AZ-ajax (wo 20 jan, 21.00u, KNVB-beker)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

We kunnen het ons in ieder geval niet veroorloven de beker te laten lopen, we kunnen ook zo maar 4e of 5e worden in de competitie. En we hebben ook geen Europa League meer dus van drie fronten is al geen sprake meer. Als we nou gedeeld eerste stonden had ik misschien nog gezegd rustig aan want het is niet meer de enige reële kans op een prijs, maar nu kan de beker zo maar weer de kortste weg zijn naar een Europese groepsfase.

En 2013 is al veel te lang terug met een prijs. Inmiddels doen Fietstas, Grun en Zwolle het beter...
_________________
"I don't know that!"
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

Langedijk schreef: 19 jan 2021, 11:29 Nee, gewoon de beste 11. Ze spelen geen Europees meer en hebben geen enkel excuus. Dan trainen ze maar een uurtje minder, uitrusten is voor watjes.
Wat is beste? Vele klagen hier steen en been over Stengs en Boadu. Laat Gudmundsson in de punt, Aboukhlal op de vleugels en Reijnders op het middenveld het dan maar zien.
Laat die jongens zich dan maar eens deze wedstrijd profileren. Jansen kan dan in deze wedstrijd zien of dit soort jongens zich staande kunnen houden en kan ajax een week daarop op een andere manier pijn doen (Stengs Boadu). Een AZ met meerdere gezichten is wel zo prettig waardoor een ajax zich niet geheel kan instellen op een tegenstander waar ze kort daarvoor al hebben tegen gespeeld.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6514
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Langedijk schreef: 19 jan 2021, 12:34 Dat was een voorbeeld. Kiev zat in pot 3 en die konden er helemaal niks van.
Die zijn wel in Pot 3 terecht gekomen door de afgelopen 5 jaar genoeg punten te scoren (55,000)

En ze zaten dan ook wel bij Barcelona en Juventus in de poule. Dan is het niet gek dat je nauwelijks punten haalt.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Forza AZ schreef: 19 jan 2021, 15:21 Die zijn wel in Pot 3 terecht gekomen door de afgelopen 5 jaar genoeg punten te scoren (55,000)

En ze zaten dan ook wel bij Barcelona en Juventus in de poule. Dan is het niet gek dat je nauwelijks punten haalt.
Het gaat me niet om de punten in de poule. Wij hebben toch tegen Kiev gespeeld? Daar hadden we 2 keer van moeten winnen. En die zitten dus in pot 3, samen met Salzburg en nog wat clubs waar je altijd kans tegen hebt.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

capefear schreef: 19 jan 2021, 14:42
Laat Gudmundsson in de punt, Aboukhlal op de vleugels en Reijnders op het middenveld het dan maar zien.
Laat die jongens zich dan maar eens deze wedstrijd profileren.
Hou toch eens op met die Aboukhlal, die kan er helemaal niks van. Die heeft al 3 keer meer kansen gehad dan Druijf. Gudmundsson was tegen ADO ontzettend zwak en Reijnders durft bijna geen bal vooruit te spelen. Dat hij Gudmundsson laat staan is prima maar verder moet je gewoon met Stengs, Boadu en Karlsson beginnen. Die wedstrijd in de competitie mag nog helemaal geen rol spelen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1240
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Langedijk schreef: 19 jan 2021, 16:21 Hou toch eens op met die Aboukhlal, die kan er helemaal niks van. Die heeft al 3 keer meer kansen gehad dan Druijf. Gudmundsson was tegen ADO ontzettend zwak en Reijnders durft bijna ouklal, geen bal vooruit te spelen. Dat hij Gudmundsson laat staan is prima maar verder moet je gewoon met Stengs, Boadu en Karlsson beginnen. Die wedstrijd in de competitie mag nog helemaal geen rol spelen.
Helemaal eens, stoppen met bv abouklal, ook Reijnders komt te kort. Wordt tijd voor gerichte aankopen
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6514
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Langedijk schreef: 19 jan 2021, 16:16 Het gaat me niet om de punten in de poule. Wij hebben toch tegen Kiev gespeeld? Daar hadden we 2 keer van moeten winnen.
Volgens mij ging AZ kansloos ten onder in Kiev, dus hoe zo hadden we daar 2x van moeten winnen. Het ging niet eens over 2 wedstrijden.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6570
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Forza AZ schreef: 19 jan 2021, 18:28 Volgens mij ging AZ kansloos ten onder in Kiev, dus hoe zo hadden we daar 2x van moeten winnen. Het ging niet eens over 2 wedstrijden.
Kiev kon er helemaal niets van, door domme fout van Midtsjo gaf AZ het helemaal weg. AZ was veel beter. Ook toen al was het manko dat AZ tegen een inzakkende ploeg volledig door de mand valt.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Forza AZ schreef: 19 jan 2021, 18:28 Volgens mij ging AZ kansloos ten onder in Kiev, dus hoe zo hadden we daar 2x van moeten winnen. Het ging niet eens over 2 wedstrijden.
Je hebt gelijk, het was natuurlijk 1 potje. Maar daar hadden ze toch nooit van mogen verliezen? Die gasten kregen bijna geen kans maar Slot deed allemaal onlogische dingen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6570
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

