Pascal Jansen (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.

Hoe blij ben je met Pascal Jansen? (Gezien alle prestaties van AZ onder zijn trainerschap)

1
29
31%
2
2
2%
3
10
11%
4
7
8%
5
6
6%
6
11
12%
7
10
11%
8
10
11%
9
2
2%
10
6
6%
 
Totaal aantal stemmen: 93
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6548
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

SimonPoulsen schreef: 19 jan 2024, 14:47 Allemaal even lachen om deze "collumn" in de trouw. :lol: :lol: :lol:
Ja, het is wat. Witte zakdoekjes. Hoe durven ze!
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Langedijk schreef: 19 jan 2024, 14:40 Het zijn ook geen aannames, het zijn constateringen. Met Martins Indi voor Penetra als meest recente voorbeeld.
Feiten, constateringen, aannames.
Feit is dat BMI van Jansen de voorkeur kreeg boven Penetra. Dat hebben we allemaal kunnen constateren. Welke beweegredenen daar voor Jansen aan ten grondslag lagen weten we niet. Of eigenlijk, jij meent het wel te weten. Maar dat is dus een aanname, tenzij je met feiten kunt onderbouwen hoe je dat weet.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

SimonPoulsen schreef: 19 jan 2024, 14:47 Allemaal even lachen om deze "collumn" in de trouw. :lol: :lol: :lol:
Niet gehinderd door al teveel kennis van zaken schrijft zo'n jongen toch even een column alsof hij er binnen de organisatie bovenop heeft gezeten. Dat doet me inderdaad even lachen.
Zelf denk ik helemaal niet dat die paar witte zakdoekjes op de BenSide een doorslaggevende rol speelden. Volgens mij waren het zorgvuldige afwegingen en overwegingen die Max er na een lang proces toe brachten het vertrouwen in Pascal op te zeggen. Kan me eigenlijk niet anders voorstellen dan dat Max achteraf denkt dat hij de stekker er beter een paar maanden eerder uit had kunnen trekken zodat we wellicht in die laatste 8 wedstrijden wat beter voor de dag zouden zijn gekomen en wellicht wat meer punten gepakt zouden hebben.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Puur Twitter-X-niveau. Wat een mongool.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
MarkusHenriksen19
Supporter
Berichten: 182
Lid geworden op: 31 jan 2019, 07:00

*Ten eerste: Pascal Jansen is 50 [-X
*Slot moest nog een paar maanden wachten voordat hij met andere clubs mocht praten, daarnaast benaderde hij Feyenoord en niet andersom :^o
*De beste seizoenstart ooit, waarbij je gelijkwaardig bent aan een Noorse promovendus en het verdomd moeilijk hebt met een club uit Andorra =D>
*Verwachten dat je club eindigt waar de begroting staat en een beetje normaal en aantrekkelijk speelt is heel normaal. Zeker als spelers spelen omdat de trainer ze aardig vind en niet omdat ze ook daadwerkelijk de beste optie zijn op dat moment #-o
*Vraag de supporters van Heracles maar eens naar John Lammers, de paralellen zijn erg duidelijk. Heracles is er trouwens alleen maar beter op geworden en je red het kalf voordat het verdronken (voor Heracles: gedegradeerd) is.
*Verre van alleen de capuchonetjes wilden hem weg, ik denk zelfs dat zij geduldiger zijn geweest dan een redelijk deel van het forum. Dat dit het geval zou zijn is een sprookje van die trainer van PSV, die het zelf nooit langer dan 2 jaar bij een club volhoudt. Daarnaast is nooit de spelersbus opgewacht of iemand thuis bezocht (dat verdient trouwens wel een nachtje in de cel)

Ik wilde eerst alleen opmerken dat Pascal alleen een jaartje jonger was, maar toen zag ik nog wat pertinent onwaar was.
Maarten Martens is de enige speler van deze eeuw die de beker én landstitel als speler won. Als trainer is het je ook gegund

Eerste wedstrijd: AZ-Aalesunds FK 6-0 (25-8-2011, vEL)

>Huiberts, wijs ook BMI de deur én volg gerust zelf!
Gebruikersavatar
SjaakTrekhaak
Seizoenkaarthouder
Berichten: 373
Lid geworden op: 24 mei 2022, 18:39

