Maarten Martens (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Mousa Sidi schreef: 11 mar 2024, 16:33 Martens en Sierksma zijn goed bezig sofar. Je ziet, nadat ze de leiding van Jansen overnamen, iedere wedstrijd weer vooruitgang. Excelsior is een dusdanig zwakke ploeg, dat je nog n iet kan spreken van een topwedstrijd, maar het was wel genieten en goed voor het zelfvertrouwen. Mooi om te zien hoe Martens Mijnans laat spelen. Zoals hij het zelf zo vaak heeft gedaan vanaf de zijkant, maar eigenlijk als extra middenvelder.
Ik vind die vooruitgang wel meevallen hoor. Hoeveel goede wedstrijden hebben we nu gezien onder Martens? Thuis tegen Feyenoord was echt leuk om naar te kijken, maar uit was het een paar dagen later weer bagger. Daarna speelde je nog tegen Almere (bagger), Fortuna (matig), ajax (acceptabel), Sparta (bagger) en nu dan Excelsior. Dit Excelsior gaan we toch niet echt als graadmeter nemen? Daar ontbraken negen spelers, waarvan zes basisspelers. Je wint dan uiteindelijk betrekkelijk eenvoudig, maar ik heb zondag echt niet op het puntje van mijn stoel gezeten, zeker de tweede helft niet. Het was zondag niet zo dat het tempo heel hoog lag of Excelsior echt met de rug tegen de muur werd gezet. Had je dat wel gedaan dan had het 7 of 8-0 geworden.

Kortom, ik zie echt nog niet zoveel verbetering. Dat mag hij nu in de laatste negen wedstrijden laten zien.
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1240
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

AZ 4 Life schreef: 12 mar 2024, 14:23 Ik vind die vooruitgang wel meevallen hoor. Hoeveel goede wedstrijden hebben we nu gezien onder Martens? Thuis tegen Feyenoord was echt leuk om naar te kijken, maar uit was het een paar dagen later weer bagger. Daarna speelde je nog tegen Almere (bagger), Fortuna (matig), ajax (acceptabel), Sparta (bagger) en nu dan Excelsior. Dit Excelsior gaan we toch niet echt als graadmeter nemen? Daar ontbraken negen spelers, waarvan zes basisspelers. Je wint dan uiteindelijk betrekkelijk eenvoudig, maar ik heb zondag echt niet op het puntje van mijn stoel gezeten, zeker de tweede helft niet. Het was zondag niet zo dat het tempo heel hoog lag of Excelsior echt met de rug tegen de muur werd gezet. Had je dat wel gedaan dan had het 7 of 8-0 geworden.

Kortom, ik zie echt nog niet zoveel verbetering. Dat mag hij nu in de laatste negen wedstrijden laten zien.
Ik vind het wel meevallen. In de zgn. baggerwedstrijden zaten goede periodes en in de goede wedstrijden iets minder slechte. Al met al valt mij de aanvallende intenties op. Juist bij de wissels. Natuurlijk als je gelijk staat tegen een mindere tegenstander moet je aanvallend wisselen, maar ik heb het idee dat de bedoeling van Martens veel aanvallender is dan van Jansen, al kan ik dat met cijfers niet onderbouwen.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16256
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Rjansen17 schreef: 14 mar 2024, 07:14 Ik vind het wel meevallen. In de zgn. baggerwedstrijden zaten goede periodes en in de goede wedstrijden iets minder slechte. Al met al valt mij de aanvallende intenties op. Juist bij de wissels. Natuurlijk als je gelijk staat tegen een mindere tegenstander moet je aanvallend wisselen, maar ik heb het idee dat de bedoeling van Martens veel aanvallender is dan van Jansen, al kan ik dat met cijfers niet onderbouwen.
Je hoeft ook niet alles met cijfers te onderbouwen. Met je ogen kom je ook een heel eind.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Mousa Sidi
Fanatic
Berichten: 500
Lid geworden op: 13 mar 2022, 11:15

