Ernest Poku (2026)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9160
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Antti Opdam schreef: 17 jan 2024, 09:26 Overigens ook eens.

Vond het best een goede goal.
Ook eens, maar dit was wel tegen amateurs, laat Poku nog maar even partijen spelen in de KKD. Staat hij straks op meer doelpunten/assists dan Addai dan mag hij nog een keer terug komen voor het echte werk.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DeZuivelDuivel schreef: 17 jan 2024, 09:28 laat Poku nog maar even partijen spelen in de KKD. Staat hij straks op meer doelpunten/assists dan Addai dan mag hij nog een keer terug komen voor het echte werk.
Dit vind ik eigenlijk gelden voor alle aankopen en jeugdspelers.

Dwing het eerst maar eens elders af ...
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9160
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

differentcook schreef: 26 jan 2024, 15:24
Lijkt er dus niet op dat Poku a.s. zondag gaat starten (of hij speelt tegen Groningen maar een beperkt deel)
Dat zou ook volstrekt ongeloofwaardig zijn. Die moet gewoon minuten maken en/of verhuurd worden momenteel.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Afgaande op zijn wedstrijden bij Jong AZ en de Youth League (wat natuurlijk een lager niveau is) zou je Poku in de spits of op links moeten opstellen.
we can come an end
MB80
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

differentcook schreef: 29 jan 2024, 10:13 Afgaande op zijn wedstrijden bij Jong AZ en de Youth League (wat natuurlijk een lager niveau is) zou je Poku in de spits of op links moeten opstellen.
Ja. Moet je wel eerst balletjebreederode zijn contract verscheuren. Bommeltje mag ook wel verhuurd worden voor zijn ontwikkeling.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9160
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

De technische staf van AZ verdient een draai om hun oren. Je ziet zelf dat Poku beter draait in de spits. Op linksbuiten heeft hij ondanks het gezwets dat ook hier op het forum plaats vind, nog nergens wat laten zien behalve een paar partijen in de Youth League en dan vooral als hij zelf een actie kan maken.

Dan vind ik het flauw om hem nu af te kraken op het niet hebben van een voorzet, maar je bent bijna wel verplicht om het te doen.
Poku komt een aantal keer heel lekker zijn man voorbij, om dan echt s'werelds grootste prutsballen de 16 in te leggen.

Dan kun je twee dingen doen:

1. Je laat Poku eens een maand lang alleen maar voorzetten oefenen
2. Je stuurt hem gewoon naar Jong AZ en laat hem daar ontwikkelen als spits. (en ondertussen werk je óók aan zijn voorzet).
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DeZuivelDuivel schreef: 04 feb 2024, 19:15 De technische staf van AZ verdient een draai om hun oren. Je ziet zelf dat Poku beter draait in de spits. Op linksbuiten heeft hij ondanks het gezwets dat ook hier op het forum plaats vind, nog nergens wat laten zien behalve een paar partijen in de Youth League en dan vooral als hij zelf een actie kan maken.

Dan vind ik het flauw om hem nu af te kraken op het niet hebben van een voorzet, maar je bent bijna wel verplicht om het te doen.
Poku komt een aantal keer heel lekker zijn man voorbij, om dan echt s'werelds grootste prutsballen de 16 in te leggen.

Dan kun je twee dingen doen:

1. Je laat Poku eens een maand lang alleen maar voorzetten oefenen
2. Je stuurt hem gewoon naar Jong AZ en laat hem daar ontwikkelen als spits. (en ondertussen werk je óók aan zijn voorzet).
Zwets niet, Poku moet op links of in de spits, daar heeft hij tot nu toe het best gerendeerd :lol:
Klopt dat voorzetten geven moeilijker wordt daar, maar scoren makkelijker
Ik vond dat hij opvallend vaak buitenom ging (en Wolfe binnendoor)
we can come an end
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9160
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

differentcook schreef: 04 feb 2024, 19:40 Zwets niet, Poku moet op links of in de spits, daar heeft hij tot nu toe het best gerendeerd :lol:
Klopt dat voorzetten geven moeilijker wordt daar, maar scoren makkelijker
Ik vond dat hij opvallend vaak buitenom ging (en Wolfe binnendoor)
https://www.transfermarkt.nl/ernest-pok ... saison=ges

29 wedstrijden 4 doelpunten en 3 assists als linksbuiten
34 wedstrijden 6 doelpunten en 4 assists als rechtsbuiten
56 wedstrijden 29 doelpunten en 11 assists als spits

Je kijkt geen AZ, volgt de jeugd niet of kan niet hoofdrekenen.
De statistieken zijn helder en het beeld in het veld is net zo helder.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DeZuivelDuivel schreef: 04 feb 2024, 20:34 https://www.transfermarkt.nl/ernest-pok ... saison=ges

29 wedstrijden 4 doelpunten en 3 assists als linksbuiten
34 wedstrijden 6 doelpunten en 4 assists als rechtsbuiten
56 wedstrijden 29 doelpunten en 11 assists als spits