MarkusHenriksen19 schreef: 19 jan 2024, 18:23 *Slot moest nog een paar maanden wachten voordat hij met andere clubs mocht praten, daarnaast benaderde hij Feyenoord en niet andersom :^o
Dit is de eerste keer dat ik dit lees. Geldt voor beide punten. Hoe kom je tot deze kennis?
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

salmonyappi schreef: 19 jan 2024, 18:12 Puur Twitter-X-niveau. Wat een mongool.
Twitter/X heeft momenteel ongeveer 225 miljoen dagelijkse gebruikers waarvan 3½ miljoen in Nederland. Mensen van het meest uiteenlopende allooi en niveau. Zou bizar zijn om ze allemaal over één kam te scheren. (denk dat jij niet tot die 3½ miljoen behoort)
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

AZA'dam schreef: 19 jan 2024, 21:29 Twitter/X heeft momenteel ongeveer 225 miljoen dagelijkse gebruikers waarvan 3½ miljoen in Nederland. Mensen van het meest uiteenlopende allooi en niveau. Zou bizar zijn om ze allemaal over één kam te scheren. (denk dat jij niet tot die 3½ miljoen behoort)
Het is wel vaak een riool aan extreme reacties…… Ik zit er zeker niet op. Ik heb al genoeg aan de fanpage :wink:
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Dit was gewoon een wanvertoning. Van ons allemaal. Punt", aldus Van Wonderen voor de camera van NOS. "Ik denk dat we op alle fronten zijn afgetroefd. en dat je misschien met 3-0 nog genadig wegkomt." In gesprek met Omroep Friesland vertelt Van Wonderen een soortgelijk verhaal. "Het was gewoon een hele matige vertoning. En dat begint bij de hoofdcoach, want die is daar verantwoordelijk voor. Dat is de conclusie vanavond."

Heeft Jansen in 3 jaar tijd nog nooit geroepen. Zelfs na zijn ontslag geen enkele zelfreflectie.

De assistent-trainer
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6571
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Langedijk schreef: 19 jan 2024, 23:07Dit was gewoon een wanvertoning. Van ons allemaal. Punt", aldus Van Wonderen voor de camera van NOS. "Ik denk dat we op alle fronten zijn afgetroefd. en dat je misschien met 3-0 nog genadig wegkomt." In gesprek met Omroep Friesland vertelt Van Wonderen een soortgelijk verhaal. "Het was gewoon een hele matige vertoning. En dat begint bij de hoofdcoach, want die is daar verantwoordelijk voor. Dat is de conclusie vanavond."

Heeft Jansen in 3 jaar tijd nog nooit geroepen. Zelfs na zijn ontslag geen enkele zelfreflectie.

De assistent-trainer
"We lopen tegen een drietal momenten aan waar we er niet goed uitzien" "Dat ben ik niet gewend van mijn ploeg, zeker omdat we in de minuten daarvoor de controle hadden" "Hoe dit komt?, ik zou het niet weten. We hebben een rouwmoment van 24 uur, en dan moeten we weer door" "Woensdag wacht kozakken boys, en ook daar moet onze volledige focus op gericht zijn"


Maar let maar op. Van Wonderen gaat er straks uit, en wie staat er dan bovenaan het lijstje?
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2337
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Wel benieuwd wat Jansen gaat doen hierna
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2254
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

AZA'dam schreef: 19 jan 2024, 17:14 Feiten, constateringen, aannames.
Feit is dat BMI van Jansen de voorkeur kreeg boven Penetra. Dat hebben we allemaal kunnen constateren. Welke beweegredenen daar voor Jansen aan ten grondslag lagen weten we niet. Of eigenlijk, jij meent het wel te weten. Maar dat is dus een aanname, tenzij je met feiten kunt onderbouwen hoe je dat weet.
Penetra staat gewoon regelmatig te schutteren, dus ik begrijp het wel enigszins. Ook tegen Quick Boys weer helemaal in de fout. Tegen Twente ook niet sterk.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2254
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

SimonPoulsen schreef: 19 jan 2024, 23:13 "We lopen tegen een drietal momenten aan waar we er niet goed uitzien" "Dat ben ik niet gewend van mijn ploeg, zeker omdat we in de minuten daarvoor de controle hadden" "Hoe dit komt?, ik zou het niet weten. We hebben een rouwmoment van 24 uur, en dan moeten we weer door" "Woensdag wacht kozakken boys, en ook daar moet onze volledige focus op gericht zijn"


Maar let maar op. Van Wonderen gaat er straks uit, en wie staat er dan bovenaan het lijstje?
Jansen zou uitstekend presteren bij Heerenveen. Mooi voetbal krijgen ze niet te zien. Maar ik denk wel dat hij playoffs haalt.
Als ik bestuurder was van alles onder FC Utrecht (qua statuur) had ik Jansen aangesteld.