AZ 4 Life schreef: 12 mar 2024, 14:23 Ik vind die vooruitgang wel meevallen hoor. Hoeveel goede wedstrijden hebben we nu gezien onder Martens? Thuis tegen Feyenoord was echt leuk om naar te kijken, maar uit was het een paar dagen later weer bagger. Daarna speelde je nog tegen Almere (bagger), Fortuna (matig), ajax (acceptabel), Sparta (bagger) en nu dan Excelsior. Dit Excelsior gaan we toch niet echt als graadmeter nemen? Daar ontbraken negen spelers, waarvan zes basisspelers. Je wint dan uiteindelijk betrekkelijk eenvoudig, maar ik heb zondag echt niet op het puntje van mijn stoel gezeten, zeker de tweede helft niet. Het was zondag niet zo dat het tempo heel hoog lag of Excelsior echt met de rug tegen de muur werd gezet. Had je dat wel gedaan dan had het 7 of 8-0 geworden.

Kortom, ik zie echt nog niet zoveel verbetering. Dat mag hij nu in de laatste negen wedstrijden laten zien.
Weet niet waar jij naar keek in de eerste helft tegen Excelsior, maar ik zat echt te genieten. Tuurlijk is de tegenstander niveau Cambuur, maar het spel en de uitvoering was erg goed. Tweede helft hoeft het niet meer, logisch dat ze gas terug namen. Onder Jansen was het niet meer om aan te gluren. Iedere wedstrijd dezelfde tactiek. Risicoloos balletjes breed voetbal, zo niet AZ. Nu gaat, met dezelfde redelijk zwakke selectie, de bal wel snel naar voren, met mooie tactische oplossingen. Een Vlaming en een Fries lijkt mij een prima combinatie. Slim en zelfverzekerd. Ik heb veel vertrouwen 😁
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Mousa Sidi schreef: 14 mar 2024, 10:00 Weet niet waar jij naar keek in de eerste helft tegen Excelsior, maar ik zat echt te genieten. Tuurlijk is de tegenstander niveau Cambuur, maar het spel en de uitvoering was erg goed. Tweede helft hoeft het niet meer, logisch dat ze gas terug namen. Onder Jansen was het niet meer om aan te gluren. Iedere wedstrijd dezelfde tactiek. Risicoloos balletjes breed voetbal, zo niet AZ. Nu gaat, met dezelfde redelijk zwakke selectie, de bal wel snel naar voren, met mooie tactische oplossingen. Een Vlaming en een Fries lijkt mij een prima combinatie. Slim en zelfverzekerd. Ik heb veel vertrouwen 😁
Onder Jansen stond het binnen 40 minuten 5-0 tegen Excelsior ...
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Mousa Sidi schreef: 14 mar 2024, 10:00 Weet niet waar jij naar keek in de eerste helft tegen Excelsior, maar ik zat echt te genieten. Tuurlijk is de tegenstander niveau Cambuur, maar het spel en de uitvoering was erg goed. Tweede helft hoeft het niet meer, logisch dat ze gas terug namen. Onder Jansen was het niet meer om aan te gluren. Iedere wedstrijd dezelfde tactiek. Risicoloos balletjes breed voetbal, zo niet AZ. Nu gaat, met dezelfde redelijk zwakke selectie, de bal wel snel naar voren, met mooie tactische oplossingen. Een Vlaming en een Fries lijkt mij een prima combinatie. Slim en zelfverzekerd. Ik heb veel vertrouwen 😁
Ik heb die wedstrijd gewoon in het stadion gekeken, maar ik vond het geen leuke wedstrijd om naar te kijken. Zeker de tweede helft niet. Dit Excelsior was zo verschrikkelijk zwak. Voorin hebben ze normaal gesproken Driouech en Parrot, nu stonden daar twee leden die echt helemaal niks kunnen. Naast die twee ontbraken er nog zeven spelers, waarvan vier basisspelers. Dan kan het leuk zijn als je ze echt de hele tijd compleet met de rug tegen de muur zet en mooie aanval na mooie aanval ziet, maar dat vond ik dus wel meevallen. Er zaten wel wat mooie aanvallen tussen en twee fraaie goals van Pavlidis en Mijnans, verder lag het tempo echter wel te laag. Na 25 minuten had je net zo goed kunnen stoppen en aan het bier kunnen gaan want daarna gebeurde er niet bijster veel meer. Zeker de tweede helft was dodelijk saai.

