Peter Vindahl Jensen (2025)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10188
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

SchoorlAZ schreef: 18 mei 2022, 18:45 Echt waar hebben we het nog over Antti?
Over de vraag of hij daadwerkelijk punten heeft gekost (door blunders).

Dat soort geluiden hoor ik dan geregeld, maar blijkt zo langzamerhand gewoon feitelijk onjuist.

Ik vind het prima als je kritisch bent (en ik vind dat ook terecht), maar dan wel graag met de juiste feiten.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10188
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

SchoorlAZ schreef: 18 mei 2022, 18:45 Hebben we daarnaast mede de uitschakeling in Europa niet aan hem te danken omdat hij een rollende bal niet kon klemmen?
Uh, nee?

Ik zet dat vooral op het conto van Hatzdiakos in de uitwedstrijd en Bruno Martens Indi in de thuiswedstrijd.

- over blunders gesproken -
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10188
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

SchoorlAZ schreef: 18 mei 2022, 18:45 Deze gozer is zo ongelooflijk slecht.
Echt niet normaal.
Tja. Ik vond het dit jaar - uiteindelijk en onder de streep - (licht) onvoldoende. Uiteindelijk heeft hij ons geen punten gekost en heb ik ook tal van goede reddingen gezien. Maar om de één of andere andere reden worden die hier stelselmatig genegeerd.

Voor eredivisie - begrippen is het ook gewoon geen hele slechte keeper. Als je de andere clubs een beetje volgt zie je daar ook wekelijks fouten en hoor je supporters klagen. Misschien moet je gewoon accepteren dat keepers wel eens fouten maken. Wellicht met uitzondering van types als Courtois en Oblak ...

Hoe het ook zij: ik heb ook al gezegd dat hij een volwaardig concurrent moet krijgen omdat het wel tijd wordt dat hij zich verder ontwikkelt.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2242
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Antti Opdam schreef: 19 mei 2022, 07:12 Uh, nee?

Ik zet dat vooral op het conto van Hatzdiakos in de uitwedstrijd en Bruno Martens Indi in de thuiswedstrijd.

- over blunders gesproken -
Welke wedstrijd was dat dan? Dat die die roller niet kon klemmen?
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2242
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Antti Opdam schreef: 19 mei 2022, 07:09 Over de vraag of hij daadwerkelijk punten heeft gekost (door blunders).

Dat soort geluiden hoor ik dan geregeld, maar blijkt zo langzamerhand gewoon feitelijk onjuist.

Ik vind het prima als je kritisch bent (en ik vind dat ook terecht), maar dan wel graag met de juiste feiten.
Dat Go Ahead Eagles een bal voor open doel mist of dat Haller een milimeter buitenspel staat, maakt Vindalh niet beter.

Daarnaast heeft niemand zin om elke wedstrijd van AZ te bekijken om Antti Opdam even te vertellen welke wedstrijden hij precies punten heeft gekost.

Het juiste feit blijft wél dat deze jongen gewoon er niet goed uit ziet (op z'n zachts gezegd)
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2242
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Antti Opdam schreef: 19 mei 2022, 07:25 Tja. Ik vond het dit jaar - uiteindelijk en onder de streep - (licht) onvoldoende. Uiteindelijk heeft hij ons geen punten gekost en heb ik ook tal van goede reddingen gezien. Maar om de één of andere andere reden worden die hier stelselmatig genegeerd.

Voor eredivisie - begrippen is het ook gewoon geen hele slechte keeper. Als je de andere clubs een beetje volgt zie je daar ook wekelijks fouten en hoor je supporters klagen. Misschien moet je gewoon accepteren dat keepers wel eens fouten maken. Wellicht met uitzondering van types als Courtois en Oblak ...

Hoe het ook zij: ik heb ook al gezegd dat hij een volwaardig concurrent moet krijgen omdat het wel tijd wordt dat hij zich verder ontwikkelt.
Ik heb de link al gestuurd van Reddingspercentages en dat Vindalh de 2e of 3e slechtste percentages heeft van de Eredivisie. Dat was van December, maar daarna is het niet beter gegaan met onze Deense vriend.


Wekelijks is er commentaar op hem vanuit werkelijk elke hoek. Zowel analisten, supporters en zelfs Louis van Gaal zegt even op een KKD prijsuitreiking dat onze keeper zo'n drollenvanger is waar hij (met zijn AZ-hart) niet blij van wordt.

Hoe is het dan geen slechte eredivisie keeper?