Resultaatcoach met een verdedigende instelling. Geen sprankelend voetbal, maar de controle behouden. Weinig tegendoelpunten krijgen is het uitgangspunt, samen met een goede verdedigende organisatie.

Avontuurlijk of sprankelend zou het niet worden, maar ik denk wel dat hij het veel ploegen erg lastig kan maken. AZ is wat dat te gaat ook altijd een heel irritant team om tegen te spelen, de afgelopen jaren. Met uitzondering van dit jaar zijn we ook nauwelijks écht overlopen. Het zijn gewoon (bijna) allemaal saaie, moeilijke wedstrijden. Of we nou winnen of verliezen.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9160
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

SchoorlAZ schreef: 20 jan 2024, 05:50 Jansen zou uitstekend presteren bij Heerenveen. Mooi voetbal krijgen ze niet te zien. Maar ik denk wel dat hij playoffs haalt.
Als ik bestuurder was van alles onder FC Utrecht (qua statuur) had ik Jansen aangesteld.

Resultaatcoach met een verdedigende instelling. Geen sprankelend voetbal, maar de controle behouden. Weinig tegendoelpunten krijgen is het uitgangspunt, samen met een goede verdedigende organisatie.

Avontuurlijk of sprankelend zou het niet worden, maar ik denk wel dat hij het veel ploegen erg lastig kan maken. AZ is wat dat te gaat ook altijd een heel irritant team om tegen te spelen, de afgelopen jaren. Met uitzondering van dit jaar zijn we ook nauwelijks écht overlopen. Het zijn gewoon (bijna) allemaal saaie, moeilijke wedstrijden. Of we nou winnen of verliezen.
Volgens mij missen ze bij Heerenveen nou net dat vuur dat ze tussen 2000-2015 (m.u.z. 2010-2011) hadden. Pascal Jansen is dan toch echt als een branddeken op zachte smeul gooien.

Als Jansen het ergens 'goed' gaat doen dan is het een club waar zijn bedje al gespreid is. Even de boel bij elkaar houden moet hem wel lukken namelijk. En Pascalbal werkt als je áltijd de dominante ploeg bent.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2254
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

DeZuivelDuivel schreef: 20 jan 2024, 14:10 Volgens mij missen ze bij Heerenveen nou net dat vuur dat ze tussen 2000-2015 (m.u.z. 2010-2011) hadden. Pascal Jansen is dan toch echt als een branddeken op zachte smeul gooien.

Als Jansen het ergens 'goed' gaat doen dan is het een club waar zijn bedje al gespreid is. Even de boel bij elkaar houden moet hem wel lukken namelijk. En Pascalbal werkt als je áltijd de dominante ploeg bent.
Ben ik niet met je eens. Vond het al vrij snel na het vertrek Slot in elkaar vallen. Na de zomer was er nog weinig van over. Pascalbal heeft het onze tegenstanders uit de top 3 dan ook héél lastig gemaakt de afgelopen jaren. Dat is zeker iets dat je hem wél kan nageven. Een verdediging neerzetten, dat geloof ik wel bij de beste man. Nogmaals, we zijn eigenlijk nooit echt overlopen, met uitzondering van dit seizoen dan.

Een aanval daarentegen, is (helaas) een heel ander verhaal bij Pascal.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9160
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

SchoorlAZ schreef: 20 jan 2024, 14:17 Ben ik niet met je eens. Vond het al vrij snel na het vertrek Slot in elkaar vallen. Na de zomer was er nog weinig van over. Pascalbal heeft het onze tegenstanders uit de top 3 dan ook héél lastig gemaakt de afgelopen jaren. Dat is zeker iets dat je hem wél kan nageven. Een verdediging neerzetten, dat geloof ik wel bij de beste man. Nogmaals, we zijn eigenlijk nooit echt overlopen, met uitzondering van dit seizoen dan.

Een aanval daarentegen, is (helaas) een heel ander verhaal bij Pascal.
We hebben nooit overgepresteerd, je hele opmerking gaat voorbij aan wat het punt eigenlijk is. Als Jansen iets kan dan is het denk ik één á twee jaar op de winkel passen of indien er met geld gesmeten kan worden dan kan hij gewoon zijn spel 'maken' door er spelers bij te laten kopen om dominant te blijven. Het ging er specifiek om dat een Heerenveen daar dus niets aan heeft, die moeten ook weer bouwen.