En ook onder Jansen hadden we dit soort wedstrijden. Remember Go Ahead thuis eerder dit seizoen? Het is allemaal zo makkelijk om steeds op Jansen in te hakken, maar zoveel leuker is het nog niet geweest onder Martens. Of je moet een natte onderbroek krijgen van die eerste 25 minuten tegen Excelsior. Verder waren de meeste van de wedstrijden onder Martens gewoon net zo saai/slecht als onder Jansen. Ik heb die voorbeelden al eerder genoemd, maar als je wil kunnen we het rijtje best opnieuw afgaan. Of laat ik hem omkeren. Anders dan thuis tegen Feyenoord, van welke wedstrijd heb je nu echt genoten onder Martens?

Ik ben Martens trouwens niet aan het bashen, maar die overdreven euforie mag van mij wel een tandje minder.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12535
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

AZ 4 Life schreef: 14 mar 2024, 12:20 Ik heb die wedstrijd gewoon in het stadion gekeken, maar ik vond het geen leuke wedstrijd om naar te kijken. Zeker de tweede helft niet. Dit Excelsior was zo verschrikkelijk zwak. Voorin hebben ze normaal gesproken Driouech en Parrot, nu stonden daar twee leden die echt helemaal niks kunnen. Naast die twee ontbraken er nog zeven spelers, waarvan vier basisspelers. Dan kan het leuk zijn als je ze echt de hele tijd compleet met de rug tegen de muur zet en mooie aanval na mooie aanval ziet, maar dat vond ik dus wel meevallen. Er zaten wel wat mooie aanvallen tussen en twee fraaie goals van Pavlidis en Mijnans, verder lag het tempo echter wel te laag. Na 25 minuten had je net zo goed kunnen stoppen en aan het bier kunnen gaan want daarna gebeurde er niet bijster veel meer. Zeker de tweede helft was dodelijk saai.

En ook onder Jansen hadden we dit soort wedstrijden. Remember Go Ahead thuis eerder dit seizoen? Het is allemaal zo makkelijk om steeds op Jansen in te hakken, maar zoveel leuker is het nog niet geweest onder Martens. Of je moet een natte onderbroek krijgen van die eerste 25 minuten tegen Excelsior. Verder waren de meeste van de wedstrijden onder Martens gewoon net zo saai/slecht als onder Jansen. Ik heb die voorbeelden al eerder genoemd, maar als je wil kunnen we het rijtje best opnieuw afgaan. Of laat ik hem omkeren. Anders dan thuis tegen Feyenoord, van welke wedstrijd heb je nu echt genoten onder Martens?

Ik ben Martens trouwens niet aan het bashen, maar die overdreven euforie mag van mij wel een tandje minder.
Je moet dan ook niet verwachten dat na die lange neergaande trend het van het ene op het andere moment een stuk beter gaat.
Als je die verwachting en bijbehorende vergelijkingen naast je neerlegt is er misschien een positieve verandering te zien.
we can come an end
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

differentcook schreef: 14 mar 2024, 12:30 Je moet dan ook niet verwachten dat na die lange neergaande trend het van het ene op het andere moment een stuk beter gaat.
Als je die verwachting en bijbehorende vergelijkingen naast je neerlegt is er misschien een positieve verandering te zien.
Dat verwacht ik ook zeker niet. Van mij krijgt Martens ook de tijd om dingen naar zijn hand te zetten. Ik weerleg alleen de claims dat het nu ineens zoveel beter gaat dan onder Jansen. Dat is gewoon niet zo. Maar dat ligt ook gewoon aan de selectie.