Je kijkt geen AZ, volgt de jeugd niet of kan niet hoofdrekenen.
De statistieken zijn helder en het beeld in het veld is net zo helder.
Ik heb die statistieken ook gezien, rustig aan jongen.
Weet je ook het aantal speelminuten en alle andere relevante zaken? Heb je zijn wedstrijden gezien?
we can come an end
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9160
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

differentcook schreef: 04 feb 2024, 20:50 Ik heb die statistieken ook gezien, rustig aan jongen.
Weet je ook het aantal speelminuten en alle andere relevante zaken?
Het gros van die wedstrijden als spits speelt Poku in de jeugdopleiding Onder 18/Youth League zijn waar hij deze cijfers noteert.
Maar ook nu bij zijn terugkeer in Jong AZ begon hij los te komen als spits.
Het gros van de wedstrijden als linksbuiten speelt Poku in AZ 1/Jong AZ echter zijn 2 van de 4 doelpunten gemaakt in de Youth League, de andere twee maakt hij in de KKD.
Ongeveer 1/3e van zijn wedstrijden als rechtsbuiten speelt Poku in AZ 1/Jong AZ daarin scoort hij 1x de rest speelt en scoort hij in de jeugd.

Het is overduidelijk ook als we kijken naar de data van gespeelde wedstrijden dat in 2023 er een serieuze periode is ondernomen om van Poku een linksbuiten te maken. In de youth league draagt hij doelpuntjes bij in de wedstrijden dat AZ toch al grote cijfers haalt, maar elders valt het enorm tegen. In de KKD maakt Poku relatief gezien weinig wedstrijden voor hoe lang hij al aangehaakt is, maar wanneer hij de kans eenmaal krijgt als spits, dan pakt hij deze ook.

Wat ik bedoel met relatief weinig wedstrijden is dat hij minder partijen heeft dan een Lewis Schouten bijvoorbeeld, terwijl Poku al in het seizoen 21/22 al minuutjes in AZ 1 meesnoept.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DeZuivelDuivel schreef: 04 feb 2024, 21:00 Het gros van die wedstrijden als spits speelt Poku in de jeugdopleiding Onder 18/Youth League zijn waar hij deze cijfers noteert.
Maar ook nu bij zijn terugkeer in Jong AZ begon hij los te komen als spits.
Het gros van de wedstrijden als linksbuiten speelt Poku in AZ 1/Jong AZ echter zijn 2 van de 4 doelpunten gemaakt in de Youth League, de andere twee maakt hij in de KKD.
Ongeveer 1/3e van zijn wedstrijden als rechtsbuiten speelt Poku in AZ 1/Jong AZ daarin scoort hij 1x de rest speelt en scoort hij in de jeugd.

Het is overduidelijk ook als we kijken naar de data van gespeelde wedstrijden dat in 2023 er een serieuze periode is ondernomen om van Poku een linksbuiten te maken. In de youth league draagt hij doelpuntjes bij in de wedstrijden dat AZ toch al grote cijfers haalt, maar elders valt het enorm tegen. In de KKD maakt Poku relatief gezien weinig wedstrijden voor hoe lang hij al aangehaakt is, maar wanneer hij de kans eenmaal krijgt als spits, dan pakt hij deze ook.

Wat ik bedoel met relatief weinig wedstrijden is dat hij minder partijen heeft dan een Lewis Schouten bijvoorbeeld, terwijl Poku al in het seizoen 21/22 al minuutjes in AZ 1 meesnoept.
Ik vind hem vanaf links, van wat ik van hem gezien heb, gevaarlijker opstomen naar de goal en hij lijkt van daar ook meer comfort en mogelijkheden te hebben zijn omgeving te bespelen. Vanaf rechts staan me vooral veel afzwaaiers bij (en lijkt hij het nog meer van zijn snelheid te moeten hebben om zijn man voorbij te komen). Ik vraag me af of je hem als flankspeler hoofdzakelijk als balvoorgever moet gebruiken. Misschien beter hem naar de goal laten trekken en daar gevaar stichten/afgeven of goals maken.

Maar ik vind Van Bommel ook een goede speler, die vandaag één van zijn beste speelhelften bij AZ had. Laat deze twee aub vaker ieder een helft alles geven op links.
we can come an end
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2254
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

15 wedstrijden al gespeeld in de Eredivisie (geen één keer overigens daarvan de 90 minuten volgemaakt, dus houd dat wel in het achterhoofd) en ik wacht nog steeds op de eerste goede wedstrijd van Poku.
Deze jongen moet - zoals ik al eerder gezegd heb - gewoon zijn minuten maken bij Jong en had eigenlijk verhuurd moeten worden aan een Volendam, RKC of Vitesse. Met zijn snelheid en spelen op de counter zou je wel wat aan hem kunnen hebben, dat hebben andere spelers wel bewezen.

