AZ-Feyenoord (zo 28 feb, 16.45u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Langedijk
Kristen

Kilkenny schreef: 22 feb 2021, 21:14 Jij hebt de laatste keer dat Panta rechtsachter stond niet helemaal goed opgelet denk ik.
Dat was inderdaad dramatisch maar wel tegen de beste man van ajax. Het ging mij ook meer om Sugawara op links, wie er rechts staat kan me eigenlijk geen reet schelen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
SimonPoulsen
Oude garde

Ik stel voor Wijndal gewoon linksback te zetten.
Wel grappig om te zien hoe er totaal geen degelijk alternatief is voor de linksback als BMI of Yuki op zn verkeerde been de opties zijn. :lol:
Laatst gewijzigd door SimonPoulsen op 23 feb 2021, 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Forza AZ
Beheerder
Contacteer:

De gele kaarten uit de laatste 2 wedstrijden van het afgebroken seizoen 2019/20 blijken te zijn geschrapt. Hierdoor staat Wijndal pas op 4 gele kaarten en is hij dus niet geschorst voor AZ-Feyenoord.
DonnyDelano
Dagjesmens

Forza AZ schreef: 23 feb 2021, 11:52 De gele kaarten uit de laatste 2 wedstrijden van het afgebroken seizoen 2019/20 blijken te zijn geschrapt. Hierdoor staat Wijndal pas op 4 gele kaarten en is hij dus niet geschorst voor AZ-Feyenoord.
Beste nieuws van de dag! Maar het blijft zorgelijk dat we voor 1 positie geen fatsoenlijk alternatief hebben.
Jack
Gewoon Dirk

DonnyDelano schreef: 23 feb 2021, 12:08 Beste nieuws van de dag! Maar het blijft zorgelijk dat we voor 1 positie geen fatsoenlijk alternatief hebben.
Pech voor Gullit zeg maar. :) Het scheelde weinig.

what the heck. Voor mijn part zetten ze alsnog Gullit linksachter. Een mooie uitdaging.
Zal die Wijndal leren met z'n domme gele kaarten.
Glory Hunter
multatuli
Goalscorer

Forza AZ schreef: 23 feb 2021, 11:52 De gele kaarten uit de laatste 2 wedstrijden van het afgebroken seizoen 2019/20 blijken te zijn geschrapt. Hierdoor staat Wijndal pas op 4 gele kaarten en is hij dus niet geschorst voor AZ-Feyenoord.
Onze winstkansen zijn meteen flink gestegen :D
ignore: kuifje, bk wcm, AZ-073, ‘81, Langedijk
DiepeMast
Invaller

Er is natuurlijk last minute een linksback ergens gehuurd, maar die is blijkbaar geen serieuze vervanger voor Wijndal. Pijnlijk. Stel dat Wijndal net als Svensson geblesseerd raakt, dan heb je eigenlijk geen waardige vervanger.

BMI is eigenlijk het meest logisch, agz die bij z'n eigen werkgever ook regelmatig linksback heeft gespeeld. Centraal speel je dan met Panta en Letschert. Aanvallend gezien schiet je er natuurlijk he-le-maal niets mee op.

Laten we dus maar hopen dat Wijndal voorlopig geen kaart meer pakt.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
salmonyappi
Gewoon Dirk

In de aanloop naar deze wedstrijd heeft Feyenoord zojuist weer 2 punten verspeeld in het hoge noorden. 👍
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Kilkenny
Moderatort

salmonyappi schreef: 24 feb 2021, 19:44 In de aanloop naar deze wedstrijd heeft Feyenoord zojuist weer 2 punten verspeeld in het hoge noorden. 👍
Ze speelden wel een stuk beter dan tegen Twente en vooral uitkijken bij schoten vanuit de 2e lijn (of een Sinistera die naar binnen komt) is geboden.

Langedijk schreef: 22 feb 2021, 19:38 Ik stel voor dat ze deze winnen.

Sugawara kan wel naar links verkassen om Berghuis bezig te houden. Verdedigen kan hij toch niet. Kan Hatzidiakos bij gebrek aan beter op rechts staan en hoeft Koopmeiners niet naar achteren.

Hopen dat ze woensdag in Groningen schoppen naar alles wat beweegt.
Alsjeblieft niet.

