Maarten Martens (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
SjaakTrekhaak
Seizoenkaarthouder
Berichten: 442
Lid geworden op: 24 mei 2022, 18:39

Ferry schreef: 06 apr 2024, 07:01 Ik heb niet zoveel zin om alles uit te tikken, maar Zeeman zegt ook dat hij beseft dat het om de ranglijst gaat, en 34 wedstrijden. En dat je intern andere doelstellingen kunt uitspreken dan extern. Zie dat als de groei/ontwikkeling doelstelling.
En dat er externe druk kan ontstaan door sponsors, supporters.
Ik heb vooral de indruk dat je je ongelijk niet wil toegeven, zelfs wanneer je geconfronteerd wordt met directe quotes. Dat maakt discussies verder zinloos.
Drommedaris schreef: 06 apr 2024, 07:04 Dat beoordelen op langere termijn lijkt me verstandig. Het is alleen wel de vraag wat je beoordeelt. Is het puur Martens als hoofdtrainer? Of is het de visie van de hoofdtrainer en hoe die aansluit bij wat je als AZ voorstaat? Is het een type trainer? Is het het functioneren van een uit eigen gelederen doorgeschoven trainer? En is er in dat opzicht verschil tussen enerzijds Slot en anderzijds Jansen en Martens?

Juist een bredere context lijkt me van belang als je het meer vanuit een strategisch en langere termijn oogpunt gaat bekijken.
Gegeven de eerdere quote die ik deelde, denk ik dat het functioneren van Max ook goed langs de lat gelegd gaat worden. Want de resultaten van het team ligt niet alleen aan de trainer, zoals hij zei.
Leeuwenhart
Seizoenkaarthouder
Berichten: 476
Lid geworden op: 12 dec 2017, 17:31

Ferry schreef: 06 apr 2024, 06:41 Mooi - dankjewel. Martens en Jansen zijn hebben nog niks gepresteerd.
Wat een kinderachtig strebertje ben jij zeg :lol: waarschijnlijk heb je een link met Pastoor want echt niemand slaat de beste man hoger aan dan Jansen en Martens op basis van zijn ‘prestaties’. Als je toch zo van de statistieken bent: als jij een club zou runnen en je moet kiezen tussen de man die 3x promoveerde naar de Eredivisie en de trainer die het hoogste puntengemiddelde haalde bij AZ en halve finale Conference League haalde. Dan kies je natuurlijk voor de eerste :?
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16347
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Leuke discussie hoor, maar kijk nou gewoon even naar de huidige selectie en de opstellingen. Dan moet je een verdomd goede trainer zijn om in 10 weken daar een geoliede machine van te maken……
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11219
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Leeuwenhart schreef: 06 apr 2024, 08:04
Als je toch zo van de statistieken bent: als jij een club zou runnen en je moet kiezen tussen de man die 3x promoveerde naar de Eredivisie en de trainer die het hoogste puntengemiddelde haalde bij AZ en halve finale Conference League haalde. Dan kies je natuurlijk voor de eerste :?
Ik zou ook blind voor Pastoor kiezen hoor. Alleen al vanwege de opmerking die hij gisteren maakte:

"Iedere ploeg is vrij om een speelstijl en werkwijze te kiezen die ze zelf willen. Ik zit weleens naar wedstrijden te kijken waarbij ik na vijf minuten denk: dit heb ik ook wel gezien, tikkie breed en tikkie terug.”

Waarmee hij ongetwijfeld op AZ doelde.

Jansen heeft de huisstijl van AZ verkwanseld, al het voetbal uit de ploeg gesloopt en zich van vriendjespolitiek bediend. Tot 3 keer toe een goede uitgangspositie vernacheld. Niks gepresteerd in de beker ondanks droomlotingen. In Europa louter wanvertoningen tegen semi-profs, en dankzij puur geluk (Lazio) en wederom een droomloting die halve finale bereikt.

Pastoor heeft tenminste laten zien iets te kunnen winnen. Heeft de intentie om leuk te voetballen, maar is realistisch genoeg om dat waar nodig even niet te doen.