Tal van goede reddingen? Nogmaals, zijn enige goede reddingen zijn dat hij uitkomt en zich groot maakt.
Daarnaast heeft die één goede bal gepakt tegen Feyenoord en laatst ook tegen ajax meen ik, maar toen dook die er daarna weer 3 keer onder door.
Dus we zien het allemaal wel, dat hij soms een bal tegenhoudt. Maar als je vervolgens ook ziet dat hij elke week stuntelt met de meest makkelijke ballen en 0 progressie boekt, dan weegt dat zwaarder.
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1624
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

Hij heeft een aantal goede reddingen verricht, maar dat was meer geluk dan wijsheid en zijn op 1 hand te tellen.
Zijn blunders echter niet.
Ik word zenuwachtig van hem als ik naar hem kijk en denk wat doet ie nu weer?
Ballen wegstompen in plaats van klemvast pakken op een hele vreemde motorisch gestoorde manier.
Anticiperend vermogen van een garnaal.
Zijn doeltrappen komen 9 van de 10 keer terecht bij de tegenstander.
Staat bijna altijd verkeerd opgesteld bij een vrije trap en gaat pas reageren als de bal al lang in 't netje ligt.
Vraag me serieus af of het wel een keeper is.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10188
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

SchoorlAZ schreef: 19 mei 2022, 07:35 Daarnaast heeft niemand zin om elke wedstrijd van AZ te bekijken om Antti Opdam even te vertellen welke wedstrijden hij precies punten heeft gekost.
Je kan ook gewoon elke wedstrijd of de samenvatting kijken (zoals ik doe) en een beetje onthouden wat er gebeurd is.

Dan kan het wel eens zijn dat je iets vergeet, maar tot nu toe heb ik niemand deze stelling zien ontkrachten:

De fouten van Vindhal Jensen hebben geen punten gekost
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10188
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

SchoorlAZ schreef: 19 mei 2022, 07:39 Wekelijks is er commentaar op hem vanuit werkelijk elke hoek. Zowel analisten, supporters en zelfs Louis van Gaal zegt even op een KKD prijsuitreiking dat onze keeper zo'n drollenvanger is waar hij (met zijn AZ-hart) niet blij van wordt.

Hoe is het dan geen slechte eredivisie keeper?
Wat maakt mij het nu uit wat Louis van Gaal en wat supporters zeggen?

Is er nog data sinds december?
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10188
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Bertje schreef: 19 mei 2022, 07:53 Hij heeft een aantal goede reddingen verricht, maar dat was meer geluk dan wijsheid en zijn op 1 hand te tellen.
Weet je het zeker? Er gaat wellicht een moment komen (ik gok in het zomerreces) dat ik hier de goede reddingen van Vindahl ga plaatsen. Jij weet zeker dat ik dan niet verder kom dan 5?
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11139
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Antti Opdam schreef: 19 mei 2022, 08:10
De fouten van Vindhal Jensen hebben geen punten gekost
:?:

Tegen Utrecht nog 2

PEC-uit
Bodo-thuis

Daarnaast nog diverse schoten van afstand die een goede keeper zou pakken. PSV-thuis bijvoorbeeld. Geen echte blunders maar gewoon zwak.

De overige wedstrijden werden ondanks zijn blunders inderdaad gewonnen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10188
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Langedijk schreef: 19 mei 2022, 08:45 Geen echte blunders maar gewoon zwak.
Dat is het meer.

Al genoemde voorbeelden vind ik geen blunders. En de hier zo bejubelde media ook niet.

Als je zoekt op "Vindahl" en "blunder" kom je bij Twente - uit. Verder is het niet veel.

Voor het overige zijn het discutabele momenten.
Leeuwenhart
Seizoenkaarthouder
Berichten: 474
Lid geworden op: 12 dec 2017, 17:31

Antti Opdam schreef: 19 mei 2022, 08:58 Dat is het meer.

Al genoemde voorbeelden vind ik geen blunders. En de hier zo bejubelde media ook niet.

Als je zoekt op "Vindahl" en "blunder" kom je bij Twente - uit. Verder is het niet veel.

