om te filosoferen.

Zo kunnen de wannabe - kenners zich onderscheiden van de papegaaien.

(Ofwel: deze voorspelling zal wel weer slecht voor me aflopen.)
Ja, is een interessante situatie met drie jonge kandidaten voor dezelfde positie, Poku, Van Brederode en Van Bommel.
Wie komt uiteindelijk 'on top'?
we can come an end
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6570
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

differentcook schreef: 25 sep 2023, 11:18 Ja, is een interessante situatie met drie jonge kandidaten voor dezelfde positie, Poku, Van Brederode en Van Bommel.
Wie komt uiteindelijk 'on top'?
Persoonlijk zie ik eigenlijk 3 opties voor de 2 posities.

Odgaard is echt afgeschreven als vleugelspits.
VanBommel vind ik nog te licht.
En Poku vind ik ideaal als wissel, nog net te kort voor de basis.

Lahdo op rechts verdient het vertrouwen. Dan zie ik Sadiq en vBrederode het graag uitvechten op links
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3245
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

differentcook schreef: 25 sep 2023, 11:10 Naast de drie genoemden, kunnen (en hebben) er ook anderen spelen
Gisteren liet Pascal Sadiq op die positie minuten maken.
En ik denk zeker niet voor het laatst.
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1240
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Antti Opdam schreef: 25 sep 2023, 10:33 En aan wie zou jij de voorkeur geven?

Zelf neig ik naar Poku.
Ik vind van Bommel zwaar overschat, bijna geen passeer beweging, niet explosief en veel te passief, Poku nog veel te druistig en van Brederode draait keer op keer terug. Wat mij betreft zeker niet top eredivisie waardig. Dus een tekort. Lahdo zeker een aanwinst
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1359
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Rjansen17 schreef: 01 dec 2023, 19:38 Ik vind van Bommel zwaar overschat, bijna geen passeer beweging, niet explosief en veel te passief, Poku nog veel te druistig en van Brederode draait keer op keer terug. Wat mij betreft zeker niet top eredivisie waardig. Dus een tekort. Lahdo zeker een aanwinst
Van Bommel vind ik de meeste potentie hebben. Hij is snel en heeft een uitstekend schot en heeft ook het gogme om beheerst af te ronden wanneer je ook niet voluit op doel moet rammen.
Mag wel wat meer lef tonen en sterker worden in de duels. Ook moet hij vaker de diepte zoeken, wil nog te vaak de bal in de voeten hebben. Hij is er snel genoeg voor.

Van Brederode is wat balvaster maar mist snelheid en een goed schot. Iets gedisciplineerder met verdedigende taken. Maar overal zie ik zeker qua schot en snelheid (de grote pré’s voor een aanvaller) te weinig potentie vergeleken met van Bommel.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12535
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Metalingus schreef: 03 dec 2023, 19:21 Van Bommel vind ik de meeste potentie hebben. Hij is snel en heeft een uitstekend schot en heeft ook het gogme om beheerst af te ronden wanneer je ook niet voluit op doel moet rammen.
Mag wel wat meer lef tonen en sterker worden in de duels. Ook moet hij vaker de diepte zoeken, wil nog te vaak de bal in de voeten hebben. Hij is er snel genoeg voor.

Van Brederode is wat balvaster maar mist snelheid en een goed schot. Iets gedisciplineerder met verdedigende taken. Maar overal zie ik zeker qua schot en snelheid (de grote pré’s voor een aanvaller) te weinig potentie vergeleken met van Bommel.
Hier wel mee eens, met de toevoeging dat het heel jonge gasten betreft en de vraag nog open is wie zich het beste gaat ontwikkelen (dus alleen een nu uitspraak)
we can come an end
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6570
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Metalingus schreef: 03 dec 2023, 19:21 Van Bommel vind ik de meeste potentie hebben. Hij is snel en heeft een uitstekend schot en heeft ook het gogme om beheerst af te ronden wanneer je ook niet voluit op doel moet rammen.
Mag wel wat meer lef tonen en sterker worden in de duels. Ook moet hij vaker de diepte zoeken, wil nog te vaak de bal in de voeten hebben. Hij is er snel genoeg voor.

Van Brederode is wat balvaster maar mist snelheid en een goed schot. Iets gedisciplineerder met verdedigende taken. Maar overal zie ik zeker qua schot en snelheid (de grote pré’s voor een aanvaller) te weinig potentie vergeleken met van Bommel.
Je moet voor de grap eens terugkijken hoevaak vandaag die labiele Wolfe gewoon de bal niet geeft op de compleet vrijstaande vanBommel. Dan heb je al 2 zwakke linksbuitens (potentie heb je nu niks aan) en dan moet je ook nog eens spelen met zon mega middelmatige back.


Hopelijk is Lahdo snel terug. Enige buitenspeler met enige kwaliteit.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6570
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

AZ 4 Life schreef: 15 jan 2024, 13:39 Die hype rond Lahdo wordt ik wel een beetje moe van. Dat is een heel enthousiaste jongen, maar ook nog zo ontzettend blind. Zaterdag had hij na vier minuten een uitstekende actie, waar die goal uit kwam, maar verder was het koning balverlies en deed hij vooral zijn best om nog assists bij te schrijven namens FC Twente. Gelukkig zit er nog groei in, en het kan ook echt wel wat worden, maar zo heel veel beter dan de andere buitenspelers is hij momenteel ook niet.
Lahdo heeft inmiddels toch gewoon 5 goals en 6 assists, terwijl hij weken geblesseerd is geweest en altijd wordt gewisseld. Dat is evenveel als de andere 5 vogels op die positie bij elkaar. Beslist de wedstrijd voor ons in Bergen en in Amsterdam. En bijna allemaal individuele acties of goede goals.