Puntenaantallen van Jansen in zijn 2 volledige seizoenen zijn overigens vergelijkbaar met de laatste 2 seizoenen van Van den.Brom. Dat was ook een zwakke trainer, maar die probeerde tenminste nog te voetballen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
SjaakTrekhaak
Seizoenkaarthouder
Berichten: 442
Lid geworden op: 24 mei 2022, 18:39

Ik zou Pastoor ook wel willen zien bij AZ. Levert naast het veld ook interessante televisie op. Martens is degelijk en toch wat ‘saai’. Pastoor is meer vermaak zoals met Louis. Alleen lijkt dit me niet het moment. Als na volgend seizoen Martens-Sierksma niet lijkt te werken, zou ik het een interessante optie vinden. Net als Ron Jans overigens.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12734
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Vermaak moet van het voetbal komen. De persconferenties en interviews kunnen me gestolen worden. Er zijn betere cabaretiers.
Misschien hangt deze no-nonsense houding samen met mijn West Brabantse roots? Ik heb de indruk dat mensen uit Holland praten vaak belangrijker vinden.
we can come an end
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6661
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Leeuwenhart schreef: 06 apr 2024, 08:04 Wat een kinderachtig strebertje ben jij zeg :lol:
Ho, ho. Iemand roept hier: 'wat heeft Pastoor dan gepresteerd?'
Toen heb ik aangegeven wat hij gepresteerd heeft. En vroeg ik me af wat Jansen en Martens presteerde.
Daar wil niemand dan op antwoorden...
Ja, zo kan ik het ook...
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6661
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

salmonyappi schreef: 06 apr 2024, 08:17 Leuke discussie hoor, maar kijk nou gewoon even naar de huidige selectie en de opstellingen. Dan moet je een verdomd goede trainer zijn om in 10 weken daar een geoliede machine van te maken……
Ik had wel meer verwacht dan dit. Het is meer een soort Jansen 2.0.
En als je er dan afgepoetst wordt tegen Heracles met 5-0....
Grootste nederlaag in 5 jaar notabene.
Kom op hoor.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2300
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Ferry schreef: 06 apr 2024, 12:21 Ho, ho. Iemand roept hier: 'wat heeft Pastoor dan gepresteerd?'
Toen heb ik aangegeven wat hij gepresteerd heeft. En vroeg ik me af wat Jansen en Martens presteerde.
Daar wil niemand dan op antwoorden...
Ja, zo kan ik het ook...
Jansen heeft uiteraard veel meer bereikt dan Alex Pastoor.
Dat terwijl hij nog een kortere carrière heeft.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16347
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ferry schreef: 06 apr 2024, 12:23 Ik had wel meer verwacht dan dit. Het is meer een soort Jansen 2.0.
En als je er dan afgepoetst wordt tegen Heracles met 5-0....
Grootste nederlaag in 5 jaar notabene.
Kom op hoor.
Jij had meer verwacht. Ik had meer gehoopt.
De selectie blijft hetzelfde……we staan ongeveer waar we (dit seizoen, gezien het voetbal dat we hebben gespeeld) horen.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6661
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

SchoorlAZ schreef: 06 apr 2024, 14:42 Jansen heeft uiteraard veel meer bereikt dan Alex Pastoor.
Dat terwijl hij nog een kortere carrière heeft.
Ja, dat denk ik ook. Letterlijk niks gepresteerd.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9236
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Martens heeft in niets zelf aangegeven een bouwer te zijn.
Sterker nog hij vind zichzelf vooral op Pascal lijken en zegt veel van hem geleerd te hebben.

Kan Martens wel boos worden? Waar Pascal een baken van rust was, oogt Martens redelijk stoïcijns, maar zou hij nu in de pauze wat spelers de hoeken van de kleedkamer laten zien verbaal?

