Maarten Martens (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6547
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

salmonyappi schreef: 09 mar 2024, 17:26 Nogmaals: het ligt m.i. grotendeels aan de selectie.
Ik vraag het me af. De selectie zou goed genoeg moeten zijn om te winnen van Sparta's, Almere's en Heerenveen's van de Eredivisie.
Er zijn onnoemlijk veel punten weggegeven tegen dit soort clubs.

Het ontbreekt m.i. aan spelpatronen, tactiek, spelopvatting en fitheid. En dat vind ik de technische staf onder Jansen en Martens wel te verwijten.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12535
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

De Rode Baron schreef: 09 mar 2024, 16:13 Niemand van zijn oud ploeggenoten had gedacht dat Maarten een trainer zou worden. Is en was altijd een beetje een timide, op de achtergrond zijnde figuur.
Hou toch op aub met je clichébeelden van wat jij denkt dat een trainer zou moeten zijn
we can come an end
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6547
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

differentcook schreef: 09 mar 2024, 18:00 Hou toch op aub met je clichébeelden van wat jij denkt dat een trainer zou moeten zijn
Mooi altijd; die inhoud van je!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12535
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ferry schreef: 09 mar 2024, 18:02 Mooi altijd; die inhoud van je!
Geef Baron die opmerking maar, met zijn oppervlakkige beelden'argumentatie' (uitgaande van sarcasme)
we can come an end
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6547
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

differentcook schreef: 09 mar 2024, 19:35 Geef Baron die opmerking maar, met zijn oppervlakkige beelden'argumentatie' (uitgaande van sarcasme)
Ik ga wel een eind met hem mee hoor. Ik denk dat AZ op dit moment niet een 'type Martens' nodig heeft.
Maar dat het meer haalt uit een trainer die 'dominanter' is. Een soort mini-Klopp.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16256
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ferry schreef: 09 mar 2024, 19:38 Ik ga wel een eind met hem mee hoor. Ik denk dat AZ op dit moment niet een 'type Martens' nodig heeft.
Maar dat het meer haalt uit een trainer die 'dominanter' is. Een soort mini-Klopp.
Er is volgens mij nooit bewezen dat een idiote schreeuwlelijk naast het veld (type Simeone) meer bereikt dan een rustige trainer op zijn stoel.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12535
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ferry schreef: 09 mar 2024, 19:38 Ik ga wel een eind met hem mee hoor. Ik denk dat AZ op dit moment niet een 'type Martens' nodig heeft.
Maar dat het meer haalt uit een trainer die 'dominanter' is. Een soort mini-Klopp.
Ik weet niet hoe mensen van buiten een idee kunnen vormen over hoe 'dominant' een trainer is.
Iedereen wil een Klopp of Guardiola, simpel omdat die succes hebben. Maar die twee uiten zich al heel anders, dus wat zegt dat nu helemaal?
we can come an end
MB80
Invaller
Berichten: 2249
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

salmonyappi schreef: 09 mar 2024, 20:05 Er is volgens mij nooit bewezen dat een idiote schreeuwlelijk naast het veld (type Simeone) meer bereikt dan een rustige trainer op zijn stoel.
De trainer Simeone is zoals de speler Simeone was. Passie, strijd, terughoudende tactiek en op het uiterste randje (of erover) qua aggressie. Haalt het uiterste (of verwacht het) uit spelers, iets wat Pascalbal absoluut niet deed, idem met V/d Brom bijvoorbeeld.

Martens is een fijne man, vast kundig maar lijkt mij ook niet de trainer die AZ nodig heeft momenteel.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12535
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

MB80 schreef: 09 mar 2024, 21:23 Martens is een fijne man, vast kundig maar lijkt mij ook niet de trainer die AZ nodig heeft momenteel.
Waarom lijkt jou dat zo?
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16256
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

differentcook schreef: 09 mar 2024, 21:39 Waarom lijkt jou dat zo?
Ik had eigenlijk dezelfde vraag…….
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
MB80
Invaller
Berichten: 2249
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

differentcook schreef: 09 mar 2024, 21:39 Waarom lijkt jou dat zo?
Spreekt voor zich. Martens is onervaren en dus een grote gok om voor een jonge groep te zetten.