Voor het overige zijn het discutabele momenten.
Die conclusie is natuurlijk niet al te best voor een club die permanent top 4 wil spelen en een keeper waar je bijna 2 miljoen aan hebt uitgegeven. Misschien moet AZ voor de keeperspositie een uitzondering maken op het eigen beleid aangezien het echt -meer dan welke positie dan ook - een ervaringsvak is. Een rustig slot op de deur kan een onzekere verdediging ook wat meer houvast geven, zie Stekelenburg bijvoorbeeld. Hadden zij Olij bijvoorbeeld verhuurd, had je nu een zekerheid voor volgend seizoen. Datzelfde pad kan Vindahl ook nog bewandelen terwijl we bijvoorbeeld een Cillisen halen die rustig kan afbouwen.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Ga me niet bemoeien of het blunders zijn of niet. (mogen jullie pagina's over blijven vullen).

Ik blijf van menig dat zelf meer doelpunten maken veel meer impact heeft, dan er eentje extra tegenhouden (al helpt dat ook). Had ik al geschreven dat 3 á 4 doelpunten extra dit seizoen een heel groot verschil hadden gemaakt of val ik nu in herhaling :wink:

Bij mij blijft de stress die hij uitstraalt het meeste hangen (negatief overkomen). Hij staat zo onder spanning, dat hij in zijn eigen bubbel zit en nergens een grapje, boks, contact met medespelers heeft. Het enige niet functionele contact dat hij lijkt te maken komt over alsof hij zelf bewust is dat hij in die bubbel zit en extra hard moet schreeuwen om door die wand van zijn bubbel heen te komen in een totale onmacht.

Ik zeg een mindfulness curses, Valium of retourtje Denemarken
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10188
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

SchoorlAZ schreef: 19 mei 2022, 07:35 Het juiste feit blijft wél dat deze jongen gewoon er niet goed uit ziet (op z'n zachts gezegd)
Hoe iemand eruit ziet kwalificeren in termen als 'goed' vind ik niet heel feitelijk.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10188
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Leeuwenhart schreef: 19 mei 2022, 09:09 Die conclusie is natuurlijk niet al te best voor een club die permanent top 4 wil spelen en een keeper waar je bijna 2 miljoen aan hebt uitgegeven. Misschien moet AZ voor de keeperspositie een uitzondering maken op het eigen beleid aangezien het echt -meer dan welke positie dan ook - een ervaringsvak is. Een rustig slot op de deur kan een onzekere verdediging ook wat meer houvast geven, zie Stekelenburg bijvoorbeeld. Hadden zij Olij bijvoorbeeld verhuurd, had je nu een zekerheid voor volgend seizoen. Datzelfde pad kan Vindahl ook nog bewandelen terwijl we bijvoorbeeld een Cillisen halen die rustig kan afbouwen.
Stekelenburg vind ik - inmiddels - óók een twijfelaar.

Als je een Cillissen kunt halen moet je dat natuurlijk altijd doen.
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1624
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

Antti Opdam schreef: 19 mei 2022, 08:13 Weet je het zeker? Er gaat wellicht een moment komen (ik gok in het zomerreces) dat ik hier de goede reddingen van Vindahl ga plaatsen. Jij weet zeker dat ik dan niet verder kom dan 5?
Misschien 6 dan?😜
Maar dat heeft hij zelf niet eens in de gaten gehad zo onzeker en nerveus komt hij over.
Ik vind hem op dit moment niet goed genoeg.
Misschien komt hij nog tot bloei, maar heb mijn twijfels, want een goede motoriek zit in je en is niet trainbaar. Ook niet door een neurochirurg.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12461
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Antti Opdam schreef: 19 mei 2022, 09:28 Stekelenburg vind ik - inmiddels - óók een twijfelaar.
Ja, en Vindahl ziet er ook beter uit (maar is ook jonger) :)
we can come an end
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10188
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Langedijk schreef: 19 mei 2022, 08:45 Bodo-thuis
Welke bal is dan een blunder?

Ik ben die wedstrijd geweest en heb de samenvatting nog eens nagekeken, maar die uitschakeling kan je nagenoeg volledig op het conto zetten van Bruno Martins Indi.

(Als je het dan toch over waardeloze flapdrollen dit seizoen wilt hebben.)
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11139
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Antti Opdam schreef: 19 mei 2022, 11:33 Welke bal is dan een blunder?
Even los van die dramatische BMI en die schandalig slechte Hatzidiakos: hij staat bij de 1-1 in niemandsland en rent niet terug. En bij de 2-2 mag hij best duiken alleen kan hij dat niet.

Fortuna-uit: ook een enorme flater. Elk schot op doel is raak bij die gozer omdat hij niet kan springen of duiken. Alleen met voet of knie af en toe een behoorlijke redding.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Plaats reactie