Ik snap niet dat mensen dat onderscheid niet kunnen maken en daarmee dus niet bevatten waarom Jansen al langer niet geschikt was voor AZ. Al stel je vast dat de scouting het laat afweten, dan nog moet je een team kunnen neerzetten, dan nog moet je strijd kunnen tonen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2254
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

DeZuivelDuivel schreef: 20 jan 2024, 17:43 We hebben nooit overgepresteerd, je hele opmerking gaat voorbij aan wat het punt eigenlijk is. Als Jansen iets kan dan is het denk ik één á twee jaar op de winkel passen of indien er met geld gesmeten kan worden dan kan hij gewoon zijn spel 'maken' door er spelers bij te laten kopen om dominant te blijven. Het ging er specifiek om dat een Heerenveen daar dus niets aan heeft, die moeten ook weer bouwen.

Ik snap niet dat mensen dat onderscheid niet kunnen maken en daarmee dus niet bevatten waarom Jansen al langer niet geschikt was voor AZ. Al stel je vast dat de scouting het laat afweten, dan nog moet je een team kunnen neerzetten, dan nog moet je strijd kunnen tonen.
We praten langs elkaar heen. Ik zie wat je bedoelt, maar ik ben het gewoon niet met je eens. Dat kan natuurlijk.
Jij vindt dat Jansen wel één à twee jaar op de winkel kan passen. Ik vind van niet.
Ik denk juist dat Jansen een ploeg defensief goed kan neerzetten, met saai en controlerend voetbal. Voor de resultaten van bijvoorbeeld een SC Heerenveen zou dit, naar mijns inziens, dus goed mogelijk zijn met Jansen.

Voor een club als AZ, die vooral moet domineren en de tegenstander kapot spelen, vind ik het een minder geschikte coach. Zijn instelling is daarvoor te negatief en verdedigend. Maar clubs als Excelsior, PEC, Heracles etc. gaan niet met het idee naar Heerenveen toe dat ze 90 minuten moeten verdedigen. Tegen AZ is dit wél het geval. Een verdediging kapotspelen met Pascalbal (dat afhankelijk is van individuele kwaliteiten) is gewoon heel lastig. Maar als er meer ruimte ligt bij de verdediging van de tegenpartij, dan hoef je ook minder een verdediging kapot te spelen. Daar vanuit redeneer ik.

Ik ben het helemaal met je eens dat Jansen al langer (vanaf het begin imo) niet geschikt was voor AZ, mede om de redenen die ik hierboven noem.

Edit: ik heb ook nergens gezegd dat we overgepresteerd hebben overigens?
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9160
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

SchoorlAZ schreef: 20 jan 2024, 17:49 We praten langs elkaar heen. Ik zie wat je bedoelt, maar ik ben het gewoon niet met je eens. Dat kan natuurlijk.
Jij vindt dat Jansen wel één à twee jaar op de winkel kan passen. Ik vind van niet.
Ik denk juist dat Jansen een ploeg defensief goed kan neerzetten, met saai en controlerend voetbal. Voor de resultaten van bijvoorbeeld een SC Heerenveen zou dit, naar mijns inziens, dus goed mogelijk zijn met Jansen.

Voor een club als AZ, die vooral moet domineren en de tegenstander kapot spelen, vind ik het een minder geschikte coach. Zijn instelling is daarvoor te negatief en verdedigend. Maar clubs als Excelsior, PEC, Heracles etc. gaan niet met het idee naar Heerenveen toe dat ze 90 minuten moeten verdedigen. Tegen AZ is dit wél het geval. Een verdediging kapotspelen met Pascalbal (dat afhankelijk is van individuele kwaliteiten) is gewoon heel lastig. Maar als er meer ruimte ligt bij de verdediging van de tegenpartij, dan hoef je ook minder een verdediging kapot te spelen. Daar vanuit redeneer ik.

Ik ben het helemaal met je eens dat Jansen al langer (vanaf het begin imo) niet geschikt was voor AZ, mede om de redenen die ik hierboven noem.