ajax speelt woensdagavond in de KNVB Beker tegen AZ. Vorig seizoen verloren de Amsterdammers twee keer van de Alkmaarders, maar desondanks lijkt ajax-trainer Erik ten Hag niet zijn vaste elftal op te stellen.

Lisandro Martínez mag zich verheugen op een basisplaats. "Die gaat morgen spelen", vertelt VI-journalist Freek Jansen op Instagram. "Er gaan sowieso heel veel wissels spelen. Ten Hag is twee keer met dezelfde basiself begonnen. Je zag in de tweede helft tegen Feyenoord bij heel veel spelers de krachten wegvloeien."

"Ik denk dat hij morgen veel spelers gaat sparen. Dan krijgen Martínez, Labyad en dat soort gasten minuten. Ik denk niet dat Kudus in de basis start", vervolgt Jansen, die sceptisch is voor deze clash. "Het betekent directe plaatsing voor de Europa League, maar de competitie is het belangrijkst. Ik vind het typisch een wedstrijd die ajax verliest. Ik kan me bijna niet voorstellen dat ajax wint van AZ."
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6514
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

SimonPoulsen schreef: 19 jan 2021, 22:05 "Het betekent directe plaatsing voor de Europa League, maar de competitie is het belangrijkst. Ik vind het typisch een wedstrijd die ajax verliest. Ik kan me bijna niet voorstellen dat ajax wint van AZ."
De bekerwinnaar plaatst zich voor de 4e voorronde EL, niet direct voor de groepsfase zoals ze blijkbaar denken bij VI.
schoorl
Fanatic
Berichten: 523
Lid geworden op: 26 jul 2004, 17:39

De vermoedelijke opstelling van ajax:
Stekelenburg; Rensch, Schuurs, Martinez, Tagliafico; Alvarez, Ekkelenkamp, Gravenberch; Neres, Labyad, Promes.
ALKMAAR CITY OF DREAMS
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3162
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Als dat windje nu zuidwest 4 is, lijkt me wel wat weinig als ik zo buiten loop, vanavond ook een lekker briesje. Daar hou ik van tegen ajax, wind en of regen, daar kunnen ze niet tegen
Bijlagen
2021-01-20 07_40_28-Buienradar.nl - Weersverwachting voor Alkmaar en nog 4 andere pagina's - Werk - .jpg
2021-01-20 07_40_28-Buienradar.nl - Weersverwachting voor Alkmaar en nog 4 andere pagina's - Werk - .jpg (37.56 KiB) 1778 keer bekeken
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16256
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

dirkjan schreef: 20 jan 2021, 06:42 Als dat windje nu zuidwest 4 is, lijkt me wel wat weinig als ik zo buiten loop, vanavond ook een lekker briesje. Daar hou ik van tegen ajax, wind en of regen, daar kunnen ze niet tegen
Ik wilde er ook net iets over melden na het zien van het weerbericht.
Maar je gebeden zijn verhoord: het gaat zeer stevig waaien: windkracht 6/7.
😬
Opa Sjaak Swart zal wel boos worden.......
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Martens1986
Supporter
Berichten: 158
Lid geworden op: 12 jul 2008, 09:22
Locatie: Praag

Ik lees overigens net dat de club die vanavond wint sowieso een thuiswedstrijd zal spelen in de volgende ronde. Fijn dat dit eindelijk eens vooraf bepaald wordt, zeker na die 17x achter elkaar thuis loten wat Feyenoord een aantal jaar geleden deed.

De ploeg die doorgaat vanavond krijgt dan een van de volgende tegenstanders: PSV, Vitesse, Feyenoord, of de winnaar van VVV- G.A. Eagles.