En nu moet ik zeggen dat een Jans het bij Utrecht wel is gelukt om binnen no-time de dingen naar zijn hand te zetten. Het kan dus wel.
Love AZ Til I Die!
Fanatic
Berichten: 553
Lid geworden op: 23 aug 2021, 14:09

salmonyappi schreef: 14 mar 2024, 08:58 Je hoeft ook niet alles met cijfers te onderbouwen. Met je ogen kom je ook een heel eind.
Het feit dat we al in minstens 3x scoren en resultaat halen in de laatste 5 a 10 min van een wedstrijd onder Martens.

We zullen dit onder Janssen ook wel hebben gehad, maar het gevoel bekruipt alsof dit weinig tot niet zo was.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12535
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Love AZ Til I Die! schreef: 14 mar 2024, 14:26 Het feit dat we al in minstens 3x scoren en resultaat halen in de laatste 5 a 10 min van een wedstrijd onder Martens.

We zullen dit onder Janssen ook wel hebben gehad, maar het gevoel bekruipt alsof dit weinig tot niet zo was.
En er wordt gescoord uit hoekschoppen (al kun je dat nog als een zwaluw zien ipv een zomer)
we can come an end
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

AZ 4 Life schreef: 14 mar 2024, 12:35 Dat verwacht ik ook zeker niet. Van mij krijgt Martens ook de tijd om dingen naar zijn hand te zetten. Ik weerleg alleen de claims dat het nu ineens zoveel beter gaat dan onder Jansen. Dat is gewoon niet zo. Maar dat ligt ook gewoon aan de selectie.

En nu moet ik zeggen dat een Jans het bij Utrecht wel is gelukt om binnen no-time de dingen naar zijn hand te zetten. Het kan dus wel.
Ik ben het met je (eerdere en dit) betoog eens.
Maar ik wil daarbij wel een kanttekening maken dat we duidelijk meer aanvallende intenties tonen. Het spel is een stuk leuker om naar te kijken.
Zowel aan als zonder bal. Het niveau daarentegen is nog niet heel veel toegenomen, maar dat is uiteraard logisch.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Antti Opdam schreef: 11 mar 2024, 11:31 Mwah. Ik vind het allemaal wel meevallen. Van de laatste 9 wedstrijden heb je 2 keer verloren (tegen Feyenoord; waar je thuis had kunnen winnen) en in de laatste 5 wedstrijden heb je 9 goals mee en maar 2 tegen.

Ik verwacht de komende drie wedstrijden amper tot geen problemen.

Martens heeft het namelijk nog defensiever neergezet met drie controlerende middenvelders en een rechtsbuiten die inzakt.

Hierdoor verbloem je de zwakke punten van o.a. Sugawara en kom je überhaupt niet zoveel meer onder druk te staan.

Als Pavlidis een beetje scherp blijft / wordt wandel je vrolijk door tot de uitwedstrijd tegen PSV.
De UP! die we nog twee keer krijgen.

:wink:
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16256
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Antti Opdam schreef: 18 mar 2024, 08:08 De UP! die we nog twee keer krijgen.

:wink:
Het is dan ook echt geen rocket science……..
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

salmonyappi schreef: 18 mar 2024, 08:33 Het is dan ook echt geen rocket science……..
Achteraf niet.

Vooraf was o.a. een Rode Baron nog op zijn hoede ...
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Antti Opdam schreef: 08 mar 2024, 12:52 In mijn redenering win je de volgende vier wedstrijden gewoon.

Zelfs met Pascal Jansen aan het roer zou dat gelukt zijn.

Alleen Heracles - uit is misschien nog wat lastig.
UP!

viewtopic.php?p=807334#p807334

Salmonyappi toen ook nog bang. Gelukkig achteraf wel vol bravoure en vertrouwen.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3245
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Antti Opdam schreef: 18 mar 2024, 08:54 UP!