Edit: ik heb ook nergens gezegd dat we overgepresteerd hebben overigens?
Nee dat heb je niet gezegd, maar dat is wel wat Heerenveen momenteel nodig heeft, vandaar mijn referentie naar de periode 2000-2015 voor Heerenveen. Als we even er van uit gaan dat AZ de status van 4e club van Nederland heeft verworven, dan maakt SC Heerenveen met hun stadion, de autonome gedachte van Friesland en hun voetbalgeschiedenis een aanspraak op de plek achter AZ, net als Twente. Heerenveen presteert dus al bijna 10 jaar onder hun niveau en moet weer omhoog klimmen, die hebben dus niet iemand nodig die de boel stabiliseert, maar een trainer die een fundament kan neerzetten en de vechtmentaliteit erin krijgt net als AZ dus. Waar AZ de top wil aanvallen zullen ze bij Heerenveen die status terugwillen van de club die om dat laatste Europese ticket speelt.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2254
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

DeZuivelDuivel schreef: 20 jan 2024, 17:57 Nee dat heb je niet gezegd, maar dat is wel wat Heerenveen momenteel nodig heeft, vandaar mijn referentie naar de periode 2000-2015 voor Heerenveen. Als we even er van uit gaan dat AZ de status van 4e club van Nederland heeft verworven, dan maakt SC Heerenveen met hun stadion, de autonome gedachte van Friesland en hun voetbalgeschiedenis een aanspraak op de plek achter AZ, net als Twente. Heerenveen presteert dus al bijna 10 jaar onder hun niveau en moet weer omhoog klimmen, die hebben dus niet iemand nodig die de boel stabiliseert, maar een trainer die een fundament kan neerzetten en de vechtmentaliteit erin krijgt net als AZ dus. Waar AZ de top wil aanvallen zullen ze bij Heerenveen die status terugwillen van de club die om dat laatste Europese ticket speelt.
Nu gaan we praten in wat jij vindt dat Heerenveen eigenlijk moet zijn. Zo wordt het wel een beetje een 'Anti' discussie. Ik kijk gewoon naar de recente geschiedenis. Laatste keer dat ze 5e geworden zijn is 10 jaar geleden. Jansen kan ze echt wel naar een 7e/8e plek (minimaal) elk jaar slepen, met slecht voetbal. Hetzelfde geval als Van Der Looij met Groningen.

Nu hoeven we het van mij ook niet per se over Heerenveen te maken, maar ook clubs als Sparta, PEC, GAE, N.E.C. zouden goede clubs zijn voor Jansen vanwege de redenen die ik noem. Het ging mij meer om het voorbeeld dat Jansen wel een goede trainer zou kunnen zijn voor veel clubs in de Eredivisie, behoudens de clubs die dominant voetbal (moeten) spelen. Een AZ, Twente, ajax, PSV en Feyenoord.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9160
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

SchoorlAZ schreef: 20 jan 2024, 18:08 Nu gaan we praten in wat jij vindt dat Heerenveen eigenlijk moet zijn. Zo wordt het wel een beetje een 'Anti' discussie. Ik kijk gewoon naar de recente geschiedenis. Laatste keer dat ze 5e geworden zijn is 10 jaar geleden. Jansen kan ze echt wel naar een 7e/8e plek (minimaal) elk jaar slepen, met slecht voetbal. Hetzelfde geval als Van Der Looij met Groningen.

Nu hoeven we het van mij ook niet per se over Heerenveen te maken, maar ook clubs als Sparta, PEC, GAE, N.E.C. zouden goede clubs zijn voor Jansen vanwege de redenen die ik noem. Het ging mij meer om het voorbeeld dat Jansen wel een goede trainer zou kunnen zijn voor veel clubs in de Eredivisie, behoudens de clubs die dominant voetbal (moeten) spelen. Een AZ, Twente, ajax, PSV en Feyenoord.
Nee dat was vanaf het begin al mijn punt, ik heb vandaag toevallig wat kritieken op van Wonderen én de club gelezen van supporters en daar komt het toch wel een beetje op neer. Dat ze die positie al een aantal jaar flink hebben vergooit. Een club die dus weer wil opbouwen en daarin strijd nodig heeft vind ik derhalve dus niks voor Jansen. Ik denk echter dat als je Jansen voor een club met middelen neerzet. een Anderlecht bijvoorbeeld, dat hij ze nog best naar die middelen kan laten presteren (wat voor Anderlecht momenteel een verbetering zou zijn). Maar goed ik heb dan ook altijd wel parellellen tussen Jansen en van den Brom gezien :wink:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gesloten