On topic: Zin in vanavond. Laat het maar lekker waaien inderdaad.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6514
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Martens1986 schreef: 20 jan 2021, 07:59 Ik lees overigens net dat de club die vanavond wint sowieso een thuiswedstrijd zal spelen in de volgende ronde. Fijn dat dit eindelijk eens vooraf bepaald wordt, zeker na die 17x achter elkaar thuis loten wat Feyenoord een aantal jaar geleden deed.
Vorig seizoen werd er zelfs helemaal doorgeloot vanaf de 1/8e finales t/m de finale. Daar was toen juist weer kritiek op. Nu hebben ze daarom alleen geloot wie er in de volgende ronde thuis mag spelen, om organisatorische redenen omdat de volgende ronde al weer over 3 weken is.
Martens1986 schreef: 20 jan 2021, 07:59De ploeg die doorgaat vanavond krijgt dan een van de volgende tegenstanders: PSV, Vitesse, Feyenoord, of de winnaar van VVV- G.A. Eagles.
Feyenoord moet nog spelen tegen Heracles.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

capefear schreef: 19 jan 2021, 14:42 Wat is beste? Vele klagen hier steen en been over Stengs en Boadu. Laat Gudmundsson in de punt, Aboukhlal op de vleugels en Reijnders op het middenveld het dan maar zien.
Laat die jongens zich dan maar eens deze wedstrijd profileren. Jansen kan dan in deze wedstrijd zien of dit soort jongens zich staande kunnen houden en kan ajax een week daarop op een andere manier pijn doen (Stengs Boadu). Een AZ met meerdere gezichten is wel zo prettig waardoor een ajax zich niet geheel kan instellen op een tegenstander waar ze kort daarvoor al hebben tegen gespeeld.
Prima idee, helemaal mee eens:
- andere spelers krijgen kansen
- mogelijkheid om tegen ajax in verschillende opstellingen te spelen
- we krijgen meer informatie wat de beste opstelling is
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=383150

De Telegraaf: ajax speelt met acht nieuwe namen tegen AZ

Woensdag, 20 januari 2021 om 06:51 • Daniel Cabot Kerkdijk • Laatste update: 08:10

Erik ten Hag kiest woensdagavond in het bekerduel met AZ voor een fors gewijzigd ajax, zo schrijft De Telegraaf. De Amsterdammers zullen volgens het dagblad ten opzichte van het competitieduel met Feyenoord (1-0 winst) met acht nieuwe namen aan de aftrap verschijnen.


Alleen Nicolás Tagliafico, Ryan Gravenberch en Quincy Promes staan in de basis ‘als de voortekenen niet bedriegen’. Dat betekent dat André Onana, Noussair Mazraoui, Daley Blind, Jurriën Timber, Davy Klaassen, Dusan Tadic, Sébastien Haller en Antony niet aan het startsignaal zullen verschijnen.


Ten Hag gaf zondag aan dat ajax ‘frisheid’ mist in de drukke januarimaand en ook was hij van mening dat de Amsterdamse club het zwaarder heeft dan de andere topclubs. “In de tweede helft zondag in de Klassieker hadden we veel moeite met het spel van Feyenoord, toen ging de fysieke component een rol spelen. Er lag wel ruimte, maar onze aanvallers hadden niet meer de frisheid om Feyenoord pijn te doen.”

“Wij hebben het slechtste schema van de hele Eredivisie”, vond Ten Hag. “Na de topper tegen PSV troffen we donderdag FC Twente, dat een dag langer rust had. En zondag had Feyenoord een dag langer rust gehad dan wij. We hebben de kortste hersteltijd van allemaal.” ajax speelt zondag om 12.15 uur de eerstvolgende competitiewedstrijd: een uitduel met het momenteel sterk presterende Fortuna Sittard.

Ten Hag kiest onder meer voor Maarten Stekelenburg, die zodoende zijn officiële rentree bij ajax maakt. De 38-jarige doelman keepte op 2 oktober 2018 voor het laatst in een EFL Cup-duel van Everton met Southampton (1-1). Verder maakt David Neres zijn rentree na een periode van blessureleed. De Braziliaan zat tegen Feyenoord bij de wedstrijdselectie, maar kwam niet binnen de lijnen.

Vermoedelijke opstelling ajax: Stekelenburg; Rensch, Schuurs, Martinez, Tagliafico; Alvarez, Ekkelenkamp, Gravenberch; Neres, Labyad, Promes.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6570
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Afstraffen die arrogantie uit Amsterdam!

En die kale Calimero moet ook eens ophouden met huilebalken. Gvd een selectie van hier tot Tokio en een gigantisch budget om spelers te kopen.
Gebruikersavatar
Martens1986
Supporter
Berichten: 158
Lid geworden op: 12 jul 2008, 09:22
Locatie: Praag

SimonPoulsen schreef: 20 jan 2021, 09:58 Afstraffen die arrogantie uit Amsterdam!

En die kale Calimero moet ook eens ophouden met huilebalken. Gvd een selectie van hier tot Tokio en een gigantisch budget om spelers te kopen.
Het is arrogantie, maar anderzijds kan dat elftal ook van AZ winnen. AZ kan echter niet te veel wisselen, dat is helaas de realiteit.
Plaats reactie