differentcook schreef: ↑18 mar 2023, 10:37
Ja, het gebeurde, maar niet bovenmatig veel en als het gebeurde was het ook een goede keuze. ForzaAZ geeft een goede beschrijving van de wedstrijd.
Mijn probleem met wat Langedijk en ZuivelDuivel hier doen is wat ze aan ellende uit slechtere wedstrijden ervaren op deze wedstrijd plakken. AZ was echt goed scherp, zeker niet lamlendig achterin hangen en rondtikken. Ik denk dat het helpt dat de motivatie hoog was ook om zichzelf goed in de etalage te zetten.
Ik heb het letterlijk enkel over het eerste halfuur. Ik plak daar geen etiket op, er rolt letterlijk een tegendoelpunt voort uit de speelwijze die op het moment dat ik het begin op te merken al zie aankomen. Terwijl we het kijken volgen achtereenvolgens binnen de eerste 10-15 minuten
'Nee jongens... hoevaak heeft Ryan de bal al gehad...' - Deze is van mij
'Terugspeelbal #30 alweer gezien' - reactie van Langedijk
'Alles voor het resultaat. Hoe meer tijd er vergaat hoe meer de Italianen moeten komen, waardoor er ruimte voorin bij AZ ontstaat' reactie van RoycosoepieAZ
'Dit is het Jansen voetbal hè. Feyenoord deelt binnen 20 minuten de genadeklap uit en AZ gaat weer loeren op dat ene moment.' - reactie Langedijk
En terwijl dit voorbij komt, volgt dan de tegentreffer
Bekroond met deze wonderbaarlijke reactie van ene differentcook:
'Waar was de druk op de bal??'
Het heeft dus niks te maken met een negatief beeld uit eerdere wedstrijden, maar met een beeld dat gewoon tijdens de wedstrijd is geobserveerd en dat direct een consequentie heeft gehad. Het op deze wijze terugspelen op Ryan was in die zin sinds de komst van Ryan een nieuw element en daarom opvallend. Maar ik herken het uit duizenden als een strategie die je voornamelijk bij het Nederlands Elftal onder trainers als Blind en de Boer voorbij zag komen. Dat het echter niet de eerste keer was onder Jansen dat we zo'n soort strategie/tactiek hanteren is dan nog iet heel anders wat ook te beargumenteren valt.
Zet de roze bril een keer af en wees ook gewoon eerlijk over de dingen die niet goed gaan. Ik had het echt de reacties na de wedstrijd niet laten domineren als er niet iedere keer door mensen als jij een of ander propaganda reactie volgt die bezijden de waarheid is.