De vraag van vandaag helaas voor dit icoon:
Is Martens het type trainer dat dit AZ nodig heeft? dan lijkt het antwoord toch nee te zijn.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6661
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

DeZuivelDuivel schreef: 06 apr 2024, 17:48 De vraag van vandaag helaas voor dit icoon:
Is Martens het type trainer dat dit AZ nodig heeft? dan lijkt het antwoord toch nee te zijn.
Ho!
We mogen hem nu nog niet beoordelen!
Hij zit er pas 10-11 weken!
DeTorenburch
Oude garde
Berichten: 1237
Lid geworden op: 31 jan 2023, 13:55

DeZuivelDuivel schreef: 06 apr 2024, 17:48 Martens heeft in niets zelf aangegeven een bouwer te zijn.
Sterker nog hij vind zichzelf vooral op Pascal lijken en zegt veel van hem geleerd te hebben.

Kan Martens wel boos worden? Waar Pascal een baken van rust was, oogt Martens redelijk stoïcijns, maar zou hij nu in de pauze wat spelers de hoeken van de kleedkamer laten zien verbaal?

De vraag van vandaag helaas voor dit icoon:
Is Martens het type trainer dat dit AZ nodig heeft? dan lijkt het antwoord toch nee te zijn.
Misschien is het aanstellen van Martens misschien nog wel het meest schandalige wat Max heeft gedaan. Een clubicoon zo slopen.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9236
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

DeTorenburch schreef: 06 apr 2024, 17:57 Misschien is het aanstellen van Martens misschien nog wel het meest schandalige wat Max heeft gedaan. Een clubicoon zo slopen.
Mwah vind het dan nog schandaliger dat hij Sierksma er gelijk bijgesleept heeft. Nu verpest je én een icoon én zit er een smet op je volgende trainerstalent.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
DeTorenburch
Oude garde
Berichten: 1237
Lid geworden op: 31 jan 2023, 13:55

DeZuivelDuivel schreef: 06 apr 2024, 17:58 Mwah vind het dan nog schandaliger dat hij Sierksma er gelijk bijgesleept heeft. Nu verpest je én een icoon én zit er een smet op je volgende trainerstalent.
Gelukkig maar want die Sierskma is ongeveer alles wat mis is met AZ als hij ooit hoofdtrainer wordt. Het enige wat je hem moet voorschotelen is de eeuwige tweede man ala Martin Haar.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9236
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

DeTorenburch schreef: 06 apr 2024, 18:00 Gelukkig maar want die Sierskma is ongeveer alles wat mis is met AZ als hij ooit hoofdtrainer wordt. Het enige wat je hem moet voorschotelen is de eeuwige tweede man ala Martin Haar.
Je vond dat hij niet goed bezig was met de youth league jongens?
Voor zowel Sierksma en een deel van die selectie bepleit ik al een hele tijd op dit forum een veel geleidelijkere weg dan nu gekozen is.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
DeTorenburch
Oude garde
Berichten: 1237
Lid geworden op: 31 jan 2023, 13:55

DeZuivelDuivel schreef: 06 apr 2024, 18:06 Je vond dat hij niet goed bezig was met de youth league jongens?
Voor zowel Sierksma en een deel van die selectie bepleit ik al een hele tijd op dit forum een veel geleidelijkere weg dan nu gekozen is.
Ik verwacht niet dat Sierksma een hoofdtrainer kan zijn in het betaald voetbal bij een club als AZ. De plek waar hij nu zit moet hij lekker blijven als assistent voor de komende jaren als cultuurbewaker.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12734
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DeTorenburch schreef: 06 apr 2024, 18:10 Ik verwacht niet dat Sierksma een hoofdtrainer kan zijn in het betaald voetbal bij een club als AZ. De plek waar hij nu zit moet hij lekker blijven als assistent voor de komende jaren als cultuurbewaker.
Cultuurbewaker??
Daar kun je Martin Haar wel voor uit de mottenballen halen :|
we can come an end
DeTorenburch
Oude garde
Berichten: 1237
Lid geworden op: 31 jan 2023, 13:55

differentcook schreef: 06 apr 2024, 18:12 Cultuurbewaker??
Daar kun je Martin Haar wel voor uit de mottenballen halen :|
Die is inmiddels 71 dus laten we maar een nieuw iemand in die rol laten groeien.
Plaats reactie