viewtopic.php?p=807334#p807334

Salmonyappi toen ook nog bang. Gelukkig achteraf wel vol bravoure en vertrouwen.
Gisteren kwamen de eerste twee goals ook als geschenkjes (kopbal de Wit en het afgeblokte schot van Yuki wat er zomaar in viel) anders hadden ze weer moeten breien om tot een goal te komen ondanks dat men voortdurend de bal had.
Ik blijf AZ tandeloos zien, zelfs tegen het slechte Volendam had het gewoon 6 a 7-0 moeten zijn. Nogmaals de vleugels is en blijft het probleem, het is allemaal zo voorspelbaar en dan is het een geschenk voor Martens dat je tegen clubs als Excelsior en Volendam mag uit komen wat het een en ander verbloemt omdat de meeste alleen maar kijken naar het eindresultaat. Martens kan me alleen maar overtuigen door bij PSV een goed resultaat te halen en tegen FC Twente thuis de punten te behouden waardoor de druk er vol op zit bij zo'n twente. Het spel is en blijft pover en de resultaten tegen de laatste clubs hadden we ook wel met Jansen behaalt.
Laatst gewijzigd door De Rode Baron op 18 mar 2024, 09:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16256
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

De Rode Baron schreef: 18 mar 2024, 09:26 Gisteren kwamen de eerste twee goals ook als geschenkjes (kopbal de Wit en het afgeblokte schot van Yuki wat er zomaar in viel) anders hadden ze weer moeten breien om tot een goal te komen ondanks dat men voortdurend de bal had.
Ik blijf AZ tandeloos zien, zelfs tegen het slechte Volendam had het gewoon 6 a 7-0 moeten zijn. Nogmaals de vleugels is en blijft het probleem, het is allemaal zo voorspelbaar en dan is het een geschenk voor Martens dat je tegen clubs als Excelsior en Volendam mag uit komen wat het een en ander verbloemt omdat de meeste alleen maar kijken naar het eindresultaat.
Uitslagen als 6-0 of 7-0 o.i.d. komen maar zelden voor dus mag je dat ook niet zomaar verwachten. Je weet hoe het vaak werkt: simpel 3-0 voor en dan sluipt er ongewild en ongemerkt toch gemakzucht in die koppies. Zie vorig seizoen , 5-0 voor rust, niks erbij na rust.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16256
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Antti Opdam schreef: 18 mar 2024, 08:54 UP!

viewtopic.php?p=807334#p807334

Salmonyappi toen ook nog bang. Gelukkig achteraf wel vol bravoure en vertrouwen.
Daar heb je gelijk in. Laten we PSV afwachten……..
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3245
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

salmonyappi schreef: 18 mar 2024, 09:32 Uitslagen als 6-0 of 7-0 o.i.d. komen maar zelden voor dus mag je dat ook niet zomaar verwachten. Je weet hoe het vaak werkt: simpel 3-0 voor en dan sluipt er ongewild en ongemerkt toch gemakzucht in die koppies. Zie vorig seizoen , 5-0 voor rust, niks erbij na rust.
Waar het om gaat is dan de goals niet zomaar tot stand komen, de eerste twee waren min of meer 'mazzeltjes'. Ik had het wel willen zien als ze weer contant hadden moeten beuken want er zit weinig variatie in de aanval, allemaal zo voorspelbaar dat tegenstanders er makkelijk op kunnen anticiperen. Laat AZ maar 70 a 80% balbezit hebben, denken de kleintjes.
Laatst gewijzigd door De Rode Baron op 18 mar 2024, 09:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

De Rode Baron schreef: 18 mar 2024, 09:26 Gisteren kwamen de eerste twee goals ook als geschenkjes (kopbal de Wit en het afgeblokte schot van Yuki wat er zomaar in viel) anders hadden ze weer moeten breien om tot een goal te komen ondanks dat men voortdurend de bal had.
Ik blijf AZ tandeloos zien
Dat kan allemaal zo zijn, maar AZ heeft - dank zij - Max zoveel individuele kwaliteiten (die hoe 'slecht' Sugawara de De Wit ook worden bevonden) dat je ook dit soort wedstrijdjes simpel wint.

Dat was mijn punt.

Tel daarbij op dat Martens ook iets beter - defensiever - heeft neergezet.

Dan krijg je eenvoudige walk-overs ...
Plaats reactie