Veel te licht nog om nu minuten te maken bij AZ1. Misschien is hij klaar in anderhalf jaar. Ik begrijp niet waarom hij tot 2 keer toe de voorkeur krijgt boven Addai, die ik wél een goede indruk vind maken in de speelminuten die hij krijgt. Veel vaardiger aan de bal dan Poku, en brengt naast zijn snelheid ook nog creativiteit.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9160
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

SchoorlAZ schreef: 04 mar 2024, 05:43 15 wedstrijden al gespeeld in de Eredivisie (geen één keer overigens daarvan de 90 minuten volgemaakt, dus houd dat wel in het achterhoofd) en ik wacht nog steeds op de eerste goede wedstrijd van Poku.
Deze jongen moet - zoals ik al eerder gezegd heb - gewoon zijn minuten maken bij Jong en had eigenlijk verhuurd moeten worden aan een Volendam, RKC of Vitesse. Met zijn snelheid en spelen op de counter zou je wel wat aan hem kunnen hebben, dat hebben andere spelers wel bewezen.

Veel te licht nog om nu minuten te maken bij AZ1. Misschien is hij klaar in anderhalf jaar. Ik begrijp niet waarom hij tot 2 keer toe de voorkeur krijgt boven Addai, die ik wél een goede indruk vind maken in de speelminuten die hij krijgt. Veel vaardiger aan de bal dan Poku, en brengt naast zijn snelheid ook nog creativiteit.
Hij moet vooral ook minuten krijgen op een vaste positie, mijn voorkeur heb ik inmiddels al vaak genoeg onderbouwd :wink:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1240
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Wanneer je in een toch behoorlijk sterke kkk zoveel goals maakt bij een middenmoter verdien je absoluut speeltijd. In AZ 1 maakt van Bommel op een paar momentjes na totaal geen indruk. Stel Poku nu eens 5 wedstrijden als linksbuiten op en kijk dan eens verder. Met 12 goals verdien je dat.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Rjansen17 schreef: 16 mar 2024, 08:33 Wanneer je in een toch behoorlijk sterke kkk zoveel goals maakt bij een middenmoter verdien je absoluut speeltijd. In AZ 1 maakt van Bommel op een paar momentjes na totaal geen indruk. Stel Poku nu eens 5 wedstrijden als linksbuiten op en kijk dan eens verder. Met 12 goals verdien je dat.
Juist op die linksbuiten plek maakte hij helemaal niets klaar eerder dit seizoen. Hij liep als een kip zonder kop rond en verspeelde bijna alle ballen die hij kreeg.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
DeTorenburch
Oude garde
Berichten: 1192
Lid geworden op: 31 jan 2023, 13:55

Rjansen17 schreef: 16 mar 2024, 08:33 Wanneer je in een toch behoorlijk sterke kkk zoveel goals maakt bij een middenmoter verdien je absoluut speeltijd. In AZ 1 maakt van Bommel op een paar momentjes na totaal geen indruk. Stel Poku nu eens 5 wedstrijden als linksbuiten op en kijk dan eens verder. Met 12 goals verdien je dat.
Die statistieken heeft hij voornamelijk klaargespeeld op de spitspositie. Als je hem als linksbuiten opstelt zou je Indi op linksback er achter moeten hebben en alle ballen in de diepte geven dan komt Poku op die positie in z’n kracht.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2254
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

DeTorenburch schreef: 16 mar 2024, 09:36 Die statistieken heeft hij voornamelijk klaargespeeld op de spitspositie. Als je hem als linksbuiten opstelt zou je Indi op linksback er achter moeten hebben en alle ballen in de diepte geven dan komt Poku op die positie in z’n kracht.
Eerst dacht ik "helemaal eens."
Daarna las ik Indi als linksback en toen dacht ik NEEEEEEEEE [-o<
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

SchoorlAZ schreef: 16 mar 2024, 10:29 Eerst dacht ik "helemaal eens."
Daarna las ik Indi als linksback en toen dacht ik NEEEEEEEEE [-o<
Maar waarom Poku op linksbuiten zetten terwijl hij daar nog geen goede wedstrijd heeft gespeeld en hij juist als spits de goals bij Jong maakt. De logica ontgaat me.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3247
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

salmonyappi schreef: 16 mar 2024, 10:59 Maar waarom Poku op linksbuiten zetten terwijl hij daar nog geen goede wedstrijd heeft gespeeld en hij juist als spits de goals bij Jong maakt. De logica ontgaat me.
Alles beter dan Bommel.. 8)
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9160
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Rjansen17 schreef: 16 mar 2024, 08:33 Wanneer je in een toch behoorlijk sterke kkk zoveel goals maakt bij een middenmoter verdien je absoluut speeltijd. In AZ 1 maakt van Bommel op een paar momentjes na totaal geen indruk. Stel Poku nu eens 5 wedstrijden als linksbuiten op en kijk dan eens verder. Met 12 goals verdien je dat.
Dit is weer zó ongeloofelijk typisch.
Je hebt alleen de headline gezien en niet eens de wedstrijd of zijn positie bekeken.

De afgelopen wedstrijden bewijzen namelijk absoluut het tegendeel van wat jij hier schrijft:
Poku stond in de spits, daar moet hij ook blijven staan en zich ontwikkelen.
Poku kan een keer gebracht worden als alternatief op Pavlidis, maar hoewel het duidelijk aan het worden is dat hij het in de KKD inderdaad vol kan houden, maakt het gezien zijn prestaties in AZ 1 ook duidelijk dat hij nog een extra stap nodig zal hebben.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Plaats reactie