Clasie lijkt mij een prima op. Mede omdat alle andere opties de opbouw nog verder verzwakken.

Edit: laat maar, lees nu de post van Forza AZ pas. :lol:

Zin in zondag!
Langedijk
Kristen

Feyenoord begint vaak slecht aan wedstrijden en herpakt zichzelf dan halverwege de eerste helft. Was tegen ajax, zo, tegen Twente, en gisteren ook weer. Sinistera versus Sugawara is het grootste probleem en Toornstra moet je niet laten schieten. Maar het middenveld van AZ is vele malen beter dus ik verwacht dat we daar de slag gaan winnen.
Kilkenny
Moderatort

Moderatort

https://www.ad.nl/dossier-eredivisie/AZ ... ~aa29bdd4/
AZ-trainer Jansen voor kraker tegen Feyenoord: ‘Op het veld wordt nooit gelogen’
AZ-trainer Pascal Jansen erkent dat de wedstrijd tegen Feyenoord van groot belang is voor AZ om dichterbij nummer twee PSV te komen. Het verschil tussen AZ en Feyenoord is momenteel drie punten. ,,Als we winnen zou dat fantastisch zijn. Met PSV-ajax word er op een ander veld ook een belangrijke wedstrijd gespeeld natuurlijk. Cruciaal zal het dit weekend nog niet worden, er zijn nog altijd wel wat wedstrijden te spelen dit seizoen.”

Nik Kok 26-02-21, 14:57
Door Nik Kok

De vorige wedstrijd tussen AZ en Feyenoord van ruim een maand geleden werd met 3-2 gewonnen door AZ en tekende zich vooral buiten het veld door wat stekeligheden over en weer. ,,Maar de strijd wordt altijd uitgevochten op het veld”, vindt Jansen. ,,Op het veld moet blijken wie de beste is. Ik doe niet mee aan welke grootspraak dan ook. Op het veld wordt nooit gelogen.”

Ik kijk enkel en alleen naar het belang voor het team
Met de lang geblesseerden Jonas Svensson en Dani de Wit weer fit moet Jansen lastige keuzes maken voor het duel. Calvin Stengs moest het vorige duel tegen VVV aan zich voorbij laten gaan vanwege ziekte. Hij heeft er al enkele hersteltrainingen opzitten en zit mogelijk ook weer bij de selectie. Dit tot grote vreugde van Jansen. ,,En dan moet ik dus keuzes maken. Geen moeilijke keuze maar wel een keuze. Hoe meer goede spelers, hoe beter vind ik. Het trainingsniveau is door hun terugkeer ook weer omhoog gegaan.”

Met drie opeenvolgende winstpartijen is AZ bezig aan een aardige reeks dus het is geen uitgemaakte zaak dat Svensson en De Wit direct weer terugkeren aan de aftrap. ,,Ik kijk enkel en alleen naar het belang voor het team”, aldus Jansen die erkent dat hij de winst in de Kuip tegen Feyenoord ruim een maand geleden meeneemt in zijn beslissing. ,,Toen was Albert Gudmundsson bijvoorbeeld heel goed tussen de linies. Hij was een van de sleutels tot de overwinning. Terwijl we met Dani de Wit iemand hebben die diepgang als kwaliteit heeft. Hij kan ook goed voor de goal komen.”

Tegen VVV viel juist het spel van de Noor Hakon Evjen weer op. ,,Dat is ook een van de opties die zich heeft aangediend”, zegt een tevreden Jansen. ,,Aan de andere kant speelt de tegenstander ook niet meer als toen. Kijk je naar de laatste wedstrijden die Feyenoord speelde dan zie je met Bryan Linssen weer een heel andere spits dan Nicolai Jørgensen in de basis staan.”
Kristen

Als Feyenoord zich in gaat ingraven heb je meer aan De Wit dan aan Gudmundsson. En als Svensson kan spelen zou ik die altijd opstellen.
SimonPoulsen
Oude garde

Langedijk schreef: 26 feb 2021, 15:29 Als Feyenoord zich in gaat ingraven heb je meer aan De Wit dan aan Gudmundsson. En als Svensson kan spelen zou ik die altijd opstellen.
Als Feyenoord zich gaat ingraven heb je ook meer aan Gudmundsson dan aan Boadu. Maargoed het feit dat de Wit en of Stengs misschien niet 100% fit zijn, betekend waarschijnlijk dat zowel Stengs en de Wit als Gudmundsson en Evjen wel speeltijd gaan krijgen. Goeie zaak dat de keuze groter wordt.