Persoonlijke voorkeur was om een “externe” aan te nemen voor een frisse wind. Gezien de laatste jaren met Martens, Jansen en Slot mensen doorschuiven uit dezelfde kliek. Echte verandering komt er dan nooit.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6547
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

salmonyappi schreef: 09 mar 2024, 20:05 Er is volgens mij nooit bewezen dat een idiote schreeuwlelijk naast het veld (type Simeone) meer bereikt dan een rustige trainer op zijn stoel.
Toch denk ik dat Simeone een uitstekend presterende trainer is.
Ik denk vooral dat deze club/spelersgroep een stevige persoonlijkheid nodig heeft die de boel aanstuurt.
En dat zie ik bij Martens niet. Wederom het type wat waarschijnlijk een goede 'assistent' zou zijn. Het zelfde type als Jansen.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16256
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ferry schreef: 10 mar 2024, 07:12 Toch denk ik dat Simeone een uitstekend presterende trainer is.
Maar het punt is of dat komt door zijn rare fratsen naast het veld of dat het gewoon een goede trainer is……….
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
sister of mercy
Oude garde
Berichten: 1419
Lid geworden op: 29 jan 2004, 17:24
Locatie: oudorp
Contacteer:

Ferry schreef: 09 mar 2024, 19:38 Ik ga wel een eind met hem mee hoor. Ik denk dat AZ op dit moment niet een 'type Martens' nodig heeft.
Maar dat het meer haalt uit een trainer die 'dominanter' is. Een soort mini-Klopp.
Ook dat probeer ik al de hele tijd uit te leggen. Nu je in een dal zit, heb je geen trainer nodig met een aaibaarheidsfactor 100
met de juiste balans tussen kwaliteit en strijd, kan je verder komen dan je eigen doelen
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6547
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

salmonyappi schreef: 10 mar 2024, 08:05 Maar het punt is of dat komt door zijn rare fratsen naast het veld of dat het gewoon een goede trainer is……….
Ik denk dat zijn beleving ook overslaat op zijn spelersgroep. En dat hij er daardoor veel uit perst. Kijk ook naar Klopp, Guardiola, Van Gaal. Door de enorme beleving bij dit soort trainers moet/ga je als spelersgroep ook mee.
De uitzondering is wellicht Ancelotti. Maar die presteert vooral bij gearriveerde spelersgroepen.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16256
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

sister of mercy schreef: 10 mar 2024, 08:57 Ook dat probeer ik al de hele tijd uit te leggen. Nu je in een dal zit, heb je geen trainer nodig met een aaibaarheidsfactor 100
Rico Verhoeven is ook een schatje bij interviews….
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Drommedaris
Seizoenkaarthouder
Berichten: 263
Lid geworden op: 24 aug 2023, 10:13

Hoewel de man van onze zuiderburen, onderstaande video is m.i. erg toepasselijk voor deze discussie en voor het AZ van nu en van de afgelopen drie jaar.

https://www.youtube.com/watch?v=Wp7mgf46h5Y
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6547
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Ik vind het wel een mooie. Dank voor het delen.

Daarom noemde ik de keuze van Huiberts voor Martens ook 'makkelijk'. En misschien is de 'gemakzucht' ook wel een beetje toegeslagen binnen de burelen van AZ.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12535
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

:D
salmonyappi schreef: 10 mar 2024, 09:43 Rico Verhoeven is ook een schatje bij interviews….
we can come an end
Gebruikersavatar
Perry
Invaller
Berichten: 2016
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Toch een opvallende keuze om Sadiq in te laten vallen als aanvallende middenvelder, en Mijnans op de flank te laten staan.
Plaats reactie