VanBommel (3-3)
Brederode (2-1)
Sadiq (1-1)
Odgaard (0-0)
Addai (0-0)

Helemaal eens dat hij regelmatig bizar dom en gevaarlijk balverlies heeft op eigen helft. Poku, Sadiq, Meerdink hebben er ook een handje van. Maar Lahdo is gewoon met afstand je gevaarlijkste buitenspeler. Om even de bal terug te kaatsten, een buitenspeler zijn primaire taak is om aanvallend een bijdrage te leveren. Als ze nou eens met hem aan de slag gaan (neem gelijk de rest mee) om enerzijds niet zovaak diep op eigen helft aan de bal te hoeven komen, en anderzijds de momenten te herkennen waar je geen dribbel moet inzetten. Hij kwam tegen Twente ook veel te weinig in de 1 tegen 1 met Smal of Propper. Maargoed dat Jansen de boel niet aan de praat gaat krijgen zien we allemaal wel. Ik denk dat Lahdo in beter AZ nog veel beter uit de verf zou komen. Hij is aanvallend in ieder geval velen malen beter dan de rest. Addai in potentie een goede tweede.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

SimonPoulsen schreef: 15 jan 2024, 14:13 Lahdo heeft inmiddels toch gewoon 5 goals en 6 assists, terwijl hij weken geblesseerd is geweest en altijd wordt gewisseld. Dat is evenveel als de andere 5 vogels op die positie bij elkaar. Beslist de wedstrijd voor ons in Bergen en in Amsterdam. En bijna allemaal individuele acties of goede goals.

VanBommel (3-3)
Brederode (2-1)
Sadiq (1-1)
Odgaard (0-0)
Addai (0-0)

Helemaal eens dat hij regelmatig bizar dom en gevaarlijk balverlies heeft op eigen helft. Poku, Sadiq, Meerdink hebben er ook een handje van. Maar Lahdo is gewoon met afstand je gevaarlijkste buitenspeler. Om even de bal terug te kaatsten, een buitenspeler zijn primaire taak is om aanvallend een bijdrage te leveren. Als ze nou eens met hem aan de slag gaan (neem gelijk de rest mee) om enerzijds niet zovaak diep op eigen helft aan de bal te hoeven komen, en anderzijds de momenten te herkennen waar je geen dribbel moet inzetten. Hij kwam tegen Twente ook veel te weinig in de 1 tegen 1 met Smal of Propper. Maargoed dat Jansen de boel niet aan de praat gaat krijgen zien we allemaal wel. Ik denk dat Lahdo in beter AZ nog veel beter uit de verf zou komen. Hij is aanvallend in ieder geval velen malen beter dan de rest. Addai in potentie een goede tweede.
Zoals in een ander topic gesteld vind ik hem ook de beste buitenspeler op dit moment, al zegt dat ook wel veel over de rest. Ik vind het ook zeker een talentvolle jongen, maar die verheerlijking hier vind ik dan wel weer wat doorslaan. Het is nog steeds een hele ruwe diamant, die het laatste jaar al zeker is bijgeslepen, maar nog alles behalve gepolijst is. Het blijft bij vlagen een ren je rot show met oogkleppen op. Hij heeft zaterdag meer aanvallen van Twente ingeluid dan van AZ. Al was die assist bij de 0-1 wel heel knap gedaan.
DeTorenburch
Oude garde
Berichten: 1192
Lid geworden op: 31 jan 2023, 13:55

AZ 4 Life schreef: 15 jan 2024, 14:17 Zoals in een ander topic gesteld vind ik hem ook de beste buitenspeler op dit moment, al zegt dat ook wel veel over de rest. Ik vind het ook zeker een talentvolle jongen, maar die verheerlijking hier vind ik dan wel weer wat doorslaan. Het is nog steeds een hele ruwe diamant, die het laatste jaar al zeker is bijgeslepen, maar nog alles behalve gepolijst is. Het blijft bij vlagen een ren je rot show met oogkleppen op. Hij heeft zaterdag meer aanvallen van Twente ingeluid dan van AZ. Al was die assist bij de 0-1 wel heel knap gedaan.
Dit komt ook door de hoogte waar hij moet spelen op het veld met deze behoudende coach, maar het klopt dat hij zelf ook wel eens moet nadenken om de makkelijke weg te kiezen. Zeker als hij zich binnen de 30 meter van de eigen goal.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6570
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

AZ 4 Life schreef: 15 jan 2024, 14:17 Zoals in een ander topic gesteld vind ik hem ook de beste buitenspeler op dit moment, al zegt dat ook wel veel over de rest. Ik vind het ook zeker een talentvolle jongen, maar die verheerlijking hier vind ik dan wel weer wat doorslaan. Het is nog steeds een hele ruwe diamant, die het laatste jaar al zeker is bijgeslepen, maar nog alles behalve gepolijst is. Het blijft bij vlagen een ren je rot show met oogkleppen op. Hij heeft zaterdag meer aanvallen van Twente ingeluid dan van AZ. Al was die assist bij de 0-1 wel heel knap gedaan.
Niemand noemt hem de nieuwe Karlsson. Maar in deze grauwe tijden is Lahdo een lichtpuntje. En tevens iemand die iets kan forceren uit het niets. Ook al speelt AZ of hijzelf nog zo slecht. Daar moeten we het nu van hebben helaas.
Plaats reactie