Hopelijk kan AZ dat zwakke middeveld van Feyenoord helemaal overhoop spelen. En ook lekker drukken op Kokcu die vaak dom balverlies leidt. Mooie krachtmeting weer met onze nieuwe rivaal.
multatuli
Goalscorer

SimonPoulsen schreef: 26 feb 2021, 15:37 Als Feyenoord zich gaat ingraven heb je ook meer aan Gudmundsson dan aan Boadu. Maargoed het feit dat de Wit en of Stengs misschien niet 100% fit zijn, betekend waarschijnlijk dat zowel Stengs en de Wit als Gudmundsson en Evjen wel speeltijd gaan krijgen. Goeie zaak dat de keuze groter wordt.

Hopelijk kan AZ dat zwakke middeveld van Feyenoord helemaal overhoop spelen. En ook lekker drukken op Kokcu die vaak dom balverlies leidt. Mooie krachtmeting weer met onze nieuwe rivaal.
Beste startopstelling is die van vorige week en daarin alleen Yuki vervangen voor Svensson (mits Svensson speelfit is).

Op dit moment Gudmundsson op 10 laten staan om 3 redenen:
1. Hij heeft het afgelopen periode uitstekend gedaan waaronder de laatste keer tegen Feyenoord. Hem nu passeren voor een speler die net terug is, geeft een verkeerd signaal af.
2. Voetballend brengt Gudmundsson meer dan De Wit.
3. De Wit kun je nu mooi op de bank houden en de laatste 20 minuten inzetten als pinchhitter om bij een eventuele achterstand nog iets te forceren (de Ferdy Druijf rol). Hij kan dan eventueel ook voor Boadu invallen.

Beter een fitte Evjen rechtsbuiten dan een half fitte Stengs. Ook dan heb je altijd nog de mogelijkheid om hem de laatste 20 minuten in te laten vallen indien nodig.
ignore: kuifje, bk wcm, AZ-073, ‘81, Langedijk
Kilkenny
Moderatort

Stond Gudmundsson niet op rechtsvoor en zakte hij gewoon veel in uit bij Feyenoord? Combinatie van De Wit en Gudmundsson kan ook.

Vitesse heeft de punten in ieder geval gepakt dit weekend en Feyenoord zal de hete adem uit Arnhem wel weer beginnen te voelen.
Deze wedstrijd 'moet' je natuurlijk gewoon winnen als je nog een serieuze poging voor plek 2 wil ondernemen of plek 3 wilt veilig stellen.
Het is namelijk het perfecte moment om Feyenoord te breken, zeker na wat ze ons de afgelopen maanden geflikt hebben.
Een befaamde '6 punten wedstrijd' tegen een directe concurrent... niet altijd het sterkste punt van AZ geweest, maar we hopen op het beste.
ForzAZ
Goalscorer

Langedijk schreef: 26 feb 2021, 15:29 Als Feyenoord zich in gaat ingraven heb je meer aan De Wit dan aan Gudmundsson. En als Svensson kan spelen zou ik die altijd opstellen.
In de kleine ruimte is Gudmundsson juist veel balvaardiger dan De Wit. De laatste moet het vooral van zijn werklust en loopacties in de diepte hebben. Hij gooit er wat meer energie in en kan fysiek in de spits naast Boadu meer betekenen dan Albert.

Toch zou ik liever starten met grotendeels het elftal van vorige week. Dus Gudmundsson op tien en Evjen op de rechterzijkant voorin. De Wit en Stengs als die er al bij is op de bank om indien nodig in de tweede helft in te zetten.

Wanneer Svensson 100% wedstrijd fit is die wel op rechtsback ten koste van Yuki. Verder zal Panta wel weer spelen in plaats van Letschert.
salmonyappi
Gewoon Dirk

DeZuivelDuivel schreef: 27 feb 2021, 20:59 Deze wedstrijd 'moet' je natuurlijk gewoon winnen als je nog een serieuze poging voor plek 2 wil ondernemen of plek 3 wilt veilig stellen.
Dat geldt al weken voor elke wedstrijd. We moeten alles winnen.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Plaats reactie